Probleem met script na hostwissel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Roderik Zandberg

Roderik Zandberg

05/07/2012 16:22:25
Quote Anchor link
Hallo!

2/3 dagen terug, heb ik een website van 000webhost naar Versio verplaatst. Natuurlijk keurig mijn db gegevens enz aangepast, echter werkt het script nu niet goed meer... Hoe los ik dit nu op?

Link; kan hierzo
Foutmelding: Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/roderez80/domains/breulieren.co.cc/public_html/intern/index.php:7) in /home/roderez80/domains/breulieren.co.cc/public_html/intern/addons/include/classes/session.php on line 39
Geprobeerde oplossing: ob_start()
Scripts
http://pastebin.com/fWPPa8yQ
http://pastebin.com/QWjk4QPM
Gewijzigd op 05/07/2012 17:11:32 door Roderik Zandberg
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:17:19
 
Wouter J

Wouter J

05/07/2012 16:25:37
Quote Anchor link
1) plaats geen 800 regels code hier, plaats hier alleen RELEVANTE code en de rest, mocht je dat nodig vinden, op een site als plaatscode.be
2) Tevens kan een beetje zelf zoeken ook niet kwaad: php header already sent Een van de eerste linkjes: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-algemeen/header-already-sent/738/

PS: Dit komt niet door een host wissel, dit heeft nooit gewerkt
Gewijzigd op 05/07/2012 16:26:08 door Wouter J
 
Bart V B

Bart V B

05/07/2012 16:28:55
Quote Anchor link
header already send betekend dat hij output heeft voordat de session is gestart.

2 oplossingen:
1. de vieze manier ob_start() en ob_flush() gebruiken.

2. Of de nette manier en dat is zorgen dat er geen output is alvorens je de session start. Dus je moet de session starten bovenaan je html header..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if(!eregi($regex,$subemai))
?>

Dit gaat ook nog eens een lastige worden.
Als je overgaat op php5.3 dan zal je daar ook nog behoorlijk wat foutmeldingen op gaan krijgen...
Gewijzigd op 05/07/2012 16:30:58 door Bart V B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/07/2012 16:31:10
Quote Anchor link
je hebt blijkbaar op twee plekken als session_start() staan....
En dat kan niet.
 
Roderik Zandberg

Roderik Zandberg

05/07/2012 16:35:32
Quote Anchor link
Wouter J op 05/07/2012 16:25:37:
PS: Dit komt niet door een host wissel, dit heeft nooit gewerkt

Helaas werkte het wel ;)

Bart V B op 05/07/2012 16:28:55:
1. de vieze manier ob_start() en ob_flush() gebruiken.

Bovenaan; is al geprobeerd
Gewijzigd op 05/07/2012 16:37:51 door Roderik Zandberg
 
Bart V B

Bart V B

05/07/2012 16:39:30
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
</html>

<?php
include('addons/main.php');
?>


<html>

Dit kan sowieso niet. Denk dat je met copy en pasten ietsje bent uitgeschoten.
Maak eerst eens een valide pagina, en zet dan de code op een logische plaats.
 
Roderik Zandberg

Roderik Zandberg

05/07/2012 16:45:13
Quote Anchor link
En waarom kan het niet? Het werkt...
 
Bart V B

Bart V B

05/07/2012 16:48:56
Quote Anchor link
Omdat een html pagina zo nooit is opgebouwd.
Dat iets werkt wil nog niet zeggen dat het goed is.
Een opbouw van een pagina zou moeten zijn in basic html:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
  <head>
   <title></title>
  </head>
    <body>

    </body>
</html>

Als je met dit soort standaarden werkt, is het veel eenvoudiger zoeken naar oplossingen van problemen. Wat jij doet is precies verkeerd om, jij hebt een probleem en roept werkt, terwijl wij allen zien dat het niet zo is.
 
Wouter J

Wouter J

05/07/2012 16:52:59
Quote Anchor link
Bart, op zijn minst hoort er een doctype op regel 1 te staan... Dat is het enige wat echt moet, nou ja dit is eigenlijk de minimaalste minimale boilerplate:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<!doctype html>
<meta charset=utf-8>
<title>Foobar</title>

<h1>Hello World</h1>

Moet je dit gebruiken? Nee niet voor een echte website.

@Roderik, mijn tutorial al doorgelezen? Daarom werkt het niet. En iets werken en iets goed doen is iets totaal anders. PHP is zo'n rot taal dat hij al je fouten eerst zelf probeert op te lossen zodat jij geen error krijgt. HTML is nog rotter, die kan namelijk geen errors geven.
 
Roderik Zandberg

Roderik Zandberg

05/07/2012 16:54:15
Quote Anchor link
Bart V B op 05/07/2012 16:48:56:
Omdat een html pagina zo nooit is opgebouwd.

Bij mij dus wel... Btw, ik vraag niet om wat er allemaal vreemd / niet klopt aan het script. Ik vraag hoe ik dit probleem op kan lossen / vermijden...

Bart V B op 05/07/2012 16:48:56:
jij hebt een probleem en roept werkt, terwijl wij allen zien dat het niet zo is.

