Subquery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

N K

N K

05/06/2012 22:48:10
Quote Anchor link
Volgens mij heb ik een draak van een query gemaakt..
Ik krijg nu de melding #1241 - Operand should contain 1 column(s)
Weet iemand hoe ik alleen de zip_code krijg zonder de distance kolom in de subquery?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$query
=   "SELECT * FROM venue,events WHERE venue.postcode IN
                                (SELECT zip_code, ( 3959 * acos( cos( radians('{$_POST['latitude']}') ) * cos( radians( lat ) )
                                * cos( radians( lon ) - radians('{$_POST['longitude']}') ) + sin( radians('{$_POST['latitude']}') )
                                * sin( radians( lat ) ) ) ) AS distance FROM demo HAVING distance < '{$_POST['range']}' ORDER BY distance)
            AND events.categorie IN ('{$_POST['Muziek']}','{$_POST['Musea']}','{$_POST['Beurzen']}','{$_POST['Theater']}','{$_POST['Uitgaan']}')
            AND events.startdatum >= '{$_POST['start']}' AND (events.venue_id = venue.venue_id)
            AND (venue.venue_id = events.venue_id)
            ORDER BY events.startdatum ASC"
;
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 11:32:21
 
N K

N K

07/06/2012 11:09:52
Quote Anchor link
Ik kom er vooralsnog niet uit.

ik heb nu twee queries gemaakt die ik apart uitvoer wat werkt maar het lijkt me dat dit toch ook te doen moet zijn met 1 query?

De formule zorgt ervoor dat de postcodes in een opgegeven range worden opgehaald.De distance kolom wordt dus wel gebruikt maar wil ik niet in mijn WHERE IN hebben.

Iemand?
Gewijzigd op 07/06/2012 11:10:19 door N K
 
Reshad F

Reshad F

07/06/2012 11:12:49
Quote Anchor link
hoe ziet je query er nu uit ? ( dus met 2 aparte ) en ik weet niet of dit nou wel zo een goed idee is om met subquery te werken. is het niet handiger dit met joins te doen?
 
Erwin H

Erwin H

07/06/2012 11:15:54
Quote Anchor link
Het probleem zit hem in het feit dat je in de subquery 2 kolommen selecteert, terwijl het er maar 1 mag zijn. Kan je niet de distance berekening in de WHERE clause doen?
Dus
SELECT zip_code
FROM demo
WHERE "distance berekening" < "getal"

De order by heb je hier toch niet nodig.
 
N K

N K

07/06/2012 11:39:04
Quote Anchor link
Oke daar had ik niet aan gedacht.
Ik ga dit vanavond eens proberen

Thanx!
 
Bartje Jansen

Bartje Jansen

07/06/2012 12:11:49
Quote Anchor link
Ga je ook nog iets doen tegen SQL injection? Een POST (of andere userinput) mag NOOIT zonder beveiliging in een query terecht komen.

Jouw code is dus onveilig, zo lek als een mandje... Google er eens op, dit is bekend sinds eind jaren '90.
 
N K

N K

07/06/2012 12:32:38
Quote Anchor link
Ga ik zeker doen.
Dit was even snel een opzetje of de query zou werken. Ik zal voortaan bij een vraag dit meteen in de code zetten want als ik het niet doe wordt ik er toch telkens op gewezen. (wat uiteraard helemaal goed is ;)

Toevoeging op 07/06/2012 18:21:27:

Oke hij werkt ( stuk sneller zonder api)!
Ik heb nu dit (nog zonder beveiliging):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$query
=   "SELECT * FROM venue,events WHERE venue.postcode IN (
                                SELECT zip_code from demo where ( 3959 * acos( cos(  radians('{$_POST['latitude']}') ) * cos( radians( lat ) )
                                * cos( radians( lon ) - radians('{$_POST['longitude']}') ) + sin( radians('{$_POST['latitude']}') )
                                * sin( radians( lat ) ) ) ) < ('{$_POST['range']}'))
            AND events.categorie IN ('{$_POST['Muziek']}','{$_POST['Musea']}','{$_POST['Beurzen']}','{$_POST['Theater']}','{$_POST['Uitgaan']}')
            AND events.startdatum >= '{$_POST['start']}'
            AND (events.venue_id = venue.venue_id)
            AND (venue.venue_id = events.venue_id)
            ORDER BY events.startdatum
            ASC"
;
?>


Ik wil toch uiteindelijk sorteren op distance(calculatie) van laag naar hoog. Kan ik die calculatie toch nog ergens benoemen zodat ik hier op kan sorteren?
 
N K

N K

11/06/2012 16:54:28
Quote Anchor link
iemand?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

11/06/2012 17:19:59
Quote Anchor link
Wat je altijd kan doen, is een volgende constructie.

