PhpMyAdmin moet enkel 1 tabel tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »
Eddy E

Eddy E

22/07/2019 18:49:30
Quote Anchor link
Goedenmiddag.

Binnenkort wil het Ministerie van OCW in mijn database meekijken van lerarentekortisnu.nl, waar ik graag aan mee werk.
Nu staan daar ook veel gegevens die zij helemaal niet hoeven te zien.

Hoe kan ik maken dat ze wel de database kunnen zien, maar dan enkel 1 (of 2) tabellen?
Ik kan uiteraard een andere gebruiker aanmaken met enkel lees-rechten etc, maar dan limiteer ik ze nog steeds niet tot 1 tabel.
Hoe?

Of de rest overhevelen naar een andere database?

Of kan ik ze enkel één view laten zien, maar wel dat zelf allerlei functies als SUM(), COUNT(), JOIN LEFT() etc kunnen gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:36:01
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

22/07/2019 19:16:54
Quote Anchor link
Na een gebruiker met wachtwoord te hebben aangemaakt, doe dit :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
GRANT SELECT ON database.tabel1 TO 'ocw';
GRANT SELECT ON database.tabel2 TO 'ocw';


Kwam het hier tegen :

https://serverfault.com/questions/565343/how-to-grant-and-revoke-rights-to-tables-using-phpmyadmin

Op andere plaatsen zal het ook wel te vinden zijn.

Met adminer vul ik velden in.
https://www.adminer.org/
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 19:27:45
Quote Anchor link
Waarom stuur je ze geen dump, of aangepast uittreksel?

Ik weet niet wat er nog meer in je database staat, maar als dit persoonsgegevens zijn druist dit behoorlijk tegen de AVG-regelgeving aan.
Gewijzigd op 22/07/2019 19:29:17 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/07/2019 22:40:29
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 19:27:45:
Waarom stuur je ze geen dump, of aangepast uittreksel?

Potentieel verouderde informatie. Onnodig extra werk.

- Ariën - op 22/07/2019 19:27:45:
Ik weet niet wat er nog meer in je database staat, maar als dit persoonsgegevens zijn druist dit behoorlijk tegen de AVG-regelgeving aan.

Dit kun je, zoals @Adoptive aangeeft, zelf helemaal dichttimmeren. Plus ik neem aan dat er een soort van "code of conduct" wordt afgesproken, waarin staat vastgelegd waarvoor de data wel en niet gebruikt mag worden. En met views zou je de data op voorhand al geanonimiseerd kunnen aanbieden als privacy een heikel punt zou zijn.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 23:10:16
Quote Anchor link
Ikzelf zou niemand zomaar vrij in een database laten kijken. Dan zou ik liever voor een dynamisch script gaan waarbij ze zelf kunnen zoeken, sorteren etc.

Als dat teveel moeite kost, dan kan je het één en ander overhevelen naar een doorspit-database en eventueel anonimiseren. Nadeel: Deze is niet up-to-date, maar je kan met een geautomatiseerd proces dit wel elke dag actualiseren. Ik neem aan dat dit wel voldoende is voor hun onderzoek.

Andere partijen laten spitten in live-database vind ik een dikke no-go, tenzij er echt noodzaak voor is (jusitie o.i.d.). Ook als je alles dichttimmert, waarbij je mag hopen dat je niet teveel dichttimmert zodat je applicatie niet meer goed werkt, om maar wat te zeggen. Of wat als je door een fout iets niet goed dichttimmert en iemand per ongeluk wat verwijderd.
Gewijzigd op 22/07/2019 23:10:51 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/07/2019 23:21:56
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:10:16:
Ook als je alles dichttimmert, waarbij je mag hopen dat je niet teveel dichttimmert zodat je applicatie niet meer goed werkt, om maar wat te zeggen. Of wat als je door een fout iets niet goed dichttimmert en iemand per ongeluk wat verwijderd.

Zolang je dit alles -wat voor oplossing je ook kiest- ophangt aan een aparte database-user zou dat de normale werking niet moeten belemmeren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 23:32:25
Quote Anchor link
Dan alsnog spelen er nog wat andere factoren die het kunnen belemmeren.
Wat is er mis met een losse doorzoek-database?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/07/2019 00:47:25
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:32:25:
Wat is er mis met een losse doorzoek-database?

Je creëert daarmee zelf een synchronisatieprobleem, het lijkt mij gewoon veel makkelijker om één bron voor je data te hebben?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2019 00:57:31
Quote Anchor link
Ik zou daar geen voorkeur aan geven. Ik noem het dan ook geen 'synchronisatie-probleem' plus dat je alle data kan vrijgeven die ze mogen inzien. Je kan prima anonimiseren of niet relevante velden weghalen.
Gewijzigd op 23/07/2019 01:03:09 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

23/07/2019 05:46:01
Quote Anchor link
Ik wist niet dat een ministerie zomaar eigen databases mag opvragen? Is dit dan niet in strijd met de avg?

Toevoeging op 23/07/2019 05:46:27:

Moet dir niet via een rechter gaan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2019 09:04:24
Quote Anchor link
Volgens mij gaat om een verzoek en een samenwerking, en geen juridische procedure.

