Team PHPhulp wel of niet open voor verbeteringen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4

06/04/2011 19:00:06
Quote Anchor link
Ocirina - op 06/04/2011 18:29:17:
Ik log niet vaak in, maar lees eigenlijk altijd alles.
Maar het negeren van Bas is natuurlijk wel heel vervelend.
Ik hoop dat de script lib gewoon leeg wordt gemaakt.


TRUNCATE TABLE php_scripts;
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:06:08
 
Niels K

Niels K

06/04/2011 19:06:42
Quote Anchor link
Ik gooi scripts niet weg, ik edit ze en probeer mensen een betere oplossing te bieden..

Zo kunnen mensen ook zien hoe het niet moet. In de achterban zoals Bram als zei zijn we bezig met een andere oplossing die wat meer effectief wordt.

Wanneer je vind dat een script moet worden gewijzigd / verwijderd mag je me dit best PMen. Een link met daarin een betere oplossing zou mooi zijn. Dan pas ik het script voor je aan.

Niels
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

06/04/2011 19:16:19
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 06/04/2011 19:06:42:
Zo kunnen mensen ook zien hoe het niet moet. In de achterban zoals Bram als zei zijn we bezig met een andere oplossing die wat meer effectief wordt.


Is dat niet een beetje gevaarlijk. Ik tijdens het lesgeven altijd geleerd dat je alleen de student moet helpen met erachter komen hoe het wel moet. Vooral niet hoe het niet moet, want dat onthouden ze toch en gaan ze toch gebruiken. Als een student vervolgens iets uit zichzelf fout doet, kan je natuurlijk wel weer helpen door uit te leggen waarom dat niet handig is en hoe het beter kan.
 
Niels K

Niels K

06/04/2011 19:26:27
Quote Anchor link
Quote:
Is dat niet een beetje gevaarlijk. Ik tijdens het lesgeven altijd geleerd dat je alleen de student moet helpen met erachter komen hoe het wel moet. Vooral niet hoe het niet moet, want dat onthouden ze toch en gaan ze toch gebruiken. Als een student vervolgens iets uit zichzelf fout doet, kan je natuurlijk wel weer helpen door uit te leggen waarom dat niet handig is en hoe het beter kan.


Misschien wel ja, ik ben er zelf voor om alles op te schonen, maar sommige team leden hebben een iets andere mening. Dus vandaar dat ik alles eerst aanpas en zodra de plannen concreet zijn en worden uitgevoerd zal het worden veranderd.
 
Bram Boos

Bram Boos

06/04/2011 20:49:55
Quote Anchor link
Ocirina - op 06/04/2011 18:29:17:
Ik hoop dat de script lib gewoon leeg wordt gemaakt.


Die is wel heel zwart/wit. Veel bezoekers van PHPhulp komen via Google op een script of tutorial. En niet alles is fout wat er in de lib staat...
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

07/04/2011 00:12:16
Quote Anchor link
Nou, niet leeg. Maar gewoon dat ze niet in het overzicht staan, maar met zoeken enzo en de link wel blijven bestaan.
 
Kees Schepers

kees Schepers

07/04/2011 08:38:34
Quote Anchor link
Ik had mijn idee met SVN geintroduceerd! Dan kan iedereen die lid is code wijzigen en kan de bezoeker zelf bepalen welke revisie hij wilt downloaden. Je zou ook revisies punten kunnen geven en de best beoordeelde revisie als standaard download aanbieden :)
 
Sander A

Sander A

07/04/2011 08:43:05
Quote Anchor link
Dat zou inderdaad erg effectief zijn. Dat leidt uiteindelijk naar de beste code
 
Jelmer -

Jelmer -

07/04/2011 10:34:49
Quote Anchor link
Ik zou het liever a la github zien, dus dat de uploader wordt getoond, maar dat je zelf een fork kan maken en pull requests kan sturen, of m.a.w. verbeteringen indienen. Zo houdt de uploader ook nog wat controle over het script. Uiteraard worden ook alle forks getoond, dus kan je als downloader gemakkelijk kijken welke fork/richting/aanpassing-van-gebruiker het meest interessant is, en dan download je die.

