pdo en mysqli

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Soccertime website

soccertime website

11/02/2016 13:47:23
Quote Anchor link
ik volg nu verschillende tutorials en sommige gebruiken mysqli en andere pdo
zou je dit samen kunnen gebruiken in een website of moet je jezelf echt richten op een van de twee binnen een website
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 12:46:00
 
Wouter J

Wouter J

11/02/2016 13:50:44
Quote Anchor link
Je kan ze samen gebruiken, wees vrij om elke class willekeurig aan te maken wanneer je wilt. Het is alleen de vraag waarom je dit zou willen. Het betekend namelijk 2 andere dingen (met dezelfde taak) onderhouden, 2 dingen leren, etc.
 
Randy vsf

Randy vsf

11/02/2016 13:51:07
Quote Anchor link
Heb je een reden om beide te gebruiken?
 
Soccertime website

soccertime website

11/02/2016 13:57:35
Quote Anchor link
de reden dat ik dit wil is dat tutorials die ik volg soms met mysqli zijn en soms met pdo en ik ben hier nog maar een beginner in dus ik wou even weten of dit kon

anders zou ik verdr gaan zoeken naar tutorials die allebei of in pdo of in mysqli zijn
Gewijzigd op 11/02/2016 13:58:09 door soccertime website
 
Randy vsf

Randy vsf

11/02/2016 14:01:51
Quote Anchor link
Het kan zeker, maar het is misschien verstandiger om met 1 te beginnen als je nog aan het leren bent.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 14:41:39
Quote Anchor link
Beide kiezen om te gebruiken in een website is het zelfde als niet kiezen (wat volgens sommigen ook een keuze is). Als je niet kunt onderbouwen waarom je beide nodig zou hebben, of als dit simpelweg niet het geval is, gebruik er dan één.

Je moet het zo zien:
PDO is niet geschreven voor een specifieke database (lees: en is dus ook niet op voorhand afgestemd en geoptimaliseerd voor het gebruik van een specifieke database). PDO heeft specifieke database-drivers, waaronder die voor MySQL: PDO_MYSQL.