Probleem met starten PHPMyAdmin in Wamp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marjolein

Marjolein

31/07/2009 22:53:00
Quote Anchor link
Al eerder heb ik geprobeerd om met WAMP te werken, maar nu ik 'm weer geïnstalleerd heb, weet ik weer waarom ik daar toen vanaf gezien heb. De installatie is geen probleem, de problemen beginnen als ik PHPMyAdmin probeer te openen. Dan krijg ik de foutmelding

"phpMyAdmin - Fout
Kan de mysqli-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie. - Documentatie"

Inmiddels heb ik in de php.ini bestanden gezien dat hier geen ';' staan voor extension=php_mysql.dll en
extension=php_mysqli.dll

Via Google lukt het me niet om hier een oplossing voor te vinden. Werken met PHP(MyAdmin) is op zich geen probleem, alleen krijg ik dit dus niet aan de praat via WAMP. Ik vermoed dat ik ergens iets knulligs over het hoofd zie; behoorlijk frustrerend ;-) Wie helpt??
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:14:29
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2009 23:06:00
Quote Anchor link
Heb je die .ddl bestanden wel op je server staan en staan ze in de juiste directory?
 
Marjolein

Marjolein

31/07/2009 23:19:00
Quote Anchor link
Server: in dit geval de c:\wamp map? Daar staan de bestanden in wamp\bin\php\php5.3.0\ext.

Edit: ik zie nu (sorry, nog nooit met localhost gewerkt, ben ernstig bezig om te ontdekken hoe ik daarmee werk) dat in de Wampserver op localhost een hoop extensies geladen zijn, maar MySql En Mysqli dus inderdaad niet. Het enige probleem is dus blijkbaar het activeren van deze extensies, maar dan de hamvraag: hoe doe ik dit?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marjolein
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/07/2009 23:33:00
Quote Anchor link
Bij WAMP hoort een configuratieprogramma'tje dat rechtsonder in je taakbalk staat. Het eerste wat ik zou checken is of MySQL wel gestart is.

Afbeelding
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Marjolein

Marjolein

31/07/2009 23:42:00
Quote Anchor link
Even gecontroleerd: ik kan MySQL alleen stoppen of herstarten. Heb voor de zekerheid nog een keer 'Installeer MySQL' gedaan en WAMP opnieuw opgestart, maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/07/2009 23:49:00
Quote Anchor link
Ik heb ook een tijdje problemen gehad met WAMP op Vista. Tegenwoordig gebruik ik XAMPP en dat draait probleemloos.

http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
 
- SanThe -

- SanThe -

01/08/2009 00:00:00
Quote Anchor link
Zo, die apachefriends.org zit bij een slechte host wat betreft dns. Ik heb aardig wat moeten helpen om die site uiteindelijk te zien te krijgen.
 
Marjolein

Marjolein

01/08/2009 00:05:00
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt! Dit werkt wel :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.