Sessions: Notice: Undefined index: lidid

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »
Paul

Paul

30/12/2008 22:02:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Na een lange tijd ben ik weer eens begonnen met scripten en ik moet zeggen, ik ben weer verslaafd aan PHP ;-)

Maar even ter zaken, ik heb een oude website weer onder het stof vandaan gehaald en zit vol met fouten. (Naar mijn idee heeft deze website 2 jaar foutloos gedraaid, maar de nieuwe versie van PHP kan er niet lekker mee overweg)

Op mijn website werk ik met een inlog systeem door middel van sessions.
Zodra ik op mijn site kom zonder ingelogd te zijn verschijnt er een foutmelding:

Notice: Undefined index: lidid

Dit komt (volgens mij) omdat de session nog niet gevuld is met gegevens waardoor de lidid niet uit de database gehaald kan worden. Het is namelijk zo dat als je inlogt een session word aangemaakt met daarin een ID van de persoon die inlogt, deze session word op elke pagina gebruikt om de gegevens op te kunnen vragen van de ingelogde persoon.

Kortom hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze foutmelding niet krijg.

Welk stukje code willen jullie zien waardoor mijn verhaal duidelijker wordt?

Met vriendelijke groet,

Paul

P.s. Misschien moet ik maar een cursus sessions volgen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:11:03
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:15:00
Quote Anchor link
Deze notice is de meest voorkomende notice ter wereld :)

Het wordt veroorzaakt doordat je een variabele of een array-key aanroept die niet bestaat. Voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

$array
= array(); // LEGE array

if ($array['foo']) { // Dit levert een Notice op

}

?>


Ik gebruik hier in de if namelijk een variabele die niet bestaat ($array['foo']). Ik zou dus eerst een controle moeten doen met isset() en/of empty().

Waarschijnlijk heb jij ook een constructie als hierboven, dat komt het meest voor. Bijvoorbeeld if ($_SESSION['foo']) in plaats van if (isset($_SESSION['foo'])).

Als je dus iets met die waarde doet zonder eerst zijn bestaan te controleren, dan krijg je een notice. De reden dat je het voorheen niet kreeg is omdat de error_reporting daar anders was; PHP liet geen notices zien.

Een notice verpest/doet niets, maar is niet netjes. In een taal als Java of C++ zou je complete "script" er uit knallen bij compileren als je een variabele gebruikt die niet bestaat, PHP is magisch.

Edit: het heeft dus niets met sessies of databases te maken. Gewoon nooit iets gebruiken zonder het eerst te controleren met isset() of empty(), vooral bij dingen als $_GET, $_POST, $_COOKIE en $_SESSION.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:26:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.

Het kan inderdaad kloppen dat de error_reporting uit stond.
Mijn script werkt wel voor 99% op dit moment.

Natuurlijk kan ik de reporting uit zetten maar ik vind (zoals velen) het beter om de waarschuwingen eruit te halen.

Ik ben bekend met de isset(), dit heb ik namelijk de afgelopen dagen door heel mijn website aan moeten passen. Alleen toen ik het bij session deed werkte het inloggen niet meer.

Hier onder een klein stukje code waar het mis liep.
(ik weet dat de code dubbelzinnig is opgesteld, maar dit was even ter controle):


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
require_once 'sessionstarted.php';

// check of de sessie nog niet is gestart
// als de sessie nog niet is gestart, roep dan session_start() aan

if ( false === session_started() )
{

  session_start();
}
  

//Connectie met database maken
include('dbconnect.php');

//Gebruikers instellingen uit de database
$Sessionid = $_SESSION['lidid'];

$Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");

?>



Als ik dit deed in mijn script:
$Sessionid = isset($_SESSION['lidid']);

Dan krijg ik de foutmelding niet meer vooraf maar een fout na het inloggen dat de lid gegevens niet gevonden kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Paul
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:28:00
Quote Anchor link
Kijk. Stel de session bestaat nog niet, dan is het volgende stuk code dus ook niet van toepassing:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
//Gebruikers instellingen uit de database
$Sessionid = $_SESSION['lidid'];

$Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");
?>


Dus je kunt zoiets doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if (isset($_SESSION['lidid'])) {
  //Gebruikers instellingen uit de database
  $Sessionid = $_SESSION['lidid'];

  $Lidinstelling = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE ID = '$Sessionid'");
}

?>
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:37:00
Quote Anchor link
Ter extra info, de functie isset() returnt true of false. Als je dus $Sessionid = isset(iets) doet, dan heeft $Sessionid de waarde true of false. En dus niet de waarde van je session.

Wat je wil is eerst controleren of die hele session(key) bestaat, en als die bestaat dan wil je 'm gebruiken. Vandaar de controle met isset eerst. Als de session(key) nog niet bestaat, dan wordt het stukje script overgeslagen vanwege de if en krijg je geen notice.
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Het werkt, bedankt daarvoor.

Maar toch ben ik nieuwsgierig waarom jouw stukje wel werkt het het volgende niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$Sessionid
= isset($_SESSION['lidid']);
?>
 
PHP erik

PHP erik

30/12/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Zie bovenstaand. Isset is een controlefunctie en returnt true of false en niet de waarde zelf.
 
Paul

Paul

30/12/2008 22:43:00
Quote Anchor link
Ik snap 'm helemaal! Dankjewel voor je duidelijke uitleg..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.