Website(s) koppelen
Zijn er nog mensen die suggesties hebben voor het verwerken van de URL's zoals ik hierboven aangaf?
BUMP
Je kan toch gewoon de HOST_NAME in je routes opnemen? Dat zou toch geen probleem moeten zijn?
Pim, bedankt voor je reactie. Ik kan inderdaad de gehele URL ophalen en die strippen.
Ik wil binnenkort beginnen met het schrijven van het nieuwe systeem. Het huidige systeem werkt nu heel goed en wordt positief gebruikt door klanten, hier en daar worden nu nog wat foutjes opgelost, maar dat houd je toch ;)
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen, zelf een kleine MVC Framework schrijven of gebruik maken van bijvoorbeeld Zend Framework, CakePHP of Symfony? Ik ben niet zo'n voorstander van een niet zelfgemaakt Framework omdat ik alles in mijn eigen style wil programmeren en ook wil weten hoe het in elkaar zit. Maar misschien moet ik me daar eens overheen zetten.
Het voordeel van een eigen Framework schrijven is dat ik me dan gelijk goed kan verdiepen in MVC, de routes en de andere bijkomende zaken.
Alvast bedankt voor de reacties!
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen, zelf een kleine MVC Framework schrijven of gebruik maken van bijvoorbeeld Zend Framework, CakePHP of Symfony? Ik ben niet zo'n voorstander van een niet zelfgemaakt Framework omdat ik alles in mijn eigen style wil programmeren en ook wil weten hoe het in elkaar zit. Maar misschien moet ik me daar eens overheen zetten.
Het voordeel van een eigen Framework schrijven is dat ik me dan gelijk goed kan verdiepen in MVC, de routes en de andere bijkomende zaken.
Alvast bedankt voor de reacties!
Wanneer je van een bestaand framework een CMS maakt, is je eindresultaat waarschijnlijk mooi en goed, maar je zal dan aardig wat delen ervan moeten herschrijven om bijvoorbeeld dynamisch met routes om te gaan (ze uit een DB halen) evenals met templates. Voordat je dat met een framework kan, ben je wel even verder. Zo zal je met symfony oa een eigen router moeten schrijven, die koppelen aan doctrine2 en dat als kernel.request listener moeten registreren. Dat kan allemaal wel, maar als je geen ervaring hebt met het framework, is de leercurve vrij steil.
Als je toch een bestaand framework gaat gebruiken, zou ik eerst een hoop oefenen om het bestaande systeem door te krijgen, voor je het gaat aanpassen. Je eindresultaat is dan hoogstwaarschijnlijk wel van betere kwaliteit.
Als je toch een bestaand framework gaat gebruiken, zou ik eerst een hoop oefenen om het bestaande systeem door te krijgen, voor je het gaat aanpassen. Je eindresultaat is dan hoogstwaarschijnlijk wel van betere kwaliteit.
Pim, bedankt voor je reactie. Maar zoals ik aangaf, ik heb 0,0 ervaring met 'bestaande' Frameworks. Dus ik denk dat het maanden tot jaren kan duren voordat ik eindelijk het Framework zo heb omgebouwd dat ik het kan gebruiken, en dan moet ik het systeem nog schrijven.
Gewijzigd op 04/09/2011 13:47:36 door PHP Scripter
Voor Symfony2 geldt dat denk ik wel ja. Ik denk wel dat er frameworks zijn die eenvoudiger in elkaar zitten dan Symfony2, maar daar heb ik niet echt/geen ervaring mee.
Oké, misschien toch maar eens enkele tutorials volgen tot het schrijven van een klein eigen (MVC) Framework en deze langzaam uitbreiden.
Gewijzigd op 04/09/2011 13:58:00 door PHP Scripter
De beste MVC tut die ik ken
Toevoeging op 04/09/2011 14:39:09:
En nog eentje over de weg naar abstracte code
Toevoeging op 04/09/2011 14:39:09:
En nog eentje over de weg naar abstracte code
Bedankt Pim, die ben ik wel eens tegen gekomen. Sterker nog, hij staat bij mijn favorieten! Ik ga mij er in verdiepen! En de link ie je daarna gaf over Symfony2 ook, in één van je andere topics.
Thanks voor de tip en reacties welkom :)
Thanks voor de tip en reacties welkom :)
Zojuist is dit probleem helemaal van de baan. Ik heb, zoals in mijn andere topic aangegeven, een eigen MVC Framework geschreven wat nu voor grotendeels goed werkt. Langzamerhand ga ik het uitbreiden en beter beveiligen.
Oh ja, hoe kan ik het beste 'algemene' functies registreren en oproepen met verschillende eigenschappen? Gewoon een file maken die ik bijvoorbeeld 'Functions.php' noem en en daarin dus de klasse zet, inclusief de functies, en deze oproep in de Core van het systeem? Zodat ik deze functies overal kan gebruiken. Of zijn daar nettere oplossingen voor?
Oh ja, hoe kan ik het beste 'algemene' functies registreren en oproepen met verschillende eigenschappen? Gewoon een file maken die ik bijvoorbeeld 'Functions.php' noem en en daarin dus de klasse zet, inclusief de functies, en deze oproep in de Core van het systeem? Zodat ik deze functies overal kan gebruiken. Of zijn daar nettere oplossingen voor?
Graag zou ik nog wat info willen hebben over mijn bovenstaande vraag. Alvast dank!
Soort modules maken die je door je core kunt laten laden, en dus gegroepeerd op type. bv een http-helper en een encryption helper, file helper etc.
ik heb een centraal bestand wat ik altijd gebruik voor mijn algemene/standaard functies/opties....
Dit is opgebouwd in een class {} hierin staan alle functies die ik in het hele project wil gebruiken...
en dit is buiten de apparte modules om de main file die ik inlaad in de index/core...
Dit is opgebouwd in een class {} hierin staan alle functies die ik in het hele project wil gebruiken...
en dit is buiten de apparte modules om de main file die ik inlaad in de index/core...
Bedankt voor de info!