online users weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robin bon

robin bon

10/10/2012 17:09:24
Quote Anchor link
hey,

ik heb een website met loginsysteem gemaakt. (php en mysql)
probleem is ik wil alle online users uit mijn database weergeven.
Wat werkt is als iemand inlogd er een veld in de database (online) op 1 springt en als hij uitlogt op 0 springt.
Maar hoe geef ik deze gebruikers weer op mijn website:

code:functions.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function online(){
$data = array();
$data = mysql_query("SELECT `username` FROM `users` WHERE `online` = 1");
return $data;
}

?>

code:onlineusers.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
include 'functions.php';
online();
echo $data;
?>




Maar er komt niks op mijn pagina.
Wat doe ik fout, ik sta open voor ieders mening.

Mvg Robin

Toevoeging op 10/10/2012 17:11:18:

ps: in de code hieronder is users mijn database naam

"SELECT `username` FROM `users` WHERE `online` = 1"
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 08:03:32
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 17:15:39
Quote Anchor link
Even een opmerking over je systeem. En wat nou als hij inlogt, even surft en je site verlaat, maar niet uitlogt? Dan blijft hij volgens jouw nog online?
Gewijzigd op 10/10/2012 17:16:25 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 18:25:58
Quote Anchor link
Daar heb ik al aan gedacht door een popup te geven wanneer hij de site probeert te verlaten. Wanneer hij kiest om dan toch de site te verlaten wordt hij automatisch offline gezet
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/10/2012 18:41:36
Quote Anchor link
En wat als er een pop-up blocker aanwezig is?
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 18:43:17
Quote Anchor link
Daar heb je helemaal gelijk.
Wat zou jij doen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 19:16:58
Quote Anchor link
kijken naar de tijd, wanneer de persoon voor het laatst actief is. Bij elke view op de site update je deze. Is zijn activiteit langer dan 5 minuten geleden, dan verwijder je zijn record uit de online_leden tabel.

Hiervoor is een aparte tabel veel handiger, dan het gebruik van de leden tabel. Zo kan je ook gasten apart in de gaten houden....
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 19:48:56
Quote Anchor link
oké bedankt en weet iemand dan een oplossing op mijn oorspronkelijke vraag?

Alvast bedankt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:03:25
Quote Anchor link
Je kan geen query's echo'en, deze zul je eerst moeten fetchen voordat je er data uit kan halen. Kijk eens naar mysql_fetch_assoc() bijv.

Kijk ook zeker eens naar mijn idee met een aparte tabel.
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 20:14:55
Quote Anchor link
zou je een link naar jouw idee over een aparte tabel kunnen geven. Heb eventjes gezocht maar kan het toch niet vinden


ps:@ - Aar- : ik wil je nu al eens bedanken voor de interessante ideën. Het is mijn eerste dag hier op phphulp en moet zeggen dat dit een zeer actief forum is. Niet zoals alle andere forumen waarop je 10 dagen moet wachten op een antwoord.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:20:11
Quote Anchor link
De opbouw van zo'n tabel is als volgt:

- userID (0 voor een gast, of het userID van een gebruiker)
- location (plek waar zijn laatste bezoek is, bijv. forum/topic/1337)
- lastVisit (laatste bezoek in DATETIME)
- IPaddress (ipadres, handig voor herkenning als gast, een uniekeID in een cookie kan ook)

PS: Welkom op PHPhulp.. ;-)
Gewijzigd op 10/10/2012 20:20:43 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 20:26:14
Quote Anchor link
oké zeer bedankt. juist nog 1 vraagje hoe bereken je het verschil in tijd?

Voor de rest nog maal bedankt voor het idee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:30:09
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
DELETE FROM onlineUsers WHERE lastVisit < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)
Gewijzigd op 10/10/2012 20:30:38 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

11/10/2012 19:17:16
Quote Anchor link
DELETE FROM onlineUsers WHERE lastVisit < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)


Moet ik deze code via een cronjob laten uitvoeren? Of zijn er andere manieren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2012 21:08:57
Quote Anchor link
Gewoon bij elke visit op de website?
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 07:18:56
Quote Anchor link
Nu ik er eigenlijk over heb nagedacht is het een domme vraag. :s

@- Aar - : ik heb jouw laatste code is gebruikt maar ze werkt niet. Kan het zijn dat er een fout in staat.
Ik de code tussen: mysql_query(" hier de code");

Heb ik iets fout gedaan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 11:58:12
Quote Anchor link
Ik zou als ik jouw was in ieder geval goede foutafhandeling met mysql_error() toevoegen.
Gewijzigd op 12/10/2012 12:00:53 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 18:19:43
Quote Anchor link
mysql_query("DELETE FROM `onlineusers` WHERE `lastvisit` < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)");

dit is de code die ik gebruik.
Ziet iemand de fout. Alle namen in de database zijn juist.

ps: de database word aangeroepen moest iemand het zich afvragen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 18:24:54
Quote Anchor link
voer het eens uit in phpMyAdmin. En lees ook dit artikel eens over foutafhandeling.
Gewijzigd op 12/10/2012 18:25:44 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 18:38:04
Quote Anchor link
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'MINUTES)' at line 1

ik krijg deze error wanneer ik de query rechtstreeks in phpmyadmin ingeef
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 18:47:21
Quote Anchor link
gebruik anders MINUTE
 
Remco van Akker

Remco van Akker

12/10/2012 18:48:55
Quote Anchor link
Ik verander zijn online status pas naar 0 als hij is uitgelogd.
Dus als je dat ook wilt zet je dit in je uitlog file:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$offline
= mysql_query('UPDATE users SET status = "0" WHERE username = "'.$_SESSION['username'].'" ') or trigger_error(mysql_error());
?>


EDIT:
En als die inlogt doe je dezelfde query maar dan voer je bij status "1" in:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$offline
= mysql_query('UPDATE users SET status = "1" WHERE username = "'.$_SESSION['username'].'" ') or trigger_error(mysql_error());
?>
Gewijzigd op 12/10/2012 18:49:54 door Remco van Akker
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.