trigger_error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/06/2013 11:41:11
Quote Anchor link
Ola vrienden,

Een tijdje geleden had ik iets gedaan wat me wel slim leek. Op diverse plekken in mijn code gebruik ik trigger_error(). Hiermee kun je een error triggeren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if ($er_gaat_iets_gruwelijk_fout === true) {
  trigger_error('De poppen aan het dansen!', E_USER_ERROR);
}

?>

Omdat ik de functienaam trigger_error best belachelijk lang vond, heb ik een eigen functie gemaakt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
function error($message, $level) {
  trigger_error($message, $level);
}

?>

Nu heb ik dus een aantal weken geleden overal trigger_error gewijzigd in error en het werkt perfect, nou ja... bijna dan. Alles werkt, alleen kwam ik er net pas achter dat de error informatie niet meer klopt. Het bestand en het regelnummer zijn nu van mijn eigen error functie in plaats van het bestand waar ik de error trigger.

Dus in mijn log staat:

[26-Jun-2013 11:27:18 Europe/Amsterdam] PHP Fatal error: 'De poppen aan het dansen! in
/home/pad/naar/bestand/met/eigen/functies.php on line 30

Terwijl het dus zoiets zou moeten zijn:

[26-Jun-2013 11:27:18 Europe/Amsterdam] PHP Fatal error: 'De poppen aan het dansen! in
/home/pad/naar/bestand/waar/het/misgaat.php on line 100

Iemand misschien een idee of/hoe ik dit kan fixen?

(Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, laat het dan even weten dan probeer ik het nog duidelijker uit te leggen.)
Gewijzigd op 26/06/2013 13:26:12 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 17:15:12
 
- Raoul -

- Raoul -

26/06/2013 11:46:56
Quote Anchor link
Is het niet beter/mooier om een exception te gooien?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/06/2013 11:49:37
Quote Anchor link
Dat kan, maar is nu even niet aan de orde. Ik wil graag weten of dit probleem is op te lossen, en zo ja... hoe?
 
- SanThe -

- SanThe -

26/06/2013 12:50:17
Quote Anchor link
error('De poppen aan het dansen in '.__FILE__.' op line '.__LINE__, E_USER_ERROR);
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/06/2013 13:26:02
Quote Anchor link
Dat zou kunnen, maar dan krijg ik dubbele file en regelmeldingen ;)
Ik zoek iets handigers.
 
- Raoul -

- Raoul -

26/06/2013 13:54:16
Quote Anchor link
Je zou dan je eigen error handler moeten schrijven.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 14:00:49
Quote Anchor link
Dit werk wel zo ongeveer:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
function error($message, $level) {
    $error = debug_backtrace();
    switch ($level) {
        case
E_ERROR:
        case
E_CORE_ERROR:
        case
E_COMPILE_ERROR:
        case
E_USER_ERROR:
            $error_type_str = "Fatal error";
            break;
        case
E_RECOVERABLE_ERROR:
            $error_type_str = "Catchable fatal error";
            break;
        case
E_WARNING:
        case
E_CORE_WARNING:
        case
E_COMPILE_WARNING:
        case
E_USER_WARNING:
            $error_type_str = "Warning";
            break;
        case
E_PARSE:
            $error_type_str = "Parse error";
            break;
        case
E_NOTICE:
        case
E_USER_NOTICE:
            $error_type_str = "Notice";
            break;
        case
E_STRICT:
            $error_type_str = "Strict Standards";
            break;
        case
E_DEPRECATED:
        case
E_USER_DEPRECATED:
            $error_type_str = "Deprecated";
            break;
    }

    echo '<br /><b>' . $error_type_str . '</b>: ' . $message . ' in <b>' . $error[0]['file'] . '</b> on line <b>' . $error[0]['line'] . '</b><br />';
      @
trigger_error($message, $level);
}

?>


Het geeft in ieder geval dezelfde message als de normale PHP error handler voor error('De poppen aan het dansen!', E_USER_ERROR);

Toevoeging op 26/06/2013 14:04:22:

Als je dat in een error handler zou zetten zou het zo ongeveer zo zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
set_error_handler(function($level, $message, $errfile, $errline, $errcontext ) {
    $error = debug_backtrace();
    var_dump($error);
    switch ($level) {
        case
E_ERROR:
        case
E_CORE_ERROR:
        case
E_COMPILE_ERROR:
        case
E_USER_ERROR:
            $error_type_str = "Fatal error";
            break;
        case
E_RECOVERABLE_ERROR:
            $error_type_str = "Catchable fatal error";
            break;
        case
E_WARNING:
        case
E_CORE_WARNING:
        case
E_COMPILE_WARNING:
        case
E_USER_WARNING:
            $error_type_str = "Warning";
            break;
        case
E_PARSE:
            $error_type_str = "Parse error";
            break;
        case
E_NOTICE:
        case
E_USER_NOTICE:
            $error_type_str = "Notice";
            break;
        case
E_STRICT:
            $error_type_str = "Strict Standards";
            break;
        case
E_DEPRECATED:
        case
E_USER_DEPRECATED:
            $error_type_str = "Deprecated";
            break;
    }

    echo '<br /><b>' . $error_type_str . '</b>: ' . $message . ' in <b>' . $error[1]['file'] . '</b> on line <b>' . $error[1]['line'] . '</b><br />';
});

?>


Ik heb nog even alle error codes toegevoegd, ze komen direct uit de PHP source :).
Gewijzigd op 26/06/2013 14:11:17 door Koen Vlaswinkel
 
Wouter J

Wouter J

26/06/2013 14:06:37
Quote Anchor link
Het lijkt mij veel te veel moeite voor alleen het verkleinen van de functie. Maar gebruik wat koen voor script gaf en maak dan een eigen error handler om te voorkomen dat je die dubbele informatie krijgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function error_handler($level, $message) {
    echo $message;
}


set_error_handler('error_handler');
?>


Of doe het allemaal in de error handler: [..code..] gebruik koen's error handler maar :)
Gewijzigd op 26/06/2013 14:07:24 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/06/2013 20:09:27
Quote Anchor link
Wouter J op 26/06/2013 14:06:37:
Het lijkt mij veel te veel moeite voor alleen het verkleinen van de functie.

Ja, dat kun je wel zeggen :-/ Dit was nou ook niet helemaal wat ik in gedachte had. Maar goed, ik kan weer even aan de slag zullen we maar zeggen. Bedankt voor het opzetje!
 
Kris Peeters

Kris Peeters

27/06/2013 09:28:08
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 26/06/2013 11:41:11:
...Omdat ik de functienaam trigger_error best belachelijk lang vond, ...


Ik vind dat niet. De functienaam vertelt ook perfect wat het doet.
Een functie error() doet dat niet; dat kan van alles betekenen.

Ik vind een langere functienaam trouwens ook geen goed argument.
In deze tijden van copy/paste en editors die auto completen, vind ik een duidelijke naam veel belangrijker dan het ontwijken van een aantal karaters typen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/06/2013 12:13:26
Quote Anchor link
Kris, dat mag je uiteraard vinden. Ik vind error() wat prettiger. Ieder z'n ding zullen we maar zeggen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.