Wachtwoord vergeten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dirk Renes

Dirk Renes

29/11/2011 14:34:32
Quote Anchor link
Ik wil bij mijn login script ook de mogelijkheid hebben dat mensen hun wachtwoord kunnen opvragen als zij die vergeten zijn. Ik heb heb mijn wachtwoorden beveiligd met de functie salt, alleen hoe kan ik nu het beste van de persoon die zijn wachtwoord kwijt is hem via een email zijn gegevens sturen inclusief het decrypten van zijn wachtwoord.

Het moet zoals hieronder vermeld:
Ik heb er toch voor gekozen om het via een link te doen, dus gebruikers voegen hun gebruikersnaam en email in en vervolgens krijgen ze een link die 24 uur actief is, vervolgens drukken ze op die link en krijgen ze een nieuw wachtwoord toegestuurd. hoe ga ik dit realiseren.
Gewijzigd op 01/12/2011 09:04:30 door Dirk Renes
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 21:27:55
 
Gerhard l

gerhard l

29/11/2011 14:38:03
Quote Anchor link
Je moet het wachtwoord niet decrypten...

Maak 2 extra velden aan bij je users of in een koppeltabel met bijv: veiligsheidscode en verloopdatum

Dan maak je een random code die zet je in de veiligheidscode veld, en bij verloopdatum zet je de tijd van nu + 24 uur. Dan stuur je de gebruiker een url met www.mijndomein.nl/?pagina=wwvergeten&randomcode=485743957439754 op die pagina maak je een formulier met 2 inputvelden voor het nieuwe wachtwoord, en als die overeenkomen met de random code uit je url dan wijzig je hem.

Succes
 
Dirk Renes

Dirk Renes

29/11/2011 14:41:29
Quote Anchor link
Oke, heb een voorbeeldje van een script zodat ik kan zien hoe ik het beste dat kan doen.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

29/11/2011 17:45:27
Quote Anchor link
Of je stelt een nieuw wachtwoord in als iemand zijn wachtwoord vergeten is en stuurt die naar het e-mail adres van de gebruiker?
 
PHP Scripter

PHP Scripter

29/11/2011 17:47:12
Quote Anchor link
Als de gebruiker zijn wachtwoord is vergeten dan laat ik de gebruiker een wachtwoord ontvangen met een random password.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/11/2011 17:50:56
Quote Anchor link
Of stuur een link waar de gebruiker zelf zijn wachtwoord kan instellen. Nog gebruiksvriendelijker.
 
Gerhard l

gerhard l

29/11/2011 18:10:46
Quote Anchor link
@hertog jan
Dan krijg je misschien wel gezeur dat mensen wachtwoorden van anderen gaan opvragen, en dan kan je als echte gebruiker niet meer inloggen.

@aar dat bedoel ik ook ;)
 
- Raoul -

- Raoul -

29/11/2011 18:20:00
Quote Anchor link
Je geeft best iedere gebruiker een hash, als ze hun wachtwoord willen veranderen stuur je gewoon een mailtje met bijvoorbeeld http://example.com/wwvergeten?user=1&hash=030490349039

Je kan de hash iedere keer dat de gebruiker inlogd veranderen met bv sha(time()); :P
 
Jens erd

Jens erd

29/11/2011 18:50:40
Quote Anchor link
Internet Verslaafde op 29/11/2011 18:20:00:
Je kan de hash iedere keer dat de gebruiker inlogd veranderen met bv sha(time()); :P


Dat kan, maar ik zou het niet doen. Ik zou vanaf buitenaf lukraak getallen kunnen generen, een hash eroverheen en met een beetje geluk ook nog raak schieten. beter dus even een Salt, Pepper of een berekening er op los laten.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

01/12/2011 09:04:04
Quote Anchor link
Ik wil het gaan doen zoals ik boven heb uitgelegd. maar hoe ga ik dat doen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/12/2011 09:39:26
Quote Anchor link
Je maakt eerst een formuliertje waar men zijn username en mailadres in moet vullen. Als deze gecontroleerd zijn, genereer je een hash, welke je in de database opslaat. Ook stuur je deze hash mee in een linkje die je naar de gebruiker mailt.

Als de hash-overeenkomt, dan laat je de gebruikers een nieuw password instellen, en als dat gebeurt is, dan verwijder je weer die hash uit je database (waarmee het linkje niet meer zal werken).

Et voila....
 
