PHP - paginas wisselen met tijdsinstelling.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Rever

Jan Rever

16/10/2013 14:11:17
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik deze vraag zo op deze manier mag stellen en dat het aan de regels voldoet. Ik probeer geen "script te vragen" maar een hint in de goede richting om mijn probleem op te lossen.

Ik ben bezig met het maken van een soort intranet met een veredelde narrow-casting.

Alle pagina's daarvoor heb ik al klaar, echter weet ik niet hoe ik het volgende zou kunnen doen.

Ik heb nu vier pagina's.

Nieuws.php, bezoek.php, weer.php, verkeer.php . Deze pagina's wil ik wisselend (afhankelijk van de ingestelde tijd) oproepen.

Ik heb nu een tabel in SQL genaamd paginas met daarin de volgende kolommen:

'id'
'naam'
'url'
'status'
'interval'
'volgorde'

Deze tabellen zijn nu compleet in te vullen. Het enige wat mij rest is zorgen dat ik bijvoorbeeld:

nieuws.php oproep voor 50 seconden, gevolgt door bijvoorbeeld verkeer.php voor 30 seconden.

Het tabelletje werkt, de gegevens zijn in te stellen, het instellen van de volgorde werkt. Het enige waar ik nu dus niet uitkom is zorgen dat ik de pagina kan oproepen voor de gekozen tijdsduur.

Wat ik heb geprobeerd te vinden is dit door middel van een include commando te doen. Ik heb nu bijvoorbeeld een index.php en dan include ik gewoon nieuws.php. Ik weet alleen niet hoe ik dan met de ingestelde interval, de nieuws.php kan vervangen door de "verkeer.php"

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen en welke PHP commando's hier goed passen?

Ik ben nog niet zo lang met PHP bezig, over het algemeen kom ik overal wel uit, maar dit gaat even mijn petje te boven.

Dank voor jullie hulp!

Toevoeging op 16/10/2013 14:26:10:

Dit lijkt dus niet te gaan met PHP. Omdat het serversided is.

Zijn er andere ideeen / mogelijkheden om dit te doen? Ik dacht slim te zijn door de verschillende pagina's in een database te zetten. Daarin te vertellen hoelang ze mogen staan.

Vervolgens de tabel oproepen op een pagina en dan te vertellen hoelang elke pagina mag blijven staan dmv het combineren van de database met een metatag, include of javascriptje.

Lijkt dus een beetje een waste of time.
Gewijzigd op 16/10/2013 14:11:57 door Jan Rever
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 07:30:26
 
Eddy E

Eddy E

16/10/2013 15:41:20
Quote Anchor link
Kijk eens naar zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

header("REFRESH:35;URL=weer.php" );

?>


Iets aangepast vanaf http://stackoverflow.com/questions/6119451/page-redirect-after-certain-time-php

In elke PHP-pagina haal je dus eerst de tijdsduur op en gooi je deze header.

Let wel: GEEN output (HTML) vóór het gebruik ervan.
Je kan ook naar het HTML-equavalent kijken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="35;URL=weer.php">

En dat komt dan weer van http://www.internetofficer.com/seo/html-redirect/
Gewijzigd op 16/10/2013 15:41:29 door Eddy E
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.