-Opgelost- URL aanroepen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »
Remco schrubben

remco schrubben

31/07/2012 11:45:39
Quote Anchor link
Voor een SMS API krijg ik een URL binnen met verschillende $_GET waarders.
Deze gooi ik in een database, ook dit gaat goed.

Maar na het INSERT TO moet er een URL aangesproken worden in de form van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
http://api.targetsms.nl/ps_handler/sendmessagev2.asp?username=test&handle=d6861a
8f6697a28fe7d92c586178ce55&shortkey=TEST&shortcode=3010&sendto=31612345678&mo_me
ssageid=32479824397&message=Dit+is+een+test&tariff=025&returnid=yes


Maar hoe roep ik deze URL eigenlijk aan na een INSERT?
Of kan dat gewoon met een header functie.
Gewijzigd op 31/07/2012 21:33:19 door Remco schrubben
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 18:33:46
 
Reshad F

Reshad F

31/07/2012 11:48:43
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je die url ook een id meegeeft?

dan doe je iets in de trend van

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

'SELECT url, id FROM table WHERE id = "id"';

?>
Gewijzigd op 31/07/2012 11:49:00 door Reshad F
 
Remco schrubben

remco schrubben

31/07/2012 11:53:48
Quote Anchor link
Ik hoef geen SELECT te maken. Die maak ik op een andere pagina in de admin om de gestuurde sms uit te lezen vanuit de database.

De url die ik hier boven geef moet ik aanroepen om de verstuurde een berichtje terug te sturen.

Voorbeeld:
- SMSer stuurt: Hoi ik schrijf me graag in voor de informatie.
- Tekst "Hoi ik schijf me graag in voor de informatie." word opgeslagen in de database samen met nodige andere informatie.
- Vervolgens moet ik de server aanroepen met de gegeven url, om een bedank berichtje terug te sturen.

Alleen weet ik niet hoe ik dat doe.
 
Reshad F

Reshad F

31/07/2012 12:01:53
Quote Anchor link
En met welke functie wil je die url aanroepen vanuit de database dan?
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2012 12:07:47
Quote Anchor link
Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Als je alleen als vervolgactie de gebruiker wilt forwarden naar een andere pagina dan kan het via een aanroep naar header(). Daarmee verlies je wel de mogelijkheid om in de huidige pagina output te genereren.
Als je echter alleen maar een actie wilt laten uitvoeren via die link, maar de output wilt genereren via de huidige pagin, dan kan je dat doen via bijvoorbeeld file_get_contents(). Die roept de url aan en leest de data die wordt gegenereerd uit. Krijg je geen output terug is er ook niets aan de hand, dan gaat je script gewoon verder.
 
Remco schrubben

remco schrubben

31/07/2012 17:01:15
Quote Anchor link
Volgens mij word ik niet goed begrepen.

Ik ben bezig om een SMS dienst op te zetten via TargetSMS.
Mensen sturen dus een SMS naar mij toe met bepaalde $_GET waarders.
Deze waarders lees ik uit en zet ik in een database.

Maar als de SMS aan is gekomen bij ons, moet er een berichtje terug gestuurd worden naar de gene die een SMS heeft gestuurd. Daar heb ik via de site van TargetSMS dus deze url voor gevonden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
http://api.targetsms.nl/ps_handler/sendmessagev2.asp?username=test&handle=d6861a
8f6697a28fe7d92c586178ce55&shortkey=TEST&shortcode=3010&sendto=31612345678&mo_me
ssageid=32479824397&message=Dit+is+een+test&tariff=025&returnid=yes


Het probleem zit hem dus niet in het ophalen of weg zetten van gegevens in de database maar het probleem zit in het berichten terug sturen naar de SMSer.
Ik krijg van TargetSMS alleen een voorbeeld hoe de url er uit kan zien om een berichtje terug te sturen. Alleen die is niet echt duidelijk met welke php functie ik dat kan doen.

Hier kunt je enige uitleg vinden over terug sturen van sms naar gebruiker toe. Pagina 5 HIER
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/07/2012 17:08:15
Quote Anchor link
Bij TargetSMS kan jij toch een URL bepalen waar TargetSMS de inhoud van de de ontvangen SMSjes achterlaat?

Je kijkt dan aan de hand van POST of GEt waardes (ligt eraan hoe TargetSMS werkt) naar de data, en verwerkt deze in je database. Als dit gelukt is kan je toch zelf via file_get_content() een bericht terug sturen naar diegene.
 
