Volgorde DIV anders dan opbouw

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. De eerst volgende selectiedag staat gepland op 29 juli! Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen

Bekijk vacature »

PHP Developer Online Communicatiebranche / JavaScr

Wie wordt jouw werkgever?: Wij zijn werkzaam op het gebied van interne online communicatie. Heb jij uitstekende kennis van PHP en MySQL? Heb je ervaring met de online communicatiebranche? Vaste baan: PHP Developer Online Communicatiebranche MySQL 2.800 - 4.500 PHP Developer Wij hebben een hecht team van twintig medewerkers. We werken we elke dag aan de beste netwerken. Wij zijn een veelzijdige organisatie. Je werkt voor onze eigen IT organisatie. We werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Wat ga je precies doen?: Voor de vacature als PHP Developer Eindhoven MySQL ga je het volgende doen: Terwijl je

Bekijk vacature »

MS Dynamics AX Ontwikkelaar

Voor een klant in Nuth zoeken wij een MS Dynamics AX Ontwikkelaar. Je zult het team per direct versterken met innovatieve oplossingen. Wat bieden wij jou Een marktconform salaris Uitdagende positie in een groeiende organisatie Een dynamische werksfeer en ruimte voor inbreng Doorgroeimogelijkheden Wie ben jij Als MS Dynamics AX Ontwikkelaar beschik je over de volgende eigenschappen: Je hebt een minimaal afgeronde Bacheloropleiding richting Informatica/ ICT; Je hebt minimaal twee jaar ervaring als ontwikkelaar van Microsoft Dynamics; Hoge betrokkenheid met collega’s en (interne) klanten; Je bent proactief, en communicatief vaardig; Je bent leergierig en enthousiast! Wat ga je doen Je

Bekijk vacature »

Front-end Ontwikkelaar - Publieke Veiligheid

Help jij onze klanten in de Digitale Transitie? Neem dan contact met mij op! Wij geloven dat organisaties meer wendbaar moeten worden én blijven. Dat maakt organisaties toekomstbestendig. Ben jij een leergierige software engineer met passie voor front-end development? Wil jij je verder ontwikkelen in de nieuwste front-end technologieën? Zoek jij uitdagende klussen in teamverband? Wij bieden jou die uitdaging en de mogelijkheden jezelf verder te ontwikkelen. We leveren een bijdrage aan het veiliger maken van Nederland en daar zijn we trots op! Heb je minimaal drie jaar ervaring in zo’n mooie rol, ben je inspirerend en dynamisch? In de

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer @ Amersfoort

2021-07-12 iSense Full Stack .NET Developer Ben jij een gedreven Full Stack .NET Developer die zich thuis voelt binnen een toonaangevend softwarebedrijf, graag de diepte in duikt en zich ergens in wil vastbijten? Lees dan snel verder! ISVI49530 Organisatie Onze klant is een vooraanstaand softwarebedrijf in de regio Amersfoort. Ze leveren oplossingen in de cloud (SaaS) aan meer dan 2 miljoen gebruikers. Dagelijks ondersteunt hun software 2000 klanten door middel van verschillende HR-oplossingen. Dit doen zij samen met 1000 collega’s. Zelf kom jij te werken in een klein, hecht en gedreven team bestaande uit zes collega’s. Samen met dit team

Bekijk vacature »

Software Developer React Native @ Regio Den Bosch

2021-07-22 iSense Software Developer React Native Heb je al minimaal enige ervaring met het bouwen van geavanceerde apps met React Native en wil je je hierin verder verdiepen? Wil je graag werken bij een ambitieus bedrijf dat de grootste bedrijven van Nederland als klanten heeft? Dan is dit dé vacature voor jou! ISMO50518 Organisatie Voor onze klant, een ambitieus en vooruitstrevend bedrijf in regio Den Bosch, zoeken we een Software Developer die met React Native aan de slag gaat. Het bedrijf werkt voor verschillende bedrijven en heeft de grootste organisaties van Nederland als klanten! Je komt te werken in een

Bekijk vacature »

Startersfunctie C++ developer voor handelsondernem

Bedrijfsomschrijving Op dit moment is een klant van ons uit Utrecht op zoek naar een Full-stack C++ ontwikkelaar. Het bedrijf is een handelsonderneming die voornamelijk aandelen verhandelt op alle grote Europese financiële markten. Het bedrijf onderscheidt zich omdat het handelaar is voor eigen rekening, ze geen klanten hebben en handelen namens het bedrijf. Ze zijn hier op zoek naar erg slimme C++ professionals. Je komt terecht binnen een team van super intelligente en vaardige programmeurs. Functieomschrijving Als Software Engineer bij deze gave partij aan de gracht ga je interne handelsapplicaties ontwikkelen. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van applicaties voor

