Vraag mbt arrays opdelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »
Task b

task b

04/08/2010 14:32:36
Quote Anchor link
Hallo mensen heb een vraag mbt array ik heb op dit moment een array die er zo uitziet (met print_r uitgedraaid):
//$deArray
Array ( [0] => Array (
[2007] => 50
[2008] => 33
[2009] => 20 )
[1] => Array (
[2007] => 18
[2008] => 19
[2009] => 100 )
[2] => Array (
[2007] => 15
[2008] => 25
[2009] => 7 ) )

Nu heb ik dus een script die een grafieken kan tekenen en die vraagt als input een array (of, meerdere arrays om meerdere lijnen te tekenen). Nu moet ik dus deze arrays splitsen naar 3 losse arrays (elke array kan dan een lijn genereren). Maar mijn probleem zit hem in het feit dat de Array ($deArray) uit meerdere arrays kan bestaan. In de uitdraai hierboven zijn het er 3, maar het kunnen er net zo goed 6 of 8 zijn.

Dus mijn probleem zit hem dus in het feit van, hoe maak ik de variabelen aan? Aangezien ik niet simpelweg kan doen $array1 = $deArray[][0]; $array2=$deArray[][1]; $dearray3=$deArray[][2] (of iets in die trend, weet de syntax ff niet :P). Maar als ik het zo doe gaat het niet werken omdat er (zoals eerder is gezegd) niet altijd 3 arrays aanwezig zijn maar het kunnen er meer zijn.
Is het misschien op de 1 of andere manier mogelijk om dynamisch variabelen aan te maken om dit te regelen?

Dit was een lang verhaal, ik hoop dat het probleem duidelijk is ;P
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 22:13:22
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

04/08/2010 14:41:40
Quote Anchor link
ik begrijp hem niet helemaal maar als ik tussen de regels door lees heb je wat aan :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
is_array();
?>

of
ff zoeken naar rescursive function
 
- Mark -

- Mark -

04/08/2010 15:01:28
Quote Anchor link
Je vraag is nogal onduidelijk ja, Ik snap ook niet echt waarom je gedeeltes van een array in een nieuwe variabele wilt stoppen je kunt ze gewoon oproepen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

    echo $deArray[0][2007]; // zal 50 weergeven.

?>


Misschien heb je aan onderstaande wat.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
<?php

    #| De array met grafiek data.
    
        $grafiek_data = array(
                              
                              0 => array(
                                        
                                         2007 => 50,
                                         2008 => 33,
                                         2009 => 20
                                        
                                         ),
                              
                              1 => array(
                                        
                                         2007 => 18,
                                         2008 => 19,
                                         2009 => 100
                                        
                                         ),
                              
                              2 => array(
                                        
                                         2007 => 15,
                                         2008 => 25,
                                         2009 => 7
                                        
                                         )
                              );
    

    
    #| Het aantal lijnen in de grafiek tellen en weergeven.
    
        echo 'Deze grafiek bevat '.count($grafiek_data).' lijnen.<br />';
            
        
    #| Alle lijnen doorlopen.
    
        foreach($grafiek_data as $lijn => $coordinaten){
        
        #| Het nummer van de huidige lijn weergeven.
        
            echo 'Dit zijn de coordinaten van lijn '.($lijn + 1).': ';
            
        
        #| Alle coordinaten weergeven.
        
            foreach($coordinaten as $coordinaat){
                
                echo $coordinaat.'.';
            }

            
            
        #| Volgende lijn op een nieuwe regel plaatsen.
        
            echo '<br />';
            
        }

        
?>
 
Task b

task b

04/08/2010 15:02:38
Quote Anchor link
Misschien kortere samenvatting. Ik wil alle arrays in een twee dimensionale array in aparte arrays zetten (zodat ze gewone zijn en niet 2 dimensionaal). Het punt is in de twee dimensionale arrays kan een verschillend aantal arrays zitten dus ik weet niet hoe ik de variabelen aanmaak om deze arrays in te zetten (als er altijd drie arrays inzouden zitten zou het geen probleem zijn, dan maak ik gewoon 3 variabelen aan. PUnt is dat het altijd een verschillend aantal is, dus moet eigenlijk automatisch variabelen laten aanmaken op de 1 of andere manier maar weet niet hoe :))

De grafiek wordt aangeroepen met:
$grafiek->bouwOp($data, $data2) - Dit moeten dus de verschillende arrays zijn.

