variable mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Web Developer PHP Laravel HBO

Samengevat: Deze werkgever is een accountantskantoor. Ben jij geschikt als webdeveloper? Heb je ervaring met het lavarel? Vaste baan: Web Developer Javascript Lavarel HBO €4.000 - €5.500 Wij lichten organisaties zowel financieel als administratief voor. Daarom kunt u rekenen op advies op administratief, organisatorisch én fiscaal vlak van onze accountants. Bovendien zorgen wij voor de controle, het beoordelen en het samenstellen van uw jaarrekening. Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit bedrijf is Zakelijke Dienstverlening. Functie: Voor de vacature als Webdeveloper Laravel

Bekijk vacature »

Freelance ontwikkelaar Open Forms (zzp)

Startdatum: zsm Duur: 3-6 maanden Inzet: 32 uur Schaal 10, CAO Gemeenten Standplaats Groningen. In overleg kan er remote worden gewerkt. Inhuurdesk zal selectie maken en voorstellen op moment van binnenkomst Wij zoeken een ontwikkelaar in een specifiek vakgebied, namelijk OpenForms ofwel Open Formulieren. In die zin is het te vergelijken met een Drupal ontwikkelaar. Voor het programma PodiumD zoeken we technische development expertise die bekend is met Common Ground principes en in staat is om Open Source toepassingen te modelleren voor onze gebruikers. Een aantal kenmerken wat betreft kennis en ervaring die we denken te zoeken: - Ervaring met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel: we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. Als back end developer kun je je stempel drukken op hoe we features implementeren en ben je verantwoordelijk voor goede estimates. We

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C# or Typescript. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy

Bekijk vacature »

Medior React native developer

As a React Native Developer, you’ll join the app team to expand the current app and the next one. This company builds its own app and has everything in the company to release the app in the store. As a react app developer you will be working on the app as well with the UX/UI. You can work flexible working hours and they work hybrid, so from work and from home. Of course they help you with your home office set-up. The app has two million members and is still growing. Functie-eisen You have at least 4 years of experience

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Oracle PL/SQL developer

Wat je gaat doen: In de functie van Oracle Developer werk je zelfstandig of in teamverband mee aan projecten bij onze opdrachtgevers. Je bent verantwoordelijk voor de bouw en implementatie van bedrijfskritische applicaties. Daarnaast adviseer je de opdrachtgever over de inzet van verschillende technologieën tot aan de implementatie van de diverse systemen. Je hebt brede interesse en naast projectervaring met Oracle, heb je veel kennis opgedaan met de traditionele Oracle systemen zoals PL/SQL, Forms en Designer. Via trainingen en opleidingen kunnen we je bijvoorbeeld ook ondersteunen om kennis van APEX te krijgen of te vergroten. Wat we vragen: Minimaal 5

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »
Space gremlin

space gremlin

11/01/2015 22:44:22
Quote Anchor link
goede dag ik heb de volgende code ingebruik.
voor de test heb ik even onder aan een echo erbij gezet om eens te kijken wat mijn uit komst
is.

echter pakt hij bij elke categorie inhoud uit de sql alleen de eerste letter op.
wat doe ik fout bedankt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?

$query
="SELECT * FROM `data_categorie` ORDER BY categorie ASC";
$result = $mysqli->query($query) or die($mysqli->error.__LINE__);

$i3=0
if($result->num_rows > 0)
{

while($row = $result->fetch_assoc())
  {

$id=$row['id'];
$categorie[$i3]=$row['categorie'];
$i3++;
  }
}

echo $categorie[5]

?>
Gewijzigd op 12/01/2015 13:43:54 door Space gremlin

PHP hulp

PHP hulp

21/03/2023 19:26:50

Ivo P

Ivo P

12/01/2015 09:36:45
Quote Anchor link
zit in $row['categorie'] alleen de eerste letter, of uiteindelijk in $categorie.

Waarom zeg je trouwens "bij elke categorie" terwijl je alleen de inhoud van de 6e op het scherm zet?

Wat zie je als je in de database kijkt? (als de kolom categorie een varchar(1) is, dan zal er ook maar 1 letter in staan.

