private static

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Unthinking majority

unthinking majority

19/01/2015 23:08:26
Quote Anchor link
Hallo,

Is het een goede manier om vanuit een static functie inloggegevens
op te halen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
class DBverbinding{

private static $host;
private static $db;
private static $user;
private static $password;

public static function getHost(){
self::$host = "127.0.0.1";
return self::$host;
}


public static function getDB(){
self::$db = "unthinking";
return self::$db;
}


public static function getUser(){
self::$user = "";
return self::$user;
}


public static function getPW(){
self::$password = "";
return self::$password;
}
}

?>


Met private, protected en public werkt het namelijk allemaal vanuit een andere class.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 19/01/2015 23:08:59 door Unthinking majority
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:50:43
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/01/2015 23:32:20
Quote Anchor link
Unthinking majority op 19/01/2015 23:08:26:
Met private, protected en public werkt het namelijk allemaal vanuit een andere class.
Alvast bedankt.


vanuit de andere classes roep je enkel de methods (functies) aan. Probeer je echter de properties (variabelen) van de class te benaderen dan krijg je een foutmelding tenzij je de properties public maakt. Zo ook als je de methods private of protected maakt in plaats van public.
Gewijzigd op 19/01/2015 23:33:05 door Frank Nietbelangrijk
 
Unthinking majority

unthinking majority

19/01/2015 23:59:34
Quote Anchor link
Bedankt, dat klopt.
Ik zou protected methods willen ophalen vanuit de andere class.
DBverbinding::getHost() en de rest heb ik protected gezet.

Dat wil ik dan zo gebruiken maar ik krijg deze fout:
"Fatal error: Call to protected method DBverbinding::getHost() from context 'Unthinking' in i:\think\htdocs\unthinking.php on line 11"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
include_once "DBverbinding.class.php";

class Unthinking{
private $host;
private $database;
private $username;
private $password;

public function __construct(){
    $this->host = DBverbinding::getHost();
    $this->database = DBverbinding::getDb();
    $this->username = DBverbinding::getUser();
    $this->password = DBverbinding::getDb();
        
    
        try{
            $this->db = new PDO("mysql:host=". $this->host .";dbname=". $this->database ."",$this->username /*,$this->password */);
            $this->db->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
        }

        catch(PDOException $e)
        {

            $this->set_error("Fout op regel: ".$e->getLine());
            $this->set_error("Foutmelding: ".$e->getFile());
            $this->set_error("Fout in bestand: ".$e->getMessage());
        }
}
}


$majority = new Unthinking;
?>
Gewijzigd op 20/01/2015 00:05:17 door unthinking majority
 
Dos Moonen

Dos Moonen

20/01/2015 00:18:54
Quote Anchor link
Nee.

Als je goed bezig bent komt je code in een version control system (VCS) te staan.
Wachtwoorden wil je niet in dat VCS hebben staan maar in een configuratie bestand.
Zet a.u.b. wel een dummy config bestand in je VCS.

Je mag helemaal zelf weten of dat config bestand een ini file, een yaml file, xml file, json file of iets dergelijks is.

Verder heb je die info alleen nodig om een connectie op te zetten. Zodra de connectie tot stand is gekomen (of dat mislukt) wil je eigenlijk dat die data nergens meer in PHP te vinden is.

Zet je het in een array? Weg met de array!
Maak je een DatabaseConfig class die het config bestand uit leest? Weg met de instantie zodra je de gegevens niet meer nodig hebt!

PS. dat je geen VCS gebruikt is geen reden om een slechte gewoonte aan te leren.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 14:27:35
Quote Anchor link
Okeey,
Ik vind die manieren allemaal geweldig maar niet alle lijken mij echt veilig genoeg als ze
van overal bereikbaar kunnen zijn.
Alles in een array zetten is niet zo moeilijk en de array verwijderen of hergebruiken ook niet.
Op de website van yaml hebben ze het over een hack.
XML lijkt me handiger te gebruiken als er al een verbinding met een database is.
Json jquery is sowieso 90 kB en wil het liefst geen 90 kB dataverkeer gebruiken per inlogpoging.
ini lijkt me nog wel een handige manier.

Bij al deze vraag ik me wel af hoe de gegevens protected ingeladen kunnen worden dus niet buiten het object toegankelijk zijn.
Een slechte gewoonte aanleren is niet zo slecht volgens mij maar op gebied van veiligheid is het niet zo verstandig denk ik.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 14:34:11
Quote Anchor link
>> Op de website van yaml hebben ze het over een hack.
>> XML lijkt me handiger te gebruiken als er al een verbinding met een database is.

Wat bedoel je hiermee? Yaml of xml heeft niks met veiligheid te maken.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 15:00:15
Quote Anchor link
Ik zie nu inderdaad dat Yaml of xml niets met de veiligheid van elkaar te maken hebben.
In mijn geval lijkt Yaml of xml overbodig omdat ik
gegevens van een centraal punt op zou willen halen om verbinding te maken met MySQL.
Een soort DHCP functie waarbij elke class de gegevens op kan halen om verbinding te maken met MySQL.
Ik vraag me af hoe ik bijvoorbeeld een statische functie zou kunnen gebruiken om daarbij private properties op te kunnen halen.
In ieder geval bedankt.
Gewijzigd op 20/01/2015 15:03:28 door unthinking majority
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 15:02:23
Quote Anchor link
Vergeet static, vergeet private ... en leg dan eens even in normale simpele taal uit wat je precies wilt, en waarom?
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 15:15:12
Quote Anchor link
In simpele taal:
toegang tot de database hergebruiken.