Dirk Renes

Dirk Renes

01/12/2011 09:51:14
Quote Anchor link
- Aar - op 01/12/2011 09:39:26:
Je maakt eerst een formuliertje waar men zijn username en mailadres in moet vullen. Als deze gecontroleerd zijn, genereer je een hash, welke je in de database opslaat. Ook stuur je deze hash mee in een linkje die je naar de gebruiker mailt.

Als de hash-overeenkomt, dan laat je de gebruikers een nieuw password instellen, en als dat gebeurt is, dan verwijder je weer die hash uit je database (waarmee het linkje niet meer zal werken).

Et voila....


Klikt simpel heb je een voorbeeldje van een scriptje dat ik me kan inbeelden met die link
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/12/2011 10:01:59
Quote Anchor link
wijzig_wachtwoord.php (aanroep met bijv. wijzig_wachtwoord?hash=7s67sd8af6sd8f6sd6s)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if(isset($_GET['hash'])) {
    // hier verder met een controle of de hash klopt.
    // in dat geval: toon het wachtwoord wijzig scherm.

} else {
    echo "Er is geen hash meegegeven in de URL";
}

?>


Natuurlijk kan je ook voor alles één wachtwoord-pagina aanmaken i.p.v. het script over meerdere bestanden te verdelen, zoiets als:
wachtwoord_wijzigen.php?actie=aanvragen
wachtwoord_wijzigen.php?actie=aanpassen

Het is net wat je wilt...
Gewijzigd op 01/12/2011 10:05:03 door - Ariën -
 
Dirk Renes

Dirk Renes

06/12/2011 13:53:16
Quote Anchor link
Ik wil email en gebruikersnaam controleren of ze bij elkaar horen hoe ga ik dat doen?
op dit moment heb ik dit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
<?php

ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

include('inc/database.php');
function
createRandomPassword() {

    $chars = "abcdefghijkmnopqrstuvwxyz023456789?_%@";
    srand((double)microtime()*1000000);
    $i = 0;
    $pass = '' ;

    while ($i <= 7) {
        $num = rand() % 33;
        $tmp = substr($chars, $num, 1);
        $pass = $pass . $tmp;
        $i++;
    }


    return $pass;

}

$password = createrandompassword();



            
  if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
  


      $gebr =  $_POST['gebruikersnaam'];
    $email = $_POST['email'];
    $nWachtwoord = (addslashes(sha1($password)));
    
    
        
  if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
            
        }
else {
            
                $query1="UPDATE gebruikers SET wachtwoord='$nWachtwoord' WHERE gebruikersnaam='$gebr'";
                mysql_query($query1);
                mysql_close();
                
                $email_ontvanger = $email;
                                
                $naam_verzender = 'Support ';
                $email_verzender = '[email protected]';
            
                $onderwerp = '';
                $bericht_verzender = 'Wachtwoord:&nbsp;'.$password;
            
            
                $headers = "From: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
                $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
                $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
                $headers .= "Return-Path: Mail-Error <[email protected]\r\n";
                $headers .= "Reply-To: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
            
                    
                    $bericht = 'Uw wachtwoord is gereset.<br>';
                    
                    
                    $bericht .= "<br>".$bericht_verzender."<br>";
                    $bericht .='
                    <br>
                    <br>
                    <a href="link">Log in</a>
                    <br>
                    <br>
                    Met vriendelijke groet,<br>
                     Support
                    '
;
            
                    $bericht = ($bericht);
                    mail($email_ontvanger, $onderwerp, $bericht, $headers);
                    echo "er is een E-mail met een nieuw wachtwoord naar u toegestuurd. ";
                    header('refresh:2; url=./login.php');    

    }
}

                
                
    
  
  ?>
Gewijzigd op 06/12/2011 13:55:45 door Dirk Renes
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/12/2011 14:09:30
Quote Anchor link
Waarom onnodig variabelen aanmaken (zowel bij $_POST als op regel 49-55?
empty (b)lijkt geen juiste manier om te kijken of een variabele is gevuld.
Waar om is je controle of gebruiker en mailadres overeenkomen?
Mis beveiliging bij je update-query.
Mis foutafhandeling bij je query
Na header wordt volgens mij exit; geadviseerd.
Gebruik je ook nog een salt?
 
Dirk Renes

Dirk Renes

06/12/2011 14:12:34
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 06/12/2011 14:09:30:

Waar om is je controle of gebruiker en mailadres overeenkomen?