Bekijk vacature »

.NET Developer C# @ Amsterdam

2021-08-20 iSense .NET Developer C# Wil jij als .NET Developer bij deze organisatie in Amsterdam als kartrekker in een Scrum team fungeren en je helemaal uitleven in de backend met C#? Krijg jij een grote kick van veel verantwoordelijk en mogelijkheden in een .NET backend? Vindt jij het leuk requirements op te halen bij de business en deze te vertalen in concrete oplossingen? Dan past deze functie jou perfect! ISDR46635-3 Organisatie Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal

Bekijk vacature »

Sr Java Developer Software / Consultancy

Over het bedrijf: Wij leveren software oplossingen. Ben jij een Senior Java Developer? Heb jij veel ervaring met Java? Vaste baan: Sr Java Developer Software Dynamic 3.200 - 4.800 Senior Java Developer Wij leveren software oplossingen. Hierbij hebben wij een innovatief platform opgericht die het gat dicht tussen papieren print en de online wereld. Bij ons is er een fijne werksfeer. Daarnaast is er binnen ons bedrijf veel kennis aanwezig en zijn de collega's graag bereid om elkaar te helpen. Jouw werkzaamheden als Sr Java Developer Software: Voor de vacature als Senior Java Developer Roermond Dynamic ga je het volgende

Bekijk vacature »

Sr Outsystems Ontwikkelaar ERP Javascript C# / C#

Wie wordt jouw werkgever?: Wij ontwikkelen ERP systemen. Ben jij een gedreven Outsystems Ontwikkelaar? Heb je kennis van C#? Vaste baan: Sr Outsystems Ontwikkelaar ERP C# 3.500 - 4.200 Senior Outsystems Ontwikkelaar Wij ontwikkelen ERP systemen voor bouworganisaties. Dit doen wij tegen de hoogst mogelijke kwaliteit. Werken bij ons betekent werken in een start-up omgeving met veel groei mogelijkheden. Doorleren wordt op prijs gesteld en gefaciliteerd. Daarbij geven we jou veel verantwoordelijkheden en mogelijkheden om eigen initiatieven uit te voeren. Bij ons werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als

Bekijk vacature »

Delphi Developer

Als Delphi Developer werk je samen met andere ontwikkelteams om onze backoffice applicaties zo optimaal mogelijk te laten werken. Wat doe je als Delphi Developer bij Coolblue? Je werkt samen met andere ontwikkelteams om onze backoffice applicaties zo optimaal mogelijk te laten werken, of het nu gaat om het uitbreiden van features of het migreren naar API's. Alles om een glimlach op het gezicht van onze collega's te toveren! Hoewel je een Delphi Developer bent, ben je niet vies van een beetje C# of JavaScript. Wil jij ook Delphi Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past.

Bekijk vacature »

Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Fullstack Java Developer looking for an international, creative and innovative environment? Would you like to work on a self-service data platform, making sure our data makes its way from a vast array of sources to the right place? At Randstad Groep Nederland (HQ) we are looking for you! We’re looking for a Fullstack Java Developer available to join our internal team immediately. Fullstack Java Development at Randstad Groep Nederland (HQ) Team Chef’s Special consists of a group of experienced professionals who together are pioneering in a development environment that is new to Randstad. Six Java

Bekijk vacature »

Systeembeheerder VMware

Senior Systeembeheerder VMware Opleidingsbudget van € 5.000,- Onze opdrachtgevers werken met de nieuwste technieken dus onze medewerkers ook. Daarom bieden we jou uitgebreide opleidingsmogelijkheden en ondersteunen we je maximaal in je ontwikkeling. We bepalen samen met jou een opleidingstraject want niemand wil stilstaan in zijn ontwikkeling, zeker niet in de IT. Wat mag je nog meer verwachten? Direct een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd Een salaris tussen de € 4.000,- en € 4.500,- bruto per maand o.b.v. 40 uur Diverse bonussen: 1800+ uur bonus Wervingsbonus, een waardebon naar keus, ter waarde van € 1.500,- netto Een onkostenvergoeding van € 100,- netto

Bekijk vacature »

