Update gebruikers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 10:14:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een crontab gemaakt die elke minuut het bestand cron-hout.php laat aanroepen. Dat gaat allemaal perfect, maar het updaten per gebruiker dus niet en ik snap ook niet hoe ik dit oplos.

Ik heb nu bijvoorbeeld dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if ($speler->houtveld1 == 0) { $bhout = 2; }
elseif ($speler->houtveld1 == 1) { $bhout = 5; }

en bovenaan waar ook including staat van mijn config:
Code (php)
1
2
$dbres = mysql_query("SELECT * FROM users");
$speler = mysql_fetch_object($dbres);

Maar nu geeft hij aan iedereen hetzelfde als wat ID 1 heeft in de kolom users.

Normaliter staat er achter FROM users nog WHERE login='{$_SESSION['login']}'");

Maar dat wil ik juist niet, omdat het ook geupdate moet worden als je NIET online bent.

Hoe krijg ik het voor elkaar om ze allemaal hun eigen 'hout' erbij te geven?

Groeten,
Dennis

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 08:50:00

GaMer B

GaMer B

10/08/2007 10:20:00
Quote Anchor link
Ik kan je nu al garanderen dat het makkelijk zonder een crontab / Cron Job kan. Ik ben ook bezig met zo'n spel (Massive Online Textbased Strategy Game) en tot nu toe (resources erbij , resources eraf, gebouwen bouwen, units trainen) allemaal zonder ik herhaal, zonder Cron Jobs...

Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 10:22:00
Quote Anchor link
Ja maar daar gaat het nu niet om Gamer13. De cronjobs werken wel, geen probleem. Maar het probleem zit hem in het updaten van elke user. Enig idee?

Hipska BE

Hipska BE

10/08/2007 11:15:00
Quote Anchor link
UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+100 WHERE ...

Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:32:00
Quote Anchor link
@ Hipska,

Wat zou ik bij die WHERE moeten zetten dan? Want hij voert nu nog steeds bij alle users hetzelfde uit als bij de user die ID 1 heeft..

GaMer B

GaMer B

10/08/2007 11:37:00
Quote Anchor link
UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+100 WHERE uid = '".$_SESSION['uid']."' (Teminste als je met sessions werkt).

Hipska BE

Hipska BE

10/08/2007 11:40:00
Quote Anchor link
moeten niet alle gebruikers meer hout hebben ofzo? dan moet je gewoon die where weglaten.

Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:42:00
Quote Anchor link
Ja kijk, alle gebruikers moeten hout erbij, maar het hout dat je erbij krijgt ligt aan het niveau dat de speler heeft. En nu heb ik bij diegene die bovenaan in de tabel users staat hout alles op niveau 2 zeg maar gezet, en nu krijgen alle spelers hetzelfde als de speler die bovenaan in de tabel staat..

Ik kijk even of ik dat met die session kan fixen..

GaMer B

GaMer B

10/08/2007 11:43:00
Quote Anchor link
Arg, nee, sessies gaan niet werken, omdat Cron Jobs niet daarmee werken... (zie je dat je dat beter kan berekenen wanneer die gebruiker op de pagina komt!) :P

Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:46:00
Quote Anchor link
'GaMer13:
Arg, nee, sessies gaan niet werken, omdat Cron Jobs niet daarmee werken... (zie je dat je dat beter kan berekenen wanneer die gebruiker op de pagina komt!) :P

@ Gamer13,

Dat is geen mogelijkheid lijkt mij, want als er niemand online is krijgt niemand grondstoffen. En als iemand aanvalt heeft die verdediger zijn/haar grondstoffen die hij/zij eigenlijk al moest hebben nog niet ontvangen.

Of heb jij een maniertje van hoe het wel moet? Laat dat dan even weten..

- wes  -

- wes -

10/08/2007 11:49:00
Quote Anchor link
UPDATE tabel SET hout = hout+(level*100)

bijv
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -

TJVB tvb

TJVB tvb

10/08/2007 11:51:00
Quote Anchor link
ALs het echt verschillend is per level
Dan moet je eventueel losse queries per level maken :s

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql
= 'UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+2 WHERE level=0';
mysql_query($sql);
$sql = 'UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+5 WHERE level=1';
mysql_query($sql);
..

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb

Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:52:00
Quote Anchor link
Daarvoor had ik mijn eigen berekening al.

Code (php)
1
2
3
4
$houtb = ($bhout+$bhout2+$bhout3+$bhout4);
$hout = ($houtb/60);

mysql_query("UPDATE users SET hout=hout+$hout");

@ TJVB,

Ik zal het even proberen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis de Vries

Tommy Masschelein

Tommy Masschelein

10/08/2007 11:53:00
Quote Anchor link
tuurlijk...
gewoon hout geven bij nieuwe login. Zoals Jan Koehoorn ooit demonstreerde..
Een veld. Last_Login_Time dit getal min time(); de tijd ertussen bepalen. Dan de grondstoffen bepalen...

Jens

Jens

10/08/2007 11:55:00
Quote Anchor link
bij de users waar active=1 ?

TJVB tvb

TJVB tvb

10/08/2007 11:56:00
Quote Anchor link
Dennis, waar komen die $bhout $bhout2 etc vandaan?

Als dat velden uit je db zijn kan het ook zo

mysql_query("UPDATE users SET hout=hout+((bhout+bhout2+bhout3+bhout4)/60)");

GaMer B

GaMer B

10/08/2007 11:57:00
Quote Anchor link
'Dennis:
@ Gamer13,

Dat is geen mogelijkheid lijkt mij, want als er niemand online is krijgt niemand grondstoffen. En als iemand aanvalt heeft die verdediger zijn/haar grondstoffen die hij/zij eigenlijk al moest hebben nog niet ontvangen.

Of heb jij een maniertje van hoe het wel moet? Laat dat dan even weten..

En of het een mogelijkheid is... Wat lig ik nu dan allemaal te coderen met mijn project dan? Gewoon het verschil uitrekenen van: Last-logged-in en time-now. Dat verschil converteer je naar (als het al niet in een timestamp staat) seconden. Dat doe je maal het aantal grondstoffen die je per seconden krijgt en voilá!

Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 12:03:00
Quote Anchor link
@ TJVB,

Volgens mij werkt het nu met alle mysql queries apart.

Mocht het toch niet zo zijn, dan zal ik eens kijken naar de oplossing van Gamer13 en Tommy.

Bedankt voor de reacties!

Josh

Josh

10/08/2007 12:07:00
Quote Anchor link
Je kunt ook één query maken met een IF erin

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.