webpagina bevestigen
Ik ben bezig een Arduino Wemos D1 te programmeren om elk uur de spanning van de zonnepanelen door te geven (aan mijn website voor opslag in MySQL) via WiFi. Het gaat om een openbare wifi zonder wachtwoord maar wel met een "akkoord voorwaarden knop".
Het lukt mij prima om de Wemos D1 bij opstarten te laten verbinden met de WiFi maar ik kom niet verder omdat de ik de akkoord knop op een of andere manier moet bevestigen. Verder is het geen probleem om http requests te doen en het apparaatje werkt ook prima op een wifi zonder akkoord knop.
Hoe moet de bevestiging van de akkoord knop eruit zien in het op eerste verbinding volgende http request??
Het lukt mij prima om de Wemos D1 bij opstarten te laten verbinden met de WiFi maar ik kom niet verder omdat de ik de akkoord knop op een of andere manier moet bevestigen. Verder is het geen probleem om http requests te doen en het apparaatje werkt ook prima op een wifi zonder akkoord knop.
Hoe moet de bevestiging van de akkoord knop eruit zien in het op eerste verbinding volgende http request??
Gewijzigd op 13/04/2019 13:51:29 door Aad B
Geen idee? Staat hier iets over in een handleidig?
Kijk eens in de netwerktab?
Ergens zal onthouden moeten worden dat je akkoord bent gegaan, dus ik vermoed een cookie? Als dat het geval is zul je een HTTP-request moeten bouwen waarin je in de HTTP-headers zo'n acceptatie cookie meegeeft. En anders zul je even moeten uitzoeken wat er dan wel aan de hand is.
Kijk eens in de netwerktab?
Ergens zal onthouden moeten worden dat je akkoord bent gegaan, dus ik vermoed een cookie? Als dat het geval is zul je een HTTP-request moeten bouwen waarin je in de HTTP-headers zo'n acceptatie cookie meegeeft. En anders zul je even moeten uitzoeken wat er dan wel aan de hand is.
Zou het probleem oplossen met een confirmbox.
Zoiets als dit:
<script>
if(confirm("Play again?")) {
// indien ja geklikt, http-request
} else {
// indien nee geklikt, verzin maar wat
}
</script>
Zoiets als dit:
<script>
if(confirm("Play again?")) {
// indien ja geklikt, http-request
} else {
// indien nee geklikt, verzin maar wat
}
</script>
Thomas, dank voor je reactie. Ik moet meer uitzoeken begrijp ik.
Het is sowieso al een probleem om het te testen op mijn laptop, daar kom ik die knop nooit (meer) tegen.
Jouw tip over een cookie is natuurlijk de juiste. Ik ga dat checken op mijn laptop en cookie weggooien. Misschien kom ik dan de knop weer tegen. Het doel hiervan is:
Het gaat om de WiFi op onze jachthaven en ik heb een zonnepaneeltje om de accu van de boot op peil te houden en ik wil het spanningsverloop op de accu de meten en weten.
Dus kort door de bocht: Hoe druk ik geautomatiseerd op een knop???
Het is sowieso al een probleem om het te testen op mijn laptop, daar kom ik die knop nooit (meer) tegen.
Jouw tip over een cookie is natuurlijk de juiste. Ik ga dat checken op mijn laptop en cookie weggooien. Misschien kom ik dan de knop weer tegen. Het doel hiervan is:
Het gaat om de WiFi op onze jachthaven en ik heb een zonnepaneeltje om de accu van de boot op peil te houden en ik wil het spanningsverloop op de accu de meten en weten.
Dus kort door de bocht: Hoe druk ik geautomatiseerd op een knop???
Gewijzigd op 13/04/2019 15:31:37 door Aad B
Kijk eerst eens op een computer met behulp van de 'developer tools' welke request er wordt aangeroepen bij het klikken op de knop.
