Volgorde DIV anders dan opbouw

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

11/12/2013 11:59:49
Quote Anchor link
Is het mogelijk om de volgorde van DIV's anders te zetten dan de volgrode waarin ze opgebouwd zijn?

Ik wil bijvoorbeeld div 3 bovenaan,dan 2, 1 en 4.
En de DIV's hebben GEEN vaste hoogte.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<div id="container">
   <div class="1">
      tekst
   </div>
   <div class="2">
      tekst
   </div>
   <div class="3">
      tekst
   </div>
   <div class="4">
      tekst
   </div>
</div>
Gewijzigd op 11/12/2013 12:00:50 door Sander Z
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:02:27
 
Reshad F

Reshad F

11/12/2013 12:04:05
Quote Anchor link
Bedoel je gewone positionering?

Ja dat kan

Of bedoel je divs die over elkaar heen gezet zijn?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/12/2013 12:04:33
Quote Anchor link
Kun je iets duidelijker zijn? Het kan namelijk, op tientallen manieren. Bijvoorbeeld met PHP, of gewoon een vaste positie geven, of met javascript etc...
 
Sander Z

Sander Z

11/12/2013 12:18:27
Quote Anchor link
Zoals in mijn code te zien is het 1 container div waarin weer andere DIV's staan. 1,2,3 en 4
Qua HTML code staan deze dus letterlijk ook in die volgorde geschreven.
Maar nu wil ik met behulp van CSS deze volgorde aanpassen, dus niet de HTML code aanpassen.

Ik wil ze ook gewoon onder elkaar hebben,dus niet links of rechts van elkaar.

Hoop het zo duidelijker gemaakt te hebben
Gewijzigd op 11/12/2013 12:20:31 door Sander Z
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/12/2013 12:27:19
Quote Anchor link
kun je nog duidelijker zijn? moeten de divs naast elkaar staan of onder elkaar? hebben ze vaste breedten/hoogten? heb je een link naar je situatie?
 
Sander Z

Sander Z

11/12/2013 12:57:53
Quote Anchor link
Staat er ook al te lezen ;)

Sander Z op 11/12/2013 12:18:27:
Ik wil ze ook gewoon onder elkaar hebben,dus niet links of rechts van elkaar.


Sander Z op 11/12/2013 11:59:49:
En de DIV's hebben GEEN vaste hoogte.


Breedte wordt vast of 100%
 
Wouter J

Wouter J

11/12/2013 16:47:07
Quote Anchor link
Nee, dat kan niet. Je HTML moet geschreven zijn in de volgorde van je pagina, waarom zou je ook anders willen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

11/12/2013 17:01:24
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
#container {
  position: relative
}
#container > div{
  position: absolute
}


Dan kan je gelijk welke div zetten waar je wil.
bv.
{
top: 100px;
left: 100px;
}

Wouter J op 11/12/2013 16:47:07:
waarom zou je ook anders willen?

Wel ja, inderdaad. Waarom zou je dit willen?

Met float: right; gebeurt het wel dat je een div hoger in de code zet, terwijl die div fysisch niet hoger staat.
Er zullen nog wel een aantal redenen zijn.

Maar ik zou het vermijden en ik zou het afraden.
Gewijzigd op 11/12/2013 17:07:51 door Kris Peeters
 
Sander Z

Sander Z

16/12/2013 08:39:41
Quote Anchor link
Excuses voor mijn late reactie. Maar k ik had thuis een gecrashte server welke ik eerst weer up and running wilde hebben.

De reden waarom ik dit zou willen is omdat ik div 4 bijvoorbeeld boven div 2 wil plaatsen, maar div 4 wel afhankelijk is van wat er uiteindelijk in div 2 staat.
Maw, als ik div 4 fysiek als 2e zou gaan schrijven, kan ik deze dus niet afrondencompleet vullen.

