pagina overzicht behouden.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer gezocht (distributed systems, SOA, NS

Ben je een C# developer met een oplossingsgerichte mentaliteit en op zoek naar een veelzijdige baan binnen een kleinschalig dynamisch bedrijf, waar je mee kunt denken in het groter geheel? Waar je met mensen komt te werken die betrokken zijn en een gemeenschappelijk gevoel van verantwoordelijkheid hebben? En waar je werkt aan schaalbaarheidsuitdagingen zodat jouw software grote hoeveelheden data kan verwerken? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een Rotterdams bedrijf zijn we op zoek naar een enthousiaste, en met name leergierige, full stack developer of een web developer die graag full stack wil worden. Het bedrijf biedt geavanceerde technische oplossingen die

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en implementeren van responsive (web) apps, en zet hiervoor jouw uitgebreide

Bekijk vacature »

Process Automation Consultant - Starter / Trainees

Ben jij eigenwijs genoeg om te denken dat het altijd slimmer kan én heb je de skills en de drive om dit als Process Automation Consultant in onze startup te bewijzen? Wat is SMRTR? Bij SMRTR (spreek uit ‘smarter’) vinden wij slimmer altijd beter. Slimmere processen maken werk ook leuker. Voor onze klanten, hun werknemers en voor onszelf. SMRTR verslimt daarom operationele processen voor meer werkplezier en een beter rendement. Dit doen wij door middel van onze eigen Process Automation methode, waarbij wij het proces in zijn geheel analyseren, verbeteringen signaleren en komen met een op maat gemaakte oplossing. Door

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Functieomschrijving Ben jij een senior .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij werken met de nieuwste technieken zoals C#, Docker en Azure? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van software inclusief vormgeving, implementaties, integraties en testen; Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Uitvoeren van risico analyses; Bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Functie-eisen Minimaal 3 jaar ervaring als .NET Developer; Je hebt ervaring met C#, Azure Devops of TFS; Je hebt ervaring met ASP.NET Core, MVC, Docker en

Bekijk vacature »

Senior Java-developer Rijks ICT Gilde

Functie­omschrijving De Rijksoverheid beschikt over een enorm Java-landschap. Als senior Java-developer bij het Rijks ICT Gilde werk je dan ook aan uitdagende en veelzijdige opdrachten. Je helpt ministeries en uitvoeringsorganisaties succesvol te zijn in het continu ontwikkelen en verbeteren van technische oplossingen. Zo help je de Rijksoverheid om met lef en ondernemerschap slagvaardig te opereren. Applicaties ontwikkelen die direct bijdragen aan het functioneren van Nederland: daar zorg jij voor als senior Java-developer bij het Rijks ICT Gilde (RIG). Of het nou gaat om het fixen van een bug of het maken van een compleet nieuwe applicatie. Met jouw Java-skills draag

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

C# backend developer gezocht, hardware component,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Developer / Techneut / Oracle APEX / Ondernemend

Functieomschrijving Ben jij een echte Techneut die het leuk vindt om in verschillende talen te ontwikkelen waarbij je als Ontwikkelaar te maken krijgt met 500 TB aan storage? Lees dan snel verder! Verbeteren van bestaande product; Ontwikkelen nieuwe modules; Achterhalen requirements bij de klanten; Installatie op locatie; Verwerken van maatwerk verzoeken. Functie-eisen Hbo-werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar relevante werkervaring; Kennis en ervaring van Oracle, het liefst Apex; Je bent bekend met Elasticsearch; Je bent ondernemend en communicatief vaardig. Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie zal je terecht komen in een team van 7 techneuten. Wat al deze techneuten kenmerkt, is dat

Bekijk vacature »

Front-end Developer WPF

Heb jij kennis en ervaring met WPF en C#? Ben je technisch en heb je goed gevoel voor design? Wil jij met jouw kennis de zorg verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan Als Front-end Developer bij Zorgplatform ga je werken aan de interface voor zorgprofessionals. Zorgplatform is een platform waarmee medische gegevens op een veilige manier uitgewisseld worden met andere instanties binnen de zorgsector. Zorgplatform ondersteunt onder andere het verwijzen van patiënten, het overdragen van patiënten en de gezamenlijke behandeling (shared care). Dit is hét nieuwe werken in de zorg. Met jouw oog voor design ga

Bekijk vacature »

