[SQL] Round, percentages, niet kloppend

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »
- -

- -

11/09/2008 09:52:00
Quote Anchor link
Goedemoggel,

Ben hier bezig met een leuke query, die na wat moeite eindelijk klopt. Zit enkel met een klein probleempje..

De bedoeling is dat de data die uit de query komt, direct in een div komt, en met percentages wordt dan de hoogte opgegeven. Een soort van staande tabel. Op zich werkt het wel, maar er is een klein probleem.. Als ik in de query zelf al ROUND meegeef, dan komt het nog wel eens voor dat ik 1% mis.. En dat is natuurlijk best slordig om te laten zien (het % wordt ook bovenop die tabel ge-echo'd).

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Groeten,
Chris @ Work

* De berekening e.d. klopt gewoon, als ik geen round gebruik klopt het percentage precies, maar krijg ik 4 cijfers achter de komma :) En dat is natuurlijk ook niet zo mooi om te laten zien..

Edit:
Als er dingen niet duidelijk zijn, please let me know!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:37:18
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

11/09/2008 10:31:00
Quote Anchor link
Ik probeer me in te beelden wat je aan 't doen bent, maar dat lukt niet echt.

Als het wel werkt zonder round, dan doe je dat toch op die manier, en ga je op PHP/output level pas round()'en toch?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 11:42:00
Quote Anchor link
@iChris

Moet het altijd omhoog, of altijd naar beneden afgerond worden, of afhankelijk van het getal achter de comma?

1.4 -> Wordt 1
1.5 -> wordt 2

mysql reference voor ROUND():
The return type is the same type as that of the first argument (assuming that it is integer, double, or decimal). This means that for an integer argument, the result is an integer (no decimal places):
 
- -

- -

11/09/2008 15:13:00
Quote Anchor link
Het afronden doet hij wel goed, maar als hij deze 2 van de 4 resultaten terug krijgt: 17.4 en 11.4, mis ik dus 1 procent (dan wordt het dus 17 & 11 = 19%, anderen zijn wel correct.. totaal wordt dan 99% bijvoorbeeld)

Dan zit ik dus met een layout verschil van 1 procent.. En dat ziet er natuurlijk niet zo heel erg netjes uit..

Zal de query hier tijdelijk plaatsen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<knip>


Direct uit Navicat, om de verschillen te zien... Beginner_Round e.d. worden ge-echo'd.

De query blijft hier tijdelijk staan, totdat het probleem is opgelost :)

Thanks voor het kijken!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 17:12:00
Quote Anchor link
iChris.nl schreef op 11.09.2008 15:13:
Het afronden doet hij wel goed, maar als hij deze 2 van de 4 resultaten terug krijgt: 17.4 en 11.4, mis ik dus 1 procent (dan wordt het dus 17 & 11 = 19%, anderen zijn wel correct.. totaal wordt dan 99% bijvoorbeeld)


Als je de 'tussenresultaten' echo't, kloppen deze dan wel? Geeft die dan wel 17.4 en 11.4 terug?

Maar als je 17.4 en 11.4 hebt, dan zorgt round ook dat je 17 en 11 terug krijgt, dat is 28. Samen zijn ze wel 29 (afgerond), maar dan moet je dus in je SQL nog kijken of deze samen wel een decimaal hebben die groter of gelijk is aan 0.5 (dat is het geval als het getal / 0.5 een oneven getal is (met evt. nog wat achter de komma))

Het is wel een ingewikkelde kwestie, ik weet hier zo niet een oplossing voor.

edit:
Bijkomend probleem is inhet geval van 17.4 en 11.4 : Welke geef je dan iets meer ruimte?

[/quote]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
- SanThe -

- SanThe -

11/09/2008 17:31:00
Quote Anchor link
Beetje smokkelen misschien?
Je round() alles op één na (liefst de grootste). Die doe je 100 - (de rest bij elkaar).
 
- -

- -

11/09/2008 17:54:00
Quote Anchor link
@SanThe, als ik ze niet ROUND, krijg ik tot 5 cijfers achter de komma ^_^

Hoe zou ik het op een makkelijke manier kunnen smokkelen? De procenten moeten wel zoveel mogelijk blijven kloppen... Het is voor redelijk belangrijke data ^^
 
Eddy E

Eddy E

11/09/2008 17:55:00
Quote Anchor link
Of alleen tijdens het tonen de afgeronde waarden laten zien?
Als het om html gaat (hoogte-div), an je gewoon dit gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
height: 33.333333333%;


Het is geldige html/css en werkt!
 
- -

- -

11/09/2008 18:24:00
Quote Anchor link
@Eddy: Thanks! Ben nu thuis, maar zal morgen even kijken ;) (Dat ik daar zelf niet op ben gekomen..)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.