SVN i.c.m. webdevelopment

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »
Ruben Portier

Ruben Portier

12/02/2013 22:20:56
Quote Anchor link
Hallo PHP-hulpers,

Ik vraag me dit al een tijdje af, en het is eigenlijk de reden waarom ik nu geen SVN gebruik voor webapplicaties. Hoe is het het makkelijkst om SVN te gebruiken in combinatie met (remote) webdevelopment?

Het probleem is, dat er 1 centrale ontwikkelserver / -omgeving is waar de website (in ontwikkeling) op draait. Door de centrale SQL database en testomgeving moeten de bestanden op de testserver gewijzigd en getest worden, en dus niet lokaal zoals bijvoorbeeld een C++ applicatie ontwikkeld en gecompileerd wordt.

Wanneer je SVN gebruikt op de webserver moet je waarschijnlijk een aparte SVN server en aparte webserver hebben, waarbij je dus direct met FTP werkt op de webserver, en af en toe een commit doet naar de SVN server. Hierbij haal je geen voordelen uit het overschrijven, en mergen etc heeft eigenlijk ook weinig zin.

Je kunt ook de laatste SVN revision gebruiken op je test omgeving, maar dan moet je iedere kleine aanpassing committen, en dat lijkt me ook niet ideaal en niet in de gedachte en bedoeling van SVN.

Hoe doen jullie dit, wat is het handigst?

Groeten,
Ruben
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:43:13
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2013 22:27:28
Quote Anchor link
Waarom kijk je naar SVN, en niet naar GIT? Dit werkt een stuk makkelijker.....
 
Ruben Portier

Ruben Portier

12/02/2013 22:49:44
Quote Anchor link
Met GIT zou hetzelfde probleem optreden toch?
 
Gerben G

Gerben G

12/02/2013 22:56:41
Quote Anchor link
@Ruben,
SVN, met een lokale testomgeving voor de webserver.
Optioneel een lokale database server. Eventueel kun je er nog voor kiezen om het bestand waar je connectiegegevens in staan buiten je SVN te houden.

Je Checkout folder van de SVN is in dit geval een lokale map van de webserver.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

13/02/2013 10:26:02
Quote Anchor link
Je commit alles, elke wijziging. Dat kunnen grote wijzigingen zijn maar ook kleine.
En ik zou inderdaad voor GIT gaan, dan heb je geen server nodig.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

14/02/2013 10:38:21
Quote Anchor link
Beste

Ik heb nu al een tijdje zitten kijken naar GIT. Ik heb het geïnstalleerd op mijn *NIX server (Debian x64). Ikzelf en een mede-developer gebruiken beide Netbeans als ontwikkeltool. Nu willen we graag samen gaan werken, alleen lukt het ons niet om GIT juist in te stellen.

We willen als volgt werken. We hebben beide een eigen FTP opslag waar we ons voorbeeld kunnen bekijken. Af en toe doen we een commit, deze moet doorgestuurd worden en opgeslagen worden op de server en niet lokaal. Hier loopt het al mis, het lukt me niet om dingen aan te passen en dan te comitten naar de server. Als mijn mede-developer dan zijn GIT probeert te updaten (dus hetgeen die online staat mergen met hetgeen hij heeft) vindt hij niets. Of gaan we hier helemaal verkeerd te werk?

Kan je iemand mij uitleggen hoe we best samen aan een project kunnen werken, en is hiervoor een centrale server beter of niet? Want stel dat ik offline ben, kunnen andere developers niet mergen met mij.

En hoe gaat het dan in zijn werk om bijvoorbeeld een release te uploaden via FTP naar een website. Moet je dan handmatig mijn files die ik gemerged heb met de rest uploaden, of kan GIT automatisch een release uploaden?

Heel erg bedankt alvast!
 
Reshad F

Reshad F

14/02/2013 11:55:23
Quote Anchor link
Je weet hopelijk dat COMMIT niks naar de server stuurt? Dit moet je zelf doen doormiddel van de PUSH commando. Hetgeen wat COMMIT voor jou doet is een momentopname van je applicatie en de bestanden maken zoals het op dat moment is en eventueel aan de stream toevoegen.

In jou geval moet het volgens mij als volgt: Je hebt je Debian server met GIT je maakt hier een Repository. Dit wordt gelijk je "Mainserver" voor GIT
Jullie werken allebei aan het project dus dan kun je deze bestanden pullen voor je lokale variant die je op je pc hebt draaien je doet wijzigingen/aanpassingen en vervolgens commit je deze ( add je aan de stream als je nieuwe bestanden toevoegt ) en vervolgens kan je deze pushen naar je debian servertje.

De ander kan dan vervolgens alles weer ophalen en er ook eventueel tegelijk aan werken. GIT kan dan heel mooi alles naast elkaar breien.
Om deze bestanden naar de "ECHTE" server te sturen kan je ook GIT gebruiken maar volgens mij moet je daar SSH verbinding voor kunnen maken met desbetreffende server.. alleen weet ik dat niet zeker moet je even Googlen of misschien dat iemand anders daar antwoord op heeft :)
 
Ruben Portier

Ruben Portier

14/02/2013 12:10:57
Quote Anchor link
Bedankt!

Ik had alvast het volgende zelf uitgevonden:

commit, lokaal saven
push, saven naar server
pull, krijgen van server (hij merged dan de server-versie met de lokale versie)


Is dit juist?

Volgens mij lukt het nu wel! Ik heb ssh toegang tot de server maar ik kan helaas niet meteen iets vinden om de files te releasen naar de webhost.
 
Reshad F

Reshad F

14/02/2013 12:30:14
Quote Anchor link
Dat is het zo ongeveer inderdaad :)

als je het wilt oefenen kan je op github.com oefeningen doen en er is ook duidelijke uitleg.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.