PHPnewb community

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:06:00
Quote Anchor link
Ben jij voor een PHPnewb community?
Dit zodat er geen problemen en ruzies ontstaan hier op PHPhulp en om zo deze community op niveau te houden van een aantal mensen hier,,

Het is niet mijn bedoeling om de bezoekers hier weg te kapen laat dat duidelijk zijn! ik vroeg me af of hier intresse voor is,,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen Spaans
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:49:20
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/01/2009 00:11:00
Quote Anchor link
Dat niveau moet ergens vandaan komen, als men eenmaal op een ander forum/community begint, zal men daar blijven. Aangezien als men eenmaal geen newb meer is, daar blijft hangen om de nieuwe newbs te helpen. Dan zal PHPHulp helemaal leeglopen.

Ik zeg nee.

Overigens, de laatste tijd valt het reuze mee?
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Ik bedoel et in de zin van in samenwerking met PHPhulp,, dus beginnend op de Newb site en zodra het niveau zo is dat er geen echte verduidelijking nodig is doorgaan naar phphulp,, dus de leden gwoon soort van rugzak meegeven voordat ze naar phphulp gaan,,
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 00:16:00
Quote Anchor link
Misschien is het een idee (met alle respect voor iedereen) dat het forum wat meer ingedeeld wordt op categorie. Hiermee bedoel ik dat als je net aanmeld, val je onder 'newbie'. Je komt krijgt dan ook alleen de topics te zien die onder deze categorie vallen. 't blijft even open en toegankelijk voor iedereen, maar bezoekers krijgen meer het idee dat phphulp meer 'echt gericht op hun problemen' is. Een 'hogere' categorie kan wel van een lagere categorie bekijken en posten, maar niet van laag naar hoog.

It's all about a feeling.
 
Mitchell

Mitchell

18/01/2009 00:22:00
Quote Anchor link
@ Jim: Denk dat dit een slecht idee is, stel dan komt er iemand met al veel verstand van PHP op PHPHulp (net nieuw aangemeld) en dan kan hij ook nog niet bij die "hogere" topics.

@ Topic: Wat voor niveau is dan een "newb" niveau en wat is een "pro" niveau? Nogal onmogelijk om mensen in te delen, denk ik zo.
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:26:00
Quote Anchor link
Nou kijk je kan een community maken gericht op PHP beginners,, dus met de beginselen van PHP zodra ze zelf vinden dat ze dit beheersen kunnen ze overstappen naar PHPhulp met bijvoorbeeld 1 druk op de knop en dezelfde gegevens,,

Zo heb je denk tog een soort tussen stap en ik denk dat het een heleboel ergenissen hier kan besparen,,
 
Tamara

Tamara

18/01/2009 00:28:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat mensen echt bereid zijn/stap is te groot om weer naar een andere community te gaan. het is teveel gedoe voor veel mensen lijkt me... (in ieder geval wel voor mij :P )
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 00:31:00
Quote Anchor link
@Mitchell: Je hebt helemaal gelijk.

Misschien is het dan een idee om een keuze te laten maken of het een algemene, beginners of gevorderde vraag betreft.
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:33:00
Quote Anchor link
Nou kijk het hoeft natuurlijk niet alleen mbt php maar gewoon het hele website gebeuren in het algemeen,,
 
Mr.Moe

Mr.Moe

18/01/2009 00:51:00
Quote Anchor link
Gewoon een of ander ratingsysteem dat aangeeft of het over een newbie zaak gaat of een gevorde zaak. Zoiezo ben ik wel voor een ratingsysteem zoals op tweakers.
 
Midas

Midas

18/01/2009 01:44:00
Quote Anchor link
Volgens mij gaat het prima zoals het nu is.
 
Eddy E

Eddy E

18/01/2009 09:23:00
Quote Anchor link
Vind ik ook.
En als je, als newbie, bij een te moeilijke vraag komt: reageer dan gewoon niet.
Andersom ook: stel je een te 'makkelijke' vraag; schrik dan niet van een 'te moeilijk' antwoord. Je komt hier toch om te leren en voor antwoorden?

De ervarenen geven dan wellicht soms uitgebreidere antwoorden dan de newbie vraagt (newbie vraagt oplossing voor een ongedefinieerde variabele, en de ervarenen letten ook op foutafhandeling, error_reporting() en xss etc), maar daar moet de newbie toch wel uitkomen.

