[opgelost] browser detect
mijn website is alleen mooi in Google Chrome.
dus ik wou een browser detect hebben dat als je bijvoorbeeld:
internet Explorer gebruikt dat je een melding krijgt dat het beter is met
Google Chrome. en als je gewoon met google Chrome op me site komt grijg je geen melding. hoe kan dat.
dus ik wou een browser detect hebben dat als je bijvoorbeeld:
internet Explorer gebruikt dat je een melding krijgt dat het beter is met
Google Chrome. en als je gewoon met google Chrome op me site komt grijg je geen melding. hoe kan dat.
Gewijzigd op 07/06/2011 17:50:10 door Patrick vollenbroek
zou het niet beter zijn om je website dan te verbeteren inplaats van dit soort rare fratsen uit te halen?
Anyway
http://php.net/manual/en/function.get-browser.php
Anyway
http://php.net/manual/en/function.get-browser.php
ik kom er niet uit met die twee sites.
en als je een site wilt laten zien die misschien handig kan zijn graag in het nederlands.
en ik heb dit gezien alleen hij geeft een fout melding
en dit is de fout melding:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING on line 2
en als je een site wilt laten zien die misschien handig kan zijn graag in het nederlands.
en ik heb dit gezien alleen hij geeft een fout melding
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
[code]<? Php
functie using_ie ()
{
$ U_agent = $ _SERVER [ 'HTTP_USER_AGENT' ];
$ Ub = False ;
if ( preg_match ( '/ MSIE / i' , $ u_agent ))
{
$ Ub = True ;
}
terug $ ub ;
}
functie ie_box () {
if ( using_ie ()) {
?>
<div class="iebox">
Deze pagina is niet ontworpen voor Intenet Explorer. Als u wilt webpagina zien dit als bedoeld, normen, gebruik dan een compatibele browser, zoals <a href = " http://www.google.com/chrome "> Google Chrome </ a>.
</ Div>
<? Php
terug;
}
}
?>
?>
[code]<? Php
functie using_ie ()
{
$ U_agent = $ _SERVER [ 'HTTP_USER_AGENT' ];
$ Ub = False ;
if ( preg_match ( '/ MSIE / i' , $ u_agent ))
{
$ Ub = True ;
}
terug $ ub ;
}
functie ie_box () {
if ( using_ie ()) {
?>
<div class="iebox">
Deze pagina is niet ontworpen voor Intenet Explorer. Als u wilt webpagina zien dit als bedoeld, normen, gebruik dan een compatibele browser, zoals <a href = " http://www.google.com/chrome "> Google Chrome </ a>.
</ Div>
<? Php
terug;
}
}
?>
?>
en dit is de fout melding:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING on line 2
Gewijzigd op 06/06/2011 18:15:38 door patrick vollenbroek
Heb je een spatie tussen het vraagteken en php staan? Dan weghalen. Zie het verderop nog een keer.
Open je 2x (regel 1 en regel 2) en sluit je 2x af (regel 25/26) of komt dat omdat het plaatsen van de code niet goed gaat/ging?
Wat wil je met terug (regel 12 en 22) bereiken?
Overigens: als je site alleen goed te bekijken is in chrome, doe je toch echt iets verkeerd.
Open je 2x (regel 1 en regel 2) en sluit je 2x af (regel 25/26) of komt dat omdat het plaatsen van de code niet goed gaat/ging?
Wat wil je met terug (regel 12 en 22) bereiken?
Overigens: als je site alleen goed te bekijken is in chrome, doe je toch echt iets verkeerd.
Patrick vollenbroek op 06/06/2011 18:09:43:
Gewijzigd op 06/06/2011 18:23:24 door Obelix Idefix
Heb je dit door een translator gehaald?
return -> terug?
Mijn advies: Geen check inbouwen, en zorg dat je site er gewoon in alle browsers goed uitziet.
return -> terug?
Mijn advies: Geen check inbouwen, en zorg dat je site er gewoon in alle browsers goed uitziet.
Haha ik moest wel grinniken toen ik die code zag. Heb je gelezen wat er staat? ;-)
functie, terug ...
functie, terug ...
Quote:
Dat is heel vaak geen optie. beperkte kennis van de Engelse taal is een behoorlijke handicap als je met iets als programmeren bezig bent. De Nederlandse taal is totaal nutteloos grof gezegd.
Anyway.
bedankt mark dit is het
Niet bot bedoeld, maar zou ik mogen vragen waarom je dit precies wilt?
Het is veel makkelijker om je site gewoon goed te bouwen zodat hij in alle browsers goed werkt.
Het is veel makkelijker om je site gewoon goed te bouwen zodat hij in alle browsers goed werkt.
Gewijzigd op 06/06/2011 19:00:06 door - Ariën -
hee, ik heb hetzelfde probleem maar dan met dat ik meerdere css wil invoegen, dus voor IE, Firefox en opera. Kan dat dus ook zonder een true of false maar gewoon dat je if/elseif/else hebt?
en helaas is dit de manier waarop men het je leert op school. in iedergeval had ik dat zo, maar dan zonder te weten hoe ik de verschillende css kies.
en helaas is dit de manier waarop men het je leert op school. in iedergeval had ik dat zo, maar dan zonder te weten hoe ik de verschillende css kies.
Waarom gewoon niet je CSS compatible maken voor alle browsers?
- Aar - op 07/09/2011 11:09:13:
Waarom gewoon niet je CSS compatible maken voor alle browsers?
Is best lastig soms je kan ook op deze manier gewoon meerdere css files maken?
Elk een voor de belangrijkste browsers?
Gewijzigd op 08/09/2011 15:41:10 door Martijn L