variable mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C# or Typescript. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy

Bekijk vacature »

iOS developer

Hello, we are The House of Appril – an agency based in Amsterdam with the most experienced coders, native and hybrid. Our agency is here to inspire, guide and connect app developers. We do this to help find their next job or gig. By uniting code experts, connecting them with technology company's and by organise our app festival, partner with Appdevcon and Appsterdam. We are 100% app minded and here to help. For one of our clients we are looking for a medior or senior iOS developer who likes to work with large apps that are used for home banking,

Bekijk vacature »

Documentalist Area ESP

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Documentalist op onze locatie in Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Als documentalist ben je verantwoordelijk voor de documentatie- en informatievoorziening binnen de projecten. Dit houdt concreet in dat je je richt op het verzamelen en documenteren van alle relevante projectdocumentatie volgens een vastgestelde structuur in de systemen van TenneT.

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? AlsSAP Financieel Consultantben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS organisatie bij

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Strategisch Plan Ontwikkelaar

De functie Als onze nieuwe Strategisch Planontwikkelaar Grootschalige Renovaties analyseer je, samen met onze Reliability Engineers, de huidige staat van de assets en systemen en stel je vast welke gebieden, gebouwen, assets en/of systemen op Schiphol de komende jaren grootschalig moeten worden gerenoveerd en wat daarbij prioriteit heeft. Je definieert de scope van renovatieprojecten en bepaalt, in samenwerking met andere afdelingen, welke prestaties de nieuw gewenste situatie zou moeten leveren. Denk daarbij onder andere aan het verbeteren van duurzaamheidsprestaties, comfortniveau en functionele prestaties. Zo ben je mede verantwoordelijk voor het waarborgen van de prestaties van de assets en systemen op

Bekijk vacature »

Java developer

Het schrijven van software en applicaties die er echt toe doen, dit doe jij onder andere als Java developer. Wij zoeken een Java developer voor ons hoofdkantoor in Waalwijk voor 40 uur per week. Het schrijven van software en applicaties die er echt toe doen, dit doe jij onder andere als Java developer. De Mandemakers Groep, een huis vol mogelijkheden. Als Java developer werk je aan business applicaties, API’s en webservices die zowel binnen het bedrijf als door klanten en/of zakelijke partners worden gebruikt. Op deze manier kunnen we onze klanten nog beter bedienen en kunnen medewerkers hun werk eenvoudiger

Bekijk vacature »

Senior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Java.Developer

Samengevat: Wij ontwikkelen en implementeren configurator technologie (CPQ) voor Microsoft Dynamics. Ben jij een enthousiaste Java Developer? Heb je ervaring met het programmeren in Java? Vaste baan: Java Developer Flow Automation HBO 3.300 - 5.000 Java Developer Wij ontwikkelen software vanuit Microsoft Dynamics, waarbij administratieve processen bij klanten vergaand geautomatiseerd kunnen worden. Denk hierbij aan orderverwerking, offertes, calculaties, verkoop, projectbeheer en documentatie. En natuurlijk de totale integratie met het ERP systeem. Wij weten alles van Dynamics, AX, NAV, en CRM. Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij

Bekijk vacature »

Senior Developer 3D computing

Senior Developer 3D computing Als Senior Developer 3D Computing bij KUBUS word je verantwoordelijk voor de implementatie van user-interacties en 3D optimalisaties van onze 3D tools voor visualiseren en analyseren van 3D gebouwmodellen. We gebruiken de modernste web technologie als onderdeel van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management, bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we

Bekijk vacature »

Front-end developer

Zie jij het wel zitten om de websites en webshops van het coolste bedrijf van Nederland te onderhouden? Ben je daarbij ook nog een ware social media ster die dit tot in de puntjes kan organiseren? Lees dan snel verder! Wat bieden wij jou Een goed salaris Een auto van de zaak is bespreekbaar Gezelligheid op de werkvloer Direct op contract bij de werkgever Wie ben jij Als front-end developer zorg je ervoor dat de websites en webshops aantrekkelijk blijven. Daarnaast blijf je vernieuwen en meedenken in de marketing. Verder zijn er nog een paar puntjes die belangrijk zijn voor

Bekijk vacature »

PHP developer

What will you be doing as a PHP developer? As a PHP developer, you work in a scrum team with sprints of two weeks. You build various web-based applications. You do this in collaboration with your IT and E-commerce colleagues and external partners. Your goal? Be the best B2B platform in the industry. Everything you build is done within the company. This allows you to fully focus on innovations and new developments. In addition to designing and implementing international (web) applications, you develop test cases and proactively come up with improvement proposals regarding the analysis and development process. Your skill

Bekijk vacature »

Medior React Native Developer

You are a Medior React Native developer and you like to code for hard and software. You van work home and one at the office. You are familiar with Firebase and able to work independent. There are other native app developers if you have questions. This is a special client because they are open to different constructions. The rest of the team is working for the website. You are not, you can do one app only. Functie-eisen You have been developing in React Native for at least 2+ years You are familiar with Firebase Start as soon as possible You

Bekijk vacature »
Space gremlin

space gremlin

11/01/2015 22:44:22
Quote Anchor link
goede dag ik heb de volgende code ingebruik.
voor de test heb ik even onder aan een echo erbij gezet om eens te kijken wat mijn uit komst
is.

echter pakt hij bij elke categorie inhoud uit de sql alleen de eerste letter op.
wat doe ik fout bedankt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?