LabView Developer C/C++ SQL Data

LabView Developer Embedded SQL Functieomschrijving Ben jij een programmeur met een sterke affiniteit met techniek? Lijkt het jou leuk om in LabVIEW te gaan programmeren voor een Europese marktleider? Wil jij verantwoordelijk worden voor de kwaliteit van het Openbaar Vervoer? Lees dan nu verder! Programmeren met behulp van LabView; Overleggen met klanten over de te gebruiken technieken; Opstellen van functionele specificaties; Opstellen van technische specificaties; Functie-eisen Minimaal HBO werk- en denkniveau; Ervaring met LabVIEW programmeren is een pré, anders volstaat ervaring met C/C++ waarbij je gedreven bent om LabView je eigen te maken; Ervaring met Databases (SQL); Kennis van programmeren;

Bekijk vacature »

Java Developer (medior/ senior)

Functie­omschrijving Als Java Developer bij het CJIB speel je een cruciale rol in het functioneren van ons complexe applicatie landschap. Jij werkt vanuit een van onze DevOps teams mee aan de automatisering en digitalisering van onze kernprocessen: innen & incasseren van boetes, het coördineren van de uitvoering van straffen en het informeren van derden. De systemen die jij en je collega’s ontwikkelen en optimaliseren dragen bij aan een efficiëntere en persoonsgerichte benadering richting de burgers. Als Java Developer ben je onderdeel van één van de Scrumteams binnen de afdeling ICT. Je team bestaat uit een Product Owner, een agile analist,

Bekijk vacature »

PHP Developer Medior Hypermodern pand

Functieomschrijving Ben jij een medior PHP Developer, focus jij je doorgaans op de back-end en loop jij warm voor het doorontwikkelen van een zeer grote applicatie met enorme MySQL databases en veel complexiteit? Lees dan snel verder! Het onderhouden, doorontwikkelen en testen van een zeer complexe SaaS-oplossing, zonder schaalbaarheid en platformonafhankelijkheid uit het oog te verliezen; Het ontwikkelen van maatwerk back-end oplossingen in PHP en participeren in een Scrumteam; Het participeren in een migratie naar het Symfony framework; Participeren in diverse projecten t.b.v. de optimalisatie van het SaaS-product; Het opzetten van API koppelingen met externe partijen;. Het wegwerken van legacy

Bekijk vacature »

Software Consultant Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Als Software Consultant (Zorg-ICT) bij ChipSoft heb je een veelzijdige functie. Je vormt de schakel tussen ziekenhuizen en onze Research & Development-afdeling. Je analyseert de behoeften van de klant en vertaalt deze naar onze ontwikkelaars. Bovendien bied je support aan onze huidige klanten en ben je verantwoordelijk voor de implementatie van HiX, onze ICT-totaaloplossing. Je verzorgt training en opleiding om de zorgprofessionals

Bekijk vacature »

Fullstack developer / React / Java / CQRS / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een Fullstack Developer met ruim 3 jaar ervaring aan zowel de Front-end (React) als aan de Back-end (Java) én lijkt het je leuk om te gaan werken bij een organisatie die rechtmatigheid in de zorg controleert? Wil jij meteen aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe applicatie die de kwaliteit van zorg(verleners) in Nederland inzichtelijk maakt en meedenken over nieuwe innovatieve oplossingen waarbij security hoog in het vaandel staat? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties in de zorg (50% Front-end met o.a. React,

Bekijk vacature »
Kevin Rovers

Kevin Rovers

17/07/2012 13:33:25
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een korte vraag.
Maar eerst zal ik de situatie even uitleggen.

Ik kijk heel veel series en om bij te houden van welke serie ik een bepaalde aflevering al heb gezien, heb ik een php script gemaakt.

Nu staan er een stuk of 15 series in (met meerdere seizoenen) dus dit wordt een aardige lijst.

Elke keer als ik dus aangeef een aflevering te hebben gezien, voert hij prachtig het scriptje uit, maar herlaad hierdoor de pagina, waardoor ik weer bovenaan de pagina terecht kom.

Vraag:
Is er een mogelijkheid om de pagina op dezelfde plek terug te laten komen?
dus dat het overzicht op het scherm hetzelfde blijft en alleen de afbeelding wijzigt in een groen vinkje.