@Topicstarter: Maar wat voor informatie staat er in deze database? En hoe is deze ingedeeld?
Gewijzigd op 23/07/2019 09:43:27 door - Ariën -
 
Eddy E

Eddy E

23/07/2019 17:34:47
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:10:16:
Ikzelf zou niemand zomaar vrij in een database laten kijken. Dan zou ik liever voor een dynamisch script gaan waarbij ze zelf kunnen zoeken, sorteren etc.

Als dat teveel moeite kost, dan kan je het één en ander overhevelen naar een doorspit-database en eventueel anonimiseren. Nadeel: Deze is niet up-to-date, maar je kan met een geautomatiseerd proces dit wel elke dag actualiseren. Ik neem aan dat dit wel voldoende is voor hun onderzoek


Dit lijkt mij een mooie oplossing.
Al is het maar elk uur dat het geupdated wordt.
Wellicht gewoon een extra sql-user aanmaken met 1 extra database.
En dan daarin enkel wat ze nodig hebben (enige 'persoonsgegeven' is een emailadres).
Voor de rest geen bewaar ik geen emailadressen, wachtwoorden etc.
Maar in andere tabellen (zelfde database) heb ik die wel .Dat mogen zij niet zien.

Over het afspreken wat er gebruikt kan worden: dat is onderwerp van gesprek binnenkort.
Voorheen was alle data (geanonimiseerd uiteraard) vrijelijk downloadbaar.


Toevoeging op 23/07/2019 17:36:33:

Jan R op 23/07/2019 05:46:01:
Ik wist niet dat een ministerie zomaar eigen databases mag opvragen? Is dit dan niet in strijd met de avg?

Toevoeging op 23/07/2019 05:46:27:

Moet dir niet via een rechter gaan?


Gaat, zoals reeds gezegd, om een vrijwillige samenwerking tussen Ministerie en mij.
Dus dit speelt geen rol. De vakbond Aob krijgt ook wekelijks data, maar dan enkel als Excel-bestand.
En de statistieken/conclusie staat al op https://lerarentekortisnu.nl/statistieken-po/?geavanceerd





Toevoeging op 23/07/2019 17:39:23:

- Ariën - op 23/07/2019 09:04:24:
Volgens mij gaat om een verzoek en een samenwerking, en geen juridische procedure.

@Topicstarter: Maar wat voor informatie staat er in deze database? En hoe is deze ingedeeld?


Vooral registraties van wanneer school+klas+groep+aantal-leerlingen etc een lerarentekort had. En hoe het is 'opgelost'.
Per datum, per school (op BRIN-nummer), per groep en oplossing is er 1 record. Gaat om iets van 300.000 records inmiddels. Dan is SQL beter dan Excel ;)
Daarnaast nog wat koppeltabellen waarin ik de brin-nummer (soort kenteken voor een school) heb met daarin de naam, plaats, gps-coördinaten, postcode en bestuurnummer.
Want ook daarvoor is weer een koppeltabel.

Ik ga denk een overzicht genereren en die per uur updaten naar een aparte database die enkel lees-rechten heeft.
Dat lijkt mij wel even wat werk, maar is wel waterdicht en voorkomt dat ze fouten kunnen maken.
 
Michael -

Michael -

24/07/2019 08:21:37
Quote Anchor link
Waarom geen REST Api? Dan kunnen ze er mee doen wat ze willen.
Of je maakt gewoon een pagina met een overzicht of is dat te simpel?
 
Eddy E

Eddy E

25/07/2019 08:12:08
Quote Anchor link
Een overzicht is niet doorzoekbaar, sorteerbaar, analyseerbaar etc.
Met een SQL-database is dat wel het geval, ook voor SUM/COUNT/SORT etc, maar vooral de GROUP BY() en GROUP BY CONCAT() wat handig is.
Daarnaast moet er een referentie komen (zo'n vergelijkingslijst) met een lijst met 6500 brin-nummers.

Momenteel kopieer de data.
Eerst leeg ik de tabel, dan stel ik vanuit 4 andere tabellen 1 nieuwe lijst records samen en die voeg ik in.
Dit duurt zo'n 3 minuten.
Via een cron-job laat ik dit om de 4 uur (0:00, 6:00, 12:00, 18:00) dit uitvoeren.

Kan dat synchroniseren wellicht sneller?
Daar ga ik nog naar kijken.

Toevoeging op 25/07/2019 08:32:52:

Alle direct kopiëren tussen de tabellen, zonder eerst alles in PHP te laden verkorte de tijd van ongeveer 180 seconden naar 4 seconden.
Moest wel even de database-user kopieren naar de nieuwe database (die van OCW) maar dit is een stuk sneller.
Nu openen zij een URL, die verwijdert alle ocw-data, kopieert alle nieuwe ocw-data (in 4 seconden) en stuurt hen automatisch door naar phpMyAdmin.
Hiervoor heb je alsnog inloggegevens nodig, maar die krijgen zij van mij.

Bedankt voor de hulp heren!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.