"ontwerp" keuze, status website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Erwin H

Erwin H

27/01/2013 13:53:37
Quote Anchor link
Ik probeer echt te begrijpen waarom je nu zo overdreven krampachtig probeert die status maar niet in de database te zetten. Ten eerste, het uitlezen van een enkel veld, uit een enkel record, waarbij je er als het goed is ook nog een key op de juiste kolom hebt en wat, pakweg een paar honderd records in de database, is zo ongeveer het snelste wat je je kan bedenken. Daar IS een database voor.
Ten tweede, je hebt het over een CMS. Dus ik denk dan (maar verbeter me waar ik teveel aannames maak) dat de gegevens van de site in de database staan. Dat daarbij de content van de pagina die wordt opgeroepen in de database staat. Dus dat als iemand een pagina oproept, je altijd al die database in zult moeten om die content op te vragen. Wat is er dan makkelijker om bij de gegevens van de site en pagina die je dan al oproept, ook nog het 'status' veld erbij te selecteren?
Ten derde, wat denk je dat het kost om een (in dit geval extra!) bestand te openen als je het in een config bestandje gooit. Dacht je echt dat dat geen tijd kost?

Ik heb je eerder al regel 1 uitgelegd, dan nu regel 2. Ga data niet van elkaar scheiden waar het absoluut duidelijk is dat het bij elkaar hoort. Als jij al je website data in de database zet, maar alleen dat status veld niet, hoe denk je dan dat je die ook nog mooi bij elkaar kunt krijgen. Stel je wilt voor je admin paneel een overzicht hebben van alle websites die niet actief zijn..... hoe ga je die selecteren via die config bestandjes? Veel succes....
Gewijzigd op 27/01/2013 13:54:27 door Erwin H
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 10:49:05
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/01/2013 14:22:11
Quote Anchor link
Thanks Erwin, daar zit inderdaad wat in en heb je een goed punt. Oké, toch in de database dan! Ik heb 1 "master" database waar alle statussen in staan, en iedere website krijg ook een eigen database. Daar wordt dan weer de content uitgehaald. Dan heb je dus wel al 2 database aanroepen per page-request. Tenzij ik dat dan ga cachen. Dat is nog wel een optie.

Waar ik tussen twijfel... stel ik haal de status op uit de database. Doe je dit dan bij iedere pagina aanroep, of doe je dit 1x per sessie? Als ik het 1x per sessie doe, houdt dat in dat voor iedere bezoeker van een van de websites op de vps een sessie-bestand moet worden aangemaakt, zels als die sessie verder nergens anders voor wordt gebruikt. Vandaar dus dat ik dacht aan een config bestand.

Maar wat dan misschien handiger is, is toch het gebruik van database cache bestanden. Dan lees ik gewoon bij iedere pagina-aanroep dat cache bestandje in en dan hoef ik dus geen sessie te maken. Wat vind jij daarvan?
 
Erwin H

Erwin H

27/01/2013 14:35:05
Quote Anchor link
Sessie lijkt me hier geen goed middel voor. Ook daar krijg je namelijk al weer het verschijnsel dat je data dubbel gaat opslaan (zelfs als het maar tijdelijk is) en een sessie is mijn ogen niet voor dit soort gegevens bedoeld. Ook als de gebruiker geen cookies toestaat op zijn pc, dan werkt het al niet meer.

Cachen is een mogelijkheid die je zou kunnen gebruiken. In essentie sla je nog steeds data dubbel op, maar in het geval van een cache is dat juist de bedoeling en accepteer je het feit dat de cache op zeker moment mogelijk verouderd is. Dat is een trade off tegen de betere performance (indien je het goed opzet uiteraard). Maar persoonlijk zou ik eerst eens gaan testen of het wel zo nodig is. Is het uitlezen van die status wel zodanig belastend dat je er een oplossing voor moet hebben? Jij denk dat wel, maar ik vraag me af of je dat ook al getest hebt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/01/2013 14:49:53
Quote Anchor link
Ik heb het nog niet getest inderdaad... maar het feit dat je iedere keer hetzelfde gegeven uit de database ophaalt... tja, dan vraag ik me af of dat nodig is, snap je? Dus vandaar eigenlijk. Je zegt dat een sessie in jouw ogen niet voor dit soort gegevens is bedoeld. Waar is een sessie volgens jou wel voor bedoeld? Voor welke gegevens?
 
Erwin H

Erwin H

27/01/2013 16:10:49
Quote Anchor link
In mijn ogen is een sessie bedoeld om gegevens op te slaan die specifiek zijn voor die gebruiker in die sessie. Het is een soort korte termijn geheugen. Het vervangt het geheugen dat je in normale applicaties kunt gebruiken om gedurende de executie van het programma gegevens in te bewaren. php (of beter, webbased applicaties) is stateless, waardoor je elke keer dat je een pagina aanroep krijgt je weer opnieuw begint. Er is dus geen geheugen en dat lost die sessie op. Anders zou je bij elke pagina aanroep de gebruiker opnieuw moeten laten inloggen bijvoorbeeld.

In jouw geval heeft die status echter niets te maken met de gebruiker of sessie, waardoor het wat mij betreft dus niet in de sessie gegevens terecht zou moeten komen.

En ja, ik snap je idee wel dat je niet elke keer in die database wilt kijken. Echter, wat ik denk dat jij vergeet is dat welke oplossing je ook kiest, je altijd in 'een database' moet kijken. In feite is een bestand namelijk ook een record in de grote database van je server waar alle bestanden in opgeslagen zijn. Over het algemeen nog een vrij trage database ook.... Dus wat los je nu werkelijk op door het van de ene database naar de andere te copieren?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/01/2013 16:16:10
Quote Anchor link
Erwin, thanks voor je toelichting. Het verhaal over de sessie zoals je dat uitlegt is heel duidelijk!

Wat betreft het database verhaal... ik heb altijd gehoord dat je database aanroepen zoveel mogelijk moet vermijden en dat iets ophalen uit een bestandje sneller gaat dan een database connectie maken en iets ophalen uit de database. Vandaar mijn overdenkingen.
 
Erwin H

Erwin H

27/01/2013 16:26:51
Quote Anchor link
Als algemene regel stellen dat je database aanroepen moet vermijden zou ik niet direct willen zeggen. Het kost wel tijd inderdaad en als je dus op zeker moment in de problemen komt zou minder database aanroepen kunnen helpen. Alleen, soms kan de kuur ook erger zijn dan de kwaal. Koste wat kost database aanroepen vermijden, maar dan terecht komen in oplossingen die nog erger zijn helpt dus ook niet. Vandaar mijn opmerking over het testen. Test of je oplossing beter is dan elke keer de database aanroepen. Zo ja (en is die database aanroep ook daadwerkelijk een struikelblok) dan valt het te overwegen om iets anders te doen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/01/2013 16:29:18
Quote Anchor link
Oké, ik begrijp wat je bedoelt. Thanks.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.