OutSystems developer @ Regio Amsterdam

2021-06-22 iSense OutSystems developer Ben jij een ervaren OutSystems developer? Werk jij graag aan uiteenlopende complexe projecten? Lees dan snel verder! ISKO48331 Organisatie Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren. Jij zal hierbij vanuit jouw expertise de klant adviseren over

Bekijk vacature »

Drupal Developer / Kritische applicaties @ Utrecht

2021-06-21 iSense Drupal Developer Kritische applicaties Wil jij werken voor een organisatie die werkt met de nieuwste technieken op het gebied van software ontwikkeling, een groot maatschappelijk belang heeft en een zeer diverse omgeving? Lees dan snel verder! ISB42382 Organisatie Je gaat werken bij een groot onderzoeksinstituut in de omgeving Zeist die een rijke historie heeft en al meer dan 100 jaar bestaat. Als Drupal Developer ga jij deelnemen aan een groot aantal websites en zal je software bouwen voor verschillende branches met een groot maatschappelijk belang. Deze organisatie is verantwoordelijk voor allerlei onderzoeken en hebben dan ook een groot

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

11/12/2013 11:59:49
Quote Anchor link
Is het mogelijk om de volgorde van DIV's anders te zetten dan de volgrode waarin ze opgebouwd zijn?

Ik wil bijvoorbeeld div 3 bovenaan,dan 2, 1 en 4.
En de DIV's hebben GEEN vaste hoogte.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<div id="container">
   <div class="1">
      tekst
   </div>
   <div class="2">
      tekst
   </div>
   <div class="3">
      tekst
   </div>
   <div class="4">
      tekst
   </div>
</div>
Gewijzigd op 11/12/2013 12:00:50 door Sander Z

PHP hulp

PHP hulp

25/09/2021 07:56:11

Reshad F

Reshad F

11/12/2013 12:04:05
Quote Anchor link
Bedoel je gewone positionering?

Ja dat kan

Of bedoel je divs die over elkaar heen gezet zijn?

Albert de Wit

Albert de Wit

11/12/2013 12:04:33
Quote Anchor link
Kun je iets duidelijker zijn? Het kan namelijk, op tientallen manieren. Bijvoorbeeld met PHP, of gewoon een vaste positie geven, of met javascript etc...

Sander Z

Sander Z

11/12/2013 12:18:27
Quote Anchor link
Zoals in mijn code te zien is het 1 container div waarin weer andere DIV's staan. 1,2,3 en 4
Qua HTML code staan deze dus letterlijk ook in die volgorde geschreven.
Maar nu wil ik met behulp van CSS deze volgorde aanpassen, dus niet de HTML code aanpassen.

Ik wil ze ook gewoon onder elkaar hebben,dus niet links of rechts van elkaar.

Hoop het zo duidelijker gemaakt te hebben
Gewijzigd op 11/12/2013 12:20:31 door Sander Z

Albert de Wit

Albert de Wit

11/12/2013 12:27:19
Quote Anchor link
kun je nog duidelijker zijn? moeten de divs naast elkaar staan of onder elkaar? hebben ze vaste breedten/hoogten? heb je een link naar je situatie?

Sander Z

Sander Z

11/12/2013 12:57:53
Quote Anchor link
Staat er ook al te lezen ;)

Sander Z op 11/12/2013 12:18:27:
Ik wil ze ook gewoon onder elkaar hebben,dus niet links of rechts van elkaar.

Sander Z op 11/12/2013 11:59:49:
En de DIV's hebben GEEN vaste hoogte.

Breedte wordt vast of 100%

Wouter J

Wouter J

11/12/2013 16:47:07
Quote Anchor link
Nee, dat kan niet. Je HTML moet geschreven zijn in de volgorde van je pagina, waarom zou je ook anders willen?

Kris Peeters

Kris Peeters

11/12/2013 17:01:24
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
#container {
  position: relative
}
#container > div{
  position: absolute
}

Dan kan je gelijk welke div zetten waar je wil.
bv.
{
top: 100px;
left: 100px;
}

Wouter J op 11/12/2013 16:47:07:
waarom zou je ook anders willen?

Wel ja, inderdaad. Waarom zou je dit willen?

Met float: right; gebeurt het wel dat je een div hoger in de code zet, terwijl die div fysisch niet hoger staat.
Er zullen nog wel een aantal redenen zijn.

Maar ik zou het vermijden en ik zou het afraden.
Gewijzigd op 11/12/2013 17:07:51 door Kris Peeters

Sander Z

Sander Z

16/12/2013 08:39:41
Quote Anchor link
Excuses voor mijn late reactie. Maar k ik had thuis een gecrashte server welke ik eerst weer up and running wilde hebben.

