Waarom werkt dit niet?

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:30:09
Anchor link
Dag iedereen

Dit is de opgave:
INSTRUCTIONS
Write a function called greetings.
It should take $name as a parameter.
The function should echos a string equal to "Greetings, " . $name . "!".

En dit is de code en nochtans werkt die niet...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
    <head>
        <title></title>
    </head>
    <body>
      <p>
    <?php
    function greetings($name = "Keke")
    {
      
   echo "Greetings, " . $name . "!";
    }
    
       ?>

      </p>
    </body>
</html>


Ik zie de fout echt niet, net zoals bij deze, waar we twee variabelen maken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
    <head>
        <title></title>
    </head>
    <body>
      <p>
        <?php
     function aboutMe ($name="keke" , $age= 22) {
    print "Hello! My name is " . $name . " and I am " . $age . " years old." ;
    }
    
        ?>

      </p>
    </body>
</html>

Codeblokken:
Gelieve voortaan code-tags om je code te plaatsen.


Wie helpt me even?

Bedankt!!
Gewijzigd op 01/06/2013 16:34:29 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 08:31:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:33:14
Anchor link
Inkoppertje: Roep de functie eens aan? Nu creëer je hem alleen nog maar, maar doe je er niks mee.
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:34:00
Anchor link
Dat begrijp ik niet.
Kan je eens een voorbeeld geven?
Dank je.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:36:14
Anchor link
Een functie is bedoeld om een stuk code vaker uit te kunnen voeren. Een container van instructies dus, die je kan hergebruiken.

Je zult de functie dus aan moeten roepen met:
greetings(), of greetings("Pietje")
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:37:26
Anchor link
Moet ik dan dan plaatse bij bijvoorbeeld echo?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:38:09
Anchor link
Na je functie natuurlijk dus. ;-)
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:39:11
Anchor link
Nee, sorry, ik zie de fout echt niet :(

Toevoeging op 01/06/2013 16:41:12:

ik heb het resultaat maar hij zegt nog dat het fout is, dat ik mijn greetings geen naam gegeven heb...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:42:16
Anchor link
Hoe roep je het dan aan, en wat gebeurt er?
Gewijzigd op 01/06/2013 16:43:10 door - Ariën -
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:43:05
Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    function greetings($name = "Keke")
    {
      
   echo "Greetings, " . $name . "!";
    }

    greetings()
    

Mijn resultaat is Greetings, Keke! Maar hij zegt nog dat het fout is!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:43:47
Anchor link
Je mist de punt-komma aan het einde.
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:45:54
Anchor link
hij blijft zeggen:
Did you give your greetings() function one parameter called $name?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:46:41
Anchor link
Dan geef je toch een naam mee?
Het staat er zelfs vrij duidelijk ;-)

Bijv: greetings("Pietje");

Lees anders dit eens door:
http://www.phptuts.nl/view/39/7/
Gewijzigd op 01/06/2013 16:47:48 door - Ariën -
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:48:29
Anchor link
Dan doet zegt ie nog steeds hetzelfde...
Grr, hier word ik wel gek van!
dit is een oefening voor school en ik zit er al van 14 uur aan!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 16:50:17
Anchor link
Lijkt me sterk, want je geeft toch echt en parameter op.

Misschien moet je een bepaalde naam invullen?
Ik weet niet wie of wat de melding 'Did you give your greetings() function one parameter called $name?' geeft?

En als je 14 uur aan functies zit te werken, dan lijkt het me zinnig om een goede tutorial te zoeken. In een half uur valt alles wel te leren over functies.
Zie ook de link die ik net gaf.
Gewijzigd op 01/06/2013 16:51:07 door - Ariën -
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:51:37
Anchor link
Dat is via de site www.codeacademy.com
We moeten daar de cursus PHP zelfstandig doorlopen.
Deze oefening lijkt echt niet te lukken en ik weet echt niet wat ik fout doe.
Dit is mijn code nu:

<p>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    function greetings($name = "Keke")
    {
      
   echo "Greetings, " . $name . "!";
    }
  
  greetings("keke");
    
       ?>

</p>
 
Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

01/06/2013 16:54:36
Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?PHP
function greetings($name = "Keke")
{
      
   return "Greetings, " . $name . "!";
}


echo greetings("Keke");
?>
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 16:56:27
Anchor link
Is aangepast en krijg nog steeds dezelfde foutmelding...
 
Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

01/06/2013 16:59:42
Anchor link
Dan denk ik dat er iets anders fout is.

Dit zijn mijn resultaten met bovenstaande code:

echo greetings(); (Greetings, Keke!)
echo greetings("Keke"); (Greetings, Keke!)
echo greetings("Bert"); (Greetings, Bert!)
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 17:01:01
Anchor link
Ik heb nog wat gepuzzeld en met onderstaande code kreeg ik te zien dat het juist is... Al begrijp ik er niks van waarom het met deze code wel werkt!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?PHP
function greetings($name)
{
      
   return "Greetings, " . $name . "!";
}


echo greetings($name="Keke");
?>


Toevoeging op 01/06/2013 17:02:39:

Maar ik heb nog een oefening waar ik totaal niet weet hoe ik eraan moet beginnen...
Dat is de laatste van de 70 die ik moet maken:
Create an array() with the names of your closest family and friends. The more names in your array, the more fun your game will be, so don't skimp!
After you've created your list, sort it and randomly select a name from the list. When you have your winning name, print it to the screen with authority so everyone knows how awesome the winner is.
Functions we'll use here: array(), sort(), count(), rand(), and strtoupper(). Play around with some of the other functions you've learned as well.

Dit is mijn code maar het lijkt weer niet te werken:
?php
// Create an array and push on the names
// of your closest family and friends
$names = array("d","l","mama","papa");
// Sort the list
sort($names);
// Randomly select a winner!
rand(2,1)
// Print the winner's name in ALL CAPS
print ($names)
?>

Toevoeging op 01/06/2013 17:07:49:

kan iemand me daarmee op weg helpen aub?
Gewijzigd op 01/06/2013 17:03:50 door Keke Vermielen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2013 17:17:17
Anchor link
Op welk punt werkt het niet?
- Ik zie wel dat je PHP-start-tag al fout is
- en dat je punt-komma's mist
- en dat je $names niet zomaar kan echo'en omdat het een array is.
- en dat je niks met je rand() functie doet.
Gewijzigd op 01/06/2013 17:19:22 door - Ariën -
 
Keke Vermielen

Keke Vermielen

01/06/2013 17:20:18
Anchor link
Ik had ondertussen zelf ook wat fouten gezien en heb de code aangepast naar dit

<html>
<p>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    // Create an array and push on the names
    // of your closest family and friends

      $names = array("d","l","mama","papa");
    // Sort the list
    sort($names);
    // Randomly select a winner!
    $winner= rand($names,2);
       // Print the winner's name in ALL CAPS
    print ($winner);
    ?>

</p>
</html>

Toch wil het nog niet werken, de site geeft de foutcode: Did you remember to use array_push() in your code? En geen idee waar het over gaat. Sorry, ik ben hier echt een leek in en wil gewoon de verplichtingen van school nakomen! Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

Pagina: 1 2 3 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.