session hijacking,, wat houdt dit in?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/10/2012 18:04:59
Quote Anchor link
Hi all,

Ik weet dat het mogelijk is om sessies over te nemen, maar kunnen die ratten die dat doen ook de waarden van session vars aanpassen.
Ben er altijd vanuit gegaan van wel, maar is dat paranoia?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 11:15:32
 
Jaron T

Jaron T

07/10/2012 18:19:19
Quote Anchor link
sessie hijacking is geen sessie overnemen maar een sessie faken. deze sessie wordt dus aangemaakt met inhoud naar keuze en naar jouw server gestuurd.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

07/10/2012 18:25:02
Quote Anchor link
ik heb er ook niet veel verstand van maar bedoel je zoiets als:

localhost/index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

$_SESSION
['id_gebruiker'] = 2313;

?>


en stel, rabobank gebruikt ook de sessie $_SESSION['id_gebruiker'], dat die dan al bestaat ofzo?
 
- SanThe -

- SanThe -

07/10/2012 18:25:24
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/10/2012 18:47:21
Quote Anchor link
Concluderend: ik ben niet paranoide :-P
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2012 22:40:49
Quote Anchor link
In een van de aanbevelingen op de wiki pagina (link van SanThe) om sessie hijacking te voorkomen staat:

Door het gebruik van lange willekeurige getallen of strings als sessiesleutel.

Weet iemand wat daarmee wordt bedoeld?
 
Reshad F

Reshad F

07/10/2012 23:13:37
Quote Anchor link
@ozzie ik denk dat ze ermee een salt bedoelen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2012 23:30:55
Quote Anchor link
ja, maar ik bedoel eigenlijk... wat bedoelen ze nu precies? dat je de sessie-id in de cookie moet vervangen door een of andere lange string die dan fungeert als sessie key?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/10/2012 23:49:09
Quote Anchor link
Ik vond dit wel een aardige turtorial
 
Chris PHP

Chris PHP

08/10/2012 08:57:58
Quote Anchor link
Zoiezo altijd een nieuwe sessie-id genereren wanneer een gebruiker aanlogt, dat is zeker een aanrader.

Ik ben nu bezig met een stukje code, die het sessie-id koppelt aan het IP adres van de gebruiker en opslaat in een database. Telkens als de sessie nodig is wordt gekeken of het juiste sessie-id gekoppeld is met het IP adres, zoniet wordt de toegang geweigerd.

Zodra de gebruiker uitlogd, wordt deze entry verwijderd uit de database, en een nieuwe aangemaakt wanneer er weer ingelogd wordt. Dit maakt het al stukken lastiger om gebruik te maken van sessie hijacking.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 09:15:42
Quote Anchor link
Chris, ik vrees dat je de plank hier een beetje mis slaat. Het is geen goed idee om te controleren op IP-adres. Een IP-adres is namelijk niet (meer) persoonsgebonden.

Als iemand in een trein zit en met zijn/haar mobieltje jouw site bezoekt, zal het ip-adres telkens wisselen (dit is namelijk gekoppeld aan de telefoon zendmasten). In jouw situatie zal iemand die per trein reist dus continue worden uitgelogd.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/10/2012 09:28:08
Quote Anchor link
@Ozzie: Je hoeft niet in een trein te zitten.

Ik heb het ooit getest. Bij de geteste mobieltjes wisselde het ip bij elke internet aktiviteit.
 
Chris PHP

Chris PHP

08/10/2012 09:33:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/10/2012 09:15:42:
Chris, ik vrees dat je de plank hier een beetje mis slaat. Het is geen goed idee om te controleren op IP-adres. Een IP-adres is namelijk niet (meer) persoonsgebonden.

Als iemand in een trein zit en met zijn/haar mobieltje jouw site bezoekt, zal het ip-adres telkens wisselen (dit is namelijk gekoppeld aan de telefoon zendmasten). In jouw situatie zal iemand die per trein reist dus continue worden uitgelogd.



Ozzie,

Voor normaal gebruik is dit ook niet aan te raden, echter dit is voor een bedrijfsweb applicatie. Dit zal alleen vanaf vaste pc’s thuis en intern bij het bedrijf gebruikt worden. In de situaties die ik zelf heb nagebootst werkt dit perfect voor waar ik het nodig heb.

Ik heb mijn eigen nog niet verdiept in een concrete beveiliging voor het normale gebruik.

P.S. de plank mis slaan doe je niet zo snel hoor, dat noemen ze trail and error ;)
Gewijzigd op 08/10/2012 09:34:23 door Chris PHP
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/10/2012 09:35:29
Quote Anchor link
Dat heb ik ooit is meegemaakt op xfire. Ineens was heel de school ingelogd op mijn account. Daar werd ik toch niet blij van.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 09:43:05
Quote Anchor link
Chris NVT op 08/10/2012 09:33:13:
P.S. de plank mis slaan doe je niet zo snel hoor, dat noemen ze trail and error ;)

Ah ja, je snapt wat ik bedoel ;-)

Als het vaste ip's zijn dan kan jouw oplossing, alleen kon ik er dat in 1e instantie niet uit afleiden.
 
Chris PHP

Chris PHP

08/10/2012 09:45:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/10/2012 09:43:05:
Chris NVT op 08/10/2012 09:33:13:
P.S. de plank mis slaan doe je niet zo snel hoor, dat noemen ze trail and error ;)

Ah ja, je snapt wat ik bedoel ;-)

Als het vaste ip's zijn dan kan jouw oplossing, alleen kon ik er dat in 1e instantie niet uit afleiden.


Het hoeven geen 'vaste' ipadressen te zijn. Een pc wisselt geen ip adressen, dit gebreurd alleen na het rebooten. En dan ook alleen wanneer de DHCP lease verloopt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 09:50:43
Quote Anchor link
Ik bedoel vaste tijdens gedurende de sessie.
 
Chris PHP

Chris PHP

08/10/2012 09:51:08
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/10/2012 09:50:43:
Ik bedoel vaste tijdens gedurende de sessie.


Dat heeft een pc altijd ;)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 09:51:40
Quote Anchor link
Ja, maar een mobieltje niet :)
 
Chris PHP

Chris PHP

08/10/2012 10:04:23
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/10/2012 09:51:40:
Ja, maar een mobieltje niet :)


Klopt, ze moeten straks met IPv6 gewoon elk apparaat/abbonement een fixed IP geven.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 10:12:40
Quote Anchor link
Dat zou mooi zijn inderdaad. Ik heb alleen geen flauw idee of zoiets technisch mogelijk is.
 

Pagina: 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.