OOP while gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »
Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 16:40:00
Quote Anchor link
Ik kan net OOP en zou ik wel eens willen weten hoe ik bijvoorbeeld een ledenlijst in OOP gemaakt zou kunnen worden.

De reden waarom ik dit vraag, is omdat je een ledenlijst (of iets anders) met een WHILE toont (Via achterelkaar scripten), maar ik ben er nog niet echt uit hoe ik dit in een class zou kunnen verwerken.

Dus die class zou dus alle leden moeten laten zien als je de CLASS aanroept.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 16:45:16
 
Jelmer -

Jelmer -

12/05/2007 17:09:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php foreach(User::fetchAll() as $user): ?>
<li>
    <h2><?=$user->firstName?> <?=$user->lastName?></h2>
    <span><?=$user->role?></span><a class="editLink" href="<?=$user->createEditLink()?>">[edit]</a>
    <p>
        <?=$user->about;?>
    </p>
</li>
<?php endforeach; ?>

Maar dat zou alleen het 'template' zijn. Waar het voor jouw wss interessant is is binnen User::fetchAll. Die doet je query, while-lus met fetch_assoc() en maakt voor iedere user een instantie van User aan.

Jep, het is inderdaad minder efficiënt dan een gewone while-lus (omdat je immers al die objecten aanmaakt) maar het ziet er wel hartstikke geil uit!
 
Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 17:12:00
Quote Anchor link
Klopt inderdaad, ik hoop dat dit ook werkt voor PHP4? Want op de server staat geen PHP5.

Ik ken het nog niet zolang OOP, maar het is gewoon erg leuk om te doen en te zien idd :P.

En ben nu bezig een Formule1 Manager spel te maken in OOP.

Ik lees net in de andere topic ([OOP]Wat is nu......) , dat je het stukje gegeven hebt alleen voor PHP5 werkt helaas.

Zou het anders op te lossen zijn voor PHP4, of zou ik dan echt "tijdelijk" hiervoor terug moeten gaan naar de gewone WHILE?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Jelmer -

Jelmer -

12/05/2007 17:42:00
Quote Anchor link
Ik weet zo niet of deze notatie: Class::method() werkt in PHP4. Als alternatief zou je een soort dummy-instantie kunnen maken, en daarvan method() aanroepen, of method() gewoon als functie definiëren. Dat werkt beiden sowieso in PHP4

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
    $instance
= new Class();
    foreach($instance->fetchAll() as $result) {
        echo $result->fullName();
    }
    
    function
fetchAllUsers()
    {

        mysqlenz...
        $result = array();
        while($row = mysql_fetch_assoc($sql...)) {
            $user = new User();
            $user->initializeWithData($row);
            $result[] = $user;
        }

        
        return $user;
    }

    
    foreach(fetchAllUsers() as $user){
?>


In dat stukje dat PHP5 only was geef ik een instantie van een klasse terug en gebruik ik die direct weer. Volgens mij werkt dat niet in PHP4. In PHP5 zou je dit namelijk kunnen doen waneer method() 'return $this' bevat. Wordt ook wel 'chaining' genoemd.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    $instance
->method()->method()->method()->method()->enz.
?>
 
Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 17:51:00
Quote Anchor link
Ok thnx, ik ga hier even mee aan de slag, als ik vragen heb hierover dan zal ik ze hier wel even stellen!

Echt top voor de snelle reactie, kan ik weer even verder.

Moderator edit::
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten heet bumpen.

Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig deAfbeelding knop om je tekst aan te passen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 18:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je net gegeven hebt, als ik dit overneem zo dan krijg ik een aantal errors en die begint dan over:

Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: User in /home/account009/domains/formule1-manager.eu/public_html/modules/algemeen/transfer/classes/show_coureurs_class.php on line 13

En de: $user->initializeWithData($row) (waar komt de initializeWithData() weg?)

Ik heb het nu aangepast eerst om de Coureurs uit de database te halen, zonder succes, code is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?PHP
/////////////// CLASS OM DIVERSE TE TONEN
class show_divers { // Show diverse uit de database (coureurs, banden, chassis, motor, pitbabe)
    var $soort;
    var
$team;
    var
$coureur;
    
    function
show_coureurs()
    {

        $cl_sql_001    =    mysql_query("SELECT * FROM drivers") or die(mysql_error());
        $result     = array();
        while($row     = mysql_fetch_assoc($cl_sql_001)) {
            $driver    = new driver();
            $driver->initializeWithData($row);
            $result[] = $driver;
        }

        
        return $driver;
    }    

}
/////////////// EINDE CLASS OM DIVERSE TE TONEN
?>
 
Jan geen

Jan geen

12/05/2007 19:43:00
Quote Anchor link
hoe ziet die initializeWithData() er precies uit?
 
Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 19:59:00
Quote Anchor link
Dat is hem nu juist. hij heef tmij dit voorbeeldje gegeven zonder die functions erbij :S

Offtopic: Mijn excuses voor het "bumpen", had er nog niet eerder van gehoord. :P Ik zal het in de gaten houden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Jan geen

Jan geen

12/05/2007 23:29:00
Quote Anchor link
Misschien kan ie dan ook nog even de functie erbij zetten, zou wel handig zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan geen
 
Jelmer -

Jelmer -

13/05/2007 10:14:00
Quote Anchor link
Dat zou dan een klasse User zijn, met al zijn eigenschappen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    class User {
        public $id;
        public $firstName;
        public $lastName;
        
        public function initializeWithResult($result)
        {

            /* Op deze manier kan je je eigen tabelnamen aanhouden,
             * en zijn ze niet direct verbonden aan de namen van je
             * properties van je klasse.
             */

            $this->id = $result['user_id'];
            $this->firstName = $result['user_first_name'];
            $this->lastName = $result['user_last_name'];
        }

        
        public function fullName()
        {

            return $this->firstName . ' ' . $this->lastName;
        }
    }

?>
 
Jan geen

Jan geen

13/05/2007 10:28:00
Quote Anchor link
dus dan word je klasse een soort afspiegeling van je database, met als instantievariabelen de kolommen van je database?
 
Jelmer -

Jelmer -

13/05/2007 10:32:00
Quote Anchor link
Jep. En als je het verder uitwerkt, kan je het zelfs zo maken dat je zo goed als geen queries meer hoeft te maken. Dan praat je eigenlijk alleen nog maar met een stel objecten, en dan doen de objecten de afhandeling met de database wel. En dan kom je bij het ActiveRecord pattern.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.