PHPnewb community

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:06:00
Quote Anchor link
Ben jij voor een PHPnewb community?
Dit zodat er geen problemen en ruzies ontstaan hier op PHPhulp en om zo deze community op niveau te houden van een aantal mensen hier,,

Het is niet mijn bedoeling om de bezoekers hier weg te kapen laat dat duidelijk zijn! ik vroeg me af of hier intresse voor is,,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen Spaans
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 01:10:10
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/01/2009 00:11:00
Quote Anchor link
Dat niveau moet ergens vandaan komen, als men eenmaal op een ander forum/community begint, zal men daar blijven. Aangezien als men eenmaal geen newb meer is, daar blijft hangen om de nieuwe newbs te helpen. Dan zal PHPHulp helemaal leeglopen.

Ik zeg nee.

Overigens, de laatste tijd valt het reuze mee?
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Ik bedoel et in de zin van in samenwerking met PHPhulp,, dus beginnend op de Newb site en zodra het niveau zo is dat er geen echte verduidelijking nodig is doorgaan naar phphulp,, dus de leden gwoon soort van rugzak meegeven voordat ze naar phphulp gaan,,
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 00:16:00
Quote Anchor link
Misschien is het een idee (met alle respect voor iedereen) dat het forum wat meer ingedeeld wordt op categorie. Hiermee bedoel ik dat als je net aanmeld, val je onder 'newbie'. Je komt krijgt dan ook alleen de topics te zien die onder deze categorie vallen. 't blijft even open en toegankelijk voor iedereen, maar bezoekers krijgen meer het idee dat phphulp meer 'echt gericht op hun problemen' is. Een 'hogere' categorie kan wel van een lagere categorie bekijken en posten, maar niet van laag naar hoog.

It's all about a feeling.
 
Mitchell

Mitchell

18/01/2009 00:22:00
Quote Anchor link
@ Jim: Denk dat dit een slecht idee is, stel dan komt er iemand met al veel verstand van PHP op PHPHulp (net nieuw aangemeld) en dan kan hij ook nog niet bij die "hogere" topics.

@ Topic: Wat voor niveau is dan een "newb" niveau en wat is een "pro" niveau? Nogal onmogelijk om mensen in te delen, denk ik zo.
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:26:00
Quote Anchor link
Nou kijk je kan een community maken gericht op PHP beginners,, dus met de beginselen van PHP zodra ze zelf vinden dat ze dit beheersen kunnen ze overstappen naar PHPhulp met bijvoorbeeld 1 druk op de knop en dezelfde gegevens,,

Zo heb je denk tog een soort tussen stap en ik denk dat het een heleboel ergenissen hier kan besparen,,
 
Tamara

Tamara

18/01/2009 00:28:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat mensen echt bereid zijn/stap is te groot om weer naar een andere community te gaan. het is teveel gedoe voor veel mensen lijkt me... (in ieder geval wel voor mij :P )
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 00:31:00
Quote Anchor link
@Mitchell: Je hebt helemaal gelijk.

Misschien is het dan een idee om een keuze te laten maken of het een algemene, beginners of gevorderde vraag betreft.
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

18/01/2009 00:33:00
Quote Anchor link
Nou kijk het hoeft natuurlijk niet alleen mbt php maar gewoon het hele website gebeuren in het algemeen,,
 
Mr.Moe

Mr.Moe

18/01/2009 00:51:00
Quote Anchor link
Gewoon een of ander ratingsysteem dat aangeeft of het over een newbie zaak gaat of een gevorde zaak. Zoiezo ben ik wel voor een ratingsysteem zoals op tweakers.
 
Midas

Midas

18/01/2009 01:44:00
Quote Anchor link
Volgens mij gaat het prima zoals het nu is.
 
Eddy E

Eddy E

18/01/2009 09:23:00
Quote Anchor link
Vind ik ook.
En als je, als newbie, bij een te moeilijke vraag komt: reageer dan gewoon niet.
Andersom ook: stel je een te 'makkelijke' vraag; schrik dan niet van een 'te moeilijk' antwoord. Je komt hier toch om te leren en voor antwoorden?

De ervarenen geven dan wellicht soms uitgebreidere antwoorden dan de newbie vraagt (newbie vraagt oplossing voor een ongedefinieerde variabele, en de ervarenen letten ook op foutafhandeling, error_reporting() en xss etc), maar daar moet de newbie toch wel uitkomen.

