tijdsynchronisatie testcase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 15:53:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb naar aanleiding van dit topic even een testcase op gezet ivm het synchroniseren van de tijd tussen browser en webserver. En daarvoor heb ik jullie hulp even nodig, want bij mij is de tijd zoiezo al gesynchroniseerd (localhost).

De instructies en de test om te testen staan op deze pagina:
http://casteleyn.no-ip.info:8080/~Hipska/test/login.php

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 14:10:24

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 15:59:00
Quote Anchor link
Alsjeblieft, alvast 30x geklikt :-)

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:02:00
Quote Anchor link
alvast bedankt, ook met refreshes ertussen?

want meestal ga je niet 30 keer je ww verkeerd invullen he :p

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 16:03:00
Quote Anchor link
Jep, ook met refresh...

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Thanks,

Zijn er nog die even willen helpen met gegevens verzamelen?

Arend a

Arend a

09/01/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Is het niet gewoon handiger en betrouwbaarder om alleen het tijdsverschil op te slaan? Dan weet je gewoon het verschil en de volgende keer dat je het weer nodig hebt tel je het verschil er bij op.

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Lees in dit topic even waarover het gaat.

Op pagina 2 staan links naar wikipedia hoe Kerberos werkt.

Crispijn -

Crispijn -

09/01/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Ik heb ook even mijn best gedaan ;) Veel succes ermee

Robert Deiman

Robert Deiman

09/01/2008 17:34:00
Quote Anchor link
Ik heb ook mijn best gedaan, maar er klopt volgens mij ook iets niet in de weergave ofzo:

Ik krijg de hele tijd tussen de 4 en 7 (4 en 7 zelf ook) toen was het verschil gemiddeld 6. Na nog een keer sprong die ineens naar 12. Toen nog verder gegaan, en toen ik bij 10 kwam sprong die ineens weer naar 11. Heel vreemd.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

09/01/2008 17:50:00
Quote Anchor link
gedaan

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:29:00
Quote Anchor link
bedankt voor jullie medewerking!

Zijn er nog die mij even willen helpen?

Storeman storeman

storeman storeman

09/01/2008 22:35:00
Quote Anchor link
Hey hipska, ik ben niet zo'n klikker, maar leuk initiatief.

Er zijn diverse script die de tijd kunnen synchroniseren, vooral voor javascript heb ik laatst het eea gevonden. Het probleem zit m natuurlijk in het moment dat javascript gaat draaien, zoiets als dit lijkt me nog wel werkbaar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<htm>
<head>
<script>var servertime=<? time(); ?>;
var localtime = time(); // geen idee of dit goed is

</script>
</head>
<body>
</body>
</html>

Gelijk na het laden van de eerste tekens (dus een byte of 30) wordt dit al gedraaid, dus de verbindingssnelheid zal hooguit een beetje vertragen. Via dit script kun je ook mbv dst dingen bepalen:
http://www.csgnetwork.com/timezoneproginfo.html

Beetje puzzelen, maar wellicht helpt het.

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:56:00
Quote Anchor link
Heb je naar mijn broncode al eens gekeken dan,
dat is precies wat ik doe als wat er in uw code staat, met uitzondering dat het van mij zou werken :p

Hipska BE

Hipska BE

12/01/2008 10:03:00
Quote Anchor link
subtiele bump

kan wel nog een paar meetwaarden gebruiken..

Wessel Johnson

Wessel Johnson

12/01/2008 11:25:00
Quote Anchor link
100x geklikt =)

Robert Deiman

Robert Deiman

12/01/2008 11:44:00
Quote Anchor link
@Hipska

Hoe zit dat eigenlijk als je in een andere tijdszone zit, dan waar jou script staat?

Jelmer -

Jelmer -

12/01/2008 12:58:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een leuk probleem voor je gevonden:
Wanneer je de website laadt in Safari 3 (Webkit Nighly build) vervolgens je computer laat sluimeren, dan weer aanzet en op Login drukt, heb je een behoorlijk tijdsverschil. Geen wonder, hij heeft setInterval niet uitgevoerd. Is het daarom niet handiger om via (new Date()).getTime() een soort deltaTime te gebruiken bij het rekenen? Want ik denk dat de computer klok betrouwbaarder is dan de interval van Javascript.

Roeltje M

Roeltje M

12/01/2008 13:03:00
Quote Anchor link
Ik had niets te doen dus heb ook maar 30x met refresh geklikt ;)

Storeman storeman

storeman storeman

15/01/2008 15:20:00
Quote Anchor link
*Even een schopje omhoog*

Hoe staat het ervoor Hipska? Ik ben benieuwd of je nog tot interessante inzichten bent gekomen of dat de code bruikbaar is geworden?

@Jelmer: Ik denk dat tussen de computertimer en de javascript timer een paar lagen zitten, maar om de JS timer onbetrouwbaar te noemen. Ik mag hopen dat hier geen miliseconden verschil in zit.

Robert Deiman

Robert Deiman

17/01/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Even een schopje en een herhaling van mijn vraag: Stel ik zit hier een uur (in tijdsverschil wel te verstaan) vandaan, werkt het dan nog?

Hipska BE

Hipska BE

17/01/2008 22:45:00
Quote Anchor link
Jazeker Robert.

Kon je weten als je even de bron bekeek..

php doet echo van time(); in een variabele in javascript...
heeft dus niet met de tijdzone van de client te maken.

maar de manier zoals jelmer vertelt is ook wel interessant.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.