preg_match

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 16:55:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een klein probleem. Eerder, simpelweg gewoon iets dat ik niet weet.

Ik heb een string:
<td><font size="4" color="red">dit wil ik hebben</font></td>

En ik moet hetgeen tussen de <td><font size="4" color="red"> en de </font> in een array krijgen.

Het zijn namelijk 3 regels, exact hetzelfde, alleen met andere inhoud. En ik moet van die drie regels, het geen tussen <td><font size="4" color="red"> en </font></td> in een array hebben.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
            
            <table>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt2:</strong></font></td>

                    <td><font size="4" color="red">info2</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt3:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info3</font></td>
                </tr>
            </table>


Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? Ik dacht een preg match, als dit het geval is, zou ik hier graag wat hulp mee hebben.

mvg,

wesley.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:29:04
 

13/01/2010 16:57:00
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

13/01/2010 16:57:00
Quote Anchor link
En waar probeer je die data vandaan te halen? Je weet data zomaar ophalen van andersmans site verboden is?

Verder, laadt gewoon het document in met DOMDocument en gebruik DOMXPath om de tekst te zoeken die je nodig hebt.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 17:10:00
Quote Anchor link
Maakt me niet zoveel uit of het verboden is. :) De info is publiekelijk, en er staat nergens dat het niet mag van de eigenaar. Dus die discussie stopt hier, daar gaat het topic niet over.

En ik heb die site net geopend, en ik krijg precies terug wat ik al geschreven had.

namelijk: /<td><font size="4"><strong>(.*?)</strong></font></td>/g

Nou weet wel hoe ik 1 match binnen haal, maar ik heb geen idee hoe ik er 3 binnen haal. dat was mijn probleem.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
preg_match('/<td><font size="4"><strong>(.*?)</strong></font></td>/g', $file, $matches);
?>


edit:

Dit werkt dus ook niet.....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/01/2010 17:19:00
Quote Anchor link
preg_match_all()

En je regex zou wat stricter kunnen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$string
= '<table>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt2:</strong></font></td>

                    <td><font size="4" color="red">info2</font></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td><font size="4"><strong>aanwijspunt3:</strong></font></td>
                    <td><font size="4" color="red">info3</font></td>
                </tr>
            </table>'
;

$regex = '_<font size="4" color="red">((?:[^<]+|<(?!/font>)[^<]+)*+)</font>_i';
preg_match_all($regex, $string, $matches);

echo '<pre>'.print_r($matches, true).'</pre>';
?>
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 19:01:00
Quote Anchor link
Bedankt maar, waarom krijg ik hem 2x terug?
En heeft er iemand een link naar een GOEDE tutorial, een regex is voor mij nog altijd chinees.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?
Array
(
    [
0] => Array
        (
            [
0] => NL59RABO0324692137
            [1] => RABONL2U
            [2] => Rabobank
        )

    [
1] => Array
        (
            [
0] => NL59RABO0324692137
            [1] => RABONL2U
            [2] => Rabobank
        )

)

[
/code]
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

13/01/2010 19:16:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.01.2010 17:10:
Maakt me niet zoveel uit of het verboden is. :) De info is publiekelijk, en er staat nergens dat het niet mag van de eigenaar. Dus die discussie stopt hier, daar gaat het topic niet over.

Ik denk niet echt dat je in de positie bent om dat te beslissen, beste knul. Ik wil je best aangeven bij de politie wegens inbreuk op copyright en overtreding van de databankenwet? :-)
 

13/01/2010 19:33:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.01.2010 17:10:
Maakt me niet zoveel uit of het verboden is. :) De info is publiekelijk, en er staat nergens dat het niet mag van de eigenaar. Dus die discussie stopt hier, daar gaat het topic niet over.

Een bank heeft toch ook niet een bordje hangen:
Quote:
Lieve boefjes,

Willen jullie niet deze bank beroven? Dat mag niet hoor. Niet doen hoor, anders ben je stout en krijg je billenkoek.

Groetjes en heel veel kusjes,
De bankdirecteur.

Eigenlijk vind ik het nogal een kinderlijke gedachte. Nu we het toch over banken hebben, vraag ik mij ook af wat jij met die bank gegevens moet...
 
Jelmer -

Jelmer -

13/01/2010 19:56:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 13.01.2010 19:01:
Bedankt maar, waarom krijg ik hem 2x terug?

Eerste resultaat (index 0) is altijd dat wat het hele pattern matcht. De daarop volgende resultaten zijn de subpattern matches (de stukjes tussen ( en ), met uitzondering van (?:...).

Je kan die subpatterns zelfs een naam geven in PHP, door ze te veranderen naar (?<naam>...).

Een goeie tutorial voor regexp leren ken ik zo niet. Zelf gebruik ik nog wel eens cheat sheet en heel erg veel gewoon proberen met tools zoals Reggy, kleine programmaatjes die een tekst en een pattern slikken en die dat even voor je toepassen. Zijn er ook wel voor windows (of in Javacript wss ook wel, voor in de browser)


Of het illegaal is kan je zo niet zeggen. Google News indexeert ook nieuwssites, tot op heden ook nog niet illegaal. Of het mag of niet hangt puur af van wat je ermee doet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 

13/01/2010 19:59:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 13.01.2010 19:56:
wesley schreef op 13.01.2010 19:01:
Bedankt maar, waarom krijg ik hem 2x terug?

Eerste resultaat (index 0) is altijd dat wat het hele pattern matcht. De daarop volgende resultaten zijn de subpattern matches (de stukjes tussen ( en ), met uitzondering van (?:...).

Je kan die subpatterns zelfs een naam geven in PHP, door ze te veranderen naar (?<naam>...).

Een goeie tutorial voor regexp leren ken ik zo niet. Zelf gebruik ik nog wel eens cheat sheet en heel erg veel gewoon proberen met tools zoals Reggy, kleine programmaatjes die een tekst en een pattern slikken en die dat even voor je toepassen. Zijn er ook wel voor windows (of in Javacript wss ook wel, voor in de browser)

Die regexr waar ik hierboven naar verwijs kan ook als Adobe AIR applicatie gedownload worden. Dat is dus cross-plaform :-).




( foutje Jelmer?)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/01/2010 20:16:00
Quote Anchor link
@Richard van Velzen: Als je dat wilt doen, doe dat dan maar. Ik heb niks te vrezen. Daarbij is het nogal bullshit, want iedereen kan bij de gegevens. En zolang ik netjes doorlink naar de site is er niks aan de hand. dus hangt er aan grapjas.

@Karl: Niet dat het je ook maar iets aangaat, want het zijn simpelweg jou zaken niet, maar ik heb het nodig voor mezelf. Voor op mijn mini tool scriptje. Als mensen mijn IBAN en BIC nodig hebben dat ik er zelf bij kan, zonder eerst naar die site te gaan. En voor zover ik weet, is er niks ernstigs aan het weten van je eigen bank gegevens, of wel soms?

@Jelmer: Merci voor de uitleg. Vind ik aardig van je. En bedankt voor de cheat sheet, daar kan ik een hoop mee.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.