Radio check onthouden in form

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

NiVin

niVin

20/07/2008 23:34:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik ben al een tijdje bezig met het produceren van een online enquête..

Mijn script is in beginsel gebaseerd op het script uiteengezet hier: http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/954/. Alleen zodanig uitgebreid dat er meerdere vragen per pagina kunnen worden gezet plus meerdere types of vragen(radio en text ).

De enquete bestaat uit ± 29 pagina´s en bestaat voor het grootste deel uit radio type vragen(5 radio type vragen per pagina).

Nu wil ik een check doen of alle vragen zijn ingevuld en na goedkeuring pas de volgende pagina laden. Bij een onvolledig ingevulde pagina een error melding geven. ....Tot zover lukt het allemaal, alleen het probleem komt met het onthouden van de reeds geklikte radio type vragen. Zodra ik volgende pagina kies maar bijv. 3 vd 5 vragen zijn aangeklikt, dan wil ik dat de reeds daarvoor aangeklikte antwoorden blijven staan.

Kan iemand mij op weg helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 03:58:39
 
Loran DP

Loran DP

20/07/2008 23:39:00
Quote Anchor link
misschien per pagina verzenden naar database?
 

20/07/2008 23:55:00
Quote Anchor link
Sessie's bijvoorbeeld.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/07/2008 00:01:00
Quote Anchor link
Op de eerste pagina zet je een form die naar de tweede pagina verwijst. Op de tweede pagina doe je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
    session_start ();
    
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        $_SESSION['pag1'] = $_POST['keuze1'];
    }

?>

Pagina twee verwijst weer naar pagina drie en daar doe je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
    session_start ();
    
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        $_SESSION['pag2'] = $_POST['keuze2'];
    }

?>

Enzovoort, tot je bij de laatste pagina komt.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

21/07/2008 00:02:00
Quote Anchor link
Zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<form method="POST" action="#">
    <label><input type="radio" name="test" value="1"<?php echo ((isset($_POST['test']) && $_POST['test'] == 1) ? ' CHECKED' : '') ?> /> Waarde</label><br />
    <label><input type="radio" name="test" value="2"<?php echo ((isset($_POST['test']) && $_POST['test'] == 2) ? ' CHECKED' : '') ?> /> Waarde 2</label><br />
    <br />
    <button type="submit">Test!</button>
</form>
 
NiVin

niVin

21/07/2008 00:08:00
Quote Anchor link
ik werk idd wel met sessies. Alleen wat ik nu doe is mijn antwoorden uit de $_global halen en in een sessie VAR zetten als alle vragen zijn ingevuld.

Maar ik denk dat je me wel op het goede spoor hebt gezet..Ga eens iets met de sessie VARS proberen, miss iets met eem cookie?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/07/2008 00:15:00
Quote Anchor link
Cookie zou ik niet doen, tenslotte kunnen die uit staan aan de kant van de user. Probeer gewoon mijn voorbeeld eens uit.
 
NiVin

niVin

21/07/2008 00:35:00
Quote Anchor link
@jan: Ik doe iets dergelijks, alleen laad ik de pagina opnieuw vanuit de zelfde file..En verhoog dan telkend een $_session['pageID'].

@PHP Newbie: ziet er ook logisch uit.

Ik met allebei ff aan de slag en laat jullie weten of het lukt OF niet:)

gr
 
- SanThe -

- SanThe -

21/07/2008 01:51:00
Quote Anchor link
WebRtistik schreef op 21.07.2008 00:35:
$_session['pageID']

Wel altijd met hoofdletters. $_SESSION['...']
 
NiVin

niVin

23/07/2008 01:37:00
Quote Anchor link
...idd!

Uiteindelijk gebruik ik de methode die PHP Newbie als tip gaf. Het werkt op firefox3, maar IE6 en 7 niet. Om IE ook te strelen ipv 'CHECKED', checked="checked".
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.