Het voordeel is dat je een fork kan maken en het allemaal helemaal overhoop kan gooien zonder dat anderen daar last van hebben.

Eventueel zou je iets kunnen verzinnen als de eerste uploader, die dus de standaard fork bezit, een maand lang niet reageert op pull requests er een stem-ronde gehouden kan worden om een andere fork als standaard fork aan te wijzen.

Maar om dat allemaal te implementeren, ik denk dat je wel even bezig bent. En het is niet bepaald zo dat je er in je vrije tijd even wat aan bij kan dragen aan de broncode van PHPhulp…
Gewijzigd op 07/04/2011 10:35:06 door Jelmer -
 
Niels K

Niels K

07/04/2011 10:38:10
Quote Anchor link
@Jemler

Het idee is op zich heel goed, maar het gaat hier over de script library, niet over PHPhulp zelf.

Zoals veel mensen weten moet de script library gewoon opgeschoond worden. Alleen zitten we nog even met welke manier nu het meest efficiënt is.

En daarnaast kost jouw manier, zoals je al zegt, ongelofelijk veel tijd.
Gewijzigd op 07/04/2011 10:41:26 door Niels K
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

07/04/2011 11:01:32
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 07/04/2011 10:38:10:
@Jemler

Het idee is op zich heel goed, maar het gaat hier over de script library, niet over PHPhulp zelf.

Zoals veel mensen weten moet de script library gewoon opgeschoond worden. Alleen zitten we nog even met welke manier nu het meest efficiënt is.

En daarnaast kost jouw manier, zoals je al zegt, ongelofelijk veel tijd.


Het bouwen van een website kost nu eenmaal veel tijd. Meer dan veel mensen denken (heb daar net gister een artikeltje over geschreven). Basis implementatie is niet zo ingewikkeld, maar daarna, het testen, bugs fixen en onderhouden. Dat is ook het minder leuk werk. Niet voor niets dat Bas niets meer doet.

Ik vind het alleen geen excuus. Een website online flikkeren is niet alles waar het om draait. Hoe goed de website ook bezocht wordt en draait. Uiteindelijk gaat het ten koste van de sfeer, de tevredenheid van je bezoekers en zal de website zienderogen achteruit gaan. Zie hoe de sfeer hier en op de rest van het forum is. Niet al te best. Dat kan eenvoudig opgelost worden door als beheer ook eens wat te laten merken.

Overigens is dit niets tegen de moderators en de andere mensen die wel hun best doen hoor :)
 
Jelmer -

Jelmer -

07/04/2011 11:27:20
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 07/04/2011 10:38:10:
@Jelmer

Het idee is op zich heel goed, maar het gaat hier over de script library, niet over PHPhulp zelf.


Het is de website zelf die de motivatie om je script te verbeteren om zeep helpt:
Quote:
Dit script is meer dan 7 dagen geleden geplaatst, wijzigen is hierna niet meer mogelijk
Gewijzigd op 07/04/2011 11:27:55 door Jelmer -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/04/2011 22:36:34
Quote Anchor link
Mark Kazemier op 07/04/2011 11:01:32:
Het bouwen van een website kost nu eenmaal veel tijd. Meer dan veel mensen denken (heb daar net gister een artikeltje over geschreven).


Waar is dat artikel te vinden?

