wat werkt vertragend

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Niels K

Niels K

11/01/2013 21:13:21
Quote Anchor link
Het type site bepalen zodat het systeem weet welke routes moeten worden ingeladen? Wut, leg eens uit?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 00:13:03
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/01/2013 21:24:01
Quote Anchor link
Nou, stel ik werk met standaard templates en standaard routes... dan zou je bijv. een type "website" en "webshop" kunnen hebben. De webshop heeft andere routes dan de "website". De "website" heeft bijv. geen productpagina of winkelmandje. De routes (op basis van de URLs) zijn daarom verschillend. Dat is wat ik bedoel. Daarom moet je dus vaststellen of het om een website of webshop gaat.
 
Niels K

Niels K

11/01/2013 21:31:38
Quote Anchor link
Je bent dus een CMS aan het bouwen die ook gelijk voor de Frontend zorgt?

Wat ik zou doen is de websites / webshop zelf bouwen en gewoon het beheersysteem implementeren.
Dan heb je zelf de keuze welke routes / modules je implementeert.

Anders is het zoveel overkill als je 100 verschillende soorten websites hebt.

Snap je ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/01/2013 21:38:11
Quote Anchor link
Euh nee... niet helemaal :-)
Ik wil een framework maken waarop verschillende "types" sites kunnen draaien. Zo zal ik het dan maar even noemen. Maar die 2 types wat ik nu kan bedenken zijn eigenlijk alleen maar een website of een webshop. Dus absoluut geen 100 verschillende types.
 
Niels K

Niels K

11/01/2013 22:00:53
Quote Anchor link
Het ging even om het idee ;-)

Ik kan nog wel een paar zaken opnoemen:

- Content site
- Content site met formulier
- Content site met slideshow
- Content site met enquete
- Content site met ....

Snap je?

Wat wil je uiteindelijk bereiken? Dat een klant zelf alles kan samenstellen?

Niels
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/01/2013 22:07:01
Quote Anchor link
Nee nee... dat wil ik allemaal niet. Het gaat mij erom dat als de URL www.kievietkopen.nl wordt aangeroepen dat ie dan weet dat het een webshop is, en als www.kievietinfo.nl wordt aangeroepen dat het dan een "normale" website is. Dit is overigens allemaal nog maar in de brainstorm fase hoor. Het is maar een idee. Maar goed, stel dat ik dit zou doorvoeren, dan moet ik dus een database aanroep doen om te weten wat voor een soort site www.kievietkopen.nl is. Is het een normale site of een webshop. Snap je? En dan is dus mijn vraag... ik zou dan in de database het type moeten opslaan. Als iemand dan de pagina aanroept, moet in de database gekeken worden of het een webshop of website is. Ga je dit bij iedere pagina-aanroep doen, of doe je het eenmalig en sla je het type op in de sessie. Dit laatste houdt echter wel in dat er altijd een sessie(bestand) zal worden aangemaakt, zelfs als deze sessie verder nergens voor wordt gebruikt. Mijn vraag is wat dan handiger is, bij iedere pagina-aanroep de database raadplegen, of toch telkens een sessie aanmaken?
 
Niels K

Niels K

11/01/2013 22:11:20
Quote Anchor link
Sorry dat ik nog even doorvraag, maar waarom wil je dat type weten? Wat heeft dat voor nut? Mij is nog onduidelijk wat je er mee gaat doen?

Bedenk even dat een CMS en een site gescheiden zijn en dat je alleen de data die in de backend wordt gebruikt aan de frontend wil tonen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/01/2013 22:14:54
Quote Anchor link
Geeft niet dat je doorvraagt... kan ik hopelijk weer wat van leren :)

Stel we hebben www.kievietkopen.nl/winkelmandje. Deze url zou niet bestaan voor www.kievietinfo.nl. Als ik www.kievietinfo.nl/winkelmandje zou aanroepen zou er een "404 niet gevonden" pagina moeten worden getoond.

Aan de hand van het type moeten de juiste routes worden ingelezen, zodat het systeem weet dat www.kievietkopen.nl/winkelmandje de ShoppingBasketController en indexAction moet aanroepen (om maar even een voorbeeldje te noemen).
 
Niels K

Niels K

11/01/2013 22:17:11
Quote Anchor link
Phoe, gelukkig ;-)

Ik heb het idee dat je het verschil tussen frontend en backend nog niet helemaal door hebt / geïmplementeerd hebt.
Ik neem aan dat je de frontend elke keer zelf bouwt? (Custom made)

Dat zorg je toch zelf voor de routes?