Hier wil ik graag antwoord op hoe ik dit het beste kan implementeren in mijns script en hoe.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/12/2011 14:46:04
Quote Anchor link
Maak een select query waarin je de voorwaarden meegeeft.
Er zijn twee mogelijkheden: of bestaat of bestaat niet.
Als bestaat volgt er 1 rij, anders bestaat de combinatie niet.
Als niet bestaat --> melding 'uw gegevens zijn onbekend'.
Als bestaat --> link sturen.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

16/12/2011 14:31:41
Quote Anchor link
ik heb nu zoiets gemaakt alleen ik krijg een melding dat mijn gegevens niet overeenkomen als ze wel correct zijn. wie kan mij helpen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

include('inc/database.php');
function
createRandomPassword() {

    $chars = "abcdefghijkmnopqrstuvwxyz023456789?_%@";
    srand((double)microtime()*1000000);
    $i = 0;
    $pass = '' ;

    while ($i <= 7) {
        $num = rand() % 33;
        $tmp = substr($chars, $num, 1);
        $pass = $pass . $tmp;
        $i++;
    }


    return $pass;

}

$password = createrandompassword();

            
  if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
  


      $gebr =  $_POST['gebruikersnaam'];
    $email = $_POST['email'];
    $nWachtwoord = (addslashes(sha1($password)));
    
    
    
      if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
        
        }
    
    
            $check = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='$gebr' AND emailadres='$email'";
             $docheck = mysql_query($check) or die('FOUT: '.mysql_error());
    
                 if (mysql_num_rows($docheck) == 0) {
                
        
                        $query1="UPDATE gebruikers SET wachtwoord='$nWachtwoord' WHERE gebruikersnaam='$gebr'";
                        mysql_query($query1);
                        mysql_close();
                        
                        $email_ontvanger = $email;
                                        
                        $naam_verzender = '';
                        $email_verzender = '';
                    
                        $onderwerp = '';
                        $bericht_verzender = 'Wachtwoord:&nbsp;'.$password;
                    
                    
                        $headers = "From: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
                        $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
                        $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
                        $headers .= "Return-Path: Mail-Error <[email protected]>\r\n";
                        $headers .= "Reply-To: ".$naam_verzender." <".$email_verzender.">\r\n";
                    
                            
                            $bericht = 'Uw wachtwoord is gereset.<br>';
                            
                            
                            $bericht .= "<br>".$bericht_verzender."<br>";
                            $bericht .='
                            <br>
                            <br>

                            <br>
                            <br>
                            Met vriendelijke groet,<br>
                            
                            '
;
                    
                            $bericht = ($bericht);
                            mail($email_ontvanger, $onderwerp, $bericht, $headers);
                            echo "er is een E-mail met een nieuw wachtwoord naar u toegestuurd. ";
                            header('refresh:2; url=./login.php');    
                            exit;
                
                
                
            
        }

            else {
                echo 'U gegevens komen niet overeen met de gegevens in de database';
                
            }
        
  }

                
?>
Gewijzigd op 16/12/2011 15:10:31 door Dirk Renes
 
Erwin H

Erwin H

16/12/2011 14:50:14
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
 if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
        
?>

Hier check je of de gegevens zijn ingevuld (waarbij je de POST variabele niet controleert of die bestaan dus je script zou al eerder over zijn nek kunnen zijn gegaan). Maar omdat er geen } achter staat, staat het hele volgende blok binnen het if statement. Dus je hele check op bestaande gegevens wordt alleen uitgevoerd als er gegevens ontbreken..... volgens mij klopt dat niet helemaal.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

16/12/2011 15:03:07
Quote Anchor link
Erwin H op 16/12/2011 14:50:14:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
 if(empty($gebr) || empty($email))
        {

            echo 'U bent iets vergeten in te vullen';
        
?>

Hier check je of de gegevens zijn ingevuld (waarbij je de POST variabele niet controleert of die bestaan dus je script zou al eerder over zijn nek kunnen zijn gegaan). Maar omdat er geen } achter staat, staat het hele volgende blok binnen het if statement. Dus je hele check op bestaande gegevens wordt alleen uitgevoerd als er gegevens ontbreken..... volgens mij klopt dat niet helemaal.


Dit probleem is nu opgelost, die if staat nu los. nu krijg ik dus als ik niks invul dat de gegevens niet overeenkomen of leeg zijn.
 
Erwin H

Erwin H

16/12/2011 15:07:49
Quote Anchor link
Hoe is die if structuur nu opgebouwd dan?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.