De ervarenen zeggen het natuurlijk niet voor niets. Immers: zij hebben meer ervaringen en wéten het dus ook gewoon beter.
Zelfde idee als met normalisatie van de database.

Zelf was ik ook newbie en zat mijn database slecht in elkaar (alles timestamp in een varchar etc) en dat bleek achteraf echt veel slechter te werken.
Tuurlijk kostte het even tijd om het te leren, maar uiteindelijk leer je veel beter werken.

Niveauverschillen: bah.
Ik heb zoiets meegemaakt op een ander forum (voor brommers/scooters)... en wat is makkelijk-gemiddeld-moeilijk?
Dat verschuift ook per persoon.
 
Ruben Kok

Ruben Kok

18/01/2009 10:05:00
Quote Anchor link
Ik ben niet voor een PHPnewb community, waarom?
Ik ben hier "noob" en weet nog niet alles, en elke keer als ik hier iets vraag krijg ik duidelijke antwoorden van de member. Dus ik snap niet waarom hier aan het zeiken is. Er is helemaal niks mis met PHPhulp of met "noobs" die komen hier om PHP, MySQL etc. te leren, en dat doe je hier ook gewoon. Je volgt een simpele tutorial, en als je het niet snapt vraag je het op de forums waar je verduidelijking krijgt.

Dus mijn antwoord = Nee ;)
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 17:04:00
Quote Anchor link
Iets wat wellicht wel een optie is:
op het moment dat dat er een nieuw topic wordt gepost/aangemaakt, dat er een lijst wordt gegenereerd met gerelateerde topics. Dan wordt er nogmaals de nadruk gelegd op het zoeken naar de oplossing uit eerdere problemen.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

18/01/2009 17:07:00
Quote Anchor link
Dan is het al te laat Jim, iemand heeft zijn hele probleem dan al getikt en dan ga je toch echt niet meer zoeken he... Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

Ik heb daarjuist al 5 topics beantwoord met slechts een link. Als mensen gewoon een zoeken voordat ze wat vragen... Maar ik zou niet weten hoe je het zoeken zou moeten stimuleren.
 
M Ypma

M Ypma

18/01/2009 17:16:00
Quote Anchor link
ik vind iig het idee van de TS de slechtste. de andere ideeen die worden geopperd kan ik me enigzins wel in vinden. Categorien of suggesties bij het aanmaken van een topic titel vind ik helemaal niet zo'n verkeerd idee.
 
- Jim  -

- Jim -

18/01/2009 17:31:00
Quote Anchor link
Als er een topit wordt aangemaakt, en bij het tonen van dit topic een lijst met gerelateerde topics komt te staan die 'uitgeklapt' kunnen worden, kan daar ook snel in gekeken worden. En om het compleet te maken, in de 'hit-list' naast de titel (en misschien bericht) een link te maken met 'refereer naar dit topic/bericht'. Dan kan je ook snel met een klik iemand doorverwijzen.

Dat iedereen wel zijn probleem wat persoonlijk afgehandeld wil zien, snap ik ook. Dat kan dan op deze manier. ..... denk ik.....
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

18/01/2009 17:34:00
Quote Anchor link
NJa als je alle noobs in een hokje drukt, wie gaat hen dan helpen? Ik ben noob.. ik wil hulp, ga naar een community voor php noobs, maar het enige wat ik daar dan vind, zijn andere noobs!

Met andere woorden, wat heeft het dan voor zin? Dan ga ik toch liever naar de site voor de "pro`s" en meteen een duidelijk werkend antwoord te krijgen?

Over het rating systeem.. niet mee eens.. Want wie beoordeelt of een topic makkelijk, medium of te moeilijk is? Voor veel mensen hier zijn doorgaans de meeste topics makkelijk. Dit hebben ze dan ook onder de knie. Mensen die reageren op topics weten dan ook waar ze het over hebben.

Voor de mensen zal het dan ook een lagere rating worden dan het misschien is..

En om eerlijk te zijn, ik vind het eigenlijk wel soepeltjes lopen op PHPhulp.nl...
Vele malen beter dan om menig andere sites. Daarnaast is het al DUIDELIJK ingedeeld in categorieen. Waarom iets veranderen als het goed werkt?

phpfreakz bijvoorbeeld, vind ik een slechte rommel zooi. lekker onoverzichtelijk en moeilijk iets te vinden..

Het enige wat naar mijn idee mag worden aangepast is de zoekfunctie hier.. Die werkt niet lekker..

thats all
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.