Niels
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/01/2013 22:20:05
Quote Anchor link
Ik ga zelf alles bouwen. Maar ik ga met url rewriting werken. Geen fysieke mappen dus. Begrijp je?

Dus de route "/winkelmandje" moet corresponderen met de ShoppingBasketController en indexAction.
 
Niels K

Niels K

11/01/2013 22:21:46
Quote Anchor link
Ja dat begrijp ik ;-) Uiteraard gebruik ik dat ook.

Daar heb ik een configuratie bestand voor. (XML, INI of YML)
Die zet ik gewoon in de config directory aan de frontend en de routes werken gewoon.

Ik raad je ten sterkste af om de routes van de frontend door de backend te laten verzorgen.

Snap je?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/01/2013 22:24:36
Quote Anchor link
Ah, dat bedoel je... maar dat zeg ik toch nergens? :)
 
Niels K

Niels K

11/01/2013 22:25:30
Quote Anchor link
Dat maakte ik uit je verhaal op. Excuses als ik het niet goed begrepen heb. This weekeind ;-)

Vertel eens wat je dan bedoeld?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/01/2013 22:32:44
Quote Anchor link
Ik weet het niet meer... ik heb het al duidelijk proberen uit te leggen :-/

Ergens moet het systeem weten om wat voor site het gaat, een website of een webshop. Afhankelijk van het type moeten er routes worden ingeladen. Tot zover nog duidelijk?

Dat type, dus of het een website of webshop is, sla ik ergens in de database op. Nu is de vraag... haal ik dat type bij iedere pagina-aanroep op uit de database... of haal ik het 1x per sessie op en sla ik het op in de sessie. Deze laatste optie heeft als voordeel dat het 1 database-aanroep minder kost (per pagina-aanroep) maar het betekent dat er ALTIJD een sessie zal worden aangemaakt.
 
Wouter J

Wouter J

12/01/2013 00:09:25
Quote Anchor link
Ozzie, jij probeert een framework te maken die duizend verschillende site's kan draaien. Zo werkt een framework niet. Een framework moet echt alleen de basis bevatten, het met tools bevatten die het voor jou makkelijker maken om iets te maken.

Als je een webshop website maakt dat gebruik je het framework om vervolgens zelf met controllers, templates en models een webshop te bouwen. Als je een blog nodig hebt, dan gebruikt je het framework om zelf met controllers, templates en models een blog systeem te bouwen.

Het moet niet zo zijn dat het framework je al een complete website geeft.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/01/2013 02:21:35
Quote Anchor link
Thanks Wouter voor de toelichting. Ik probeer niet een framework te maken die duizend verschillende site's kan draaien. Ik vraag me af waar jullie dat uit afleiden. Ik vind het wel grappig. Met behulp van het framework wil ik inderdaad een webshop of website kunnen bouwen met models, views en controllers. Precies zoals jij het zegt. Mijn framework geeft dus niet een complete site (zou wel handig zijn :-)).
 
Wouter J

Wouter J

12/01/2013 10:57:26
Quote Anchor link
Waar haal je dan het idee vandaan om routes te laden aan de hand van het type website? Je gaat toch geen routes instellen die niks met de website te maken hebben? Als je een webshop en een weblog gaat maken heb je toch 2x een applicatie, met 2x je framework? Die ga je dan toch niet door elkaar gooien?
 
Niels K

Niels K

12/01/2013 11:32:22
Quote Anchor link
Wouter verwoord precies wat ik bedoel ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/01/2013 15:35:10
Quote Anchor link
Hhmmm, misschien nog even anders uitleggen dan...

Stel we hebben 2 application mapjes:

1) application/webshop
2) application/website

Aan de hand van de domeinnaam moet de juiste applicatie worden opgestart. Iedere applicatie heeft z'n eigen routes. Maar aan de hand van de domeinnaam moet wel eerst gekeken worden of het om een webshop of een website gaat. kievietkopen.nl moet dus worden doorgestuurd naar application/webshop en kievietinfo.nl naar application/website. Welke site naar welke application moet worden gestuurd wil ik opslaan in de database.

Is het zo duidelijker?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/01/2013 15:45:00
Quote Anchor link
Met RewriteCond %{HTTP_HOST} in .htaccess kun je een uitstapje naar de database besparen.

Wat doe je als de mensen achter kievietinfo.nl na een paar jaar besluiten dat ze een webshop aan kievietinfo.nl willen toevoegen?
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.