Volgende Aflevering Weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »
SXForce

SXForce

19/02/2009 14:42:00
Quote Anchor link
Hoi,

Daar ben ik weer. :P
Dit keer wel met een andere vraag.

Ik heb in de database een tabel 'afleveringen', met deze belangrijke velden voor wat ik wil:
-uitzenddag
-uitzendmaand
-uitzendjaar

Jaja, ik wil het gewoon netjes houden en niet alles in 1 veldje proppen. :P

Nu heb ik al 1 uur geprobeerd een script te maken dat de datum van vandaag leest en dan automatisch zegt welke aflevering de volgende aflevering is.

Dus bijv:
Datum vandaag: 19-02-2009

In database:
- 18-02-2009
- 20-02-2009

Dan zou ik dus willen dat hij de volgende aflevering '20-02-2009' alleen weergeeft.


Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 20:37:38
 
Frank -

Frank -

19/02/2009 14:45:00
Quote Anchor link
Waarom zet je de datum in 3 velden? Of hebben ze het datatype DATE nu echt voor niets uitgevonden?
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/02/2009 14:45:00
Quote Anchor link
Je moet toch gewoon een datum-kolom maken, want dat kan je er pas meer rekenen. Netjes houden is geen argument wat mij betreft.

Als je een datum-kolom hebt is het heel simpel: WHERE datumkolom >= CURDATE() LIMIT 0,1

[Edit: Typo]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
 
SXForce

SXForce

19/02/2009 14:46:00
Quote Anchor link
Oke ik zal gewoon eventjes een extra colom toevoegen. :P

En ja het moet zo eigenlijk wel, het is misschien lastiger om te zien, maar het maakt alles, maar dan ook echt alles op mijn website beter. Met zoekopties naar dag, maand, jaar. En andere dingen waarbij het gewoon makkelijker is om 3 tabellen te hebben.

Maarjah.


Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SXForce
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/02/2009 14:48:00
Quote Anchor link
Geen rij, maar een kolom. Dit is geen mierenneukerij van mij, maar het zijn twee heel verschillende grootheden.
 
- SanThe -

- SanThe -

19/02/2009 14:49:00
Quote Anchor link
SXForce schreef op 19.02.2009 14:42:
In database:
- 18-02-2009
- 20-02-2009

Helaas, dat is tekst en dat zijn geen datums.
 
SXForce

SXForce

19/02/2009 14:50:00
Quote Anchor link
Elwin schreef op 19.02.2009 14:48:
Geen rij, maar een kolom. Dit is geen mierenneukerij van mij, maar het zijn twee heel verschillende grootheden.


Ik weet wat ik doe, ookal schrijf ik het verkeerd. :P
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SXForce
 
Frank -

Frank -

19/02/2009 14:51:00
Quote Anchor link
Quote:
-uitzenddag
-uitzendmaand
-uitzendjaar

Daar hoef je niets aan toe te voegen, deze ellende gooi je weg en ga je vervangen door één (1) kolom van het datatype DATE. Of zelfs DATETIME wanneer je ook een tijdstip wilt opslaan.

Opmaken van een datum (en/of tijd) doe je in MySQL (ik vrees dat je die ellende gebruikt) met de functie DATE_FORMAT(), zie de MySQL-handleiding.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/02/2009 14:53:00
Quote Anchor link
@SXForce
Leer alsjeblieft het verschil tussen tabellen, kolommen en rijen. Dat zijn heel verschillende dingen die je nu al twee keer door elkaar haalt.

En als je een beetje de documentatie van je database induikt zie je dat alle opties die je nu doet ook met functies van de database opgelost kunnen worden. Bijvoorbeeld zoeken op dag, of maand, of combinatie. Alles is mogelijk met een beetje uitzoeken.

Dus ja, je moet een datum-kolom gebruiken. Als je dat niet doet is je eerste vraag zo goed als onmogelijk om te realiseren.
 
SXForce

SXForce

19/02/2009 15:01:00
Quote Anchor link
Wauw dan ben ik superman als dat onmogelijk is, want ik heb zojuist in 5 minuten alles werkend gekregen zonder een column toe te voegen...

Daar verander ik later nog wel wat aan natuurlijk.

Ik snap dat jullie denken, wat doet hij toch moeilijk, maar laat mij toch mn eigen gang gaan zeg...
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/02/2009 15:16:00
Quote Anchor link
SXForce schreef op 19.02.2009 15:01:
Ik snap dat jullie denken, wat doet hij toch moeilijk, maar laat mij toch mn eigen gang gaan zeg...
Vraag het dan niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.