De reden waarom ik dit zou willen is omdat ik div 4 bijvoorbeeld boven div 2 wil plaatsen, maar div 4 wel afhankelijk is van wat er uiteindelijk in div 2 staat.
Maw, als ik div 4 fysiek als 2e zou gaan schrijven, kan ik deze dus niet afrondencompleet vullen.

Hoe doen jullie dit? Maken jullie een class aan welke jullie vullen met data en die geven jullie uiteindelijk weer??
Gewijzigd op 16/12/2013 08:40:22 door Sander Z

Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 08:46:23
Quote Anchor link
Sorry, je bent nog steeds erg onduidelijk. Waarom moet div 4 boven 2 staan? Kun je misschien in een schets uitleggen wat je wilt bereiken?

Phpnuke r

phpnuke r

16/12/2013 09:18:35
Quote Anchor link
Je genereert de code in php lijkt me? Anders zouden de divs ook niet op elkaar afgestemd kunnen zijn?

Wat je dan zou kunnen doen is door middel van If..Else aangeven of een DIV boven of onder moet worden geplaatst. Dit hoeft dus niet in de html/css code worden gedaan(altans: dit doet php dan).

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

/* Hier komen de divs uiteindelijk in te staan */
$output;

/* Het lijkt me dat je op een of andere manier een loop hebt in je code */
while(..){

/* En hier komt het belangrijke deel */
  if($row['position']=='top'){

/* We plaatsen een div VOORAAN de output */
    $output = "<div class='box'></div>" . $output;
  }
else{

/* We plaatsen een div ACHTERAAN de output (daar zorgt de punt voor) */
    $output .= "<div class='box'></div>";
  }

}

?>

Als dit niet is wat je bedoeld vraag ik me net als anderen hier af wat je nou daadwerkelijk wilt bereiken.
Gewijzigd op 16/12/2013 09:34:25 door phpnuke r

Sander Z

Sander Z

16/12/2013 10:02:19
Quote Anchor link
Ok ga ik proberen:
Het is inderdaad PHP wat ik gebruik.

Laten we zeggen ik heb het volgende fysiek als output gekregen vanuit PHP naar HTML:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<div id="content">
   Hier staat de content van de pagina
</div>

<div id="title">
   <h2>Titel van de pagina</h2>
</div>

Bij het opbouwen van de "div id content" haal ik data op uit een Database. Maar gebaseerd op wat hier gebeurt/opgehaald/weergegeven wordt wil ik de titel van de pagina aanpassen.
Zou ik de "div id titel" al opgebouwd hebben, dan kan ik deze niet meer aanpassen. Vandaar dat ik deze pas op wil bouwen nadat ik "div id content" heb gemaakt. Maar uiteraard wil ik de "div id titel" wel geplaatst hebben boven de "div id content".

Mijn vraag is, is bovenstaande mogelijk? Of is er een manier hoe ik eerst alles ophaal (div id content) en verwerk/klaarzet en daarna pas in de juiste volgorde output?
Gewijzigd op 16/12/2013 10:03:15 door Sander Z

Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 10:09:52
Quote Anchor link
Kun je vertellen wat je bedoelt met fysieke output? Bedoel je dan gewoon html?

Sander Z

Sander Z

16/12/2013 11:41:16
Quote Anchor link
Ja met fysieke html output bedoel ik als je bv via je browser de bron bekijkt.

Phpnuke r

phpnuke r

16/12/2013 11:50:36
Quote Anchor link
Quote:
Bij het opbouwen van de "div id content" haal ik data op uit een Database. Maar gebaseerd op wat hier gebeurt/opgehaald/weergegeven wordt wil ik de titel van de pagina aanpassen.
Zou ik de "div id titel" al opgebouwd hebben, dan kan ik deze niet meer aanpassen. Vandaar dat ik deze pas op wil bouwen nadat ik "div id content" heb gemaakt. Maar uiteraard wil ik de "div id titel" wel geplaatst hebben boven de "div id content".

Dit is gewoon een kwestie van een goed opgebouwde PHP code. Waarom zou je echo al gebruiken als je inderdaad nog niet weet of er iets boven zou moeten komen te staan? Maak dus gebruik van de code die ik je in mijn vorige post heb gegeven. Sla alle outputs op in variables en mocht er nog iets 'gewijzigd' zijn dan kan je op het laatste moment vooralsnog de outputs verwisselen.

Dus concentreer jezelf op de PHP code en NIET op de html output zoals je nu doet.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.