quiz maken

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Johan slaghuis

johan slaghuis

20/02/2007 17:01:00
Anchor link
Met een aantal companen heb ik het idee opgevat om een popkwis in elkaar te draaien.
Dat gaat al lekker.
Nu zit ik met 1 probleem.
Ik heb reeds:
user systeem, om mee te doen.
quizzen...
enz.
Ik ben geen kei in php en heb de quiz zo goed en zo kwaad als het gaat in elkaar geplakt en geschreven. Omdat ik hier veel heb geleerd, leek het me leuk om te kijken hoe jullie een pokwis in elkaar zetten.

Ik ben nu zover dat ik een quiz aan kan maken, vragen erbij zet, vervolgens uitlees en weer in de datrabase stop, bij de oplossingen!
De goede antwoorden haal ik uit de vragen tabel, de oplossing zet ik er tegenover.

Nu ben ik op zoek naar een goede mogelijkheden om de scores bij te houden.

Voorbeeldquiz is te vinden op
http://www.jojosloft.nl/quiz

Wie helpt ons mee?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:27:53
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

20/02/2007 17:14:00
Anchor link
k ben ok met een script bezig en k heb dan een checkans.php die bij de if kijkt of het antwoord goed is,, en als het goed is update hij het level en punten aantal..
als hij het fout heeft zegt hij jammer probeer het opnieuw :P
hier is het scriptje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
$db
= $db_tbl;
$sql = "SELECT antwoord FROM lvl AS l, HetVaagSpel AS h WHERE h.id='".$_SESSION['user_id']."' AND h.lvl = l.lvlid";
$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($result);
$ans = $_POST['ans'];
$ans = mysql_real_escape_string($ans);
$ans1 = $row['antwoord'];

if ($ans == $ans1)
{

  $sqb = "SELECT punten FROM $db WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
  $resulta = mysql_query($sqb) or die(mysql_error());
  $rowa = mysql_fetch_assoc($resulta);
  $punten = $rowa['punten'];
  $puntennieuw = $punten+1;
  $sqa = "UPDATE $db SET punten = '$puntennieuw' WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
  mysql_query($sqa) or die(mysql_error());

  $sqc = "SELECT lvl FROM $db WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
  $resultb = mysql_query($sqc) or die(mysql_error());
  $rowv = mysql_fetch_assoc($resultb);
  $lvl = $rowv['lvl'];
  $lvlnieuw = $lvl+1;
  $sqd = "UPDATE $db SET lvl = '$lvlnieuw' WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
  mysql_query($sqd) or die(mysql_error());
  echo "$check_succes <br />";
  echo " $check_succes1 $puntennieuw $check_succes3 <br />";
  echo " $check_succes2 $lvlnieuw .";
}

else
{
  echo "$check_fail";
}

?>

AUB geen commentaar over dat k steeds eerst de POST in een variable zet dat is gewoon mijn style..
eerst had ik het antwoord nog ge md5'ed maar nu doet mijn serer vaag en berekent ja de ene kaar als 534eru34 bijv en de andere keer als 534eur43 dus dat spoort niet :P
die dingen als $check_fail enzo komt uit mijn lang file :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/02/2007 17:18:00
Anchor link
Om scores bij te houden:

Hou met microtime bij hoe lang een user er over doet over antwoorden, zorg voor een totaaltijd van alle antwoorden. (ik weet niet of je vragen per pagina hebt, of vragen allemaal op 1 pagina, misschien ff test account maken voor ons hier)
Geeft per vraag ook een moeilijkheidsgraad, voor de punten. Een heel simpele/ algemeen bekende vraag geef je een lagere moeilijkheidsgraad, en die telt dus ook minder.
Per vraag krijg je dan bijv: $punten[$vraagnummer]=1*$moeilijkheidsgraad[$vraagnummer];

(dit geeft bijvoorbeeld: $punten[1]=1*4;)

Uiteindelijk tel je alle punten bij elkaar op, en die zet je samen met je microtime in een tabel, waarin je de volgende kolommen hebt:
user_id
quiz_id
punten
tijdsduur

Deze kan je dan vervolgens ook weer uitlezen, en je kan ook een topscorelijst maken door eerst te sorteren op punten en vervolgens op tijdsduur. Zo krijg je een (redelijk) eerlijke weergave, waarbij iemand met "trager internet" licht in het nadeel is.
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

