Sunday Break

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Samengevat: Wij helpen bedrijven digitaal vooruit. Wil jij werken als Medior-Senior .NET Developer? Kan jij technisch hoogwaardige oplossingen creëren? Vaste baan: Medior Sr .NET Developer Software Marketing HBO 3.100 - 5.800 Medior Senior Developer Deze werkgever levert online marketing- en communicatieoplossingen en maatwerksoftware. Wij houden van een informele werksfeer met uitstekende teamspirit. Het verschil binnen de branche willen wij maken met winnende, innovatieve technologie en door een zeer betrokken, betrouwbare en klantgerichte ICT-partner te zijn voor deze klanten. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer

Functieomschrijving Als Senior Java Full Stack Developer binnen ons Client domein maak je directe impact op de dienstverlening van heel Randstad Groep Nederland. Je bent onderdeel van onze interne IT afdeling. Ondanks de domein naam dus geen eindeloze klantopdrachten, maar juist focus op de technische innovatie van onze eigen processen en dienstverlening. Om dit continu te kunnen optimaliseren zitten we middenin een grote transformatie en zijn daarom op zoek naar een tweetal vaste senior developers die ruimte en vrijheid zoeken om hun kennis en ervaring in te zetten. Wat bieden wij? Het nodige vertrouwen en de autonomie om je werk

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van softwareoplossingen m.b.v. Java; Het onderhouden van de softwareoplossingen; Het testen van software; Het ophalen van klantwensen en vertalen naar een technische oplossing; Het meewerken in diverse grote projecten. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen zij met plezier en enthousiasme. De organisatie is te omschrijven als informeel, pragmatisch en dynamisch. Onze klant

Bekijk vacature »

Outsystems Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen en bouwen van een nieuw Outsystems platform (deels greenfield) in samenwerking met de leverancier; Bouwen van apps, portalen, webapplicaties, API's en businessapplicaties; Plegen van overleg met de business aangaande de diensten en producten; Achterhalen van requirements bij de business. Hier ga je werken Binnen deze internationale financiële instelling wordt er veel geïnvesteerd op het gebied van Outsystems. Op het moment zijn ze een van de snelst groeiende organisaties op het gebied van Outsystems. Er wordt momenteel gebouwd aan een platform dat interne medewerkers helpt op gebied van klantrelaties. De applicatie geeft de huidige situatie overzichtelijk

Bekijk vacature »

Lead .NET Developer / Azure / Microservices

Dit ga je doen Als Lead .NET Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties en

Bekijk vacature »

ETL Ontwikkelaar

Dit ga je doen Je werkzaamheden zijn o.a.: Onderhouden, uitbreiden en continu verbeteren van het dataplatform; Managen van staging, repositories, datawarehouse, cubes en datamarts; Data pipe line voor end of live rapportages inrichten in de datawarehouse omgeving; Toevoegen van nieuwe data sources aan het platform; Hier ga je werken De organisatie gevestigd in de regio Amsterdam is te omschrijven als een semi overheidsinstelling en telt ruim 700 medewerkers. De werksfeer is te omschrijven als familiair, men wil elkaar echt helpen, maar ook vooruitstrevend en ambitieus. Men kijkt naar interne en externe processen en probeert deze continu te verbeteren. Er wordt

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Wat wij bieden Hybride werken, met als uitgangspunt 50% op kantoor en 50% vanuit huis; Flexibele werktijden en direct een contract voor onbepaalde tijd; Een goed salaris wat aansluit bij je kennis en ervaring; 20 vakantiedagen en daarnaast 4,7% van je salaris om flexibel in te vullen, bijvoorbeeld goed voor 7 extra vakantiedagen; Opleidingsmogelijkheden op basis van behoefte en ambitie; dus geen vast budget; Een uitgebreid en gevarieerd JavaScript-klantenportfolio door heel het land; Ontspanning! We organiseren de nodige social events waaronder een weekend Ardennen, learning weekenden, zeilen met de hele club, pretpark uitjes, et cetera; De mogelijkheid om aanwezig te

Bekijk vacature »

Software Developer Automotive

Visualize yourself working on cutting-edge projects that are shaping further the future of mobility. Working together with fellow engineers on solutions that will impact society and the way we travel. Making the world more sustainable, by contributing to a cleaner planet and simultaneously evolve your career in the automotive industry! Jan Plender, Team Manager Automotive Engineering: "As a member of our Automotive Engineering Team you will get a lot of opportunities to work on a wide variety of projects. Many of our engineers are currently involved in innovative electrification or Advanced Driver Assistence Systems (ADAS) development projects for some of

