Review GUI + Data model

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

06/06/2008 18:16:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 06.06.2008 14:55:
@Klaasjan
Dat valt nog wel mee, ik ben nu bezig aan een systeem, waarbij *helaas gebruiken ze dan weer wel MySQL, omdat het systeem reeds bestond voor ik ermee ging werken, en ze dat graag zo houden* zo'n 50000 records doorlopen worden in 1 tabel, en ongeveer 10 keer zoveel in een daaraan gekoppelde tabel.
Deze tabellen zijn wel met indexen en dergelijke ge-optimaliseert.

Het betreft een tabel met alle mogelijke hypotheken hier in Nederland (worden ingelezen middels een csv bestand) en een andere tabel met de daarbij behorende rentestanden inclusief de gehele (bij ons bekende) rente historie.


Je kan altijd aanraden PDO te grbuiken zodat ze kunnen switchen naar een andere database
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 02:57:15
 
Mark PHP

Mark PHP

07/06/2008 15:56:00
Quote Anchor link
Bedankt Blanche voor je opzet en de anderen voor de reacties. Ik zal er na het weekend, als ik wat meer vrije tijd heb, nog eens goed naar kijken. Ik zal hier binnenkort het verbeterde datamodel weer neerzetten.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/06/2008 16:00:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 06.06.2008 18:16:
Robert_Deiman schreef op 06.06.2008 14:55:
@Klaasjan
Dat valt nog wel mee, ik ben nu bezig aan een systeem, waarbij *helaas gebruiken ze dan weer wel MySQL, omdat het systeem reeds bestond voor ik ermee ging werken, en ze dat graag zo houden* zo'n 50000 records doorlopen worden in 1 tabel, en ongeveer 10 keer zoveel in een daaraan gekoppelde tabel.
Deze tabellen zijn wel met indexen en dergelijke ge-optimaliseert.

Het betreft een tabel met alle mogelijke hypotheken hier in Nederland (worden ingelezen middels een csv bestand) en een andere tabel met de daarbij behorende rentestanden inclusief de gehele (bij ons bekende) rente historie.


Je kan altijd aanraden PDO te grbuiken zodat ze kunnen switchen naar een andere database


Het systeem heb ik niet zelf geschreven, was al geschreven door een andere partij. Alles omzetten naar PDO kost veel tijd, maar dingen die ik herschrijf zijn wel algemeen gebruikbaar, en vrij veel ge-optimaliseert.
 
Mark PHP

Mark PHP

15/06/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Eén ding vat ik nog niet helemaal, afgaande op het model van Blanche:
Afbeelding

Het verband tussen de tabellen teams met countries en clubs via team_types. Ik kan me er geen voorstelling bij maken hoe dat eruit zou moeten zien.
Wel is het zo dat er ook verschillende teams bij één land kunnen horen, bijvoorbeeld de teams 'Nederland tot 21 jaar', 'Nederland tot 17 jaar', etc. Zo is het natuurlijk ook bij clubteams.
Alleen kan ik het niet plaatsen in dit model.

Suggesties?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark PHP
 
Robert Deiman

Robert Deiman

15/06/2008 20:13:00
Quote Anchor link
Kan je toch aan team type toevoegen?

Nationaal tot 21
Nationaal tot 17

Dat koppel je aan een land, je moet toch al een landentabel hebben, anders moet je de landen elke keer vol uitschrijven.
 
Mark PHP

Mark PHP

15/06/2008 20:40:00
Quote Anchor link
Maar hoe wordt dan bepaald of een team hoort bij een land of club?

Voor zover ik begrepen heb, wordt dat bepaald in de tabel team_types (type VARCHAR).
Voorbeeld: in de tabel teams zou dan als team 'Nationaal tot 21' kunnen worden ingevuld. Deze linkt naar team_types, waarin het type 'land' zou kunnen zijn en zodoende via id_subject verwijst naar de PK van het desbetreffende land in de tabel countries.
Of zit ik nu heel mis?
 
Mark PHP

Mark PHP

19/06/2008 20:49:00
Quote Anchor link
Na een paar dagen nadenken / schetsen, ben ik voorlopig tot het volgende model gekomen: klik.

Hier ga ik voorlopig mee werken, ikzelf ben er aardig tevreden mee. Mensen bedankt voor de reacties!

EDIT: nieuwe update.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark PHP
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.