PHPMailer email lezen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »
Dennis Smink

Dennis Smink

23/12/2011 15:23:40
Quote Anchor link
Ik zit met mijn hosting bij mijnhostingpartner.nl, hun gebruiken phpmailer om emails te versturen. Ik mail dus ipv mail() met mailTo().

Nu vroeg ik mij af, kan ik ook met de phpmailer emails lezen?
Hun webmail adres om emails te lezen is: http://webmail.mijnhostingpartner.nl/ maar ik wil graag op mijn eigen site email's kunnen lezen..

Alvast bedankt voor de info.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:50:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2011 15:37:23
Quote Anchor link
Nee, daarvoor moet je de imap_*() functies gebruiken. Die werken overigens ook voor POP-mailboxen.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/12/2011 16:24:41
Quote Anchor link
Even googlen op PHP email client geeft bijv. deze link
 
Dennis Smink

Dennis Smink

23/12/2011 16:35:11
Quote Anchor link
imap() kan dat ook met SMTP server's?
 
- SanThe -

- SanThe -

23/12/2011 16:44:49
Quote Anchor link
SMTP is zenden, IMAP en POP is lezen.
 
Dennis Smink

Dennis Smink

23/12/2011 19:14:09
Quote Anchor link
Vergeet dit bericht!
Gewijzigd op 24/12/2011 08:23:07 door Dennis Smink
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2011 19:30:41
Quote Anchor link
Vreemd dat ze zeggen dat het niet kan, werkt de imap_open() functie dan niet?
En vraag ze eens waarom ze dat anders niet aan kunnen zetten.

De meeste webhostings hebben imap() wel open staan.
 
Kees Schepers

kees Schepers

23/12/2011 19:49:23
Quote Anchor link
Zend_Mail is overigens een mooi deel om de IMAP functies heen waarmee je mailboxen uit kan lezen :)
 
Frank WD

Frank WD

23/12/2011 22:40:07
Quote Anchor link
Even Offtopic maar wil hierbij de Topic starter even waarschuwen.

Door een eigen ervaring met mijnhostingpartners wil ik je waarschuwen voor het geen wat je wilt. Zoals Aar aangeeft vraag hostingpartners of hun dit open willen zetten eventueel tegen kleine vergoeding. Willen ze dat niet, ga dan niet lopen stoeien met scripts en dat zoort dingen om het wel voor elkaar te krijgen.

Zodra je hun verzoekt om iets te doen en het antwoord is nee. Dan krijg je een notitie achter je naam. Dit is niet zo erg, alleen hun houden je dan net ff iets beter in de gaten. Want wij nederlanders zijn zo ingesteld krijg ik geen medewerking proberen we het op een andere manier.

Zien hun dat je het gevraagt op een andere manier doet dan de normale manier, dan trappen ze je zonder pordon en zonder enige voor waarschuwing de laan uit. Je krijgt geen backups van de db's mails en noem maar op.

Dit uit eigen ervaring waar ik ook zo eigenwijs was om mijn plannen te willen uitvoeren en nadien gelukt binnen 10 dagen opstraat stonden zonder hosting en noem maar op. En enige medewerking in het verhuizen van domijnnaam was de respons ook vrij 0,0.

Tot zover even mijn waarschuwing in deze.
Gewijzigd op 23/12/2011 22:53:03 door Frank WD
 
Dennis Smink

Dennis Smink

24/12/2011 08:25:29
Quote Anchor link
Er zijn andere ontwikkelingen, imap_open() werkt wel gewoon dus, stond gewoon open inderdaad. Ik had eerder een fout gemaakt, vergeet mijn bovenstaande script daarom dus maar. Heb het systeem werkend.

Wel wil ik ingaan op Frank van Sloten:

Ik had dus een ticket aangemaakt, als volgt:

Hallo,

Ik vroeg mij af, omdat mijnhostingpartner.nl gebruikers zich inloggen op webmail.mijnhostingpartner.nl er ook een mogelijkheid is om webmail op je eigen hosting te laden.
Dus gewoon een script, die kan inloggen op webmail.mijnhostingpartner.nl. Het versturen met phpmailer gaat prima, maar kan je er ook berichten mee lezen? ( In je eigen site dan )
Zoniet, is het uberhaupt mogelijk, of een script van beschikbaar?

Met vriendelijke groet,

Dennis Smink


Kreeg ik dit terug van de support:

Beste Dennis,

Via onze webmail is het niet mogelijk deze in te laden in uw eigen website. Voor onze reseller pakketten kunnen wij een subdomein aan uw domein koppelen waar de webmail in geladen kan worden.