20/02/2007 17:21:00
Anchor link
Cool...thnx...
En commentaar geven doek niet zo snel...
Ik ga het straks meteen bekijken!
grtz
Jojo

PS Ik zal vanavond ff kijken of ik een test quiz kan aanmaken, met code enzo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door johan slaghuis
 
Frank -

Frank -

20/02/2007 17:30:00
Anchor link
Quote:
AUB geen commentaar over dat k steeds eerst de POST in een variable zet dat is gewoon mijn style..
Helaas, ik geef hier ondanks jouw verzoek tóch commentaar op: Het is volkomen zinloos, overbodig en het zorgt gegarandeerd voor problemen. Leer dit dus af!

Je stopt data uit de ene variabele in een andere variabele wanneer er iets verandert aan de data.

Hoe je het wel aanpakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
// configuur de variabelen die je gaat gebruiken:
$ans = ''; // hele vreemde naam, maar goed...


// verderop in je script:

$ans = mysql_real_escape_string($_POST['ans']);
?>

$ans heeft nu een andere inhoud dan $_POST['ans'], hier kan nooit enige onduidelijkheid over ontstaan.

De namen $ans en $-POST['ans'] klinken mij wat vreemd in de oren, Ans klinkt als een voornaam en dat kan nooit goed zijn als een naam voor een formulierveld. Je komt dan in de problemen met andere namen. $sVoornaam en $_POST['voornaam'] zijn algemeen en altijd bruikbaar bij voornamen. De 's' in $sVoornaam staat voor 'string', dan weet je ook wat voor type data er in deze variabele staat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

20/02/2007 20:56:00
Anchor link
hmm $ans is gewoon een afkorting van answer en dat is weer een vertaling voor het woord antwoord voor zover ik weet..
en ik zal het proberen af te leren :P
maar k vind het gewoon makkelijker werken maar het klopt er kan meer fout gaan..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

20/02/2007 21:59:00
Anchor link
Dank voor de snelle reacties! Inspirerend. Slecht voor de relatie...lol.
Ik heb nu een query geschreven die de score update.
Na het submitten van de form. Gewoon in de quiz pagina, na de insert query.
Het optellen heb ik met de query gedaan.

zo: update oplossing set score = score + 1 WHERE name = '$gebruikersnaam' and quiz_id = $id
werkt goed. Thnx

tav Robert
alle vragen staan op 1 pagina, maar het lijkt me ook wel leuk om per vraag een pagina te hebben. Je kunt dan met vraagtijd en totale tijd enz gaan werken neem ik aan? Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Er zijn nog geen levels voor de vragen, maar ook dat is een leuk idee. Moeten we eens met de bedenkers van de vragen (waaronder ikzelf) over hebben. Nu doen we maar wat.

De testaccount is aangemaakt.
Gebruikersnaam: phphulp
Wachtwoord: quiz123

Nogmaals dank
Jo
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

20/02/2007 22:07:00
Anchor link
Warning: mysql_result(): Unable to jump to row 0 on MySQL result index 9 in /www/htdocs/jojoslof/quiz/uitslag2.php on line 19

Warning: Division by zero in /www/htdocs/jojoslof/quiz/uitslag2.php on line 30

Warning: Division by zero in /www/htdocs/jojoslof/quiz/uitslag2.php on line 31

doet het nog niet helemaal goed zie k wel :P
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

20/02/2007 22:27:00
Anchor link
Ik zie het.
Ik moet regelen dat - ie niks kleest als er nog niets in de datbase staat...hmmm
ast goed is moet ut nu werken.
:))

jo

yup.... hier doetieut.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door johan slaghuis
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

21/02/2007 12:33:00
Anchor link
Ben bezig geweest met de tijd.
Kom er niet helemaal uit.

Als alle vragen in 1 pagina staan, die de database vult met submit, hoe krijg ik dan gemeten hoelang de quizzer erover doet? Ik wil graag een begin en eindtijd opslaan.

Dat lukt me niet goed.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<?

