Value krijgen uit "option" tag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:04:35
Quote Anchor link
Ik heb een dropdownmenu met allerlei bioscopen. Daarvan wil ik dat, als er iets geselecteerd is, ik de value krijg. Hoe kan ik het id uit een dropdown menu krijgen? Als ik "Amsterdam" selecteer, wil ik dat echo'en...Ik weet niet hoe het moet, hier is mijn menu:

<select name="selecteer_bioscoop">
<option id="amsterdam">Amsterdam</option>
<option id="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option id="assen">Assen</option>
<option id="baarsen">Baarsen</option>
<option id="purmerend">Purmerend</option>
<option id="rotterdam">Rotterdam</option>
<option id="tegelen">Tegelen</option>
<option id="venlo">Venlo</option>
</select>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];

if($_GET[$amsterdam])
{

    echo "U koost $amsterdam.";
}


?>
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 14:20:21
 
Wouter J

Wouter J

05/02/2012 21:15:33
Quote Anchor link
Geef de optie geen id mee, maar value:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<select name="selecteer_bios">
  <option value="amsterdam">Amsterdam</option>
  <option value="venlo">venlo</option>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

if( !isset($_GET['selecteer_bios']) )
{

  echo 'u moet een keuze maken';
}

else
{
  echo 'u koos '.$_GET['selecteer_bios']';
}
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/02/2012 21:17:32
Quote Anchor link
allereerst moet het zijn:
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
en dan:
echo $_GET['selecteer_bioscoop'];
een option is een child van de select, en de select krijgt de waarde van de gekozen optie.

Toevoeging op 05/02/2012 21:18:42:

Wouter was me net voor!
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:28:36
Quote Anchor link
Okee, ik heb dat gedaan...Ik krijg undefined index errors van mijn variabelen, dat betekent dat die "niet bestaan"...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php


$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];



if(!isset($_GET['selecteer_bios']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];
}


?>


Ik krijg alleen de "else".
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/02/2012 21:42:20
Quote Anchor link
Heb je de reacties gelezen _en_ begrepen?

Los daarvan: het heeft weinig/geen toegevoegde waarde om die variabelen (als ze al zouden bestaan) te kopiëren. Je kunt gewoon $_GET gebruiken.
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:45:38
Quote Anchor link
Nou, ik weet dat er iets zou moeten gebeuren, maar er gebeurt niks. De variabelen heb ik al verwijderd, ik heb het script zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];
}


?>


toch doet hij niks...
 
Erwin H

Erwin H

05/02/2012 22:10:15
Quote Anchor link
if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))

en dan

echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];

Nee, dat gaat niet werken. Als je er iets langer naar kijkt zou je toch moeten opmerken dat selecteer_bioscoop en selecteer_bios niet hetzelfde is....
Gewijzigd op 05/02/2012 22:10:34 door Erwin H
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:11:26
Quote Anchor link
Probeer deze eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

if(!isset($_GET['bios']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}


?>


<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
Gewijzigd op 05/02/2012 22:18:45 door Nick Dijkstra
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:13:59
Quote Anchor link
Die doet het ook niet...
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:18:25
Quote Anchor link
Mijn excuses, een fout gemaakt.
Maak eens van onselect onchange

(aangepast in post)
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:20:33
Quote Anchor link
Oke, hij doet tenminste wat! Het enige probleem is nu dat hij niks echo't...Heel erg bedankt Nick!
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:22:18
Quote Anchor link
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:24:22
Quote Anchor link
<div id="bioscopen">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['bio']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}


?>


<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
</div>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:24:34
Quote Anchor link
Allan de Bruin op 05/02/2012 22:22:18:
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?


Ja, idd. Want als ik hem test krijg ik wel een tekst te zien.
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:25:15
Quote Anchor link
Is dit misschien wat je zou willen??
Eerst de tabel opvragen met de biosscopen.
dan 'row_rsBiosscoop' = de naam van de recordset.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<select name="selecteer_bioscoop">
          <option id="1" value="amsterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Amsterdam</option>
          <option id="2" value="apeldoorn" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Apeldoorn</option>
          <option id="3" value="assen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Assen</option>
          <option id="4" value="baarsen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Baarsen</option>
          <option id="5" value="purmerend" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Purmerend</option>
          <option id="6" value="rotterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Rotterdam</option>
          <option id="7" value="tegelen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Tegelen</option>
          <option id="8" value="venlo" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Venlo</option>
</select>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:25:21
Quote Anchor link
Maak eens van if(!isset($_GET['bio'])) dit: if(!isset($_GET['bios']))
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:27:57
Quote Anchor link
Oh mijn god, hartstikke bedankt, Nick! Dit heeft heel erg geholpen!

Toevoeging op 05/02/2012 23:14:42:

Nu wordt er geen database geselcteerd...


if($Get == "Amsterdam")
{
$opdracht = mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");
}

if($Get == "Rotterdam")
{
$opdracht = ("SELECT * FROM rotterdam");
$resultaat = mysql_query($opdracht) or die(mysql_error());

echo "<table border='1'>
<tr>
</tr>";

while($row = mysql_fetch_array($resultaat))
{
echo "<tr>";
echo "<td>" . $row['ID'] . "</td>";
echo "<td>" . $row['Events'] . "</td>";
echo "</tr>";
}
echo "</table>";


}
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2012 01:12:02
Quote Anchor link
Laat me raden, je probeert het voor Amsterdam....

Kijk nou even goed, wat je doet klopt toch voor geen meter. Vergelijk alleen eens de regel voor Amsterdam en voor Rotterdam.

Soms vraag ik me af of mensen eerst zelf uberhaupt wel eens naar hun code kijken voor ze het hier in een topic te plempen....
 
Mark Markson

Mark Markson

06/02/2012 12:01:46
Quote Anchor link
Ik wil Amsterdam niet uitlezen...Het gaat om Rotterdam. Ik heb de code toch bij Rotterdam laten uitvoeren?
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2012 12:11:22
Quote Anchor link
Goed, waar komt $Get vandaan dan? Waar wordt die gevuld met een waarde?
 
Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

06/02/2012 13:23:26
Quote Anchor link
Je defineert $get nergens,
als je dit doet wel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$Get
= $_GET['bio']
if(!isset($Get))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$Get;
}


?>



Toevoeging op 06/02/2012 13:50:58:

En heb je aparte tabellen voor de plaatsnamen?
dit klopt sowieso niet,
maar als ze niet in aparte tabellen staan gaat het ook niet werken zo,
je probeert nu namelijk alle records uit de tabel amsterdam te selecteren.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

$opdracht
= mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");

?>


Het moet trouwens op deze manier:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$opdracht
= "SELECT * FROM amsterdam";
$result = mysql_query($opdracht);
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.