Nu moet ik elke keer weer scrollen en zoeken naar de betreffende serie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ps. het geven van een 'name' tag in de 'a href' kan wel, maar werkt niet prettig (dit heb ik al geprobeerd)
Gewijzigd op 17/07/2012 13:33:51 door Kevin Rovers

PHP hulp

PHP hulp

11/07/2020 08:11:31

- Diov  -

- Diov -

17/07/2012 14:28:42
Quote Anchor link
Je kan anders AJAX gebruiken.
Hierdoor kan je de bewerking uitvoeren, zonder de pagina te refreshen.

Of je kan ook met anchor links werken. Zelf heb ik dat nog niet gebruikt.
Maar google kan je hierbij helpen :)

Kris Peeters

Kris Peeters

17/07/2012 14:29:11
Quote Anchor link
Kevin Rovers op 17/07/2012 13:33:25:
Ps. het geven van een 'name' tag in de 'a href' kan wel, maar werkt niet prettig (dit heb ik al geprobeerd)

Hoe heb je dit geprobeerd? Dit is wat ik zou voorgesteld hebben.

Dus, ter hoogte van de rij waar je wil staan, zet je iets als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<a name="235"></a>
<div class="row"> ... hier de rij/record/...

Als je dan link legt zoals dit: <a href="#235">klik</a>, scroll je naar de juiste plek.
Je kan ook die #235 gebruiken met header('location: index.php?page=mijn_pagina#235')
Je kan die link bookmarken/doormailen, ...

Wat is hier precies mis mee?

-----

Of uiteraard met Ajax
Gewijzigd op 17/07/2012 14:30:34 door Kris Peeters

Kevin Rovers

Kevin Rovers

17/07/2012 14:38:38
Quote Anchor link
Kris Peeters op 17/07/2012 14:29:11:
Kevin Rovers op 17/07/2012 13:33:25:

Hoe heb je dit geprobeerd? Dit is wat ik zou voorgesteld hebben.

Dus, ter hoogte van de rij waar je wil staan, zet je iets als

Code (php)
1
2
<a name="235"></a>
<div class="row"> ... hier de rij/record/...

Als je dan link legt zoals dit: <a href="#235">klik</a>, scroll je naar de juiste plek.
Je kan ook die #235 gebruiken met header('location: index.php?page=mijn_pagina#235')
Je kan die link bookmarken/doormailen, ...

Wat is hier precies mis mee?

-----

Of uiteraard met Ajax

Dit heb ik inderdaad geprobeerd, maar hiermee verspringt de pagina toch.

Ajax heb ik nog nooit mee gewerkt.
heeft iemand een voorbeeldje? en kan dat gewoon in een PHP bestand geplaatst worden?
Gewijzigd op 17/07/2012 14:40:51 door Kevin Rovers

- Diov  -

- Diov -

17/07/2012 14:42:11
Quote Anchor link
AJAX is javascript, waarmee je in jouw geval een phpbestand mee uitvoerd.
Kan je anders eens je script laten zien, hoe je toont dat je de serie al bekeken hebt?

Is dat met een vinkje? Of hoe doe je dit?
http://www.w3schools.com/php/php_ajax_database.asp

Kris Peeters

Kris Peeters

17/07/2012 14:45:50
Quote Anchor link
Offtopic:

Hehe, wel grappig dat ze daar Family Guy gebruiken als voorbeeld :)

Kevin Rovers

Kevin Rovers

17/07/2012 15:06:35
Quote Anchor link
Dit is de code die ik gebruik voor het veranderen van de afbeelding:
(de afbeelding is niet meer dan een cijfer die uit de database wordt gehaald, 0.jpg of 1.jpg)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if(isset($_GET['g'])){

$gek = $_GET['g'];
$uid = $_GET['u'];
$z = $_GET['z'];

if ($gek == 0) {$gnew = 1;} else {$gnew = 0;}

mysql_query("UPDATE `c16_web1`.`series` SET `$z` = '$gnew' WHERE `series`.`unid` ='$uid' LIMIT 1") ;

header("Location: ./series.php#$uid");
}

Zoals je ziet is hier de header met #$uid in verwerkt.
Hiermee wordt dus de betreffende regel weer mee opgezocht. (dit moet dus anders worden)

Het enige wat dus gedaan moet worden is in de database een 0 in een 1 veranderen.

---------------------------
Iemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is?
Gewijzigd op 18/07/2012 10:08:23 door Kevin Rovers

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.