Het script werkte, op mijn oude host. Bij Versio niet meer. Zou het bijna je laten zien door het up te loaden...

Toevoeging op 05/07/2012 16:55:26:

Ik lees je tut nu, Wouter. Had eerst gekeken naar die googleopdracht...
 
Bart V B

Bart V B

05/07/2012 17:01:18
Quote Anchor link
Wouter, uiteraard weet ik dat.
Het enige wat je af en toe moet doen is poepen.. :)
nee, zonder gekheid, jij en ik weten precies waar dat de TS tegenaan loopt.
Dus op de doctype, en charset na is mijn antwoord correct.
Maar om hem dan alleen een link te geven is denk ik niet de manier om hem te leren van zijn probleem. Dan kan je denk ik beter back to basic gaan, en hem eerst overtuigen dat het niet goed is wat hij nu doet.

Quote:
Het script werkte, op mijn oude host. Bij Versio niet meer. Zou het bijna je laten zien door het up te loaden...

Dat geloof ik wel, heel simpel error_reporting() uitzetten en de pleisters zijn geplakt. Maar dan is het nog steeds niet goed...
Gewijzigd op 05/07/2012 17:03:11 door Bart V B
 
Wouter J

Wouter J

05/07/2012 17:02:54
Quote Anchor link
Quote:
Bij mij dus wel... Btw, ik vraag niet om wat er allemaal vreemd / niet klopt aan het script. Ik vraag hoe ik dit probleem op kan lossen / vermijden...

Hoelang gaan we nog eigenwijs blijven en tips afslaan? Zo werken we hier niet op een forum!

PS: Bewerk eens je gigantische begin post en plaats je code eens op plaatscode.be en geef ons een linkje ofzo. Dit topic is zo ongebruikersvriendelijk als het maar kan.
Gewijzigd op 05/07/2012 17:03:37 door Wouter J
 
Roderik Zandberg

Roderik Zandberg

05/07/2012 17:16:08
Quote Anchor link
Script staat extern...

Verder wil ik niet eigenwijs zijn, of tips afslaan, echter maak ik deze scripts met EZgenerator (ja, er zijn betere programma's), en laad ik daarom de mainpage met include.

Verder heb ik hier nog nooit problemen mee gehad, en werkte dit script wel (iets aangepast) op een andere Versio-host-website...

Ga nu in mijn script kijken waar de output precies start, en waar de session...
 
Wouter J

Wouter J

05/07/2012 17:18:38
Quote Anchor link
Dan moet je nu meteen stoppen, code weggooien (of bewaren, is altijd leuk om over 2 jaar weer terug te kijken en het uit te lachen) en beginnen aan het leren van het echte werk. Leer eerst HTML en CSS (http://sceneone.nl/ ) dan na zo'n 2 maanden oefenen begin je aan PHP (http://phptuts.nl/view/39/ ) en dan na 2 maanden aan SQL (http://phptuts.nl/view/41/ ) vervolgens ga je met het totaal pakketje nog 2 maanden oefenen en dan begin je hier weer aan.

Een andere weg? Iemand inhuren die verstand heeft van wat hij doet.
 
Roderik Zandberg

Roderik Zandberg

05/07/2012 17:19:37
Quote Anchor link
En hoezo dat stoppen?
 
Wouter J

Wouter J

05/07/2012 17:21:22
Quote Anchor link
Omdat dit script gewoon echt te slecht is om door te gaan. Alsof je een krot hutje wilt gaan veranderen in een villa, dat kan niet. Je zult dan eerst dat krotje moeten weggooien en dan helemaal opnieuw met de villa beginnen, de fundering, muren, ramen/deuren en een dak.
 
Bart V B

Bart V B

05/07/2012 17:30:00
Quote Anchor link
Wouter bedoeld niet helemaal stoppen met scripten natuurlijk.
Zorg eerst dat je basis goed is en dan pas de moeilijkere dingen gaan doen.
Als je basis goed is, dan pas kan je iets uitbouwen.
Ik ken zelf EZgenerator niet, maar als je zelf al aangeeft dat dit niet ideaal is, dan kan je beter from scratch beginnen.

Daarmee leer je veel, en krijg je beter resultaat.
Maak nu eerst eens een template zoals het zou moeten gaan worden.
Gewoon in html, zonder allemaal moeilijke dingen.
 
Write Down

Write Down

05/07/2012 17:30:10
Quote Anchor link
Wouter J op 05/07/2012 17:21:22:
Omdat dit script gewoon echt te slecht is om door te gaan. Alsof je een krot hutje wilt gaan veranderen in een villa, dat kan niet. Je zult dan eerst dat krotje moeten weggooien en dan helemaal opnieuw met de villa beginnen, de fundering, muren, ramen/deuren en een dak.

Ik dacht net hetzelfde, maar dacht dit is niet echt een toevoeging aan het topic. Langs de andere kant, het is wel de waarheid. Daarom bevestig ik ook, zodanig dat de TS hopelijk toch de goede kant op gaat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.