Value krijgen uit "option" tag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:04:35
Quote Anchor link
Ik heb een dropdownmenu met allerlei bioscopen. Daarvan wil ik dat, als er iets geselecteerd is, ik de value krijg. Hoe kan ik het id uit een dropdown menu krijgen? Als ik "Amsterdam" selecteer, wil ik dat echo'en...Ik weet niet hoe het moet, hier is mijn menu:

<select name="selecteer_bioscoop">
<option id="amsterdam">Amsterdam</option>
<option id="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option id="assen">Assen</option>
<option id="baarsen">Baarsen</option>
<option id="purmerend">Purmerend</option>
<option id="rotterdam">Rotterdam</option>
<option id="tegelen">Tegelen</option>
<option id="venlo">Venlo</option>
</select>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];

if($_GET[$amsterdam])
{

    echo "U koost $amsterdam.";
}


?>
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 10:10:07
 
Wouter J

Wouter J

05/02/2012 21:15:33
Quote Anchor link
Geef de optie geen id mee, maar value:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<select name="selecteer_bios">
  <option value="amsterdam">Amsterdam</option>
  <option value="venlo">venlo</option>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

if( !isset($_GET['selecteer_bios']) )
{

  echo 'u moet een keuze maken';
}

else
{
  echo 'u koos '.$_GET['selecteer_bios']';
}
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/02/2012 21:17:32
Quote Anchor link
allereerst moet het zijn:
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
en dan:
echo $_GET['selecteer_bioscoop'];
een option is een child van de select, en de select krijgt de waarde van de gekozen optie.

Toevoeging op 05/02/2012 21:18:42:

Wouter was me net voor!
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:28:36
Quote Anchor link
Okee, ik heb dat gedaan...Ik krijg undefined index errors van mijn variabelen, dat betekent dat die "niet bestaan"...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php


$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];



if(!isset($_GET['selecteer_bios']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];
}


?>


Ik krijg alleen de "else".
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/02/2012 21:42:20
Quote Anchor link
Heb je de reacties gelezen _en_ begrepen?

Los daarvan: het heeft weinig/geen toegevoegde waarde om die variabelen (als ze al zouden bestaan) te kopiëren. Je kunt gewoon $_GET gebruiken.
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:45:38
Quote Anchor link
Nou, ik weet dat er iets zou moeten gebeuren, maar er gebeurt niks. De variabelen heb ik al verwijderd, ik heb het script zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];
}


?>


toch doet hij niks...
 
Erwin H

Erwin H

05/02/2012 22:10:15
Quote Anchor link
if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))

en dan

echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];

Nee, dat gaat niet werken. Als je er iets langer naar kijkt zou je toch moeten opmerken dat selecteer_bioscoop en selecteer_bios niet hetzelfde is....
Gewijzigd op 05/02/2012 22:10:34 door Erwin H
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:11:26
Quote Anchor link
Probeer deze eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

if(!isset($_GET['bios']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}


?>


<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
Gewijzigd op 05/02/2012 22:18:45 door Nick Dijkstra
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:13:59
Quote Anchor link
Die doet het ook niet...
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:18:25
Quote Anchor link
Mijn excuses, een fout gemaakt.
Maak eens van onselect onchange

(aangepast in post)
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:20:33
Quote Anchor link
Oke, hij doet tenminste wat! Het enige probleem is nu dat hij niks echo't...Heel erg bedankt Nick!
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:22:18
Quote Anchor link
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:24:22
Quote Anchor link
<div id="bioscopen">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['bio']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}


?>


<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
</div>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:24:34
Quote Anchor link
Allan de Bruin op 05/02/2012 22:22:18:
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?


Ja, idd. Want als ik hem test krijg ik wel een tekst te zien.
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:25:15
Quote Anchor link
Is dit misschien wat je zou willen??
Eerst de tabel opvragen met de biosscopen.
dan 'row_rsBiosscoop' = de naam van de recordset.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<select name="selecteer_bioscoop">
          <option id="1" value="amsterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Amsterdam</option>
          <option id="2" value="apeldoorn" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Apeldoorn</option>
          <option id="3" value="assen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Assen</option>
          <option id="4" value="baarsen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Baarsen</option>
          <option id="5" value="purmerend" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Purmerend</option>
          <option id="6" value="rotterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Rotterdam</option>
          <option id="7" value="tegelen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Tegelen</option>
          <option id="8" value="venlo" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Venlo</option>
</select>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:25:21
Quote Anchor link
Maak eens van if(!isset($_GET['bio'])) dit: if(!isset($_GET['bios']))
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:27:57
Quote Anchor link
Oh mijn god, hartstikke bedankt, Nick! Dit heeft heel erg geholpen!

Toevoeging op 05/02/2012 23:14:42:

Nu wordt er geen database geselcteerd...


if($Get == "Amsterdam")
{
$opdracht = mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");
}

if($Get == "Rotterdam")
{
$opdracht = ("SELECT * FROM rotterdam");
$resultaat = mysql_query($opdracht) or die(mysql_error());

echo "<table border='1'>
<tr>
</tr>";

while($row = mysql_fetch_array($resultaat))
{
echo "<tr>";
echo "<td>" . $row['ID'] . "</td>";
echo "<td>" . $row['Events'] . "</td>";
echo "</tr>";
}
echo "</table>";


}
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2012 01:12:02
Quote Anchor link
Laat me raden, je probeert het voor Amsterdam....

Kijk nou even goed, wat je doet klopt toch voor geen meter. Vergelijk alleen eens de regel voor Amsterdam en voor Rotterdam.

Soms vraag ik me af of mensen eerst zelf uberhaupt wel eens naar hun code kijken voor ze het hier in een topic te plempen....
 
Mark Markson

Mark Markson

06/02/2012 12:01:46
Quote Anchor link
Ik wil Amsterdam niet uitlezen...Het gaat om Rotterdam. Ik heb de code toch bij Rotterdam laten uitvoeren?
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2012 12:11:22
Quote Anchor link
Goed, waar komt $Get vandaan dan? Waar wordt die gevuld met een waarde?
 
Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

06/02/2012 13:23:26
Quote Anchor link
Je defineert $get nergens,
als je dit doet wel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$Get
= $_GET['bio']
if(!isset($Get))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$Get;
}


?>



Toevoeging op 06/02/2012 13:50:58:

En heb je aparte tabellen voor de plaatsnamen?
dit klopt sowieso niet,
maar als ze niet in aparte tabellen staan gaat het ook niet werken zo,
je probeert nu namelijk alle records uit de tabel amsterdam te selecteren.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

$opdracht
= mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");

?>


Het moet trouwens op deze manier:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$opdracht
= "SELECT * FROM amsterdam";
$result = mysql_query($opdracht);
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.