Welk type omvormer heb je? Zit er niet een soort API op waarbij je de gegevens gewoon als "ruwe data" op kunt vragen (zonder "akkoord" dialoog). Hoef je ook niet in de HTML te zitten grutten voor je gegevens.
@Rob Ik heb een van de eerste Victron MPPT solar laders zonder Bluetooth of iets dergelijks. Ik wil thuis achteraf het spanningsverloop kunnen zien. Ik heb de Wemos D1 zover dat er elke 5 min spanning gemeten wordt via een weerstandsbruggetje op de analoge ingang waarna er een verbinding gemaakt wordt met WiFi en een php script aangeroepen op mijn website waarmee vervolgens de waarde samen met de tijd in een MySQL tabel wordt gezet. Het totaal was een klusje van niks en getest op een (reserve) WiFi zonder wachtwoord thuis waarna het op de jachthaven WiFi maar niet wilde werken..... LCD display eraan geprogrammeerd en toen zag ik de de reply van de WiFi terugkomen met "akkoord".......en toen wist ik dat er een button zou zijn. Ooit wel eens gezien op telefoon en laptop maar slechts 1 keer denk ik.
@Ariën Dank, dat is wat ik ga doen. Kom er later nog wel op terug.
@Ariën Dank, dat is wat ik ga doen. Kom er later nog wel op terug.
Gewijzigd op 13/04/2019 15:41:04 door Aad B
Ah die fiets: de Arduino zit dus bedraad aan de omvormer vast, maar vervolgens wil je de gemeten waarde via de "haven WiFi" naar je eigen website doorzetten. En die "haven WiFi" vraagt dus om "akkoord".
Het zou mooi zijn als je inderdaad een cookie op je laptop kunt vinden. Deze kun je dan direct aan je request toevoegen. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat de haven WiFi via MAC-adressen (zelf) onthoud wie er al toestemming heeft gegeven. Dat zou je kunnen proberen door je Arduino even dezelfde MAC als je laptop/telefoon/whatever te geven, en dan kijken of ie niet meer akkoord hoeft te geven.
Het zou mooi zijn als je inderdaad een cookie op je laptop kunt vinden. Deze kun je dan direct aan je request toevoegen. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat de haven WiFi via MAC-adressen (zelf) onthoud wie er al toestemming heeft gegeven. Dat zou je kunnen proberen door je Arduino even dezelfde MAC als je laptop/telefoon/whatever te geven, en dan kijken of ie niet meer akkoord hoeft te geven.
Rob Doemaarwat op 13/04/2019 15:56:06:
Ah die fiets: de Arduino zit dus bedraad aan de omvormer vast, maar vervolgens wil je de gemeten waarde via de "haven WiFi" naar je eigen website doorzetten. En die "haven WiFi" vraagt dus om "akkoord".
Je beschrijft exact wat de bedoeling is!!
Ik vermoed dat het inderdaad op mac adres werkt. Dat ga ik dus als eerste even toevoegen aan de Arduino code. Laptop mee en uittesten, Mac adres maar ook cookie checken. Dat is het makkelijkste, die gooi ik dan even weg op de laptop.
Meeste hotspots werken met MAC-adressen. Want je wilt op DNS-niveau iets opvragen.
Gewijzigd op 13/04/2019 17:41:44 door - Ariën -
Rob Doemaarwat op 13/04/2019 15:56:06:
Gedaan, Arduino MAC van telefoon gegeven en het setje werkt nu probleemloos. De Arduino/Wemos D1 zendt nu elke 5 minuten de accuspanning naar mijn website!! Rob, dank voor de tip :)Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat de haven WiFi via MAC-adressen (zelf) onthoud wie er al toestemming heeft gegeven. Dat zou je kunnen proberen door je Arduino even dezelfde MAC als je laptop/telefoon/whatever te geven, en dan kijken of ie niet meer akkoord hoeft te geven.
Gewijzigd op 16/04/2019 21:44:58 door Aad B