Erwin H

Erwin H

31/07/2012 17:31:59
Quote Anchor link
Remco schrubben op 31/07/2012 17:01:15:
Alleen die is niet echt duidelijk met welke php functie ik dat kan doen.

Ddat heb ik je dus net uitgelegd, waarbij je het dus niet via de header optie moet doen.
Verder ga ik ervanuit dat je geen probleem hebt met het maken van de url, dat is immers gewoon een string waar je mee kan doen wat je wilt.
 
Eddy E

Eddy E

31/07/2012 17:35:36
Quote Anchor link
Zo ik lees zoekt Remco inderdaad iets als file_get_contents().

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

// setting the vars
$username = 'test';
$handle = 'd6861a8f6697a28fe7d92c586178ce55';
$shortkey = 'TEST';
$shortcode = '3010';
$sendto = '31612345678';
$mo_messageid = '32479824397';
$message = "Dit is een test";
$tariff = '025';
$returnid = 'yes';

// make request and get the returned_id
$returned_id = file_get_contents("http://api.targetsms.nl/ps_handler/sendmessagev2.asp?".
"username=".$username.
"&handle=".$handle.
"&shortkey=".$shortkey.
"&shortcode=".$shortcode.
"&sendto=".$sendto.
"&mo_messageid=".$mo_messageid.
"&message=".urlencode($message).
"&tariff=".$tariff.
"&returnid=".$returnid);

echo 'Returned id: '.$returned_id. '...<br>';
?>


Of korter...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$request
['username'] = 'test';
$request['handle'] = 'd6861a8f6697a28fe7d92c586178ce55';
$request['shortkey'] = 'TEST';
$request['shortcode'] = '3010';
$request['sendto'] = '31612345678';
$request['mo_messageid'] = '32479824397';
$request['message'] = "Dit is een test";
$request['tariff'] = '025';
$request['returnid'] = 'yes';

// make request and get the returned_id
$request_uri = '?'.http_build_query($request);
$returned_id = file_get_contents("http://api.targetsms.nl/ps_handler/sendmessagev2.asp".$request_uri);

echo 'Returned id: '.$returned_id. '...<br>';

?>
Gewijzigd op 31/07/2012 17:40:30 door Eddy E
 
Remco schrubben

remco schrubben

31/07/2012 18:16:22
Quote Anchor link
Erwin zo had ik je uitleg niet gelezen sorry.
Santhe ik heb die url aan gegeven. Het binnen halen van de gegevens is niet het probleem. Het versturen van een 1 sms berichtje na binnen komst is het probleem.

Eddy, bedankt voor het voorbeeld. Ik ga deze straks even testen.
Sorry ben niet echt gedreven in php om nieuwe functie;s te maken of uit te schrijven. Ben hier nog lerende in.
 
Eddy E

Eddy E

31/07/2012 18:45:26
Quote Anchor link
Het onderste voorbeeld is wellicht het beste (wat flexibeler, en toch duidelijk).
http_build_query() is een relatief nieuwe functie, maar wel handig.

Bovenste voorbeeld doet niets meer dan variabelen kopieren en dan kan het net zo goed direct in de string (van tekens).
 
Remco schrubben

remco schrubben

31/07/2012 20:35:15
Quote Anchor link
Ik heb het onderste voorbeeld ook gebruikt.
Het lijkt er op moment op dat alles werkt na behoren.

Ik krijg de gestuurde SMS netjes in de Database.
Tevens na het INSERT TO krijg ik netjes een berichtje terug op mijn telefoon.

Bedankt voor de reactie's.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/07/2012 20:35:15
Quote Anchor link
Die data uit de $request-array van Eddy kan je uit de POST of GET aanroep halen welke je terug krijgt van TargetPay nadat iemand naar jouw keyword heeft geSMSéd
 
Remco schrubben

remco schrubben

31/07/2012 20:36:22
Quote Anchor link
Aar ik heb ook bepaalde waarders gebruikt met de $_GET.
Dit scheelde weer enkele statice invoeringen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/07/2012 20:40:27
Quote Anchor link
statice?

maar goed, is het inmiddels gelukt? ZO niet, waar loop je op vast?
 
Remco schrubben

remco schrubben

31/07/2012 20:42:42
Quote Anchor link
Ja ik bedoelde natuurlijk staties en niet met een $var.

Maar het is gelukt onder tussen.
Zie mijn berichtje van 31/07/2012/ 20:35:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/07/2012 20:48:52
Quote Anchor link
Statisch is het juiste woord, in deze context ook hard-coded genoemd.... ;-)

Fijn dat het gelukt is. :-)
Gewijzigd op 31/07/2012 20:49:21 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.