Op zich weet ik wel hoe ik de arrays kan ophalen met foreach maar ik moet ze ook naar een x.aantal verschillende variabelen kunnen schrijven, dus misschien een soort dynamische variabelen of zoiets :P?
Gewijzigd op 04/08/2010 15:06:09 door task b
 
- Mark -

- Mark -

04/08/2010 15:27:09
Quote Anchor link
Even kijken of ik je begrijp.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
<?php

    #| De array met grafiek data.
    
        $grafiek_data = array(
                              
                              0 => array(
                                        
                                         2007 => 50,
                                         2008 => 33,
                                         2009 => 20
                                        
                                         ),
                              
                              1 => array(
                                        
                                         2007 => 18,
                                         2008 => 19,
                                         2009 => 100
                                        
                                         ),
                              
                              2 => array(
                                        
                                         2007 => 15,
                                         2008 => 25,
                                         2009 => 7
                                        
                                         )
                              );
    


    #| Dit is wat je probeert te bereiken?
    
        $lijn_1 = array(
                        
                        2007 => 50,
                        2008 => 33,
                        2009 => 20
                        
                        );
        
        $lijn_2 = array(
                        
                        2007 => 18,
                        2008 => 19,
                        2009 => 100
                        
                        );
                        
        $lijn_3 = array(
                        
                        2007 => 15,
                        2008 => 25,
                        2009 => 7
                        
                        );
        
        
    #| Maar wat is er mis met het volgende.
    
        $grafiek_data[0] // Heeft dezelfde waarde als $lijn_1.
        
        $grafiek_data[1] // Heeft dezelfde waarde als $lijn_2.
        
        $grafiek_data[2] // Heeft dezelfde waarde als $lijn_3.

?>
 
Task b

task b

04/08/2010 16:23:20
Quote Anchor link
Het klopt inderdaad wat je zegt dat wil ik bereiken, maar mijn probleem is dus dat er niet altijd 3 arrays zijn maar het kunnen er ook 10 zijn. Als ik dus mijn functie uitvoer:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
//deze tekent (afhankelijk van hoeveel paramters je opgeeft een grafiek met een
//x aantal lijnen daarop)

$grafiek->bouwOp($grafiek_data[0], grafiek_data[1], grafiek_data[2]);
?>

dan werkt dat misschien wel (zal dat is testen daar was ik nie opgekomen) maar dan loop ik tegen het probleem op dat als er 5 keer grafiek_data aanwezig is, dat hij dan dit automatisch zou moeten aanroepen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$grafiek
->bouwOp($grafiek_data[0],$grafiek_data[1],$grafiek_data[2],$grafiek_data[3],$grafiek_data[4]);
?>

Dus eigenlijk ligt het probleem in het feit dat: hoe ik dynamisch de functie bouwOp() kan aanroepen met de juiste paramters (aangezien het aantal parameters steeds wisselt)?

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp maar kan ff niet meer responden moet de deur uit, maar zal morgen weer verder lezen, alvast bedankt :)
Gewijzigd op 04/08/2010 16:27:57 door task b
 
- Mark -

- Mark -

04/08/2010 16:32:41
Quote Anchor link
Erg rare manier, Kun je de functie bouwOp() hier plaatsen? ik denk eerder dat daar het probleem ligt, Het is wel raar dat hij geen multidimentionele array kan verwerken of hij is daar niet voor bedoeld dat kan ook natuurlijk. Zelf gemaakt of is het van een of andere class die je gedownload hebt?
Gewijzigd op 04/08/2010 16:37:06 door - Mark -
 
- SanThe -

- SanThe -

04/08/2010 17:38:37
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$grafiek
->bouwOp($grafiek_data[0], grafiek_data[1], grafiek_data[2]);
?>

Is hier $grafiek_data[0] een array()?
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

04/08/2010 17:54:13
Quote Anchor link
je kan toch in je method "bouwOp" werken met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
func_get_args();
?>
 
Martijn B

Martijn B

04/08/2010 20:52:40
Quote Anchor link
Ik heb je korte samenvatting gelezen maar volgens mij kan je in plaats van:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$grafiek
->bouwOp($grafiek_data[0], $grafiek_data[1], $grafiek_data[2]);
?>


ook doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$grafiek
->bouwOp($grafiek_data);
?>


En uiteraard kun je in de methode van ieder 1D element in $grafiek_data ook variabelen maken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
foreach( $grafiek_data as $key => $value )
{

  $sVarName = 'element' . $key;
  $$sVarName = $value;
}

?>


Ik werk niet vaak met variabele variabelen maar volgens mij kon het op deze manier.
Wel erg nutteloos om te doen maar goed het kan.
Gewijzigd op 04/08/2010 20:55:19 door Martijn B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.