Opslaan uitlogtijd...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »
Swaenie -

swaenie -

30/04/2012 21:51:53
Quote Anchor link
Hallo,

Op moment van uitloggen ga ik naar een uitlogpagina met onderstaande code.
Ik wil de uitlogtijd opslaan in een database. Voer ik de query rechtstreeks uit, dan werkt het, maar via onderstaand script niet. Wat gaat er toch mis...?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

session_start();
ob_start();

$sql    = "UPDATE logboek SET uitlog = '".date('Y-m-d H:i:s')."' WHERE log_id = ".$_SESSION['log_id'];
$query  = mysql_query($sql);

session_unset();
session_destroy();

header('Location: ../index.php');

?>



Ik heb voor jouw heel even de code tags toegevoegd. Kan je dit voortaan zelf doen? Dit maakt de code beter leesbaar voor andere mensen op dit forum. Alvast bedankt!
[/modedit]
Gewijzigd op 30/04/2012 23:35:18 door Niels K
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:24:39
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

30/04/2012 22:08:30
Quote Anchor link
Wat geeft dit script aan?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
session_start();
ob_start();

$sql = "UPDATE logboek SET uitlog = '".date('Y-m-d H:i:s')."' WHERE log_id = ".$_SESSION['log_id'];
$query = mysql_query($sql);

if(!$query){
    echo 'Er is iets misgegaan met de Query';
}
else{
    echo 'De query is succesvol uitgevoerd.';
}


session_unset();
session_destroy();

//header('Location: ../index.php');
?>
Gewijzigd op 30/04/2012 22:35:03 door Nick Dijkstra
 
Aad B

Aad B

30/04/2012 22:18:14
Quote Anchor link
Inderdaad sql foutafhandeling inbouwen maar hoe zinvol is het bijhouden van uitloggen? Vele gebruikers sluiten gewoon de browser of gaan naar een ander url/bookmark of whatever. Je gaat dus inconsistente data verzamelen.
Edit:
Waar komt overigens het vervolg van ob_start?? (ob_end_flush)?? While output buffering is active no output is sent from the script
Gewijzigd op 30/04/2012 22:22:25 door Aad B
 
Swaenie -

swaenie -

30/04/2012 22:29:52
Quote Anchor link
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik krijg de melding:
Notice: Use of undefined constant query - assumed 'query' in C:\Tijdelijk\USBWebserver\RVHC\overig\uitlog.php on line 8
De query is succesvol uitgevoerd.

In de database blijft het echter: 0000-00-00 00:00:00
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

30/04/2012 22:34:52
Quote Anchor link
O, ik zie het, heb een foutje gemaakt in het script. Moet een dollarteken voor query. Heb het aangepast in het script.
 
Swaenie -

swaenie -

30/04/2012 22:41:09
Quote Anchor link
Excuses Nick dat had ik ook kunnen zien...
Maar hij zegt uiteindelijk 'De query is succesvol uitgevoerd.'
In de database blijft het echter: 0000-00-00 00:00:00, terwijl het rechtstreeks uitvoeren van de betreffende string wel werkt als ik deze in phpMyAdmin uitvoer.
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

30/04/2012 22:45:03
Quote Anchor link
Welk type gebruik je voor de kolom uitlog in je database?
 
Swaenie -

swaenie -

30/04/2012 22:49:29
Quote Anchor link
Datetime.

Op dezelfde wijze sla ik ook de inlogtijd op. Eveneens Datetime. En dat werkt wel.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

30/04/2012 22:54:14
Quote Anchor link
1) schrap dat ob_start() eens. Als je script correct is, heb je dat in 99,9% van de gevallen niet nodig.

2) echo je query naar het scherm. Klopt hetgeen daar staat wel met wat je verwacht?
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

30/04/2012 22:55:27
Quote Anchor link
En klopt het log_id ook?
 
Swaenie -

swaenie -

30/04/2012 23:03:53
Quote Anchor link
Ik heb ob_start() verwijderd.

Hij zegt:
UPDATE logboek SET uitlog = '2012-04-30 23:00:49' WHERE log_id = 24
Er is iets misgegaan met de query...

Ik zie niet wat er mis is met de query.
 
Niels K

Niels K

30/04/2012 23:22:03
Quote Anchor link
Jongens, waarom gebruiken jullie geen NOW() in de query??
 
- Raoul -

- Raoul -

30/04/2012 23:58:09
Quote Anchor link
Zoals Niels zegt, verander 'uitlog' datatype in de db naar DATETIME en doe dan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE logboek SET uitlog = NOW() WHERE log_id = ...
Gewijzigd op 30/04/2012 23:58:28 door - Raoul -
 
Swaenie -

swaenie -

01/05/2012 13:48:12
Quote Anchor link
Bedankt voor het meedenken en de tips...
Natuurlijk, NOW() is veel verstandiger. Weer wat geleerd. Toch krijg ik:

UPDATE logboek SET uitlog = NOW() WHERE log_id = 28
Er is iets misgegaan met de Query

Waarom gaat de query mis bij het uitloggen en werkt dezelfde query goed bij inloggen?
De datatypes staan op -Datetime-.

Iemand nog een idee?
 
Joakim Broden

Joakim Broden

01/05/2012 13:50:53
Quote Anchor link
bestaat 'uitlog' wel? Ga de query eens debuggen mbv mysql_error()
 
Swaenie -

swaenie -

01/05/2012 14:10:05
Quote Anchor link
@Hertog Jan
Wat verschrikkelijk stom van me. Hij kwam de database niet in...

Het spijt me dat ik jullie zo heb beziggehouden. Toch weer het nodige geleerd.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

01/05/2012 14:12:15
Quote Anchor link
Hans de bijl op 01/05/2012 14:10:05:
@Hertog Jan
Wat verschrikkelijk stom van me. Hij kwam de database niet in...

Het spijt me dat ik jullie zo heb beziggehouden. Toch weer het nodige geleerd.


agh kan gebeuren, iedereen maakt fouten. Zorg gewoon goed dat je debugt. http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.