$id
= 5;

if ($Submit) {

         $name  = addslashes($name);
        $q1  = addslashes($q1);

mysql_db_query("$db", "INSERT INTO oplossing1 (name,quiz_id,datum,q1) VALUES
('$name','$quiz_id', now(),'$q1')"
);
$inserted_id = mysql_insert_id();

             $result = mysql_db_query ($db, "select * from vragen where quiz_id = $id and vraagnr = '1'");
             $goed = mysql_result ($result, $i, "goed");
            
                     if ($goed == $q1) {mysql_db_query($db,"update oplossing1 set score = score + 1 WHERE name = '$gebruikersnaam' and quiz_id = $id");}

header("location: uitslag2.php");                        
}


?>

<form method="post" enctype="multipart/form-data" action="<?=$PHP_SELF?>" >
<input type="hidden" name="name" value="<?=$gebruikersnaam?>">
<?

$result
= mysql_db_query ($db, "select * from vragen where quiz_id = $id and vraagnr =1");
$numOfRows = mysql_num_rows ($result);
if ($numOfRows)
  {

   for ($i = 0; $i < $numOfRows; $i++)
   {

             $vraag_id = mysql_result ($result, $i, "id");
             $quiz_id = mysql_result ($result, $i, "quiz_id");
             $vraag = mysql_result ($result, $i, "vraag");        
             $vraagnr = mysql_result ($result, $i, "vraagnr");        
             $antw1 = mysql_result ($result, $i, "antw1");                
             $antw2 = mysql_result ($result, $i, "antw2");                
             $antw3 = mysql_result ($result, $i, "antw3");                
             $antw4 = mysql_result ($result, $i, "antw4");                

             $vraag=stripslashes($vraag);
             $vraagnr=stripslashes($vraagnr);
             $antw1=stripslashes($antw1);
             $antw2=stripslashes($antw2);
             $antw3=stripslashes($antw3);
             $antw4=stripslashes($antw4);
            
            $a = $vraagnr;

                      echo " <tr>
                        <td class=\"tabs\">Vraag $vraagnr: $vraag<br><br>
                        </td></tr>
            <tr><td>
            <input type=\"radio\" name=\"q$a\" value=\"$antw1\">
            $antw1 <br>
            <input type=\"radio\" name=\"q$a\" value=\"$antw2\">
             $antw2<br>
            <input type=\"radio\" name=\"q$a\" value=\"$antw3\">
             $antw3<br>
            <input type=\"radio\" name=\"q$a\" value=\"$antw4\">
            $antw4</td>
                      </tr><tr><td><br></td></tr>"
;
                    }

        }


   ?>
<tr><td><input type="hidden" name="quiz_id" value="<?=$quiz_id?>">
   <input type="submit" name="Submit" value="Stuur op!!">
</form></td></tr>
</table>
</body>
</html>


Wat te doen?
De pagina verwijst naar uitslag pagina, die de resultaten toont.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door johan slaghuis
 
Thijs X

Thijs X

21/02/2007 12:47:00
Anchor link
je zou de begin tijd ine en sessie kunne opslaan en de eindtijd ook wanneer alles in ingevoerd en die van elkaar afhalen = tijd dat je erover hebt gedaan

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
session_start();
$_SESSION['begintijd'] = time();

// Hele quiz

$_SESSION['eindtijd'] = time();

$tijdsduur = ($_SESSION['eindtijd'] - $_SESSION['begintijd'])  /  60;

echo $tijdsduur. " minuten";
?>


Even geedit voor hieronder
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

21/02/2007 14:14:00
Anchor link
Thnx datw erkt.
Hewb alleen de time veranderd in mktime, en gedeeld door -60.
Anders kreeg ik negatieve tijd...
 
Thijs X

Thijs X

21/02/2007 14:19:00
Anchor link
johan schreef op 21.02.2007 14:14:
Thnx datw erkt.
Hewb alleen de time veranderd in mktime, en gedeeld door -60.
Anders kreeg ik negatieve tijd...


Ja klopt had typo gemaakt moest zijn:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$tijdsduur
= ($_SESSION['eindtijd'] - $_SESSION['begintijd'])  /  60;
?>
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

21/02/2007 14:19:00
Anchor link
je had het ook kunnen door de 2 tijden van plaats te veranderen..
jij had wrss eerst starttijd-eindtijd.. dan krijg je altijd een negatief getal..
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

21/02/2007 14:28:00
Anchor link
Yup, gewoon niet gezien. En een minnetje zetten was snel gedaan!
Heb de code nu aangepast.

thnx
De blinde
die werd geholpen door de lamme....lol

NU verder met het weeknr.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door johan slaghuis
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

26/02/2007 08:15:00
Anchor link
We hebben de quiz nu aangepast. Alle tijden worden ook opgeslagen in de database en kunnen bepalend zijn bij gelijk spel.