Stel, je hebt iets als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT name, distance
FROM my_table
WHERE distance < 50


Je kan dat omvormen to dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT name, distance, (distance < 50) AS distace_okay
FROM my_table
HAVING distace_okay = 1


Dat maakt dat je distace_okay kan gebruiken om te sorteren ( ORDER BY distace_okay)

-----

Je moet dus iets construeren in deze trend (geen garantie dat dit werkt als je het klakkeloos copy/paste)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SELECT zip_code, (
    ( 3959 * acos( cos(  radians('{$_POST['latitude']}') ) * cos( radians( lat ) )
      * cos( radians( lon ) - radians('{$_POST['longitude']}') ) + sin( radians('{$_POST['latitude']}') )
      * sin( radians( lat ) ) )
    )
    -
    ('{$_POST['range']}')
  ) AS distance_dif

FROM demo
WHERE
    events.categorie IN ('{$_POST['Muziek']}','{$_POST['Musea']}','{$_POST['Beurzen']}','{$_POST['Theater']}','{$_POST['Uitgaan']}')
  AND events.startdatum >= '{$_POST['start']}' AND (events.venue_id = venue.venue_id)
  AND (venue.venue_id = events.venue_id)
HAVING distance_dif <= 0        
ORDER BY distance_dif


(Probeer misschien eerst zonder HAVING distance_dif <= 0)
Gewijzigd op 11/06/2012 17:26:39 door Kris Peeters
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

11/06/2012 18:08:26
Quote Anchor link
Ja dat kan, je moet alleen iets anders te werk gaan dat je nu doet.
Even een voorbeeld(ingekort)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT v.vname, v.startdatum, pc.distance
FROM
    (SELECT venue.name FROM venue
        JOIN events USING venue_id
    WHERE events.categorie IN [list]
     AND events.startdatum >= [de datum]) AS v
JOIN
    (SELECT zipcode, [berekening] AS distance
    FROM demo
    WHERE [berekening] = [vergelijking]) AS pc
        ON pc.zipcode = v.zipcode
ORDER BY pc.distance

Een join werkt over het algemeen stukken sneller dan een subquery achter een IN.

@Kris
HAVING is een GROUP BY clause
Gewijzigd op 11/06/2012 18:10:47 door Ger van Steenderen
 
N K

N K

11/06/2012 20:15:19
Quote Anchor link
Dank, ik ga het eens proberen!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/06/2012 09:24:38
Quote Anchor link
Ik bedenk me dat de query nog een stuk beter kan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
SELECT v.name,
    e.startdatum,
    GetDistance(@org_lat, @org_long, pc.lat, pc.long) AS dist
FROM venue AS v
JOIN events AS e USING venue_id
JOIN demo AS pc ON v.zipcode = pc.zipcode
WHERE
    GetDistance(@org_lat, @org_long, pc.lat, pc.long) <= @range
AND
    e.categorie IN [list]
AND
    e.startdatum => DATE(NOW())
ORDER BY dist

Dan een een functie maken voor de afstandsberekening:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DELIMITER $$

CREATE FUNCTION GetDistance(orgLat float, orgLong float, destLat float, destLong float) RETURNS int(11)
BEGIN
    DECLARE dist INT(11);
  SET dist := ROUND(6371 *
        acos(cos(radians(orgLat) ) *
        cos(radians(destLat)) *
        cos(radians(destLong) - radians(orgLong)) + sin(radians(orgLat))
        * sin(radians(destLat))));
    RETURN dist;
END

DELIMITER ;

Kan je hem wat makkelijker hergebruiken.
Overigens had je de straal van de aarde in mijlen staan.

Zie je het verschil(buiten de functie)?


Toevoeging op 12/06/2012 09:26:09:

PS. Je moet natuurlijk de uservars vervangen door jouw POST vars
Gewijzigd op 12/06/2012 09:28:49 door Ger van Steenderen
 
N K

N K

12/06/2012 15:33:27
Quote Anchor link
@Ger
Super, bedankt, dit had ik zelf niet kunnen bedenken.
Ik ga er vanavond eens voor zitten. Ben nog een beginner.;)


p.s. Van de straal van de aarde had ik het opgemerkt. Deze had ik intussen aangepast.
Toch bedankt.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/06/2012 18:38:43
Quote Anchor link
N K op 12/06/2012 15:33:27:
@Ger
.... Ben nog een beginner.;)
.....

Geen punt ;-)
Om het verschil uit te leggen:
In de eerste query worden uit de postcode tabel een hele rits postcodes geselecteerd die aan de afstandss voorwaarden voldoen en daarna wordt er gejoined op de postcode van het event.
In de laatse query worden de lengte- en breedte graad uit de postcode tabel direct gekoppeld aan de postcode uit de venue tabel, en dan bepaald of er aan de afstands voorwaarde voldaan wordt.
Dat maakt de query aanzienlijk sneller.
 