Space gremlin

space gremlin

12/01/2015 13:22:54
Quote Anchor link
Echo op het einde is alleen een test ik lees ze allemaal in dus

$categorie1
$categorie2
etc

In de sqldatabase heb ik de colom categorie in daar staat oa

avontuur
aktie
horror
echter leest hij alleen de eeste plek in terwijl hij netjes op
varchar 15 staat

Er staat in sql dus meer dan 1 character per rij

Toevoeging op 12/01/2015 13:24:21:

Dat van jouw row categorie heb ik nog niet getest dat zal ik ook doen
Gewijzigd op 12/01/2015 13:36:02 door space gremlin

- wes  -

- wes -

12/01/2015 13:27:18
Quote Anchor link
Overigens doet dat $i3 helemaal niets in je script hier. Als je $i3 = 0; , $i3++ en de $i3 uit regel 14 verwijderd zal je script exact hetzelfde doen als je wil. PHP begint zelf met arrays vullen vanaf 0 en alle pushes ( toevoegingen dmv [] ) telt hij 1 bij de key op.

Space gremlin

space gremlin

12/01/2015 13:34:38
Quote Anchor link
bedank wes, ik heb het hierboven aangepast dan doet hij nu dus het zelfde?
dat wist ik niet

Helaas als ik dat doe werkt mijn hele script niet meer, en leest hij ze niet in.
maar dit is iets wat ik later wel even uitzoek. eerst de data maar goed in kunnen lezen.
ik heb de code hierboven weer even terug gezet op het oude.

dit is de mysql

http://www.msxflash.nl/data.jpg

en hier het resultaat zie linker box

http://www.msxflash.nl/data2.jpg

ik heb de row even direkt laten weergeven met echo en hij haalt het wel goed uit de
database. dus bij het in de variable zetten gaat het fout?

DramaAktieAnimatieAvontuurDramaFantasieHorrorKomedieRomantiekSFSpeelfilmTriller

Toevoeging op 12/01/2015 14:41:44:

opgelost op 1 of andere manier had ik de variable categorie 2 keer in gebruikt.
en de aanpassing van wes werkt ook. nu is het alleen nog niet zichtbaar in de listbox.
maar das natuurlijk weer even een apart verhaal.

bedankt zover.

Toevoeging op 12/01/2015 15:43:47:

nog een ander klein vraagje.

hoe kan ik van categorie[] de einde waarde krijgen van []
ik heb nu 11 waarden dus de max in [] is 11

nu weet ik dat je het normaal bekijkt via $num_rows

maar infeite omdat de dat ingelezen is is dit lijkt mij al bekend wat de laatste is.
hoe kan je die het gemakkelijkst inlezen. het gaat mij er meer om. waarom zou ik
extra code toevoegen als het misschien al simpel te verkrijgen is omdat het al bekend is.
Gewijzigd op 12/01/2015 14:24:52 door space gremlin

Willem vp

Willem vp

12/01/2015 17:32:20
Quote Anchor link
Wes is back op 12/01/2015 13:27:18:
Overigens doet dat $i3 helemaal niets in je script hier. Als je $i3 = 0; , $i3++ en de $i3 uit regel 14 verwijderd zal je script exact hetzelfde doen als je wil. PHP begint zelf met arrays vullen vanaf 0 en alle pushes ( toevoegingen dmv [] ) telt hij 1 bij de key op.

Let op: dit werkt pas vanaf PHP 5.4. Er zijn nog zat hosters die PHP 5.3 aanbieden.

Ivo P

Ivo P

12/01/2015 19:33:01
Quote Anchor link
Willem vp op 12/01/2015 17:32:20:
Let op: dit werkt pas vanaf PHP 5.4. Er zijn nog zat hosters die PHP 5.3 aanbieden.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien op
http://php.net/manual/en/function.array-push.php al in 10 jaar oud commentaar naar de [] manier wordt verwezen.

Ben je niet in de war met

$a = array();
$a = [];

ipv

$foo[] = 'bar';

Willem vp

Willem vp

13/01/2015 11:20:59
Quote Anchor link
> Ben je niet in de war met $a = [];

Oeps, dat zou zomaar kunnen, ja... ;-(

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.