[REVIEW] Pozzy.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »
Willem Liu

Willem Liu

22/03/2014 17:27:08
Quote Anchor link
Hoi PHPHulp,

Ik heb de afgelopen maanden gewerkt aan Pozzy. De site is gebouwd in PHP. Dit is een social game met het doel om gebruikers nieuwe ervaringen te laten opdoen, nieuwe plekken te laten ontdekken, nieuwe mensen te laten ontmoeten en sociale interactie te stimuleren.
De reden dat ik deze website heb gemaakt is, omdat ik met mijn vrijwilligerswerk bij het Rode Kruis merk dat er heel veel mensen zijn die zich eenzaam voelen.
Ook vind ik dat er teveel aan datamining wordt gedaan. Alle grote internetbedrijven willen altijd maar alles van hun gebruikers weten.
Ik probeer met Pozzy een tegenbeweging te beginnen. Gebruikers hoeven geen account aan te maken om gebruik te kunnen maken van de site/game.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

Wat vinden jullie van deze ideologie. En hoe vinden jullie dat dit uitgewerkt is in Pozzy?
Wat vinden jullie van de responsive vormgeving?
De website is met name bedoeld voor smartphones. Wat vinden jullie van de usability op smartphones?
Hebben jullie nog performance tips?

Alvast bedankt voor jullie tijd en mening. Alle commentaar en kritiek is welkom!

Gr.

Willem
Gewijzigd op 22/03/2014 17:29:13 door Willem Liu

PHP hulp

PHP hulp

14/12/2024 07:42:39

Pipo Clown

Pipo Clown

22/03/2014 17:36:32
Quote Anchor link
Mijn persoonlijke mening ?

Een klote site.
Volkomen in het Engels en ik zie ook de link met het Rode Kruis nog niet zo erg,

Je hebt een hekel aan data mining maar je wilt wel iemands lokatie weten anders mag hij/zij niet mee doen.

Alleen al uit privacy oogpunt ben ik heel snel vertrokken. Dan heb ik het nog niet over mensen die moeite hebben met de Engelse taal.

Graag reageren met enige vorm van respect in het vervolg a.u.b.[/modedit]
Gewijzigd op 22/03/2014 20:40:22 door Bas IJzelendoorn

Willem Liu

Willem Liu

22/03/2014 17:40:02
Quote Anchor link
Hoi Pipo Clown,

Bedankt voor je mening. Er is verder ook geen link met het Rode Kruis. Ik heb de site gemaakt naar aanleiding van mijn ervaring met mijn werk voor het Rode Kruis. De site heeft verder geen band met het Rode Kruis zelf.
Ik begrijp je kritiek over de taal van de website volledig.
En ook goed om te weten dat een locatieservice gebaseerde game mensen kan afschrikken.

Gr.

Willem

D B

D B

22/03/2014 18:34:29
Quote Anchor link
De site op zich ziet er best netjes uit.
De home pagina is wel vrij lang. (Wel licht mooi het onderdeel op als je scrolt)
Als je verder door klikt word alles heel netjes uitklapbaar.

Wat de site nou precies moet doen is me minder duidelijk, als ik namelijk Enter vraagt hij om de locatie gegevens en dan zie ik niet wat er nog moet gebeuren...

Waarom rechts en links een menu? Zijn beide hetzelfde (toch?)

Ook krijg ik onder Connect op mijn pc een link te zien onder de qr code namelijk:
https://www.pozzy.nl/?qr=56

Maar op mijn smartphone/tablet blijft dit input veld leeg.

Groeten!

Willem Liu

Willem Liu

22/03/2014 19:27:24
Quote Anchor link
Hoi D B,

Bedankt voor je reactie. De linker en rechtermenu kritiek hoor ik inderdaad vaker. Ik heb het zo gedaan, omdat ik zelf mijn mobiel linkshandig bedien en ik het vervelend vond dat ik niet bij de hamburger aan de rechterkant kon (kleine handen).
De link onder connect zal ik naar kijken.
Ook zal ik even nadenken over hoe ik het duidelijker kan maken voor de gebruiker waar de site voor is en wat er gaat komen als de gebruiker begint.
In ieder geval bedankt voor je bruikbare tips!

