user agent om mobiele versie te laden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Php is mijn Voornaam

Php is mijn Voornaam

17/01/2012 15:19:01
Quote Anchor link
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en had de volgende vraag:

ik heb deze code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
function agent($browser) {
$useragent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
return strstr($useragent,$browser);
}


if(agent("Firefox") != FALSE) {
echo "You are using Firefox";
}

else if(agent("America Online Browser") != FALSE) {
echo "You are using AOL";
}

else if(agent("Opera") != FALSE) {
echo "You are using Opera";
}

else if(agent("Safari") != FALSE) {
echo "You are using Safari";
}

else if(agent("MSIE") != FALSE) {
echo "You are using Internet Explorer";
}

else if(agent("Android") != FALSE) {
echo "You are using Android. Good job!";
}

else {
echo "User Agent not recognised.";
}

?>


Als ik nu op mijn android telefoon naar de site ga dan krijg ik te zien, You are using safari. Hoe kan dit? mijn user agent op mijn telefoon staat toch echt op android. Mijn uiteindelijke doel is dat als er een mobiele device op mijn website komt dat die me direct door verwijst naar de mobiele website. Of is dit een veel te moeilijken manier? ik zoek in iedergeval een manier om door te kunnen linken naar een speciaal gemaakte mobiele site.

Bedankt ;)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 06:09:56
 
Jens erd

Jens erd

17/01/2012 15:38:57
Quote Anchor link
Net als op je computer heb je ook op je telefoon en tablet een browser, in jou geval dus Safari. Als je het OS wil weten zul je gebruik moeten maken van Javascript, zover ik weet kan dat niet met Php.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/01/2012 15:39:56
Quote Anchor link
waarom een hoopje elseif'jes, terwijl een switch() nog mooier is?

Ikzelf gebruik in mijn CMS deze: http://detectmobilebrowsers.mobi/
Gewijzigd op 17/01/2012 15:41:08 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.