Update gebruikers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 10:14:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een crontab gemaakt die elke minuut het bestand cron-hout.php laat aanroepen. Dat gaat allemaal perfect, maar het updaten per gebruiker dus niet en ik snap ook niet hoe ik dit oplos.

Ik heb nu bijvoorbeeld dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if ($speler->houtveld1 == 0) { $bhout = 2; }
elseif ($speler->houtveld1 == 1) { $bhout = 5; }


en bovenaan waar ook including staat van mijn config:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$dbres = mysql_query("SELECT * FROM users");
$speler = mysql_fetch_object($dbres);


Maar nu geeft hij aan iedereen hetzelfde als wat ID 1 heeft in de kolom users.

Normaliter staat er achter FROM users nog WHERE login='{$_SESSION['login']}'");

Maar dat wil ik juist niet, omdat het ook geupdate moet worden als je NIET online bent.


Hoe krijg ik het voor elkaar om ze allemaal hun eigen 'hout' erbij te geven?

Groeten,
Dennis
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 22:38:53
 
GaMer B

GaMer B

10/08/2007 10:20:00
Quote Anchor link
Ik kan je nu al garanderen dat het makkelijk zonder een crontab / Cron Job kan. Ik ben ook bezig met zo'n spel (Massive Online Textbased Strategy Game) en tot nu toe (resources erbij , resources eraf, gebouwen bouwen, units trainen) allemaal zonder ik herhaal, zonder Cron Jobs...
 
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 10:22:00
Quote Anchor link
Ja maar daar gaat het nu niet om Gamer13. De cronjobs werken wel, geen probleem. Maar het probleem zit hem in het updaten van elke user. Enig idee?
 
Hipska BE

Hipska BE

10/08/2007 11:15:00
Quote Anchor link
UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+100 WHERE ...
 
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:32:00
Quote Anchor link
@ Hipska,

Wat zou ik bij die WHERE moeten zetten dan? Want hij voert nu nog steeds bij alle users hetzelfde uit als bij de user die ID 1 heeft..
 
GaMer B

GaMer B

10/08/2007 11:37:00
Quote Anchor link
UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+100 WHERE uid = '".$_SESSION['uid']."' (Teminste als je met sessions werkt).
 
Hipska BE

Hipska BE

10/08/2007 11:40:00
Quote Anchor link
moeten niet alle gebruikers meer hout hebben ofzo? dan moet je gewoon die where weglaten.
 
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:42:00
Quote Anchor link
Ja kijk, alle gebruikers moeten hout erbij, maar het hout dat je erbij krijgt ligt aan het niveau dat de speler heeft. En nu heb ik bij diegene die bovenaan in de tabel users staat hout alles op niveau 2 zeg maar gezet, en nu krijgen alle spelers hetzelfde als de speler die bovenaan in de tabel staat..

Ik kijk even of ik dat met die session kan fixen..
 
GaMer B

GaMer B

10/08/2007 11:43:00
Quote Anchor link
Arg, nee, sessies gaan niet werken, omdat Cron Jobs niet daarmee werken... (zie je dat je dat beter kan berekenen wanneer die gebruiker op de pagina komt!) :P
 
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:46:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 10.08.2007 11:43:
Arg, nee, sessies gaan niet werken, omdat Cron Jobs niet daarmee werken... (zie je dat je dat beter kan berekenen wanneer die gebruiker op de pagina komt!) :P


@ Gamer13,

Dat is geen mogelijkheid lijkt mij, want als er niemand online is krijgt niemand grondstoffen. En als iemand aanvalt heeft die verdediger zijn/haar grondstoffen die hij/zij eigenlijk al moest hebben nog niet ontvangen.

Of heb jij een maniertje van hoe het wel moet? Laat dat dan even weten..
 
- wes  -

- wes -

10/08/2007 11:49:00
Quote Anchor link
UPDATE tabel SET hout = hout+(level*100)

bijv
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - wes -
 
TJVB tvb

TJVB tvb

10/08/2007 11:51:00
Quote Anchor link
ALs het echt verschillend is per level
Dan moet je eventueel losse queries per level maken :s

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql
= 'UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+2 WHERE level=0';
mysql_query($sql);
$sql = 'UPDATE spelers SET spelershout = spelershout+5 WHERE level=1';
mysql_query($sql);
..

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb
 
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 11:52:00
Quote Anchor link
Daarvoor had ik mijn eigen berekening al.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$houtb = ($bhout+$bhout2+$bhout3+$bhout4);
$hout = ($houtb/60);

mysql_query("UPDATE users SET hout=hout+$hout");


@ TJVB,

Ik zal het even proberen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis de Vries
 
Tommy Masschelein

Tommy Masschelein

10/08/2007 11:53:00
Quote Anchor link
tuurlijk...
gewoon hout geven bij nieuwe login. Zoals Jan Koehoorn ooit demonstreerde..
Een veld. Last_Login_Time dit getal min time(); de tijd ertussen bepalen. Dan de grondstoffen bepalen...
 
Jens

Jens

10/08/2007 11:55:00
Quote Anchor link
bij de users waar active=1 ?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

10/08/2007 11:56:00
Quote Anchor link
Dennis, waar komen die $bhout $bhout2 etc vandaan?

Als dat velden uit je db zijn kan het ook zo

mysql_query("UPDATE users SET hout=hout+((bhout+bhout2+bhout3+bhout4)/60)");
 
GaMer B

GaMer B

10/08/2007 11:57:00
Quote Anchor link
Dennis de Vries schreef op 10.08.2007 11:46:
@ Gamer13,

Dat is geen mogelijkheid lijkt mij, want als er niemand online is krijgt niemand grondstoffen. En als iemand aanvalt heeft die verdediger zijn/haar grondstoffen die hij/zij eigenlijk al moest hebben nog niet ontvangen.

Of heb jij een maniertje van hoe het wel moet? Laat dat dan even weten..

En of het een mogelijkheid is... Wat lig ik nu dan allemaal te coderen met mijn project dan? Gewoon het verschil uitrekenen van: Last-logged-in en time-now. Dat verschil converteer je naar (als het al niet in een timestamp staat) seconden. Dat doe je maal het aantal grondstoffen die je per seconden krijgt en voilá!
 
Dennis de Vries

Dennis de Vries

10/08/2007 12:03:00
Quote Anchor link
@ TJVB,

Volgens mij werkt het nu met alle mysql queries apart.

Mocht het toch niet zo zijn, dan zal ik eens kijken naar de oplossing van Gamer13 en Tommy.

Bedankt voor de reacties!
 
Josh

Josh

10/08/2007 12:07:00
Quote Anchor link
Je kunt ook één query maken met een IF erin
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.