Thuis Opleiding LOI

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Developer Fullstack Java DevOps Cloud

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote organisatie en is actief in de financiële sector. Binnen Europa bieden zij veel verschillende producten en diensten aan. De afdeling waar je komt te werken richt zich op het digitaliseren van primaire digitale processen. Wat digitale processen betreft lopen wij in Nederland ver voor op andere landen in Europa! Deze services wil de organisatie ook aanbieden aan hun collega’s en klanten in landen zoals België, Frankrijk en Duitsland. Jij en je team zijn verantwoordelijk voor de digitalisatie van de primaire processen en deze vervolgens te optimaliseren & automatiseren. Binnen het team zal je end-to-end

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière bij Coolblue, door meteen mee te werken in een team. Hoe word ik Junior PHP Developer bij Coolblue? Als junior PHP developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een van de development teams. Omdat je jezelf graag nog verder wilt ontwikkelen, kijk je veel met je collega’s mee en volg je verschillende trainingen. Maar in de sprints pak je ook je eigen stories op, om meteen Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. “Ook junior developer worden bij Coolblue? Else de Boer legt je uit hoe je dat

Bekijk vacature »

BI Developer Oracle Automotive Internationaal

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is internationaal actief binnen de zakelijke dienstverlening en heeft de kwaliteit van de IT afdeling hoog in het vaandel staan. Al vanaf de oprichting, meer dan 30 jaar geleden, heeft de IT afdeling alle systemen in eigen beheer en worden de eigen applicaties inhouse ontwikkeld in onder andere Oracle, Java en OutSystems. Deze applicaties worden in meer dan 15 Europese landen gebruikt en de volledige ontwikkeling hiervan vindt plaats in het hoofdkantoor gevestigd in regio Utrecht. Vanuit hier worden 15 landen (ruim 2200 gebruikers) en duizenden klanten voorzien van support en de juiste IT systemen. De ontwikkelde

Bekijk vacature »

SharePoint Developer

NO Relocation Opportunity for a SharePoint Developer to support the UK & European business of our client. As a SharePoint Developer you will build and manage the Intranet / Extranet and the core business management system. Combining both client facing with hands-on technical development and delivery, the SharePoint developer will ensure solutions are delivered with a particular focus on Microsoft cloud-based technologies. Client Details NO Relocation Key-Account of Michael Page Multinational owner-operator-developer of products and services The successful candidate will join a highly collaborative and multinational team and a growing business as our client embarks on their IT and Digital

Bekijk vacature »

Web Developer

Help jij graag mee met het optimaliseren van ons platform? Solliciteer dan naar de functie Web Developer. Op ons hoofdkantoor in Amsterdam krijg je alle ruimte om je kwaliteiten te tonen. Wil jij daarbij ook nog eens programmeren aan de back-end? Ook dat is mogelijk als Full Stack Web Developer! Jouw baan ChipSoft maakt breed gebruik van webtechnologie voor de ondersteuning van administratieve processen. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de applicaties op ons platform. Samen met je bedenk en bespreek je oplossingen en voer je code-reviews uit om elkaar naar een nóg hoger niveau

Bekijk vacature »

SAP/CRM Developer SAPUI5 Overheid

Bedrijfsomschrijving De organisatie staat voor het leveren van een efficiënte en kwalitatief hoogwaardige salaris- en personeelsadministratie. Je gaat samenwerken met ICT-professionals met uiteenlopende kennis en achtergronden. Hou je van Agile samenwerken en kom je maximaal tot je recht in zelfsturende teams? Dan is dit de plaats waar jouw toekomst ligt. Voor deze functie zijn we op zoek naar een ervaren SAP CRM developer. De kerntaken bestaan uit het maken van een vertaling van de business behoefte naar passende SAP-oplossingen. Je bent daarbij enerzijds in staat om om te gaan met complexe vraagstukken en oplossingen te bedenken die bestaan uit kleine

Bekijk vacature »