De ervarenen zeggen het natuurlijk niet voor niets. Immers: zij hebben meer ervaringen en wéten het dus ook gewoon beter.
Zelfde idee als met normalisatie van de database.

Zelf was ik ook newbie en zat mijn database slecht in elkaar (alles timestamp in een varchar etc) en dat bleek achteraf echt veel slechter te werken.
Tuurlijk kostte het even tijd om het te leren, maar uiteindelijk leer je veel beter werken.

Niveauverschillen: bah.
Ik heb zoiets meegemaakt op een ander forum (voor brommers/scooters)... en wat is makkelijk-gemiddeld-moeilijk?
Dat verschuift ook per persoon.
 
Ruben Kok

Ruben Kok

18/01/2009 10:05:00
Quote Anchor link
Ik ben niet voor een PHPnewb community, waarom?
Ik ben hier "noob" en weet nog niet alles, en elke keer als ik hier iets vraag krijg ik duidelijke antwoorden van de member. Dus ik snap niet waarom hier aan het zeiken is. Er is helemaal niks mis met PHPhulp of met "noobs" die komen hier om PHP, MySQL etc. te leren, en dat doe je hier ook gewoon. Je volgt een simpele tutorial, en als je het niet snapt vraag je het op de forums waar je verduidelijking krijgt.

Dus mijn antwoord = Nee ;)
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 17:04:00
Quote Anchor link
Iets wat wellicht wel een optie is:
op het moment dat dat er een nieuw topic wordt gepost/aangemaakt, dat er een lijst wordt gegenereerd met gerelateerde topics. Dan wordt er nogmaals de nadruk gelegd op het zoeken naar de oplossing uit eerdere problemen.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

18/01/2009 17:07:00
Quote Anchor link
Dan is het al te laat Jim, iemand heeft zijn hele probleem dan al getikt en dan ga je toch echt niet meer zoeken he... Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

Ik heb daarjuist al 5 topics beantwoord met slechts een link. Als mensen gewoon een zoeken voordat ze wat vragen... Maar ik zou niet weten hoe je het zoeken zou moeten stimuleren.
 
M Ypma

M Ypma

18/01/2009 17:16:00
Quote Anchor link
ik vind iig het idee van de TS de slechtste. de andere ideeen die worden geopperd kan ik me enigzins wel in vinden. Categorien of suggesties bij het aanmaken van een topic titel vind ik helemaal niet zo'n verkeerd idee.
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 17:31:00
Quote Anchor link
Als er een topit wordt aangemaakt, en bij het tonen van dit topic een lijst met gerelateerde topics komt te staan die 'uitgeklapt' kunnen worden, kan daar ook snel in gekeken worden. En om het compleet te maken, in de 'hit-list' naast de titel (en misschien bericht) een link te maken met 'refereer naar dit topic/bericht'. Dan kan je ook snel met een klik iemand doorverwijzen.

Dat iedereen wel zijn probleem wat persoonlijk afgehandeld wil zien, snap ik ook. Dat kan dan op deze manier. ..... denk ik.....
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

18/01/2009 17:34:00
Quote Anchor link
NJa als je alle noobs in een hokje drukt, wie gaat hen dan helpen? Ik ben noob.. ik wil hulp, ga naar een community voor php noobs, maar het enige wat ik daar dan vind, zijn andere noobs!

Met andere woorden, wat heeft het dan voor zin? Dan ga ik toch liever naar de site voor de "pro`s" en meteen een duidelijk werkend antwoord te krijgen?

Over het rating systeem.. niet mee eens.. Want wie beoordeelt of een topic makkelijk, medium of te moeilijk is? Voor veel mensen hier zijn doorgaans de meeste topics makkelijk. Dit hebben ze dan ook onder de knie. Mensen die reageren op topics weten dan ook waar ze het over hebben.

Voor de mensen zal het dan ook een lagere rating worden dan het misschien is..

En om eerlijk te zijn, ik vind het eigenlijk wel soepeltjes lopen op PHPhulp.nl...
Vele malen beter dan om menig andere sites. Daarnaast is het al DUIDELIJK ingedeeld in categorieen. Waarom iets veranderen als het goed werkt?

phpfreakz bijvoorbeeld, vind ik een slechte rommel zooi. lekker onoverzichtelijk en moeilijk iets te vinden..

Het enige wat naar mijn idee mag worden aangepast is de zoekfunctie hier.. Die werkt niet lekker..

thats all
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.