tijdsynchronisatie testcase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 15:53:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb naar aanleiding van dit topic even een testcase op gezet ivm het synchroniseren van de tijd tussen browser en webserver. En daarvoor heb ik jullie hulp even nodig, want bij mij is de tijd zoiezo al gesynchroniseerd (localhost).

De instructies en de test om te testen staan op deze pagina:
http://casteleyn.no-ip.info:8080/~Hipska/test/login.php
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 00:02:15
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 15:59:00
Quote Anchor link
Alsjeblieft, alvast 30x geklikt :-)
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:02:00
Quote Anchor link
alvast bedankt, ook met refreshes ertussen?

want meestal ga je niet 30 keer je ww verkeerd invullen he :p
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 16:03:00
Quote Anchor link
Jep, ook met refresh...
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Thanks,

Zijn er nog die even willen helpen met gegevens verzamelen?
 
Arend a

Arend a

09/01/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Is het niet gewoon handiger en betrouwbaarder om alleen het tijdsverschil op te slaan? Dan weet je gewoon het verschil en de volgende keer dat je het weer nodig hebt tel je het verschil er bij op.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Lees in dit topic even waarover het gaat.

Op pagina 2 staan links naar wikipedia hoe Kerberos werkt.
 
Crispijn -

Crispijn -

09/01/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Ik heb ook even mijn best gedaan ;) Veel succes ermee
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/01/2008 17:34:00
Quote Anchor link
Ik heb ook mijn best gedaan, maar er klopt volgens mij ook iets niet in de weergave ofzo:

Ik krijg de hele tijd tussen de 4 en 7 (4 en 7 zelf ook) toen was het verschil gemiddeld 6. Na nog een keer sprong die ineens naar 12. Toen nog verder gegaan, en toen ik bij 10 kwam sprong die ineens weer naar 11. Heel vreemd.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

09/01/2008 17:50:00
Quote Anchor link
gedaan
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:29:00
Quote Anchor link
bedankt voor jullie medewerking!

Zijn er nog die mij even willen helpen?
 
Storeman storeman

storeman storeman

09/01/2008 22:35:00
Quote Anchor link
Hey hipska, ik ben niet zo'n klikker, maar leuk initiatief.

Er zijn diverse script die de tijd kunnen synchroniseren, vooral voor javascript heb ik laatst het eea gevonden. Het probleem zit m natuurlijk in het moment dat javascript gaat draaien, zoiets als dit lijkt me nog wel werkbaar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<htm>
<head>
<script>var servertime=<? time(); ?>;
var localtime = time(); // geen idee of dit goed is

</script>
</head>
<body>
</body>
</html>


Gelijk na het laden van de eerste tekens (dus een byte of 30) wordt dit al gedraaid, dus de verbindingssnelheid zal hooguit een beetje vertragen. Via dit script kun je ook mbv dst dingen bepalen:
http://www.csgnetwork.com/timezoneproginfo.html

Beetje puzzelen, maar wellicht helpt het.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/01/2008 22:56:00
Quote Anchor link
Heb je naar mijn broncode al eens gekeken dan,
dat is precies wat ik doe als wat er in uw code staat, met uitzondering dat het van mij zou werken :p
 
Hipska BE

Hipska BE

12/01/2008 10:03:00
Quote Anchor link
subtiele bump

kan wel nog een paar meetwaarden gebruiken..
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

12/01/2008 11:25:00
Quote Anchor link
100x geklikt =)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

12/01/2008 11:44:00
Quote Anchor link
@Hipska

Hoe zit dat eigenlijk als je in een andere tijdszone zit, dan waar jou script staat?
 
Jelmer -

Jelmer -

12/01/2008 12:58:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een leuk probleem voor je gevonden:
Wanneer je de website laadt in Safari 3 (Webkit Nighly build) vervolgens je computer laat sluimeren, dan weer aanzet en op Login drukt, heb je een behoorlijk tijdsverschil. Geen wonder, hij heeft setInterval niet uitgevoerd. Is het daarom niet handiger om via (new Date()).getTime() een soort deltaTime te gebruiken bij het rekenen? Want ik denk dat de computer klok betrouwbaarder is dan de interval van Javascript.
 
Roeltje M

Roeltje M

12/01/2008 13:03:00
Quote Anchor link
Ik had niets te doen dus heb ook maar 30x met refresh geklikt ;)
 
Storeman storeman

storeman storeman

15/01/2008 15:20:00
Quote Anchor link
*Even een schopje omhoog*

Hoe staat het ervoor Hipska? Ik ben benieuwd of je nog tot interessante inzichten bent gekomen of dat de code bruikbaar is geworden?

@Jelmer: Ik denk dat tussen de computertimer en de javascript timer een paar lagen zitten, maar om de JS timer onbetrouwbaar te noemen. Ik mag hopen dat hier geen miliseconden verschil in zit.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

17/01/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Even een schopje en een herhaling van mijn vraag: Stel ik zit hier een uur (in tijdsverschil wel te verstaan) vandaan, werkt het dan nog?
 
Hipska BE

Hipska BE

17/01/2008 22:45:00
Quote Anchor link
Jazeker Robert.

Kon je weten als je even de bron bekeek..

php doet echo van time(); in een variabele in javascript...
heeft dus niet met de tijdzone van de client te maken.

maar de manier zoals jelmer vertelt is ook wel interessant.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.