Nu willen we graag dat de weeknummers beschikbaar komen.
Er is nu sprake van een vast quiz id.
De id bepaald welke quiz wordt getoont.

We willen dat koppelen aan een weeknummer, iedere twee weken een quiz.
Ik heb verschillende kalenders e.d. bekeken, maar kom er niet uit hoe je nu psies een weeknummer ophaalt.

iemand een eenvoudig te implementeren scriptje?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/02/2007 08:31:00
Anchor link
Je slaat de tijd op in een datetimeveld he?

Onderstaande SQL geeft het weeknummer uitgaande van dat maandag de 1e dag van de week is. Door '%u' te wijzigen in '%U' (hoofdletter) gaat MySQL ervan uit dat zondag de 1e dag van de week is. Aan jou dus de keuze.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT DATE_FORMAT(datum,'%u') FROM tabel


%U Week (00..53), where Sunday is the first day of the week
%u Week (00..53), where Monday is the first day of the week
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

26/02/2007 08:44:00
Anchor link
Thnx...
Ik ben der mee aan de slag.

De tijd wordt niet in een datetime veld opgeslagen.
Het gaat om de tijdsduur (zie boven). Ik sla de tijdsduur gewoon op in varchar en reken vervolgens uit hoelang iemand over de quiz gedaan heeft.

Het opslaan van de datum snap ik, ik sla de datum dat gespeeld wordt op in de database met now().
dus wil ik zoiets als :

als now() in week twee valt, laat dan quiz 2 zien,
als now() in week drie valt, laat dan quiz 2 zien,
als now() in week 4 valt, laat dan quiz 3 zien enz enz.
Hoe doek dat?

Ik klus verder...

en thnx alvast
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

26/02/2007 08:46:00
Anchor link
Trouwens Robert,

Die tip over de moeilijkheidsgraad nemen we ook mee!
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/02/2007 08:54:00
Anchor link
@johan

Dat is mooi, dat je die tip nog mee neemt.

Wat betreft die nummers van de quizen:
- Als je 2 jaar bezig bent, dan kom je op quiz 104 uit (2x52 weken -> 52 quizen)
- Zet in je tabel waarin je je quizid/naam enzo opslaat een veld met daarin ook een datum.

Vervolgens kan je met onderstaande vergelijken welke quiz er moet worden opgehaald.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT quiz FROM tabel WHERE DATE_FORMAT(datum,'%u') = DATE_FORMAT(NOW(),'%u')


Edit:


Wat je doet met het opslaan van je tijdsduur, in wat voor format sla je dat op? Volgens mij is dat een unix timestamp (aantal seconden sinds Unix Epoch (January 1 1970 00:00:00 GMT) daarvoor kan je beter een timestamp veld gebruiken!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Johan slaghuis

johan slaghuis

26/02/2007 09:27:00
Anchor link
@ Robert

Ik sla het op als hate getal wat weergegeven wordt door de code die thijs hier opgaf.
De pagina geeft de begin en eindtijd op. Het verschil zet - ie in de database.
werkt prima en is uitstekend om te gebruiken bij gelijk spel in punten.
wat is het voordeel van jou methode?

en betr. de weeknrs

Ik heb een tabel met

id
naam
toegevoegd
bijgewerkt

daar worden de quizzen in opgeslagen en krijgen een id. Vervolgens kan ik er vragen aan toevoegen (tabel vragen) en antwoorden (tabel oplossingen)

we werken straks met meer mensen aan de vragen. dus is het handig dat in de quizzen ook naam toevoeger/bijwerker opgeslagen kan worden en wanneer dat gebeurd.

ik wilde het weeknummer daarin ook opslaan, gewoon door het cms ingegeven en het verolgens vergelijken met het opgevraagde weeknr. en dan zo de juiste quiz weergeven, ik kan dus nog een datum toevoegen, bv datum online en dan die gebruiken voor het weeknr?
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.