$query
="SELECT * FROM `data_categorie` ORDER BY categorie ASC";
$result = $mysqli->query($query) or die($mysqli->error.__LINE__);

$i3=0
if($result->num_rows > 0)
{

while($row = $result->fetch_assoc())
  {

$id=$row['id'];
$categorie[$i3]=$row['categorie'];
$i3++;
  }
}

echo $categorie[5]

?>
Gewijzigd op 12/01/2015 13:43:54 door Space gremlin

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2022 14:31:01

Ivo P

Ivo P

12/01/2015 09:36:45
Quote Anchor link
zit in $row['categorie'] alleen de eerste letter, of uiteindelijk in $categorie.

Waarom zeg je trouwens "bij elke categorie" terwijl je alleen de inhoud van de 6e op het scherm zet?

Wat zie je als je in de database kijkt? (als de kolom categorie een varchar(1) is, dan zal er ook maar 1 letter in staan.

Space gremlin

space gremlin

12/01/2015 13:22:54
Quote Anchor link
Echo op het einde is alleen een test ik lees ze allemaal in dus

$categorie1
$categorie2
etc

In de sqldatabase heb ik de colom categorie in daar staat oa

avontuur
aktie
horror
echter leest hij alleen de eeste plek in terwijl hij netjes op
varchar 15 staat

Er staat in sql dus meer dan 1 character per rij

Toevoeging op 12/01/2015 13:24:21:

Dat van jouw row categorie heb ik nog niet getest dat zal ik ook doen
Gewijzigd op 12/01/2015 13:36:02 door space gremlin

- wes  -

- wes -

12/01/2015 13:27:18
Quote Anchor link
Overigens doet dat $i3 helemaal niets in je script hier. Als je $i3 = 0; , $i3++ en de $i3 uit regel 14 verwijderd zal je script exact hetzelfde doen als je wil. PHP begint zelf met arrays vullen vanaf 0 en alle pushes ( toevoegingen dmv [] ) telt hij 1 bij de key op.

Space gremlin

space gremlin

12/01/2015 13:34:38
Quote Anchor link
bedank wes, ik heb het hierboven aangepast dan doet hij nu dus het zelfde?
dat wist ik niet

Helaas als ik dat doe werkt mijn hele script niet meer, en leest hij ze niet in.
maar dit is iets wat ik later wel even uitzoek. eerst de data maar goed in kunnen lezen.
ik heb de code hierboven weer even terug gezet op het oude.

dit is de mysql

http://www.msxflash.nl/data.jpg

en hier het resultaat zie linker box

http://www.msxflash.nl/data2.jpg

ik heb de row even direkt laten weergeven met echo en hij haalt het wel goed uit de
database. dus bij het in de variable zetten gaat het fout?

DramaAktieAnimatieAvontuurDramaFantasieHorrorKomedieRomantiekSFSpeelfilmTriller

Toevoeging op 12/01/2015 14:41:44:

opgelost op 1 of andere manier had ik de variable categorie 2 keer in gebruikt.
en de aanpassing van wes werkt ook. nu is het alleen nog niet zichtbaar in de listbox.
maar das natuurlijk weer even een apart verhaal.

bedankt zover.

Toevoeging op 12/01/2015 15:43:47:

nog een ander klein vraagje.

hoe kan ik van categorie[] de einde waarde krijgen van []
ik heb nu 11 waarden dus de max in [] is 11

nu weet ik dat je het normaal bekijkt via $num_rows

maar infeite omdat de dat ingelezen is is dit lijkt mij al bekend wat de laatste is.
hoe kan je die het gemakkelijkst inlezen. het gaat mij er meer om. waarom zou ik
extra code toevoegen als het misschien al simpel te verkrijgen is omdat het al bekend is.
Gewijzigd op 12/01/2015 14:24:52 door space gremlin

Willem vp

Willem vp

12/01/2015 17:32:20
Quote Anchor link
Wes is back op 12/01/2015 13:27:18:
Overigens doet dat $i3 helemaal niets in je script hier. Als je $i3 = 0; , $i3++ en de $i3 uit regel 14 verwijderd zal je script exact hetzelfde doen als je wil. PHP begint zelf met arrays vullen vanaf 0 en alle pushes ( toevoegingen dmv [] ) telt hij 1 bij de key op.

Let op: dit werkt pas vanaf PHP 5.4. Er zijn nog zat hosters die PHP 5.3 aanbieden.

Ivo P

Ivo P

12/01/2015 19:33:01
Quote Anchor link
Willem vp op 12/01/2015 17:32:20:
Let op: dit werkt pas vanaf PHP 5.4. Er zijn nog zat hosters die PHP 5.3 aanbieden.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien op
http://php.net/manual/en/function.array-push.php al in 10 jaar oud commentaar naar de [] manier wordt verwezen.

Ben je niet in de war met

$a = array();
$a = [];

ipv

$foo[] = 'bar';

Willem vp

Willem vp

13/01/2015 11:20:59
Quote Anchor link
> Ben je niet in de war met $a = [];

Oeps, dat zou zomaar kunnen, ja... ;-(

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.