Hoe doen jullie dit? Maken jullie een class aan welke jullie vullen met data en die geven jullie uiteindelijk weer??
Gewijzigd op 16/12/2013 08:40:22 door Sander Z
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 08:46:23
Quote Anchor link
Sorry, je bent nog steeds erg onduidelijk. Waarom moet div 4 boven 2 staan? Kun je misschien in een schets uitleggen wat je wilt bereiken?
 
Phpnuke r

phpnuke r

16/12/2013 09:18:35
Quote Anchor link
Je genereert de code in php lijkt me? Anders zouden de divs ook niet op elkaar afgestemd kunnen zijn?

Wat je dan zou kunnen doen is door middel van If..Else aangeven of een DIV boven of onder moet worden geplaatst. Dit hoeft dus niet in de html/css code worden gedaan(altans: dit doet php dan).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

/* Hier komen de divs uiteindelijk in te staan */
$output;

/* Het lijkt me dat je op een of andere manier een loop hebt in je code */
while(..){

  /* En hier komt het belangrijke deel */
  if($row['position']=='top'){

    /* We plaatsen een div VOORAAN de output */
    $output = "<div class='box'></div>" . $output;
  }
else{

    /* We plaatsen een div ACHTERAAN de output (daar zorgt de punt voor) */
    $output .= "<div class='box'></div>";
  }

}


?>


Als dit niet is wat je bedoeld vraag ik me net als anderen hier af wat je nou daadwerkelijk wilt bereiken.
Gewijzigd op 16/12/2013 09:34:25 door phpnuke r
 
Sander Z

Sander Z

16/12/2013 10:02:19
Quote Anchor link
Ok ga ik proberen:
Het is inderdaad PHP wat ik gebruik.

Laten we zeggen ik heb het volgende fysiek als output gekregen vanuit PHP naar HTML:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div id="content">
   Hier staat de content van de pagina
</div>

<div id="title">
   <h2>Titel van de pagina</h2>
</div>


Bij het opbouwen van de "div id content" haal ik data op uit een Database. Maar gebaseerd op wat hier gebeurt/opgehaald/weergegeven wordt wil ik de titel van de pagina aanpassen.
Zou ik de "div id titel" al opgebouwd hebben, dan kan ik deze niet meer aanpassen. Vandaar dat ik deze pas op wil bouwen nadat ik "div id content" heb gemaakt. Maar uiteraard wil ik de "div id titel" wel geplaatst hebben boven de "div id content".

Mijn vraag is, is bovenstaande mogelijk? Of is er een manier hoe ik eerst alles ophaal (div id content) en verwerk/klaarzet en daarna pas in de juiste volgorde output?
Gewijzigd op 16/12/2013 10:03:15 door Sander Z
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 10:09:52
Quote Anchor link
Kun je vertellen wat je bedoelt met fysieke output? Bedoel je dan gewoon html?
 
Sander Z

Sander Z

16/12/2013 11:41:16
Quote Anchor link
Ja met fysieke html output bedoel ik als je bv via je browser de bron bekijkt.
 
Phpnuke r

phpnuke r

16/12/2013 11:50:36
Quote Anchor link
Quote:
Bij het opbouwen van de "div id content" haal ik data op uit een Database. Maar gebaseerd op wat hier gebeurt/opgehaald/weergegeven wordt wil ik de titel van de pagina aanpassen.
Zou ik de "div id titel" al opgebouwd hebben, dan kan ik deze niet meer aanpassen. Vandaar dat ik deze pas op wil bouwen nadat ik "div id content" heb gemaakt. Maar uiteraard wil ik de "div id titel" wel geplaatst hebben boven de "div id content".

Dit is gewoon een kwestie van een goed opgebouwde PHP code. Waarom zou je echo al gebruiken als je inderdaad nog niet weet of er iets boven zou moeten komen te staan? Maak dus gebruik van de code die ik je in mijn vorige post heb gegeven. Sla alle outputs op in variables en mocht er nog iets 'gewijzigd' zijn dan kan je op het laatste moment vooralsnog de outputs verwisselen.

Dus concentreer jezelf op de PHP code en NIET op de html output zoals je nu doet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.