SAP EWM Consultant

SAP EWM Consultant Functiebeschrijving: Help jij als SAP EWM consultant onze klanten de stap te maken naar de high performance organisatie van de 21e eeuw? Wat ga je doen? Als SAP EWM consultant adviseer je onze klanten in vraagstukken bij gebruik van SAP in het logistieke domein. Samen met de klant werk je op locatie aan logistieke oplossingen. Daarbij ben je in staat je klant mee te nemen in je verhaal. Dit doe je door je te verdiepen in de klant problematiek. Je zet dit vervolgens om in haalbare oplossingen. Van idee tot implementatie ben je betrokken. Je hebt invloed

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / Azure

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie nu gegroeid tot een organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. De organisatie ontwikkelt applicaties voor o.a. diverse grote zorgverzekeraars, maar ook de wat kleinere lokale bedrijven worden door deze organisatie ondersteund. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie tot vier dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Samen met een vast team ben je dus verantwoordelijk voor verschillende projecten die je veelal op één en

Bekijk vacature »

Front-end Developer Vue.Js IT 4 IT

Bedrijfsomschrijving For our client in Rotterdam, we are looking for an experienced front-end developer. Within the Banking domain, you get to work in one of the scrum teams. Your activities are very diverse, but everything comes down to providing a complete customer experience for customers. As a DevOps team, you support other IT teams in the grid, providing them with the integration of applications, deployments, and automation. As a coach and mentor in your team, you ensure that your own and the development of your teammates is part of the sprint planning, so that the team as a whole can

Bekijk vacature »

Software Consultant Financieel

Software Consultant Financieel Volg jij liever de veranderingen in de financiële wet- en regelgeving dan een spannende Netflix-serie? En zet je die laatste veranderingen met veel plezier om naar gebruiksvriendelijke software voor zorgorganisaties in de caresector? Jouw baan Actuele wetten en regels vertalen in concrete ICT-oplossingen? Dat doe jij. Cursussen geven aan zorgprofessionals? Check! Een verpleeghuis of GGZ-instelling adviseren en ondersteunen? Ook dat is jouw job. Je bent de onmisbare schakel tussen onze ontwikkelaars en de eindgebruikers van onze software. Al jouw activiteiten zijn volledig gericht op de financiële processen binnen care-organisaties. Jouw team Software Consultant Financieel ben je niet

Bekijk vacature »

Scala Developer Security

Bedrijfsomschrijving Voor een dynamische en snelgroeiende organisatie in Den Haag zijn wij op zoek naar een back-end developer met interesse in security vraagstukken. Deze organisatie richt zich op het ontwikkelen van een online platform waar persoons- en bedrijfsgevoelige informatie veilig kan worden uitgewisselt en opgeslagen. Binnen de organisatie voegt iedereen vanuit zijn eigen expertise iets toe en staat zelfsturing hoog in het vaandel. Zij werken via het domain driven design principe waarbij zij binnen het betreffende domein met alle disciplines sparren over de inrichting van het platform en het oplossen van problemen. Het platform wordt ontwikkeld in Scala binnen een

Bekijk vacature »

Full Stack Web Developer

Als Full Stack Web Developer werk je dagelijks aan het Corlido Online Procurement System (COPS). Deze non‐traditionele webshop geeft de klantenkring van Corlido de mogelijkheid om bij duizenden leveranciers te bestellen. In de functie zijn jouw activiteiten op hoofdlijnen: Het ontwikkelen van nieuwe functionaliteit om ons platform nog beter te maken. Het onderhouden van alle aspecten die benodigd zijn om het platform in de lucht te houden, waaronder API‐beheer en serveronderhoud. Nauw samenwerken met onze ontwikkelaar van het ERP‐pakket om de koppeling tussen de webshop en het ERP-pakket verder te ontwikkelen en te onderhouden. Samen met het team nadenken over

Bekijk vacature »

Java Developer / Webservices / Overheid

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling die zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Het bedrijf is gevestigd in hartje Utrecht met het Centraal Station op loopafstand en een parkeergarage naast het pand. Bij deze stabiele organisatie gaat men uit van kwaliteit hoogwaardige softwarediensten. Je zal hier als Java Ontwikkelaar geen projecten tegenkomen waar je uit commercieel oogpunt jouw werk zo snel mogelijk af moet leveren. Uiteraard zal je hier wel het beste uit jezelf moeten halen, maar hierbij ligt het zwaartepunt