Ik vraag me sowieso af hoe lang jullie er over (zouden) doen om een website te maken, van 0-punt tot volledig werkend eindresultaat. Hoe lang zou je er bijvoorbeeld over doen als een opdrachtgever vraagt om een site te maken zoals PHP-hulp? Volgens mij ben je daar echt wel wat maanden mee bezig, maar als je tegen een opdrachtgever zegt dat het je bijvoorbeeld 3 maanden zou kosten, dan ben ik bang dat dit overkomt als heel lang. Volgens mij verwachten mensen (die niet weten hoe een site werkt) dat je in anderhalve week een complete site kunt maken. Wie heeft er ervaring mee dat opdrachtgevers de tijdsduur totaal anders inschatten dan de werkelijke tijdsduur? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

En hoe "rechtvaardig" je die langere tijdsduur? Hoe verklaar je dat aan een opdrachtgever?
Gewijzigd op 07/04/2011 22:38:04 door Ozzie PHP
 
Pim -

Pim -

07/04/2011 23:01:57
Quote Anchor link
Een wat simpeler oplossing:
Een aparte sectie 'featured' scripts die zijn door een keuring heen zijn gekomen. Deze kunnen dan sowieso altijd worden gewijzigd/verbeterd.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

07/04/2011 23:13:50
Quote Anchor link
Dat vind ik best wel goed en die scripts worden dan geindexeerd En de andere niet

Maak dan nog een cata " bagger / onveilige scripts "
 
Pim -

Pim -

07/04/2011 23:51:44
Quote Anchor link
Maar dan moet je die ook keuren. Dan kan je ze beter meteen weggooien.
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

07/04/2011 23:58:08
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 07/04/2011 22:36:34:
Mark Kazemier op 07/04/2011 11:01:32:
Het bouwen van een website kost nu eenmaal veel tijd. Meer dan veel mensen denken (heb daar net gister een artikeltje over geschreven).


Waar is dat artikel te vinden?


Op een andere website :)
"Build a blog in 10 minutes" de mythe

Quote:
Ik vraag me sowieso af hoe lang jullie er over (zouden) doen om een website te maken, van 0-punt tot volledig werkend eindresultaat. Hoe lang zou je er bijvoorbeeld over doen als een opdrachtgever vraagt om een site te maken zoals PHP-hulp? Volgens mij ben je daar echt wel wat maanden mee bezig, maar als je tegen een opdrachtgever zegt dat het je bijvoorbeeld 3 maanden zou kosten, dan ben ik bang dat dit overkomt als heel lang. Volgens mij verwachten mensen (die niet weten hoe een site werkt) dat je in anderhalve week een complete site kunt maken. Wie heeft er ervaring mee dat opdrachtgevers de tijdsduur totaal anders inschatten dan de werkelijke tijdsduur? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

En hoe "rechtvaardig" je die langere tijdsduur? Hoe verklaar je dat aan een opdrachtgever?


Ik heb zelf een webcommunity geprogrammeerd (webdevils.nl). Systeem is vergelijkbaar met PHPHulp denk ik, alleen hebben wij de focus op net iets andere onderdelen. Ik ben daar samen met een designer en een andere programmeur vier maanden mee bezig geweest. Dat is inclusief het testen. En ja dat is een lange tijd, maar nog maar een fractie van de tijd die je kwijt bent aan het onderhouden van een website. Dat is namelijk veel moeilijker. Het is niet voor niets dat je vaak ziet dat er dan maar opnieuw begonnen wordt met nieuwe code. Al is dat het domste van het domste dat je kan doen.

Als een opdrachtgever zo'n website wil hebben zijn er twee opties:
- Je hebt al delen liggen, dus die hoef je niet meer te bouwen en verkoop je als product.
- Je begint from scratch. Dan heb je alleen de moeilijkheid dat mensen inderdaad vaak denken dat het heel snel moet kunnen. Het wordt dan een kwestie van het project opdelen in subprojecten en dan project voor project af te handelen. Je doet bijvoorbeeld eerst het basis forum. Dan voeg je er een aantal geavanceerde functies aan toe. Dan maak je de artikelen sectie, etc. Elk stukje lever je dan los af en controleer je met de opdrachtgever. Op deze manier kan je wel wekelijks of twee wekelijks iets opleveren en kan de site zelfs misschien al online voordat alle functionaliteit er al in zit.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/04/2011 00:06:24
Quote Anchor link
Oke, thanks... dat opleveren in delen is inderdaad een goeie :)
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.