Inderdaad eerder protected dan private. (srry was foutje)
het gaat om dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$this
->host = DBverbinding::getHost();
$this->database = DBverbinding::getDb();
$this->username = DBverbinding::getUser();
$this->password = DBverbinding::getDb();
?>

Ik zou gegevens op willen halen maar ook willen hergebruiken.
Als host heb ik nu localhost of 127.0.0.1.
Maar als ik van host 1 naar host 2 ga wil ik niet dat alles gewijzigd moet maar dat er een vast centraal punt is.
Omdat het ip-adres van de mysql-host meestal niet variabel is, heb ik geleerd om static te gaan gebruiken.

Toevoeging op 20/01/2015 15:33:19:

Misschien een makkelijkere uitleg.

DATABASE gegevens
| |
\|/ \|/
registratie.php login.php
Gewijzigd op 20/01/2015 15:35:35 door unthinking majority
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 15:46:06
Quote Anchor link
Maar wat is nu precies je vraag dan? Je kunt je database-gegevens toch gewoon ergens in een configuratiebestand zettten? Al je configuratiegegevens stop je in een object, en uit dat object kun je dan de gegevens ophalen.

Je zou ook kunnen gaan werken met een service container (dependency injection) maar ik weet niet of je daar de kennis voor hebt.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:03:01
Quote Anchor link
Zo'n service container is eigenlijk wat ik bedoelde.
De vraag was dus eigenlijk of het de beste manier is om een service container te gebruiken of een configuratiebestand.
Deze prioriteit hou ik altijd aan: veiligheid->snelheid->makkelijkheid
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:08:29
Quote Anchor link
Het hangt er vanaf waar je zelf de voorkeur aan geeft. Uiteindelijk is een service container makkelijk, maar die is wel moeilijker om te maken. Het is niet iets wat je zomaar even doet, en het steekt ook anders in elkaar dan jouw eerdere voorbeelden.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:26:01
Quote Anchor link
Statisch is dus het probleem.
Variabel werkt alles maar statisch kan ik het niet veilig maken.
Met een zoekrobotje is dat zo te hacken.

Mijn voorkeur gaat naar een service container.
1 service punt waarbij honderden classen onderling met elkaar kunnen praten.
Ik wil niet dat een object ermee kan praten dus dat het protected blijft.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:37:20
Quote Anchor link
Ik snap echt niet wat je bedoelt. Wat heeft een zoekrobot er mee te maken??

Objecten moeten ook met je service container praten, dus ik snap niet waar jouw angst vandaan komt. leg eens uit waar je bang voor bent? Wat denk jij dat er kan gebeuren?
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:41:32
Quote Anchor link
Wanneer de link bekent is zou dat include kunnen worden van buitenaf en dus
zo de mysql login gegvens op kunnen halen.
En zou er remote alle adres en privacy gevoelige informatie opgehaald kunnen worden.
Dat heeft er mee te maken waarom veiligheid mijn eerste prioriteit is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:46:42
Quote Anchor link
>> Wanneer de link bekend is zou dat include kunnen worden van buitenaf en dus

Dus zet je dat bestand buiten de public folder zodat niemand er bij kan.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:54:04
Quote Anchor link
Maar is die link dan nog wel toegankelijk vanuit een public class?

Toevoeging op 20/01/2015 16:56:33:

Ik heb namelijk alleen nog maar een localhost.
PHP heb ik nog nooit public gebruikt.
Dus misschien dat mijn kennis daarbij misschien wat minder is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:58:12
Quote Anchor link
>> Maar is die link dan nog wel toegankelijk vanuit een public class?

Uiteraard. Ik denk dat je beter eerst even wat beter in kunt lezen hoe classes werken, want ik merk dat je hier nog niet helemaal goed van op de hoogte bent. Je trekt allerlei "vreemde" conclusies die niet kloppen.
Gewijzigd op 20/01/2015 16:58:39 door Ozzie PHP
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 17:01:41
Quote Anchor link
Quote:
Je trekt allerlei "vreemde" conclusies die niet kloppen.


Mag ik als leerpuntje mogen weten welke conclusies niet kloppen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 17:11:04
Quote Anchor link
>> Mag ik als leerpuntje mogen weten welke conclusies niet kloppen?

Ja dat mag uiteraard. Je trekt conclusies op basis van dingen die niets met elkaar te maken hebben. Public, protected en private hebben niets te maken met het feit of bestanden binnen of buiten de webroot staan. Het geeft enkel aan hoe de methods en properties in een class (wel of niet) door andere classes benaderd kunnen worden. Dit heeft verder niets te maken met "de buitenwereld". Als je je bestanden buiten de webroot zet, kunnen hackers er niet bij (tenzij ze je server in weten te komen). Vanuit programmeer-oogpunt ga je vervolgens bepalen of je public, protected of private methods en properties gaat gebruiken, maar dit heeft dus niks te maken met veiligheid tegen hackers. Het heeft wel alles te maken met slim programmeren.
Gewijzigd op 20/01/2015 17:11:25 door Ozzie PHP
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 17:21:09
Quote Anchor link
Dat begrijp ik.

Ik zie nu niet zo snel waar ik die conclusie heb getrokken.
Een webrobot is totaal verschillend tussen een zoek of hack robot.
Misschien dat ik het onduidelijk neergezet heb ergens.
Public heeft er mee te maken dat het buiten de class als object toegankelijk is.
Protected en Private heeft ermee te maken dat het alleen binnen de class toegankelijk is.
Wanneer alle static properties zowel private, protected of public toegankelijk is, is de veiligheid weg.

En natuurlijk heeft het mede veiligheid tegen hackers te maken.
Wanneer ik op een andere server een stukje php neerzet en een andere class include is het niet de bedoeling dat die mijn static gegevens op kunnen halen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.