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar gezocht in omgeving Weert

Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever is één van de meest innovatieve en leuke organisaties van Zuid-Nederland. Vanuit hun kantoor in de buurt van Weert werken ze voor verschillende opdrachtgevers aan de realisering van zeer complexe projecten. Zo bouwen ze webbased maatwerk software, websites, webshops en creëren ze de vormgeving en content voor een aantal grote namen. Binnen het team heerst er een nuchtere sfeer, de focus ligt op het afleveren van goed werk waarbij er volgens de laatste trends en technologieën ontwikkeld wordt. Functieomschrijving Samen met ongeveer 4 collega’s zal jij per project een team vormen. Ieder heeft zijn eigen sterke kracht

Bekijk vacature »

SAP BI DevOps Lead

SAP BI DevOps Lead Functiebeschrijving: Wil jij unieke SAP Business Intelligence oplossingen bedenken, ontwerpen en implementeren die een directe impact hebben op de bedrijfsvoering van onze klanten? Heb jij ervaring met de laatste en modernste tools van SAP in een agile omgeving? En wil jij de lead zijn in het opbouwen en verder professionaliseren van je eigen practice? Wat ga je doen? CGI zoekt een all-round SAP BI DevOps Lead met ervaring in het ontwerpen, bouwen en testen van ETL modellen en reporten door middel van SAP BW on HANA en verwante SAP tools. De SAP BI DevOps Lead kan

Bekijk vacature »
Donny Wie weet

Donny Wie weet

07/09/2011 11:23:15
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb gisteren de boeken van LOI aangevraagd voor PHP. Is hier al iemand aan begonnen/afgerond? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe goed dit werkt en of het nuttig is.

Groeten Donny

PHP hulp

PHP hulp

25/01/2021 18:18:34

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2011 11:38:26
Quote Anchor link
Thuis-studies... Breek me de bek niet open.

Enkele jaren geleden kreeg ik van een kennis zo'n boek in mijn handen gedrukt. Vreij recent.... Tenenkrommend van de fouten, er werd nog HTML 3 in besproken over tabellen en frames, een minimale basis van CSS, waarin niet een beschreven werd hoe je een heel design in CSS en HTML kan opbouwen.

Ik heb het dan wel over de cursus HTML en CSS, maar ik hoop dat die PHP-versie in ieder geval de volgende eisen heeft:

- variabelen buiten quotes
- bespreking over veiligheid, en dan met name XXS en SQL-injection
- goede foutafhandeling
- Geen die() technieken
- Superglobals met $_GET en $_POST enzo. Altijd handig om even te controleren.
Gewijzigd op 07/09/2011 11:39:14 door - Ariën -

John Acid

John Acid

07/09/2011 12:42:40
Quote Anchor link
Waarom een LOI cursus volgen als er zeer veel gratis PHP tutorials op het internet te vinden zijn, die vele malen beter zijn dan een opleidingstype als LOI.
Je kunt altijd nog zelf boeken kopen in de winkel, zo kun je ter plekke controleren of er gebruikt wordt gemaakt van oudere technieken ipv moeten afwachten hoe up to date de boeken zijn die je via zo een 'opleiding' verkrijgt.
Bij vragen/problemen heb je altijd nog het internet en fora zoals deze hier, dus ik vind een opleiding van de LOI en soortgelijke instanties weggegooid geld.

Alternatief is natuurlijk een echte opleiding met een fysieke leraar, zo kun je direkt je vragen stellen aan die leraar, lijkt mij toch beter, helaas zijn die natuurlijk wel vaak een stuk duurder.
Gewijzigd op 07/09/2011 12:46:20 door John Acid

Donny Wie weet

Donny Wie weet

07/09/2011 15:09:53
Quote Anchor link
Ik ga zeker even kijken of het boek up 2 date is. Mocht ik vragen hebben of vermoedens over fouten dan laat ik dat gelijk weten.

