[Test] Nieuw CMS systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Bram Boos

Bram Boos

02/06/2011 20:52:24
Quote Anchor link
Alweer een nieuw CMS? Ja, dat klopt maar deze is erg uniek. Als je in het control panel inlogt dan zul je je wel afvragen 'was dit alles?'. Het doel van mijn naamloze CMS is de eenvoud. Vaak willen mensen een website van een 5-tal pagina's en zijn dan alleen al 2 uur bezig met het omzetten van de layout naar bijvoorbeeld Wordpress, Joomla of Drupal.

Het vullen van een template in mijn systeem kan je af hebben binnen een kwartier.

Ik ben van plan het systeem voor een tientje per licentie te verkopen. Nu is mijn vraag of het systeem werkt en wat jullie er van vinden.

Elke tester krijgt 50% korting als ik het systeem ga verkopen als bedankje voor de moeite.

De links:
- http://nietmeerwerken.nl (de site zoals die eruit ziet)
- http://nietmeerwerken.nl/cp (de inlogpagina)

Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: hoi

Je mag hacken en alles proberen maar geen DDOS aanvallen aangezien ik het ook maar gewoon bij een externe partij host.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:41:11
 
Gerhard l

gerhard l

02/06/2011 20:58:22
Quote Anchor link
volgens mij heeft iemand iets verneukt voor je:
Er is een fout opgetreden!. Table 'jybhforp_bbcms.users' doesn't exist

edit: opeens werkt het weer..
Gewijzigd op 02/06/2011 20:58:53 door gerhard l
 
Bram Boos

Bram Boos

02/06/2011 20:59:42
Quote Anchor link
Gerhard l op 02/06/2011 20:58:22:
volgens mij heeft iemand iets verneukt voor je:
Er is een fout opgetreden!. Table 'jybhforp_bbcms.users' doesn't exist

edit: opeens werkt het weer..


Klopt, af en toe wordt de DB weer naar orginele staat teruggezet omdat anders mensen irritant gaan doen.
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

02/06/2011 21:03:31
Quote Anchor link
Ziet er goed uit. Ook de editor. Qua gebruiksgemak is het vooral duidelijk en makkelijk. Alles wat je basis aan wil passen kan.

Leuk zou zijn om eventueel zelf dingen toe te kunnen voegen, een soort add-ons, maar ik heb geen idee hoe je systeem in elkaar zit dus dat wacht ik nog maar even af :)
 
Jasper DS

Jasper DS

02/06/2011 21:05:21
Quote Anchor link
Ik vind het design niet zo super.. Voor de rest, ja simpel maar goed ;)
 
Bram Boos

Bram Boos

02/06/2011 21:05:26
Quote Anchor link
Jurrian Nijland op 02/06/2011 21:03:31:
Ziet er goed uit. Ook de editor. Qua gebruiksgemak is het vooral duidelijk en makkelijk. Alles wat je basis aan wil passen kan.

Leuk zou zijn om eventueel zelf dingen toe te kunnen voegen, een soort add-ons, maar ik heb geen idee hoe je systeem in elkaar zit dus dat wacht ik nog maar even af :)


In mijn systeem heten dit specials, tot nu toe zit er alleen contact ingebouwd maar er komt nog meer aan ;)

PHP Jasper op 02/06/2011 21:05:21:
Ik vind het design niet zo super.. Voor de rest, ja simpel maar goed ;)

Klopt, het moest gewoon overzichtelijk zijn.
Gewijzigd op 02/06/2011 21:06:23 door Bram Boos
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2011 21:05:31
Quote Anchor link
nadat ik een pagina toevoeg:


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/jybhforp/domains/nietmeerwerken.nl/public_html/includes/connect.php:19) in /home/jybhforp/domains/nietmeerwerken.nl/public_html/cp/pages.php on line 73

Later kon ik dit niet meer reproduceren.
 
Bram Boos

Bram Boos

02/06/2011 21:07:06
Quote Anchor link
- Aar - op 02/06/2011 21:05:31:
nadat ik een pagina toevoeg:


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/jybhforp/domains/nietmeerwerken.nl/public_html/includes/connect.php:19) in /home/jybhforp/domains/nietmeerwerken.nl/public_html/cp/pages.php on line 73

Later kon ik dit niet meer reproduceren.

Dankje, had het al opgelost! :)
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

02/06/2011 21:09:23
Quote Anchor link
Ik zou wat meer javascript toevoegen, gewoon voor het mooiere.

Bijvoorbeeld bij het bewerken van een pagina een formulier uitschuiven ofzo
 
- SanThe -

- SanThe -

02/06/2011 22:13:18
Quote Anchor link
Quote:
Oh ja, contateer ons eens... wel tov...