Als u goed met PHP of ASP.NET overweg kan, dan is het mogelijk iets te maken wat mail kan lezen. Dit soort scripts zijn vrij geavanceerd en dus niet zomaar beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Jaap


Ikke weer terug gereageerd:

Ik begrijp dat dit met imap_open() mogelijk moet zijn?

Hun weer:

Dennis,

Je kan via je website geen connectie maken met de mailservers om je eigen webmail te draaien.

Met vriendelijke groet,
Bas


Ik ben verward?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/12/2011 08:48:13
Quote Anchor link
Beetje tegenstrijdig wat Bas zegt. Ik denk dat je het beste een betere hosting kan zoeken. Eentje die WEL behulpzaam is.

En wat jaap zegt is ook wel vaag. zulke scripts zijn niet lastig te vinden.

fsockopen + "read mail" en je hebt al iets. Hoewel imap handiger blijft.

Waar het de imap functie dan al geprobeerd?
Gewijzigd op 24/12/2011 08:57:56 door - Ariën -
 
Dennis Smink

Dennis Smink

24/12/2011 09:00:36
Quote Anchor link
Het is inderdaad gewoon vreemd, ene zegt van wel ander zegt van niet.

Khad inderdaad met fsock al een goed begin, maar toch maar iets meer verdiept in imap, en dit werkte gewoon vlekkenloos. Dus ik ga dit denk ik maar gewoon gebruiken, ik heb niet gevraagd of die functie aan mocht ofzo, het werkte gewoon.

Dus ik denk eigenlijk niet zo zeer snel dat ik er problemen mee kan krijgen...

Toevoeging op 24/12/2011 09:12:47:

Heeft iemand enig idee hoe ik het beste de emails kan sorteren op datum? Ik ben bezig met imap_sort maar krijg er geen fatsoenlijke werking uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
        $message_count
= imap_num_msg($imap);
        $sorted = imap_sort($imap, SORTARRIVAL, 0);
    
        for ($i = 1; $i < count( $sorted ); ++$i) {
            $header = imap_header($imap, $sorted[$i]);
            $subject = $header->subject;
            $body = trim(substr(imap_body($imap, $i), 0, 100));
            $prettydate = date("Y-m-d H:i:s", $header->udate);
    
            if (isset($header->from[0]->personal)) {
                $personal = $header->from[0]->personal;
            }
else {
                $personal = $header->from[0]->mailbox;
            }

            $berichtNummer = str_replace(" ", "", $header->Msgno);
            //$email = "$personal <{$header->from[0]->mailbox}@{$header->from[0]->host}>";
            echo "<div onclick=\"requestPage('adm=webmail&amp;readMail=". $berichtNummer. "')\" style=\"width: 600px; height: 35px; background-color: #EEEEEE; border: 1px solid #000; margin-bottom: 2px;\" onMouseOver=\"this.style.backgroundColor='#AAAAAA';\" onMouseOut=\"this.style.backgroundColor='#EEEEEE'\">
            
            "
. $personal ."<span style=\"float:right;\">". TimeToString($prettydate). "</span><br /> ". $subject."</div>";
            //echo $header->Msgno."<br />";
        }
?>
 
Frank WD

Frank WD

24/12/2011 11:25:12
Quote Anchor link
Dennis,

Je doet er idd goed aan om bij hun te mailen en vooral VEEL temailen.
Je hebt bij Mijnhostingpartners.nl nu net de 2 medewerkers gehad, die bij mij altijd de indruk wekte van: Zeur op, laat me met rust en anders zoek andere hosting.
Ik heb vele problemen in verleden gehad met die Bas. Laten we maar over Jaap me mond dicht houden, want voor hem heb ik al helemaal geen goed woord over.

Des al niet temin, hoop ik voor Dennis dat hij het aan de praat krijgt met wat hij wil. Maar hou jou hosting in de gaten.


Edit:
Het lijkt dat ik mijnhostingpartners.nl afkraak. Dit is niet zo. Ik kraak alleen de support af. De rest kwa bereikbaarheid en up-to-running was altijd goed na wens bij hun.
 
Dennis Smink

Dennis Smink

24/12/2011 11:34:40
Quote Anchor link
Van die bas ben ik het wel mee eens, had vaker een ticket waar ik afgemekkerd werd, en de tickets worden ook vaak zonder pardon gesloten. ( Kan dan dus niet meer reageren )

Ondertussen heb ik wat ik wil werkend met imap_open(). Had nog nooit gewerkt hiermee maar begrijp het nu, en laat die support maar even achterwegen.

Zat eerder bij starthosting, maar die waren zo ongelovelijk traag dat ik overgestapt ben naar mijnhostingpartner.

