[opgelost][css] ie/ff probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »
Michael

michael

27/05/2008 15:37:00
Quote Anchor link
Hallo PHPers

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem: Ik heb een achtergrond plaatje over mijn body van 1 pixel hoog die ik over de gehele body wil laden. Dit doet ie perfect in Firefox maar in Internet explorer is ie echter niet te zien. Ik hoop dat jullie me even snel kunnen helpen.

Hier mijn code gestript en wel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
html *,
body * {
  margin: 0px;
  padding: 0px;
}
body {
    background: #ffffff url(/images/page_bg.png) repeat-y 50%;    
}
#container {
    margin: 0 auto;
    width: 1000px;
    background: #ffffff;    
}
#header {
    height: 115px;
    padding-left: 122px;
    position: relative;
    background: url(/images/header.png) no-repeat;
}

#left_side {
    float:left;
    width:86px;
    padding-left: 50px;
        background-color:transparent;
}

#left_text{
    height:501px;
    width:86px;
}

[\code]

en hier mijn gestripte html file

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <%= stylesheet_link_tag 'test'%>
    </head>
    <body>
          <div id="container">
                  <div id="header"></div>
                  <div id="left_side">        
                          <div id="left_text"></div>            
                  </div>        
          </div>        
    </body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:24:48
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Een plaatje van 1 pixel hoog laten herhalen? Dan kun je net zo goed een achtergrondkleur voor je body opgeven. Of is hij breder? Dan gewoon:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
body    {background: url(plaatje.png) left top repeat-y;}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Jacco Engel

Jacco Engel

27/05/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Niet per definitie jan.

Wat nou als er een gradient in zit :)?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:40:00
Quote Anchor link
Mijn edit was nog binnen de tijd ;-)
 
Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

27/05/2008 15:40:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 27.05.2008 15:39:
Niet per definitie jan.

Wat nou als er een gradient in zit :)?


Met een bestand van 1 pixel?

Edit: Sorry niet goed gelezen, 1 pixel HOOG, ik dachty gewoon 1 pixel :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen
 
Michael

michael

27/05/2008 15:40:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.05.2008 15:38:
Een plaatje van 1 pixel hoog laten herhalen? Dan kun je net zo goed een achtergrondkleur voor je body opgeven. Of is hij breder? Dan gewoon:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
body    {background: url(plaatje.png) left top repeat-y;}


het plaatje bevat een border met een effect daarop. (dus kan het niet opvangen met een css border)

edit: wat zijn jullie snel met reageren :| :D:D ik zal proberen even een printscreen ergens op internet te gooien
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:41:00
Quote Anchor link
@ brie: hij had het alleen over 1 pixel hoog
 
Jacco Engel

Jacco Engel

27/05/2008 15:45:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.05.2008 15:40:
Mijn edit was nog binnen de tijd ;-)


Het feit dat je een edit nodig had valt me al van je tegen :P
 
Michael

michael

27/05/2008 15:51:00
Quote Anchor link
Het is een beetje moeilijk te zien, maar bij de eerste is er dus een border met een gradient aan de linker kant en aan de rechter kant. 1 pixel hoog en veel pixels breed. als ik de div id="left text" weg haal dan doet hij het perfect.

firefox:

Afbeelding

internet explorer

Afbeelding

alvast bedankt
 
Tyrone

Tyrone

27/05/2008 15:54:00
Quote Anchor link
Ja, het lijkt wel of IE geen CSS kan lezen
 
Michael

michael

27/05/2008 15:56:00
Quote Anchor link
Tyrone schreef op 27.05.2008 15:54:
Ja, het lijkt wel of IE geen CSS kan lezen


het andere css leest ie gewoon (wat ik er uit gestript heb)

en die script tag lijkt een beetje raar, maar dit is Rails ipv PHP. Dit is dus gewoon goed.

Dat wat Jan had gegeven gaf hetzelfde effect
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
background: url(/images/page_bg.png) left top repeat-y;


EDIT:
deze code houd het tegen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#left_text{
    height:100px;
    width:86px;
}


Nu begint de achtergrond vanaf 100px.....

stomme kleine foutjes kosten altijd uren..... *huil*
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 
Mitchell

Mitchell

27/05/2008 16:02:00
Quote Anchor link
Vreemd dat je body hem niet helemaal recht naar beneden haalt.

Gebruik dit eens.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
body {
    background: #fff url(/images/page_bg.png) repeat-y top center;    
}


Edit: Waar staat je stylesheet trouwens? /stylesheet/ of /css/? Zo ja, dan moet je wel ../images/page_bg.png gebruiken.

Edit 2: html *, body * {} is niet nodig. * {} werkt ook.

Edit 3: Zie dat je het al hebt opgelost. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Michael

michael

27/05/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 27.05.2008 16:02:
Vreemd dat je body hem niet helemaal recht naar beneden haalt.

Gebruik dit eens.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
body {
    background: #fff url(/images/page_bg.png) repeat-y top center;    
}


Edit: Waar staat je stylesheet trouwens? /stylesheet/ of /css/? Zo ja, dan moet je wel ../images/page_bg.png gebruiken.

Edit 2: html *, body * {} is niet nodig. * {} werkt ook.


de stylesheet staat in een hele andere folder. een public rails folder. Dit hoort in bij een Rails applicatie. de header png include ie wel dus dat is het probleem niet.

thanks voor de 2de edit :)

edit: nee het is nog niet opgelost! :-) maar heb wel door dat dat divje het tegenhoud. als ik die height:100px maak dan begint de body achtergrond 100px te laat zeg maar

final edit: Mensen het is opgelost! Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik mocht kennelijk de container geen vaste breedte geven.... nu maar hopen dat ie het ook met een hoog resolutie goed doet.

bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 
Mitchell

Mitchell

27/05/2008 16:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij is je doctype strict hier de oorzaak van, misschien transitional gebruiken?

Nog een vraagje, waarom gebruik je vaste heights?

Edit: Linkje plaatsen? Werk op een notebook met een grote resolutie dus kan het voor je testen. ;]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Michael

michael

27/05/2008 16:26:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 27.05.2008 16:18:
Volgens mij is je doctype strict hier de oorzaak van, misschien transitional gebruiken?

Nog een vraagje, waarom gebruik je vaste heights?

Edit: Linkje plaatsen? Werk op een notebook met een grote resolutie dus kan het voor je testen. ;]


ik moet duidelijk een width hebben van 1000px.....

transitional werkt niet. Ik heb vaste heights omdat het achtergrond plaatjes zijn. Die heb ik er hier uitgestript omdat het niet van belang was en hij ook de fout zonder doet.

Ik heb zo even snel jammer genoeg geen ruimte ergens online.... Maar waarschijnlijk vanavond wel dus dan zet ik em vanavond online :)

edit: Ok hij is opgelost! En wat een domme fout zeg! heeft niks met internet explorer te maken. Alleen met mij :D

container was namelijk background: #ffffff dus dat overlapt em natuurlijk

Ok dit is een pak van mn hart. Namelijk al 3 uur mee bezig :D

Heel erg bedankt!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.