topic -> read -> unread

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »
The Hosh

The Hosh

21/04/2006 17:24:00
Quote Anchor link
hai
ik ben bezig met een site in mysql. op dit moment ben ik bezig met de forum. maar waar ik blijf haken is het topic gelezen en niet gelezen. ik bedoel zoals phpBB, PHPHulp en die forums het doen. hoe kan ik er voor zorgen dat op alle computers de bericht die al gelezen zijn als gelezen aangegeven wordt. en de andere als ongelezen. dit wou ik doen met cookies alleen cookies zijn alleen aanwezig op een computer. zou iemand mij hieruit kunnen helpen?

alvast bedankt
superaktieboy
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:25:08
 
Erik Rijk

Erik Rijk

21/04/2006 17:28:00
Quote Anchor link
mijn advies:
niet aan beginnen.

PHPhulp doet er niet aan.
phpBB doet er volgens mij wel aan.

het lijkt me ontzettend veel werk en waarom zou je het eigenlijk willen?
 
The Hosh

The Hosh

21/04/2006 17:31:00
Quote Anchor link
nou omdat het makkelijker voor de gebruikers is :P ook voor mezelf omdat ik meestal op phpBB forums ben, ben ik eraan gewend :P
 
Zim Zim

Zim Zim

21/04/2006 17:45:00
Quote Anchor link
Als je dat zou doen, zou je een nieuwe rij (tabel( moeten aanmaken, en daarin alle topic nr en of je hem gelezen hebt (1) of niet (0).
 
Alfred -

Alfred -

21/04/2006 18:01:00
Quote Anchor link
Blah easy, na een paar dagen hier over te brainstormen heb ik hier een vrij perfecte oplossing voor.
De gebruiker logt in, ram de ids van ongelezen topics in een array, kijk of het topic id voorkomt in de array bij het uitlezen, zo ja, unread, else read. Als ie het topic bekijkt, id uit de array gooien. As simple as that. :)
 
Bo az

Bo az

21/04/2006 19:11:00
Quote Anchor link
Waar haal je die array bij het inloggen vandaan?
 
Alfred -

Alfred -

21/04/2006 19:21:00
Quote Anchor link
Checken op laatste reacties, en vergelijken met de laatst ingelogde datum. Als de reactie er na is, invoegen, anders gewoon skippen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -
 
Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

21/04/2006 20:32:00
Quote Anchor link
delete this
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Andries Louw Wolthuizen
 

21/04/2006 20:44:00
Quote Anchor link
phpBB kijkt naar welke je gelezen hebt. Niet naar de login/logout datum.

Zoals Zim zegt gaat denk ik het beste.
 
Alfred -

Alfred -

21/04/2006 20:48:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
phpBB kijkt naar welke je gelezen hebt. Niet naar de login/logout datum.

Zoals Zim zegt gaat denk ik het beste.


Toch niet... Als ik inlog op phpBB, niets lees, en weer uitlog, weet phpBB niet meer dat ik die topics niet gelezen heb...

En waarop baseer je 'het beste'? Mijn methode werkt even efficiënt, en vraagt minder database rommel, zelfs geen extra waardes..
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/04/2006 21:24:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
phpBB kijkt naar welke je gelezen hebt. Niet naar de login/logout datum.

Zoals Zim zegt gaat denk ik het beste.


Het beste?

Stel je hebt 100 members, en 1000 topics.
Dan staan er al 100 x 1000 = 100.000 rijen in een tabel, die moeten worden uitgelezen -_-'.

Het werkt misschien wel het beste, maar het is niet echt fijn voor je server...
 
The Hosh

The Hosh

26/04/2006 17:38:00
Quote Anchor link
sorry voor late reactie maar me internet doet niet goed dus ben k naar de bieb. mjah dat van de tabel was in me opgekomen maar ik d8 erook aan als k strx erg veel members heb en posts.. dus denk ik toch dat ik het idee van Rafael gebruik.

toch bedankt allemaal

greetzz
 
The Hosh

The Hosh

08/05/2006 18:45:00
Quote Anchor link
hai
ik heb wat problemen gekregen nadat ik Rafaels raad opvolgde..
allereerst ff zeggen $tid id gewoon $_GET['tid']!!

ten eerste ik heb een lastlogoff rij gemaakt in mysql voor de gebruikers.. en alle berichten zijn gelezen waar van er een cookie van de ID bestaat en/of de datum kleiner is dan de last logoff datum..
nu zet ik login.php de cookies:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
setcookie("gebruikersnaam",$_POST['gebruikersnaam'],time() + $_POST['tijd']);
setcookie("password",md5($_POST['wachtwoord']),time() + $_POST['tijd']);
setcookie("memberid",$inlog['id'],time() + $_POST['tijd']);
setcookie("status",$inlog['status'],time() + $_POST['tijd']);
?>


maar nou zet hij in f_viewtopic.php (topic bekijken) de onderstaande cookie niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    @setcookie("read"_$EchoSqlFetch['id'],get_config('url'),0);


deze cookie hoort hij in een while loop met mysql_fetch_assoc() te zetten
de query is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$TopicsQuery = mysql_query("SELECT * FROM subcats WHERE id = '".$tid."' AND subcat_type='2' LIMIT $pbegin,$peind;") or die(mysql_error);


wat doe ik fout dat hij de cookie niet zet.?

en dan heb ik nog een probleem. in f_viewtopic.php doe ik de volgende query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_query("UPDATE forum_topics SET topic_views = topic_views + 1 WHERE topic_id = ".$tid);


maar hij zet de topic_views niet om hoog. hij blijft op 0
wat doe ik hier fout?

alvast bedankt

mvg
superaktieboy
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Hosh
 
Alfred -

Alfred -

08/05/2006 18:58:00
Quote Anchor link
Cookies setten doe je voor alle andere output. Verwijder de @, en plaats error_reporting(E_ALL) boven je script, en lees de error af :)

Je query, echo deze, en voer deze in in PhpMyAdmin, of gebruik or die(mysql_error()) en idem dito, lees de error af. Geen error? Query ok, maar gewoon geen resultaat, check $tid dan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -
 
The Hosh

The Hosh

08/05/2006 19:26:00
Quote Anchor link
ok bedankt zal ik ff probere!! omdat ik nu niet thuis ben zal het nog ff wachte :P
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/05/2006 19:38:00
Quote Anchor link
Tabbeletje met:

userid, topicid

Je krijgt dan wel een enorme tabel, maar omdat je er maar 1 item uithaalt (en beide numeriek zijn) moet dat geen probleem zijn.
 
The Hosh

The Hosh

17/05/2006 17:39:00
Quote Anchor link
@Rafael
dat werkte helaas niet.. ik verwijderde de @ zette de error_reporting.. hij gaf fouten van unexpected variable in mijn template parser.. voor elke variable was er een fout :S maar goed.. ik heb dan toch met een tabel gedaan.
toch bedankt allemaal..
greetz
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.