Bedankt voor de info Frank!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/12/2011 11:42:38
Quote Anchor link
Ervaring hebben ze niet. Ze weten blijkbaar niet een dat imap_open() gewoon open staat, en dan zeggen ze nog dat het niet mogelijk is?

het klinkt alsof ze geen ervaring daar hebben bij Mijn Hostingpartner, en maar wat uit de lucht lopen te blaten.
Gewijzigd op 24/12/2011 11:42:49 door - Ariën -
 
Frank WD

Frank WD

24/12/2011 12:15:47
Quote Anchor link
Dennis,

Geen dank hoor. Als ik iemand kan helpen met enige info in welke vorm ook zal ik dat zekers doen. Als je nog een andere hosting zoekt kan ik Mijn.domijn.nl aanraden.
Wel is waar geen tel support ma wel altijd correct in mail support.

Aar,

Enige wat ik op je laatste bericht kan melden is.
Helemaal gelijk in.
 
Dennis Smink

Dennis Smink

24/12/2011 18:15:22
Quote Anchor link
Toch zit ik even dwars, heb imap nu lekker werkend, alleen de mails lezen is een beetje vreemd.

Ik gebruik nu deze functie om de headers goed te zetten in de email: http://pastebin.com/HpXBP6Eu

Daarna gebruik ik dit om de functie aan te roepen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
               $dataTxt
= get_part($imap, $berichtnummer, "TEXT/PLAIN");
              
               // GET HTML BODY
               $dataHtml = get_part($imap, $berichtnummer, "TEXT/HTML");
              
               if ($dataHtml != "") {
                    $msgBody = $dataHtml;
                    $mailformat = "html";
               }
else{
                    $msgBody = preg_replace("\n","<br>",$dataTxt);
                     $mailformat = "text";
               }

?>


En vervolgens echo ik de $msgBody variable.

Nu krijg ik alleen van die rare tekens als zon vierkantje, hier aangegeven als vraagteken.

?

na de enter.

Dus als je bijv een zin hebt als dit krijg je dus met zon vierkant:

Hallo PHPHulp,
?
Alvast bedankt voor de medewerking.
?
Groet,
?
Dennis

Wat gaat hier fout?

Toevoeging op 24/12/2011 18:16:24:

Vierkantje ziet er zo uit: http://pastebin.com/ca3k8mHB
Gewijzigd op 24/12/2011 18:16:00 door Dennis Smink
 
Jens erd

Jens erd

24/12/2011 23:51:33
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met de manier waarop gegevens worden verwerkt in php. kijk eens naar de functies utf8_encode() en utf8_decode(). volgens mij moeten die de problemen oplossen. De juiste html tags gebruiken kan ook helpen.

succes!
 
Dennis Smink

Dennis Smink

11/01/2012 19:52:03
Quote Anchor link
Ga er toch weer even op reageren, het imap gebeuren werkt helemaal perfect, op 1 ding na.

Ik kan emails, lezen, verwijderen, van map verhuizen alles.
Ik kan alleen geen emails verzenden op een of andere manier.

Mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
$mbox
= imap_open ("{smtp.mijnhostingpartner.nl:143}INBOX",
"user", "pass") or die('connection failed '.imap_last_error());

$to='[email protected]';
$siteemail='[email protected]';
$subject = "This is subject";
$headers .= "From: $siteemail<$siteemail>\n";
$headers .= "X-Sender: <$siteemail>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n";
$headers .= "X-Priority: 1\n";
$headers .= "Return-Path: <$siteemail>\n";

$message = "This is the text.";
if( $mbox ){
    echo "Verbonden met mailserver.<br />";
    
        if(!imap_mail ($to, $subject, $message , $headers)){
            echo "niet gelukt, error: <br />";
            echo imap_alerts();
        }
}

imap_close($mbox);
?>


Ik krijg geen error terug, ook niet met imap_errors().

Met mail() werkt het wel, alleen komt de verzonden email niet in verzonden items terecht in mijn mailbox, is er een manier om hier omheen te komen?
Gewijzigd op 11/01/2012 19:52:32 door Dennis Smink
 
Jesse van der Panne

Jesse van der Panne

31/01/2012 17:42:00
Quote Anchor link
Dennis, lees ff je pb heb je wat info gestuurd.

Jesse
 
Wouter J

Wouter J

31/01/2012 17:58:08
Quote Anchor link
Jesse, een forum is er voor zodat iedereen vraag + antwoorden kan lezen. Daar hebben mensen later ook wat aan.
Gelieve de oplossingen dus hier op het forum te plaatsen en niet via een pb.
Mocht je een PB hebben gestuurd met een ander onderwerp is het natuurlijk onnodig om dat hier te melden. Dennis ziet de PB vanzelf wel.

Tevens is dit topic al een beetje oud...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.