Nederlands?
 
Jasper DS

Jasper DS

02/06/2011 22:15:06
Quote Anchor link
- SanThe - op 02/06/2011 22:13:18:
Quote:
Oh ja, contateer ons eens... wel tov...


Nederlands?


het is niet zeker dat bram dat geschreven heeft, volgens mij kan iedereen dat aanpassen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2011 22:15:22
Quote Anchor link
- SanThe - op 02/06/2011 22:13:18:
Quote:
Oh ja, contateer ons eens... wel tov...


Nederlands?

Content issue - not a bug, lijkt me ;-)
 
- SanThe -

- SanThe -

02/06/2011 22:18:09
Quote Anchor link
- Aar - op 02/06/2011 22:15:22:
- SanThe - op 02/06/2011 22:13:18:
Quote:
Oh ja, contateer ons eens... wel tov...


Nederlands?

Content issue - not a bug, lijkt me ;-)


Heb je gelijk in, maar het viel mij erg op.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/06/2011 22:58:25
Quote Anchor link
Dit valt mij wel op
de sessie is ongeldig! Log aub opnieuw in

ik log voor de eerste keer in
 
Joakim Broden

Joakim Broden

02/06/2011 22:59:23
Quote Anchor link
hoe zit het met de SEO? want de urls zijn niet echt zoekmachine vriendelijk.

Menu hoe kun je daar volgorde in wijzigen? Leuk zou zijn als je zelf het contact formulier kunt wijzigen. Waar wordt het formulier heen gestuurd een email adres? waar kun je deze wijzigen? Ontwerp van het CMS mag wel iets beter;)
 
Jasper DS

Jasper DS

02/06/2011 22:59:26
Quote Anchor link
Klopt, dat was bij mij ook..
 
Bram Boos

Bram Boos

02/06/2011 23:10:54
Quote Anchor link
@Vincent: Ik wil zo weinig mogelijk gebruik maken van opleukertjes omdat het gewoon strak en duidelijk moet zijn.

@SanThe: Dat heeft iemand anders geschreven omdat iedereen kan inloggen en aanpassen.

@Jordi: Bedankt voor het melden, ik had de beveiliging aangescherpt maar waarschijnlijk iets te goed. Als je wilt mag je je IP wel even PM'en zodat ik even kan kijken waar het fout gegaan is.

@Oetzie: Klopt, hier had ik al over na gedacht. In de toekomst kun je gebruik van .htaccess aan/uitzetten bij de settings in het Control Panel. De titel van de pagina staat al in de URL dus dat is een kleine aanpassing.

Op dit moment staat het veld volgorde al in de database maar ik ga waarschijnlijk een drag/drop systeem toepassen voor de volgorde maar dat weet ik nog niet zeker. Verder zal ik het veld 'e-mail' even aan de settings toevoegen.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

03/06/2011 00:35:24
Quote Anchor link
inleidend + financiële tip:
Klinkt als een mooi concept, ik zal denk ik alleen de prijs ietjes hoger leggen dan 10 euro, hangt af van factoren of je natuurlijk verplicht lay-out meelevert of standaard e.d.

Iig tips en feedback:

Inhoudelijk/programmeren:
- Ik zou een pagina volgorde erin gooien die doet hij nu standaard volgens mij en anders snap ik hem niet;) gewoon in het overzicht pijltje omhoog en omlaag gooien.
- Verder moet je er nog iets van wachtwoord wijzigen in gooien, maar zou het ook snappen als die er nu uit is ivm testen.
- Misschien wachtwoord vergeten. Het systeem lijkt mij het uitgangspunt te hebben voor bedrijven die een website willen hebben, omdat ze denken dat een bedrijf zonder website niet bestaat ( <- voorbeeld ), deze mensen updaten het misschien eens in de 2 a 3 jaar, ik zou mijn wachtwoorden van 3 jaar geleden ook niet meer weten.
- Start, zou ik Home noemen (principe kwestie, maar bij iedereen (computer gebruikers) bekend.
- Als ik een verkeerd wachtwoord heb ingevuld mis ik het linkje om terug te gaan. Ik ken helaas te veel mensen die geen 'vorige' knop in hun webbrowser kennen, bijvoorbeeld de mensen welke ik in 2 puntjes terug beschreef.
- Je gebruikt divjes voor de hele CMS, behalve voor het pagina overzicht en het login formulier, zelf zou ik dat ook gewoon in divjes zetten.

Lay-out:
Verder lay-out technische straight to the point maar vul de homepage op met eventueel icoontjes. Ik merk bij de websites die ik ontwikkel voor klanten, dat namen/linkjes wel prima zijn, maar tekst/woorden e.d. is minder interessant voor de gebruiker dan iets visueels. Ook een CMS moet jou klant uitnodigen om zijn website up-to-date te houden, ik vindt dat aspect nog wel tegen vallen eerlijk gezegd.