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van wijzigingen; Proactief aandragen van technische verbeteringen en deze uitvoeren; Testen van je eigen geschreven code en code reviews van collega’s; Meewerken in een groot vernieuwingsproject. Hier ga je werken De organisatie heeft ongeveer 4500 medewerkers, waarvan 450 binnen de IT afdeling. De afdeling waar je komt te werken is verdeeld in 8 multidisciplinaire Scrum teams. Elk team is verantwoordelijk voor een gedeelte van het complexe landschap. Het is een high profile organisatie waar je veel te maken zal

Bekijk vacature »

Randstad - Oracle Forms Developer (Freelance/ZZP)

Startdatum: ZSM Max tarief per uur: 85€ Uren per week: 32-40 Bij RGN IT werken we steeds meer en meer volgens de Agile Way of Working. Dat betekent dat je in het team met het Scrum Proces werkt. Je zult actief deelnemen aan refinement sessies en helpen bij het opstellen van user stories. Je draagt mede bij het stellen van acceptatiecriteria en bepaalt wat het effect en/of impact kan zijn op aanpalende systemen. Tevens draag je bij aan mogelijke oplossingen voor het gevraagde in de user story. Je werkt samen met de andere developers in je team, de product owner

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

2GW Program Manager Systems Engineering

TenneT is growing fast to realize its strategic ambitions. We play a leading role in driving the energy transition. We are looking for a passionate 2GW Program Manager Systems Engineering at our location in Arnhem who will contribute to this and that might be you? Your contribution to TenneT As 2GW Program Manager Systems Engineering you will be responsible to: Continue to build SE strategy and implementation upon current foundation of functional directives and implementation plans to meet TenneT’s ambitious level 3 maturity level growth; Ensuring a well-coordinated and widely supported development within TenneT – both in Germany and the

Bekijk vacature »

Medior iOS Developer

As an iOS Developer you prefer to work on cool apps for established brands. You will work on iOS apps with interesting features that help companies and of course their users. As a Medior iOS developer you work in a team on various iOS Applications. You get enough space within the team to organize your work according to your own insight and to carry it out independently. Bring on your new ideas, improvements or features! Functie-eisen Experience with RESTful APIs App architecture MVP or MVVM, MVVI) You are familiar with unit tests and with CI/CD You are familiar with UIKit

Bekijk vacature »
Jelle Hi

Jelle Hi

14/08/2012 16:12:58
Quote Anchor link
Beste mede PHP'ers,

Oude Site

Ik zou jullie willen vragen wat jullie van deze site vinden.
Het is een website voor mijn radioprogramma. Het is trouwens een radio programma gericht op jongeren.

De site is opgebouwd met php op bepaalde pagina's, zoals de nieuws-paginas en de weer pagina.

Toevoeging op 14/08/2012 16:15:16:

Even een toevoeging, dit is de oude site, die wil ik jullie eerst laten zien, later zal ik ook de nieuwe posten. Dan graag reactie's daarop, en de verschillen (verbeteringen of verslechteringen ten opzichte van)

Graag hoor ik ook wat jullie missen op deze website voor een radioprogramma.

Nieuwe Site

Dan de nieuwe website die ik aan het ontwikkelen ben (let op: ben dus nog niet klaar);

Tijdelijk staat ie op http://www.sundaybreak.nl/new/.

Ik ben dus nog bezig, hier een aantal punten waar aan gewerkt wordt;

- Social Media Intregration (Integratie van Social Media)
- Luistermogelijkheden
- Alle tabellen vervangen door divs
- Reactie-systeem
Gewijzigd op 14/08/2012 16:37:24 door Jelle Hi

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2022 22:27:59

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/08/2012 16:17:39
Quote Anchor link
Ik zie dat je tabellen gebruikt, dit tegenworodigt not-done voor het doeleinde die je ervoor gebruikt.

N K

N K

14/08/2012 16:26:59
Quote Anchor link
Hier haak ik toch even op in.
Ik probeer alles zoveel mogelijk met divs te doen maar een gerenommeerde site als bijv. www.booking.com zie ik ook heel veel met tabellen doen. Voor het weergeven van data weliswaar maar eigenlijk ook indirect voor de layout.
Ik begrijp dat dit o.a. moeilijker kan zijn om te beheren maar zijn er nog meer redenen om het niet te doen?