N K

N K

12/06/2012 21:32:25
Quote Anchor link
Ik kom er nog niet helemaal uit
Onderstaand wat ik nu heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
$query1
= "DELIMITER $$

CREATE FUNCTION GetDistance(orgLat float, orgLong float, destLat float, destLong float) RETURNS int(11)
BEGIN
    DECLARE dist INT(11);
  SET dist := ROUND(6371 *
        acos(cos(radians(orgLat) ) *
        cos(radians(destLat)) *
        cos(radians(destLong) - radians(orgLong)) + sin(radians(orgLat))
        * sin(radians(destLat))));
    RETURN dist;
END

DELIMITER"
;

$query2="SELECT  v.name,
                e.startdate,
                GetDistance(('{$_POST['latitude']}'), ('{$_POST['longitude']}'), zc.lat, zc.long) AS dist
        FROM venue AS v
JOIN event AS e USING venue_id
JOIN zipcode AS zc ON v.4pp = zc.4pp
                    WHERE
                        GetDistance(('{$_POST['latitude']}'), ('{$_POST['longitude']}'), zc.lat, zc.long) <= ('{$_POST['range']}')
                    AND
                        e.categorie IN ('{$_POST['concerten']}','{$_POST['tentoonstellingen']}','{$_POST['theater']}','{$_POST['markten']}')
                    AND
                        e.startdate => >= '{$_POST['start']}')
ORDER BY dist"
;
?>


Ik begrijp niet helemaal hoe ik die functie moet integreren in het geheel..Moet ik die nu van tevoren uitvoeren?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/06/2012 23:52:45
Quote Anchor link
De functie creeer je eenmalig, deze wordt (net als een tabel) opgeslagen in de database.
Daaarna kun je hem gewoon net zoals de standaard mysql funties aanroepen in een query.
 
N K

N K

14/06/2012 22:23:45
Quote Anchor link
Oke ik heb de functie uitgevoerd en daarna de query nog een keer gedaan.
Ik krijg nu een syntax error maar zie de fout maar niet..:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'venue_id JOIN zipcode AS zc ON v.4pp = zc.4pp WHERE GetDistance(('51.84961755997' at line 1

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT v.name, e.startdate, GetDistance(('51.849617559975805'), ('5.813988671874995'), zc.lat, zc.lon) AS dist FROM venue AS v JOIN event AS e USING venue_id JOIN zipcode AS zc ON v.4pp = zc.4pp WHERE GetDistance(('51.849617559975805'), ('5.813988671874995'), zc.lat, zc.long) <= ('30') AND e.categorie IN ('concerten','tentoonstellingen','theater','markten') AND e.startdate => >= '2012-06-01') ORDER BY dist
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/06/2012 10:50:44
Quote Anchor link
Is het wel gelukt om de funcie aan te maken?
 
N K

N K

15/06/2012 10:58:56
Quote Anchor link
Ik heb de functie in phpmyadmin uitgevoerd en dat leverde geen fouten op.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/06/2012 13:53:21
Quote Anchor link
En als je deze querie in phpadmin uitvoert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SELECT v.name, e.startdate,
    GetDistance(51.849617559975805, 5.813988671874995, zc.lat, zc.lon) AS dist FROM venue AS v
JOIN event AS e USING venue_id
JOIN zipcode AS zc ON v.4pp = zc.4pp
WHERE
    GetDistance(51.849617559975805, 5.813988671874995, zc.lat, zc.long) <= 30
AND
    e.categorie IN ('concerten','tentoonstellingen','theater','markten')
AND
    e.startdate => '2012-06-01'
ORDER BY dist

Al die haakjes zijn niet nodig, decimale getallen zijn geen strings, en je had staan:
e.startdate => => '2012-06-01'
 
N K

N K

15/06/2012 14:11:38
Quote Anchor link
Nog steeds (zag wel een verkeerde kolomverwijzing, die heb ik aangepast):

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'venue_id JOIN zipcode AS zc ON v.zipcode = zc.zipcode WHERE GetDistance(5' at line 3

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SELECT v.name, e.startdate,
    GetDistance(51.849617559975805, 5.813988671874995, zc.lat, zc.lon) AS dist FROM venue AS v
JOIN event AS e USING venue_id
JOIN zipcode AS zc ON v.zipcode = zc.zipcode
WHERE
    GetDistance(51.849617559975805, 5.813988671874995, zc.lat, zc.lon) <= 30
AND
    e.categorie IN ('concerten','tentoonstellingen','theater','markten')
AND
    e.startdate => '2012-06-01'
ORDER BY dist
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.