Select from twee databases

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

31/10/2015 16:12:34
Quote Anchor link
Kan je ook van twee databases selecteren?
Dit werkt niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$query2        = "SELECT naam,prijs FROM producten WHERE id = ".$row1['productID'];
    $result2    = mysql_query($query2) or die (mysql_error());
    $row2        = mysql_fetch_array($result2);
    $query3        = "SELECT naam,prijs FROM producten2 WHERE id = ".$row1['productID'];
    $result3    = mysql_query($query3) or die (mysql_error());
    $row3       = mysql_fetch_array($result3);

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$query1        = "SELECT * FROM winkelwagen WHERE ip ='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'";
$result1    = mysql_query($query1) or die (mysql_error());
$query4        = "SELECT * FROM winkelwagen2 WHERE ip ='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'";
$result4    = mysql_query($query4) or die (mysql_error());


Hij laat alleen de producten van winkelwagen2 zien.
Gewijzigd op 31/10/2015 16:12:54 door
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:14:27
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2015 16:20:23
Quote Anchor link
Gebruik liever MySQLi. Verder kan je ook een connectie-argument gebruiken.

Maar waarom zet je alles niet gewoon in een enkele database?
 

31/10/2015 16:38:51
Quote Anchor link
Zou kunnen, maar ik wil producten op een aparte pagina laten zien, wel in zelfde winkelmand.
Als alles op dezelfde pagina staat wordt het onoverzichtelijk

Voorbeeld:
Fietsen
Brommers

Hoe doe ik dit dan?

Edit: Ben dit script nog aan het passen de queries verander ik later naar mysqli

Toevoeging op 31/10/2015 16:41:10:

Het is namelijk beter om alles in 1 database te hebben anders moet ik er 12 aanmaken
Gewijzigd op 31/10/2015 16:39:45 door
 
Pipo Clown

Pipo Clown

31/10/2015 16:57:26
Quote Anchor link
Zo ver ik weet is het niet mogelijk om een query op 2 verschillende databases tegelijkertijd uit te voeren.

Je maakt eerst een databaseverbinding, dit is altijd met één database.
Vervolgens voer je via die verbinding een query uit.

Bedoel je niet 2 tabellen in plaats van 2 databases ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2015 17:05:01
Quote Anchor link
Volgens mij kan je de mysql_select_db() achterwege laten en de tabellen aanroepen zoals:

databasenaam.tabel

Achter één connectie kunnen meerdere databases zitten.
 

31/10/2015 18:52:12
Quote Anchor link
en hoe doe je dat?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2015 18:53:45
Quote Anchor link
Eh.... zoals ik zeg?
Queries aanpassen met de databasenaam erin?

Ik neem aan dat de inlog verder hetzelfde is?

Maar, waarom wil je nou meerdere databases gebruiken, en niet alles overhevelen naar één database?
 
Peter K

Peter K

31/10/2015 19:01:37
Quote Anchor link
Als je een JOIN gebruikt kun je je gewenste resultaat volgens mij behalen.

Of de manier van je data opslaan de goede manier is, valt volgens mij nog te bespreken.

Een klein voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
*
FROM
winkelwagen
INNER JOIN winkelwagen2
WHERE
winkelwagen.ip ='{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}' AND
winkelwagen2.ip ='{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}'


Heb je overigens al eens nagedacht over het filteren op IP adres?
Wat als ik met 2 computers kijk naar je website vanaf het zelfde ip adres?
Dan zie ik op beide computers dezelfde winkelwagen?
Gewijzigd op 31/10/2015 19:01:53 door Peter K
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/10/2015 19:08:45
Quote Anchor link
Winkelwagens per IP? Ik vind het een no-go. In dat geval kan je beter met PHP-sessions werken.
Of anderzijds deze in de database op te slaan, aan de hand van een uniek ID in je cookie en je database.
 
Eddy E

Eddy E

01/11/2015 08:31:33
Quote Anchor link
PeterK: met een JOIN koppel je tabellen in 1 tabel.
Ik kan me niet voorstellen dat dit werkt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT database_een.naam, database_twee.adres
FROM database_een.tabel_namen, database_twee.tabel_adressen
WHERE database_twee.tabel_adressen.postcode = '1234AB'
AND database_een.tabel_namen.voorletters = 'J.A.'
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/11/2015 09:51:50
Quote Anchor link
Volgens mij zou zoiets gewoon moeten werken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/11/2015 14:22:05
Quote Anchor link
Dit gaat volgens mij niet vliegen allemaal.

Het kan wel, als je in je query-aanroepen aangeeft van welke connectie je gebruik wil maken (stap ook ajb over op MySQLi of PDO), maar het lijkt mij gewoon hinken op twee benen.

Stop alles gewoon in één database...
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/11/2015 15:22:34
Quote Anchor link
Ik heb sterk het gevoel dat de topic starter twee tabellen bedoelt en niet twee databases. Je kunt met een join query gegevens uit meerdere tabellen trekken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/11/2015 15:34:22
Quote Anchor link
In dat geval lijkt het mij handiger dat soortgelijke gegevens in eenzelfde tabel zitten, je kunt op andere manieren onderscheid maken tussen verschillende producten en winkelwagens.

Ik heb (ook hier) het sterke gevoel dat er is beknibbeld op tijd die besteed had moeten worden aan een degelijk database-ontwerp. Daar plukt de TS nu de wrange vruchten van.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

01/11/2015 17:41:43
Quote Anchor link
Gegevens uit 2 tabellen is natuurlijk geen enkel probleem. JOIN gebruik je daarvoor.

@JASPER: 2 tabellen of idd. 2 databases ??
Gewijzigd op 01/11/2015 17:42:54 door Paco de Wulp
 
Peter K

Peter K

02/11/2015 11:28:25
Quote Anchor link
Eddy E op 01/11/2015 08:31:33:
PeterK: met een JOIN koppel je tabellen in 1 tabel.
Ik kan me niet voorstellen dat dit werkt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT database_een.naam, database_twee.adres
FROM database_een.tabel_namen, database_twee.tabel_adressen
WHERE database_twee.tabel_adressen.postcode = '1234AB'
AND database_een.tabel_namen.voorletters = 'J.A.'



Wat je hier aangeeft werkt inderdaad niet volgens mij.
Wat wel zou werken is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SELECT
    database_een.tabel_namen.kolomnaam,
    database_twee.tabel_namen.kolomnaam
FROM
    database_een.tabel_namen,
    database_twee.tabel_adressen
WHERE
    database_twee.tabel_adressen.postcode = '1234AB' AND
    database_een.tabel_namen.voorletters = 'J.A.'


Belangrijk is dus wat zoekt topicstarter? Zoeken in databases of tabellen, het is beide mogelijk.

Oh een kleine notitie: meerdere databases werkt alleen als je met één user in alle databases kunt komen.
Gewijzigd op 02/11/2015 11:28:57 door Peter K
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.