Jelle Hi

Jelle Hi

14/08/2012 16:32:29
Quote Anchor link
@Aar Dit is mijn oude site, in de nieuwe site (post ik zometeen) ga ik proberen alles wat niet in tabellen hoort weg om te vormen naar divs, behalve als het natuurlijk in een tabel moet.

@NK Ben ook wel benieuwd waarom het 'not-done' is

ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/08/2012 17:15:18
Quote Anchor link
Vind ouwe site wel mooier ;)
maar waarom opmerkelijke nieuws een nieuwe kopje,
is toch mooier als je een sub menu maak met dat kopje er in net als je ouwe site?
de rest zit er leuk uit

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/08/2012 17:27:00
Quote Anchor link
Om altijd div's als vervanger te gebruiken is ook niet netjes. Kijk eerst naar andere HTML-elementen. Zo kan je met CSS, en de form-elementen prima een formulier opmaken...

Geen div's voor nodig ;-)

Mathias B

Mathias B

14/08/2012 18:27:03
Quote Anchor link
En tabellen hebben ook veel meer code nodig in vergelijken met gestijlde elementen wat de laadsnelheid negatief kan beïnvloeden, ook denk ik ergens gelezen te hebben dat ook zoekrobots er niet goed mee overweg kunnen.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/08/2012 18:38:52
Quote Anchor link
Er is helemaal niets mis met het gebruik van een tabel als je een grid (een zootje gegevens bestaande uit rijen en kolommen) moet vertonen, daar istie juist voor bedoeld.

Write Down

Write Down

14/08/2012 18:42:18
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 14/08/2012 18:38:52:
Er is helemaal niets mis met het gebruik van een tabel als je een grid (een zootje gegevens bestaande uit rijen en kolommen) moet vertonen, daar istie juist voor bedoeld.

Daar zeg je het: voor gegevens. Niet voor een lay-out, formulier, ... Anders kan je even goed label, fieldset, legend, ... afschaffen.

Jelle Hi

Jelle Hi

14/08/2012 19:05:38
Quote Anchor link
Hoe zit het dan eigenlijk als ik mijn nieuwsberichten in een tabel zet? Is dit dan slecht vindbaar voor de zoekmachine's?

Toevoeging op 14/08/2012 19:06:23:

btw, let wel even waarvoor dit topic was bedoeld, niet discussie's over tabellen, maar over sundaybreak.nl

Koen Hollander

Koen Hollander

14/08/2012 19:27:12
Quote Anchor link
Ik vind dit een hele mooie website, maar ik zie toch een foutje. Als ik in het nieuws kijk zag ik in dit bericht: Vervoer Polbrug over IJssel naar Twentekanaal geslaagd. Een iframe. Waar moet die uitkomen? Dit staat er in:

Not Found

The requested URL /nieuws/polburg_intervieuw.mp3 was not found on this server.
sundaybreak.nl.

Koen Hollander
Gewijzigd op 14/08/2012 19:28:26 door Koen Hollander

Reshad F

Reshad F

14/08/2012 19:53:13
Quote Anchor link
Iframes zijn sowieso NOT DONE ze kunnen nauwelijks geindexeerd worden door zoekmachines.

verder vind ik je layout wel netjes uitzien maar niet echt iets voor een radio zender. kijk is naar andere radio zenders bijvoorbeeld slamfm.nl , wildfm.nl of radio538.nl

verder dit

<li class="first current_page_item"><a href="index.php">Home</a></li>
<li class="last"><a href="contact.php">Contact</a></li>

zou ik met css oplossen en dan heb ik het over class="last" of class="first" je kan met css gewoon een bepaalde element aanspreken tegenwoordig :)

Jelle Hi

Jelle Hi

14/08/2012 20:09:53
Quote Anchor link
@koen foutje :) zal ik oplossen

@reshad het is ook geen website van de zender, maar van mijn programma op een lokale zender ( www.b-fm.nl )

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/08/2012 20:19:26
Quote Anchor link
Weer zo'n not done gedoe, tsjonge tsjonge.
Het gaat mij om de uitdrukking not done, eigenlijk betekent dat verboden, en in de programmeer wereld is niks verboden zolang het werkt :-P
Neemt niet weg dat er betere oplossingen zijn.

BTT:
Ik vind je 'oude' site er beter uit zien dan de 'nieuwe'.
Omdat je een 'jong' publiek als doelgroep hebt denk ik dat je uit de 'links' van Reshad wel inspiratie kunt opdoen.
Gewijzigd op 14/08/2012 20:19:45 door Ger van Steenderen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.