Gr.

Willem

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2014 20:36:06
Quote Anchor link
Pipo Clown op 22/03/2014 17:36:32:

Een klote site.

Iets andere formulering zou wenselijk zijn. Vind dit een beetje overdreven.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2014 20:43:54
Quote Anchor link
Pipo Clown op 22/03/2014 17:36:32:

Een klote site.
Volkomen in het Engels en ik zie ook de link met het Rode Kruis nog niet zo erg,

Wat nuance mag zeker wel, met enige uitleg waarom het geen geweldige site is.
Worden als 'kl*te' dragen niks bij aan een goede discussie.
Gewijzigd op 22/03/2014 20:44:35 door - Ariën -

Webmaster Robbe

Webmaster Robbe

22/03/2014 20:52:45
Quote Anchor link
Ik vind het een mooie site!
Dat Engels is een - punt, maar daar kun je hopelijk wel iets aan doen?
Ik ben geen Talenknobbel, dus ik zal direct de site verlaten. Dat wil je natuurlijk niet! Dus Nederlandse versie!
Verder opbouw van de website is mooi.
Leuke gebruikers interface.

En véél succes met je spel!

Willem Liu

Willem Liu

22/03/2014 23:35:52
Quote Anchor link
Webmaster Robbe,

Bedankt voor je feedback. Ik zal nu ik vaker commentaar heb ontvangen over de taal zo gauw mogelijk ook de Nederlandse variant implementeren.

Gr.

Willem

- Raoul -

- Raoul -

23/03/2014 10:44:22
Quote Anchor link
Op zich is het een leuk idee, maar zoals de anderen zeggen, een Engelse site op een .nl domein?

Ik vind je pagina's ook een beetje vaag in elkaar zitten. Ik zou submenu's als deze Men vs Woman, Discover, etc.. allemaal in het menu zelf zetten.

Maak de startpagina ook veel duidelijker. Alle belangrijke info op 1 centrale pagina, niet te lang, niet te kort... Nu is het echt niet duidelijk wat dit spel is en wat je ermee kunt doen.
Gewijzigd op 23/03/2014 10:45:07 door - Raoul -

Willem Liu

Willem Liu

23/03/2014 11:33:08
Quote Anchor link
- Raoul -,

Bedankt voor je tips.

Ik ga aan de slag met de tips die ik van iedereen heb gehad.

Heel erg bedankt PHPHulp!

Willem Liu

Willem Liu

13/06/2014 11:31:51
Quote Anchor link
Ik heb nu ook een Nederlandse variant gemaakt.
De website reageert in eerste instantie op de taalinstelling van je webbrowser. Aan de hand daarvan zal de default language Engels of Nederlands kunnnen zijn. De taal is altijd te wijzigen via de flaggetjes in de footer.
Verder heb ik een korte uitleg toegevoegd zodat een bezoeker snel kan lezen dat het spelen van Pozzy locatie bepaling gebruikt.

Meer tips zijn altijd welkom.

Alvast bedankt!

Chris PHP

Chris PHP

13/06/2014 13:19:00
Quote Anchor link
Willem,

Je site ziet er mooi uit, ik heb wel een paar kleine puntjes.

- Ik heb Nederlandse versie van IE10 en mijn default language is Engels.
- Er staat een taal "Pirate" bij, waar dient deze voor?

Tevens ben je momenteel in overtreding van de Cookiewet!
Je maakt gebruik van Google Analystics, en hiervoor moet ondubbelzinnig toestemming voor gevraagd worden. Je meld alleen dat cookies gebruikt worden en dat is niet voldoende.
Gewijzigd op 13/06/2014 13:19:54 door Chris PHP

Willem Liu

Willem Liu

13/06/2014 14:13:47
Quote Anchor link
Chris NVT op 13/06/2014 13:19:00:
Willem,

Je site ziet er mooi uit, ik heb wel een paar kleine puntjes.