Over de tutorials: Hoeveel tutorials zijn er niet gemaakt door beginners en zitten barstensvol fouten? Er wordt vaak uitgelegd hoe een methode werkt. Om een enkel voorbeeld te noemen:

Een form aanmaken wordt wel uitgelegd hoe je de "input" velden moet maken. Maar hoe je deze moet verwerken in je PHP script wordt er nergens uitgelegd.

Ik ben ook opzoek geweest naar iemand die het mij zelf wilt leren tegen een betaling omdat wanneer je dan vragen hebt deze direct kan stellen met een direct antwoord. En bovendien, als je het leert van internet heb je moeilijker kans op een baan in de ICT omdat je moet bewijzen wat je kan;)

Aad B

Aad B

07/09/2011 15:39:17
Quote Anchor link
@Donny: Heb je al enige achtergrond in het ontwerpen en ontwikkelen van applicaties?
Met een LOI cursus php heb je ook niet meteen kans op een baan in de ict. Je wordt geen ontwikkelaar door een taal, cobol, php, java of wat dan ook te leren. Zonder achtergrond in ontwikkelen zoals bijvoorbeeld een HBO opleiding, cursussen gestructureerd ontwikkelen, datamodelleren en dergelijke blijf je rommelen in de marge of jarenlang hangen op hetzelfde knutselnivo.

John Acid

John Acid

07/09/2011 15:45:57
Quote Anchor link
Als je in de ICT wilt werken zul je inderdaad meer dan een (LOI) cursusje PHP moeten volgen.
Gewijzigd op 07/09/2011 15:46:40 door John Acid

- Mark -

- Mark -

07/09/2011 17:14:49
Quote Anchor link
Ik heb ook zo'n opleiding gevolgd bij de LOI. Sla maar over het slaat helemaal nergens op. Het enige dat ze doen is een boek over php dat je voor een paar euro kunt kopen en totaal achterhaald is doorlopen. Je doet dus zelf nog steeds al het werk en als je nog geen ervaring met PHP hebt ga je het nog best moeilijk krijgen ook. Dit is niet omdat de stof moeilijk is maar ze springen van de hak op de tak en slaan zo nu en dan grote stukken over. De personen die je ingezonden opdrachten nakijken hebben ook niet echt kennis van de stof. Of totaal geen zin dat kan ook want er werd niet veel verbeterd. Drie a vier zinnen met commentaar en dat was het.

Ik heb het certificaat hier liggen met een 10 erop. Waarde? 0,0 naar mijn mening.

Tim S

Tim S

07/09/2011 19:58:29
Quote Anchor link
Ik heb zelf heel veel gehad aan deze 2 video cursussen:
PHP with MySQL Essential Training
PHP with MySQL Beyond the Basics

Het zijn wel engelse cursussen.
De 1e is echt basis php. En de 2e gaat wat dieper in op OOP en geeft wat hints naar MVC.

Henry Campen

henry Campen

10/09/2011 17:24:11
Quote Anchor link
Ook ben ik beginnen met de cursus php en mysql van LOI
Echter werkt de link niet die in het boek staat.
www.troutworks.com/phpbooks
Hier zou je de voorbeeldcode kunnen downloaden.
Ook heb ik een oud boek gekregen.
Gewijzigd op 10/09/2011 17:25:11 door henry Campen

Henry Campen

henry Campen

28/09/2011 19:52:15
Quote Anchor link
Ik heb zelf heel veel gehad aan deze 2 video cursussen:
PHP with MySQL Essential Training
PHP with MySQL Beyond the Basics

Het zijn wel engelse cursussen.
De 1e is echt basis php. En de 2e gaat wat dieper in op OOP en geeft wat hints naar MVC.
[/quote]

Helaas kom er niet meer op.

P.S Zie net op bol.com dat dit boek maar € 65,00 kost.
Had ik dat maar geweten meer tegenover nu 517,-
Gewijzigd op 28/09/2011 20:09:25 door henry Campen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.