W3C:
- uitloggen
- inloggen
- pagina's
- settings
- verkeerd wachtwoord
- pagina toevoegen
- pagina aanpassen
- pagina verwijderen
- website voorbeeld zelf (voor test misschien niet erg)

Deze componenten zijn niet W3C valid, ik streef daar zelf altijd wel naar. Ik kan zelf niet tegen websites die niet W3C valid zijn, soms is er geen andere optie, maar toch.

Verder andere dingetjes:
- Waarom staat er 'Page URL' als je deze niet kan wijzigen? vindt ik eerlijk gezegd dan overbodig.
- Plaats een korte uitleg in de Meta keywords, niet iedereen weet dat je dit moet scheiden met komma's.
- Hoogte tussen de velden van de selectboxen (Menu en Special) in pagina toevoegen en wijzigen vindt ik niet echt mooi ten opzichte van de rest (margin, padding, height, width).
- Als ik een pagina toevoeg of wijzig kan ik niet annuleren. Ik besluit halverwege dat ik de pagina niet wil wijzigen of toevoegen. Dat moet ik hem systeem technisch toevoegen of vorige klikken (maar zoals eerder genoemd niet iedereen kent deze knop). Wegklikken durft niet iedereen.

Tot slot:
Nou een hele berg tips en opmerkingen. Ik vindt het concept een goed idee, maar ik denk met al deze tips dat je een geweldig mooi systeem op de markt kan brengen. Uiteindelijk blijft het feedback en daarvan moet je altijd zelf weten wat je ermee doet. Het zijn geen dingen die het de gebruiker heel lastig zullen, maken maar net wat gemakkelijker, logisch en simpeler.

Mvg.

Edit:

Het is toch iets meer geworden dan ik had verwacht :S succes met lezen! xD
Gewijzigd op 03/06/2011 00:36:22 door Bas IJzelendoorn
 
Bram Boos

Bram Boos

03/06/2011 21:39:12
Quote Anchor link
Heel erg bedankt Bas! Maar:
- Waarom staat er 'Page URL' als je deze niet kan wijzigen? vindt ik eerlijk gezegd dan overbodig.
Indien je de URL aanpast zal Google de pagina opnieuw moeten vinden. Dit is er dus meer voor om de eind-eind-gebruiker welke niks van SEO af weet. Het systeem zal na het aanmaken van een nieuwe pagina de URL aanmaken met urlencode daarover heen.
- Als ik een pagina toevoeg of wijzig kan ik niet annuleren. Ik besluit halverwege dat ik de pagina niet wil wijzigen of toevoegen. Dat moet ik hem systeem technisch toevoegen of vorige klikken (maar zoals eerder genoemd niet iedereen kent deze knop). Wegklikken durft niet iedereen.
Daar heb je een punt, toevallig laatst op een ander forum een discussie gelezen over het nut van de cancel knop. Vaak klik je in de spoed per ongeluk op de verkeerde knop en weg is alles.
Dit is dus nog een punt waar ik nog eens goed over na moet denken.
 
Sander A

Sander A

03/06/2011 22:54:28
Quote Anchor link
Goed uitziend systeem, netjes hoor

Ik heb geen op of aanmerkingen en sluit me veelal aan bij Bas
 
Jelmer -

Jelmer -

04/06/2011 08:30:58
Quote Anchor link
Bram Boos op 03/06/2011 21:39:12:
Het systeem zal na het aanmaken van een nieuwe pagina de URL aanmaken met urlencode daarover heen.[/i]

Ik zou in plaats daarvan alle karakters zoals åéü vervangen door aeu, en alle andere karakters die niet voldoen aan [a-z0-9] met een streepje. Ik denk dat je dan een betere url krijgt.
Sowieso moet je nog controleren of de url uniek is. Naja, tenzij je het id ook in de url zet. Voor een nieuwssite kan dat, maar voor een cms vind ik het een beetje overbodig.

Quote:
Daar heb je een punt, toevallig laatst op een ander forum een discussie gelezen over het nut van de cancel knop. Vaak klik je in de spoed per ongeluk op de verkeerde knop en weg is alles.

Andere sites doen het wel door de [submit] knop groot en knop-achtig te maken, en de annuleren 'knop' gewoon een normale link ernaast. Buttons voor verzenden, links voor navigeren. Misschien is dat een optie.

Je kan geen accenten en quotes in de titel gebruiken.

Ik mis een preview-knopje in het cms, of in ieder geval een link naar de uiteindelijke pagina.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.