- Ik heb Nederlandse versie van IE10 en mijn default language is Engels.
- Er staat een taal "Pirate" bij, waar dient deze voor?

Tevens ben je momenteel in overtreding van de Cookiewet!
Je maakt gebruik van Google Analystics, en hiervoor moet ondubbelzinnig toestemming voor gevraagd worden. Je meld alleen dat cookies gebruikt worden en dat is niet voldoende.

Hoi Chris,

Bedankt voor je opmerkingen.
Dat van de browser default language gaat op de accept-language User-Agent string. Het is voor mij ook nog onduidelijk welke UA string een browser meegeeft en waar dat van af hangt (browser taal instelling of OS taal instelling). Ik zal hier nog een keer wat uitgebreider op testen.
De "pirate" taal is een grapje. Ik heb daarvoor de Engelse tekst door een Pirate-translator heen gehaald.

Wat betreft de cookiewet. Je hebt helemaal gelijk bij de huidige implementatie van de cookiewet.
Ik loop alvast een beetje vooruit op de wetgeving (uiteraard niet 100% zeker dat de wet daadwerkelijk wordt aangepast).
Zie: http://www.frankwatching.com/archive/2013/05/23/de-nieuwste-cookiewet-expliciete-toestemming-van-de-baan/
Als blijkt dat de wet zoals deze nu is, niet gewijzigd wordt dan zal ik mijn cookiemelding daarop aanpassen, of ik zal Google Analytics verwijderen.

In ieder geval bedankt voor je opmerkingen!

Gr.

Willem

Chris PHP

Chris PHP

13/06/2014 14:22:18
Quote Anchor link
Willem,

Ja ik weet dat ze deze wet willen aanpassen, echter is nu de wet zo dat je voor Google Analystics toestemming moet vragen. Mocht je nu gepakt worden bij een steekproef (je website is online dus de kans bestaat) dan loop je kans op een boete.

Met het excuus "Ik loop alvast voor op jullie aangezien dit misschien gewijzigd wordt" zullen ze niet akkoord gaan lijkt me.

Uiteraard is het je eigen keuze wat je doet, mijn mening is leef de wet na om problemen te voorkomen.

Kleine tip: Door Google Analystics te verwijderen heb je een functionele cookie, hierdoor hoef je geen toestemming te vragen of zelfs gebruikers op de hoogte te stellen.

Een mooi alternatief voor Google Analystics is Piwik deze draait op je eigen server en vereist geen cookies om te functioneren.
Gewijzigd op 13/06/2014 14:27:37 door Chris PHP

Willem Liu

Willem Liu

13/06/2014 14:34:43
Quote Anchor link
Chris NVT op 13/06/2014 14:22:18:
Willem,

Ja ik weet dat ze deze wet willen aanpassen, echter is nu de wet zo dat je voor Google Analystics toestemming moet vragen. Mocht je nu gepakt worden bij een steekproef (je website is online dus de kans bestaat) dan loop je kans op een boete.

Met het excuus "Ik loop alvast voor op jullie aangezien dit misschien gewijzigd wordt" zullen ze niet akkoord gaan lijkt me.

Uiteraard is het je eigen keuze wat je doet, mijn mening is leef de wet na om problemen te voorkomen.

Kleine tip: Door Google Analystics te verwijderen heb je een functionele cookie, hierdoor hoef je geen toestemming te vragen of zelfs gebruikers op de hoogte te stellen.

Een mooi alternatief voor Google Analystics is Piwik deze draait op je eigen server en vereist geen cookies om te functioneren.

Hoi Chris,

Dat Piwik ziet er goed uit. Ik ga er naar kijken en misschien kan ik dan helemaal af van GA. Goeie tip, bedankt!

Gr.

Willem

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.